Mikä ehkäisy??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmp

Vieras
Haluaisin vaihtaa ehkäisyä. Nyt on Mirena hormonikierukka kolmantta vuotta käytössä, muuten täydellinen mutta naamaan tulee jatkuvalla syötöllä niin paljon finnejä (+rasvoittuu!!) etten jaksaisi enää :( Ennen kierukkaa ei ollut kuin vähän näppylöitä. E-pillereitä söin ennen kierukkaa pari vuotta, mutten haluaisi syödä niitä koska suvussani on "taipumusta syöpään" jos niin voi sanoa. Lisäksi e-pillerit aiheuttivat kamalia mielialanvaihteluja, mitä ei esim hormonikierukan kanssa ilmene.
Joten, mikä olisi hyvä vaihtoehto? Kertokaa jostain muusta ehkäisystä kokemuksia, plussia ja miinuksia. Kondomia emme halua käyttää :) Olen 22v jos sillä on merkitystä.

Vai pitäisikö tämä asia kääntää niinpäin että miten näistä finneistä pääsee eroon..silloin ei tarvitsisi toimivaa ehkäisyä vaihtaa. kaikkea on kokeiltu, apteekin "ihmevoiteet" kuivattavat ihon ja pahentavat asiaa entisestään :(

Ei voi oikein suositella mitään kun alkaa olla itsellä jo sen verran ehkäisyjä huonoin kokemuksin kokeiltuna... e-pillereistä tuli mielialanvaihteluja ja haluttomuutta, hormonikierukasta saatanalliseti kivut vuodeksi (päivittäin sellaisia vatsakipuja, ettei voinut edes liikkua tuntiin jne), hormonikapselista 7kk "kuherruskuukauden" jälkeen menkat viikon välein, finnejä sekä naama että koko muu kroppa täynnä, täysi tunteettomuus vuoden verran (hyvä jos muistan, miltä tuntui olla iloinen tai rakastunut...), migreenit jne.

Itsellä menee seuraavaksi kokeiluun kortsut, ei tunnu hormonaalisista ehkäisykeinoista olevan mulle kuin haittaa.

Jos kierukka sopii muuten, suosittelisin käymään lääkärillä kysymässä, mitä finneille voi tehdä. Sieltä saa todennäköisesti varmemmin apua kuin jos lähtee itse kaupasta sokkona ostamaan ja testaamaan finnivoiteta...

valitettavasti ei ole tarjota vastausta minkäänlaista...muutakuin että on todettava että sellaista ehkäisyä ei taida ollakaan mistä ei olisi mitään haittaa koskaan. Tai jos jollain on niin saa olla onnellinen. Tuntuu että kaikissa ehkäisymenetelmissä on jokuu "vika". Sen vielä sanoisin, että jos yksi e-pilleri merkki ei ole sopinut, kannattaa kokeilla toistakin. Niissäkin on eroja =)

Mulla vähän saman suuntaisia ongelmia..

Minipillerit= vuotaa vuotaa kokoajan+akne
hormonikierukka= vuotaa vuotaa kokoajan, kipuja+akne
kapselia en edes uskalla kokeillakaan...
yhdistelmäpillereitä en saa aurallisen migreenin takia enkä muutenkaan uskaltaisi käyttää kun suvussa paljon sydän ja verisuoni sairauksia...
kuparikierukka= pari mehevää kohtutulehdusta ja aivan järkyt menkat
kondomi= tappaa seksi elämän ja tekee tuhojaan mun herkille ja ohkaisille limakalvoille
sterilisaatio= ollaan liian nuoria

joten harkitsen vakavasti jotain tyyliin varmat päivät...

Naaman rasvoittumiseen auttaa salisyylihappo. Vähentää rasvoittumista ja näin ollen finnejä. Älä käytä mitään kuivattavaa eli alkoholipitoista tai syväkosteuttavaa, tulee lisää finnejä.

[QUOTE="joojoo";26994143]Mulla vähän saman suuntaisia ongelmia..

Minipillerit= vuotaa vuotaa kokoajan+akne
hormonikierukka= vuotaa vuotaa kokoajan, kipuja+akne
kapselia en edes uskalla kokeillakaan...
yhdistelmäpillereitä en saa aurallisen migreenin takia enkä muutenkaan uskaltaisi käyttää kun suvussa paljon sydän ja verisuoni sairauksia...
kuparikierukka= pari mehevää kohtutulehdusta ja aivan järkyt menkat
kondomi= tappaa seksi elämän ja tekee tuhojaan mun herkille ja ohkaisille limakalvoille
sterilisaatio= ollaan liian nuoria

joten harkitsen vakavasti jotain tyyliin varmat päivät...[/QUOTE]

Markkinoilla on myös ehkäisytietokoneita (googlaa ladycomp) jotka laskevat tarkasti "varmat päivät" puolestasi. Näitä käytetään ympäri maailmaa hyvin tuloksin, ovat vaan helvatan kalliita... sellaisen hankinta on mulla harkinnassa, ei tunnu muista ehkäisykeinoista olevan mihinkään. Kondomin käyttökin jotenkin sattuu, kuivattaakohan se sitten limakalvoja vai onko mulla jotain allergiaa...

Miksei kukaan koskaan mainitse kemiallista ehkäisyä? Puikko alapäähän, kymmenen minuuttia odottelua (senkin voi käyttää hyödyksi) ja hommiin. Kondomin kanssa käytettynä tosi varma ehkäisykeino ja ilman okei muulloin paitsi ihan ovulaation aikoihin.

Miksei kukaan koskaan mainitse kemiallista ehkäisyä? Puikko alapäähän, kymmenen minuuttia odottelua (senkin voi käyttää hyödyksi) ja hommiin. Kondomin kanssa käytettynä tosi varma ehkäisykeino ja ilman okei muulloin paitsi ihan ovulaation aikoihin.

Ehkä siksi, että en ole itse ainakaan edes ikinä kuullut tuollaisesta... kerro toki lisää, jos on kokemuksia aiheesta :)

Parikymmentä vuotta sitten käytin silloisen tyttöystäväni kanssa kemiallista ehkäisyä kondomien lisäksi ehkäisytehon lisäämiseksi. Yhteiskäytössä ne antoivat yhtä hyvän suojan kuin pillerit. Silloin oli vaginapuikkojen lisäksi tarjolla vaahtoa, joka otettiin painepullosta ruiskuun ja toimitettiin vaginan perukoille. Esikoiseni synnyttyä ostin ehkäisypuikkoja tuumien, että voisimme käyttää niitä imetyksen aikana, mutta ostos oli turha, koska käyttöohjeissa ei suositeltu käyttöä imetyksen aikana - ei ollut riittävästi tutkimustietoa, että siitä ei olisi vauvalle haittaa. Samanlaisia puikkoja on yhä markkinoilla. Voit googlata niitä hakusanoilla "ehkäisypuikko käyttöohje". Hitti lupaa Patentexille yli 98% ehkäisytehon yksinäänkin käytettynä.

Miehen näkökulmasta puikoissa harmittaa vain se, ettei pimppaan ole asiaa ennen kuin puikko on sulanut eli kymmeneen minuuttiin ja se, että olot voivat olla liiankin liukkaat.

Yhteistyössä