Mikä minua okeasti vaivaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestuttaa

Vieras
Siis pelkään, et mul on imusolmukesyöpä: siis mulla on kovat patit molempien korvien takana eikä ne muljua, ne on viinirypäleen kokoset ja muotoiset ja siis ihan kuin luuta. Ne on nii ku päänkääntäjä lihaksen takana kallon luusta vähän alas päin. Pelkään siis, että ne ovat pahanlaatuiset imusolmukkeet, kun ne ovat yleensä kovia. Kävin viimeksi elokuussa lääkärissä eikä se löytänyt kaulastani mitään poikkeavaa myös syys kuussa kävin sairaanhoitajalla eikä sekään löytänyt mitään poikkeavaa. Ja kesän aikana vielä kaksi muuta lääkäriä kokeilivat kaulaani eikä silloinkaan mitää. Tunnen myös kaulassa useita pehmeitä patteja ja tuntuu, että patit vain kasvavat. Mutta silti kukaan lähimmäinenkään ei löydä niitä. Samalla muita oireita on jatkuväsymys, kurkkukipu viikonvälein ja hikoilun lisääntyminen. Myös nykyään ei Ole enää oikein nälkä ja tuntuu, että olisi jatkuvasti lämpöä, mutta ei selkeästi kuitenkaan Ole.

Toinen juttu mitä pelkään on vaarallinen rytmihäiriö/ sydänvika. Siis tuntuu aina välillä, että sydän alkaa hakkamaan oudosti ihmeelistä tahtia väpättäen ja kohta taas normaalisti. Kävin kesällä lepo EKG:ssä eikä mitään poikkeavaa ja sydän myös kuuneltiin eikä mitään poikkeavaa. B

Mutta en siis tajunnut näyttää erityisesti noita kovia patteja kelleen kun löysin ne vasta lokakuussa. Oon vaa näyttänyt terveyden hoitajalle niitä, mutta toden näköisesti ne ovat olleet jo kesällä ainakin. Terveyden hoitaja sanoi niitä jänteiksi.

Mutta en siis tajunnut näyttää erityisesti noita kovia patteja kelleen kun löysin ne vasta lokakuussa. Oon vaa näyttänyt terveyden hoitajalle niitä, mutta toden näköisesti ne ovat olleet jo kesällä ainakin. Terveyden hoitaja sanoi niitä jänteiksi.

Sulla ei ole mitään syöpää ja noi on ihan normaalit patit. Jos tulee syöpä, niin silloin tulee muitakin oireita kuten kuumetta, laihtumista, väsymystä ...

Lopeta itsesi tarkkailu ja mene vasta sitten lääkäriin kun veto loppuu täysin, mutta siihen asti elä murehtimatta liikaa asioita.

Minullakin on korvan takana kovat, viinirypäleen kokoiset patit jotka tuntuvat luulta, hyvin pitkälti siksi että ne ovat luuta ja osa pääkalloani. Googleta "skull side" ja näet leukaluun vieressä aukon, jossa sijaitsee korvasi, ja sen takana pienen ulokkeen kallossa. Sen koko voi vaihdella lievästi ihmisillä.

Sydämen tykytys, palelu, väsymys, yleinen huonovointisuus, pistely eri paikoissa (tuon voi sekoittaa kylmänväreisiin) -minulla nuo johtuvat hyperventilaatiosta. En ole koskaan saanut yhtään paniikkihäiriökohtausta koskaan, mutta kun asiaa tutkittiin, todettiin minulla hyperventilaatiotaipumus. Mitään hoitoa siihen ei sitten keksittykään, kun masennuslääkitys ei vaikuttanut mitään, vaikka useamman kuukauden sitä söin. Silloin kun minulla stressiä elämässä, voi tulla kolmenkin viikon hyperventilaatiojakso, jolloin olen koko ajan väsynyt ja huonovointinen. Yöunikin on tosi huonoa ja aamulla herään väsyneenä ja janoisena. Nukahtaminen on pahin juttu tuossa, kun pulssi on koko ajan koholla. Jos en tietäisi mistä on kyse, luulisin olevani vakavasti sairas, kun sydän vetää koko ajan kiitolaukkaa ja olo on surkean huono, mutta näillä on menty jo kymmenen vuotta, enkä ole vieläkään kupsahtanut... Ylimääräistä rasitusta vältän kyllä silloin, kun on huono olo, en uskalla rasittaa elimistöä enempää.

Ap, sinun pitäisi nyt vaan lopettaa itsesi tarkkailu. Sinua on tutkittu jo, eikä mitään hälyyttävää ole löytynyt. Et saa mitään tuosta panikoinnista. Jos sinulla on vakava sairaus, se tulee kyllä esiin jollakin tavalla.

P.S. Yhdellä tutulla oli myöskin kova patti korvan takana ihan kummassa paikassa ja röntgenkuvassa paljastui, että se on pois paikoiltaan oleva leuan välilevy. Mitään oireita se ei ole aiheuttanut, eikä sille myöskään tehdä mitään, se saattaa joskus palautua paikalleen tai sitten ei.

Jos ne eivæt liiku ja muljua, ne eivät ole imusolmukkeita. Jos ne ovat yhtä kovia kuin luu, mutta molemmilla puolilla on samanlaiset, ne eivät ole luukasvaimia vaan kuuluvat sinun anatomiaasi.

Yhteistyössä