Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nimellä tehty otetaan vakavemmin, tämä on ihan ammattikunnassa tieto. Nimettömällä tehdystä ei voi tehdä lisäkyselyjä, jos asia menee hallinto-oikeuteen, ei ole todisteita, koska ilmoitus tehty nimettömänä. Näin sossut ovat kertoneet minulle itse(olen se ls-laitoksessa oleva) Mutta he eivät tietenkään edusta koko Suomen ammattikuntaa.
Itse olen tehnyt ilmoituksen ja omalla nimelläni, kun kyse on lapsen edusta, en pelkää nimeni ilmituloa.
Eikö niiden ole pakko ottaa kaikki vakavasti.
Resurssit on rajalliset. Ensin otetaan ne ilmoitukset, mitkä ovat asialliset ja omalla nimellä tehty, kuin sitten epämääräiset nimettömät. Ei se tietenkään noin saisi mennä. Enemmän rahaa tarvittaisiin lastensuojeluun ja sossujen palkkoja ylemmäs. Heillä täysin alimitoitettu palkka.
Nykyinen laki edellyttää että jokainen ilmoitus käydään läpi.
Meistä tehtiin nimetön ilmoitus ja laukaisevana tekijänä oli uhmakohtaustaan huutava nuorimmaiseni. Siis minä en hermostunut, minä en karjunut, en nauranut, en jättänyt yksin huutamaan, mutta lapsi huusi.
Nimettömän ilmoituksen jättänyt ihminen ei ole varmaankaan ikinä jutellut minun kanssani, ei "puuttunut" tuohon tapaukseen eikä kysynyt, mistä on kyse tms.
Ilmoituksessa oli myös väittämiä, mitä ja millainen olen. Siis ihminen, joka ei ole ikinä jutellut minun kanssani eikä käynyt kotonani, osaa kertoa, miten minä toimin kotona lasten kanssa ja millainen minun sosiaalinen verkostoni on.
No, tässä oli hyödynnetty neuvolaa, eli minun tiedot oli haettu neuvolan tädin kautta, minulla on äärimmäisen huonot välit neuvolaan enkä käy siellä enää. terkan mielestä olen lähinnä vaaraksi lapsilleni, he laittoivat meistä muutama vuosi aiemmin perättömäksi ja virheelliseksi todistetun ls-ilmoituksen enkä sen jälkeen ole ollut heihin yhteydessä.
Minä järkytyin ilmoituksesta, ja väittämistä, koska ikinä ei ole mielessä käynyt, että löisin lapsiani, saatikka että mätkisin turpaan tavalla, jota ilmossa väitettiin minun tekevän ( oli oikein yksilöity). Järkytyin, että neuvolan terkkari voi edesauttaa tällaisen ilmoituksen eteenpäin viennissä, vaikkei ole nähnyt minua muutamaan vuoteen.
Tässä ei ole ollut mikään hyvä "autan äitiä" ajatus, vaan ajatus että lapset -vihdoinkin!!- huostaanotettaisi, joten on vähän väritetty tätä juttua.
Sossutädit ottivat tämän ilmoituksen vastaan hyvin asiallisesti. He totesivat, että ilmoitukseen on vaikea ottaa kantaa koska se on niin epämääräinen ( ei siis mitään konkreettista laiminlyöntiä!) ja NIMETÖN !
He eivät takertuneet neuvolan tekemään ja läpikäytyyn vanhaan ilmoitukseen, vaan lähtivät siitä, että se asia on ikään kuin käyty läpi ja katsotaan tämä tilanne ja ilmoitus, jolle ei ollut perustetta eikä jatkotoimenpiteitä.
Jos siis haluat, että ilmoitukseksi otetaan vakavasti, jos olet aidosti oikeasti huolissasi, jos katsot että voit seistä sanojesi takana, jätä ilmoitus nimelläsi.