Mikä kumma...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie vaan

Vieras
Tässä kun olen näitä joitain viestiketjuja seuraillut vierestä niin mieleeni on tullut monesti kysymys: Siis mikä kumma tekee sossun asiakkaista jotenkin huonompia kuin muista?? Tätä asiaa olen kummastellut jo monesti, oli sitten kyse toimeentulotuen hakemisesta tai jostain muusta asiasta.

Ihmisillä on varmaan niin kauheasti ennakkoluuloja varsinkin, jos eivät itse ole kyseisen puljun kanssa asioineet.

Kyllä muakin hirvitti aikoinaan laittaa elämäni eka toimeentulotukihakemus sisään kun en tiennyt oikeen kunnolla mimmonen paikka se on.

Alkuperäinen kirjoittaja jaaah:
no onhan ne nyt suurin osa hieman outoja!!!

niin miten tämänkin sitten ottaa... itse olen toimeentulotukea sieltä hakenut enkä koe itseäni kuitenkaan sen nöyremmäksi kuin muitakaan. hoitovapaalla olen ja ei noilla rahoilla mitä siitä saa niin oikein laskuja ja vuokraa makseta sekä muita asumiskuluja, kuten ruokaostoksia jne koko kuukautta...
En silti edelleenkään tunne itseäni huonommaksi.

Suurin osa sossun asiakkaista on alkoholisteja, tai luusereita, laiskoja yhteiskunnan elättejä, toistaitoisia, jotka yrittää päästä elämästä helpolla, toisten kustannuksella. Vaikka joku oliskin yritteliäs mutta epäonninen, niin sekin sitten leimautuu tuohon joukkoon. Siksi se on niin noloa ja huonomaineista :(

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
suurin osa on laiskoja tekemään töitä

entäs sitten jos ei ole työtä yksinkertaisesti tarjolla?? ei silloin voi mielestäni sanoa että on laiskuutta!

no sillonhan se on eriasia, muuuttttaa minä sanoisin että kyllä tekevälle töitä löytyy....

suurin osa on laiskoja tekemään töitä

entäs sitten jos ei ole työtä yksinkertaisesti tarjolla?? ei silloin voi mielestäni sanoa että on laiskuutta!

no sillonhan se on eriasia, muuuttttaa minä sanoisin että kyllä tekevälle töitä löytyy....

no itselläni on se tilanne että ajokorttia ei ole ja kun pienellä paikkakunnalla asun niin täällä ei todellakaan ole työtä tarjolla vaikka olen joka paikasta kysellyt. jotain pientä parin kolmen tunnin hommaa kerran kaksi kuukaudessa saattaa saada, mutta ei mitään sen suurempaa...

Alkuperäinen kirjoittaja jaaah:
no onhan ne nyt suurin osa hieman outoja!!!

niin miten tämänkin sitten ottaa... itse olen toimeentulotukea sieltä hakenut enkä koe itseäni kuitenkaan sen nöyremmäksi kuin muitakaan. hoitovapaalla olen ja ei noilla rahoilla mitä siitä saa niin oikein laskuja ja vuokraa makseta sekä muita asumiskuluja, kuten ruokaostoksia jne koko kuukautta...
En silti edelleenkään tunne itseäni huonommaksi.

niin. Me olemme erilaisia. Itse ajattelin aikoinani että hoitovapaalla ollaan jos siihen on varaa. Meillä ei ollut ja siksi menin töihin.

Yhteistyössä