mikä kohtuullinen tavoite painonpudotuksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt ylipainoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Periaate on että kilo viikossa. Sun aloituspainolla aluksi lähtee useampi kilo ekoina viikkoina, mutta sen jälkeen tasainen kilon viikkotahti hyvä. Kun ei kukaan saa laihduttaa nälkiinnyttämällä itseään. Tuon kilon viikossa saat pois jättämällä joka päivä tuhat kilokaloria ravinnosta pois. Liikuntaa kannattaa lisätä tietysti, vaikka pelkällä liikunnalla ei painoa pudotakaan, mutta lihasmassan kasvaessa myös päivittäinen energiankulutus nousee.

Muoks, tavoite kannattaa laittaa ensin vaikka 90 kiloon, sen jälkeen 5 kilon välitavoitteisiin. Jokainen kilo on tärkeä kuitenkin terveytes kannalta, turhaa laittaa suoraan tavoite jonnekin kymmenien kilojen päähän.

Korkeintaan kilo viikossa on hyvä tahti. Jätät herkut pois, vähennät rasvan ja sokerin käyttöä. Rasvan käytössä kannattaa kiinnittää huomiota rasvan laatuu yms.
Tavoitehan on ihan susta ittestäs kiinni, mut jo 5 %:n painonlasku on ylipainoiselle hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Korkeintaan kilo viikossa on hyvä tahti. Jätät herkut pois, vähennät rasvan ja sokerin käyttöä. Rasvan käytössä kannattaa kiinnittää huomiota rasvan laatuu yms.
Tavoitehan on ihan susta ittestäs kiinni, mut jo 5 %:n painonlasku on ylipainoiselle hyväksi.

olisko eka välitavoite että pääsis 100 kiloon.
sit vois palkita ittensä vaik raidoilla hiuksiin.

Liity painonvarijoihin. Siellä opit syömään paljon ja terveellisesti. Sellanen kilo viikossa on hyvä tahti. Sit kun pudotettavaa on enemmän niinkun mullakin niin ei kannata kuvitella et painoa tippuu aina sen kilon viikossa. Laihduttaminen on periaatteessa aika helppoa, on paljon vaikeempaa oppia elämään uutta terveellistä elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt ylipainoinen:

Mulla oli eka tavoite 5 kg. Silloin en vielä palkinnut itseäni, mut 10 kg:n kohdalla kävin parturissa. Nyt on sit 15 kg seuraava tavoite, johon en ole vielä keksinyt kannustetta, mut varmaan uuden takin käyn sitten ostamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt ylipainoinen:

Mulla oli eka tavoite 5 kg. Silloin en vielä palkinnut itseäni, mut 10 kg:n kohdalla kävin parturissa. Nyt on sit 15 kg seuraava tavoite, johon en ole vielä keksinyt kannustetta, mut varmaan uuden takin käyn sitten ostamassa.

piniä tavoitteita

Puoli kiloa läskiä viikossa pois taisi olla Kuluttaja-lehdessä jokun alan ihmisen suositus. Sillä ei ole väliä, että se kestää kauan, koska samalla opit syömään normaalisti. Sinun pitää syödä suurinpiirtein samoin koko loppuelämäsi kuitenkin...

Katoppa karppausinfo.fi hyvä ja vähähiilarisella ruoalla monet on tiputtaneet painoaan menestyksekkäästi ja niin ettei nahka jää päälle roikkumaan vaan se paino lähtee rasvasta ei lihaksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Katoppa karppausinfo.fi hyvä ja vähähiilarisella ruoalla monet on tiputtaneet painoaan menestyksekkäästi ja niin ettei nahka jää päälle roikkumaan vaan se paino lähtee rasvasta ei lihaksesta.

tohon voi tutustua, painonvartijoihin en kyl lähe

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tohon voi tutustua, painonvartijoihin en kyl lähe

Korjaan tuota sen verran, että www.karppaus.info Itteltä on lähteny 10kg karppaamalla eikä oo tullu takas vaikka suht koht normiruokaa nykyisin syönkin :) Toki katson paremmin, mitä tulee suuhun laitettua, ihan senkin takia, että suvussa on diabetestä.

suositteli luontaistuotemyyjä nettisivuja energynet. Homma toimii niin laihduttaessa, että kroppa tarvii 2g proteiinia per painokilo. mulle ei tullut alkuunkaan tota ja olen muuttanut ruokavaliota, lisännyt, kalaa, munaa, raejuustoja ja palkokasveja, rahkaa ja kasviksia ja marjoja RUNSAASTI. Käyn 1-2x päivässä uimassa ja 2x viikossa jumpassa ja kerran tanssissa. Mulla lähtee n. 400-500g viikossa, ei tuon enempää, ei edes alussa ole lähtenyt vaikka tämä uskomus elää sitkeässä. Mulla painoa 97kg ja tavoite on 25kg ensi kesään. Tätä tahtia ei tule toteutumaan. Mutta ainakin kroppa muokkautuu kun urheilen paljon
TSEMPPIÄ! Hitaasti hyvä tulee!

alkoi paino tippumaan, kun lähdin töihin.. olin siis monta vuotta kotona (pienet lapset) ja nyt on kivasti karissut kilot, vaikka en ole ruokavaliota muuttanut mitenkään ja herkkujakin syön silloin tällöin... :)

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
alkoi paino tippumaan, kun lähdin töihin.. olin siis monta vuotta kotona (pienet lapset) ja nyt on kivasti karissut kilot, vaikka en ole ruokavaliota muuttanut mitenkään ja herkkujakin syön silloin tällöin... :)

mulla taas ens viikolla loppuu työt ja jään lasten kanssa kotiin.

Yhteistyössä