mikä ehkäisy jos pillerit ja kortsut pois suljettuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tintti

Jäsen
12.07.2004
271
0
16
Onko kellään neuvoja jos mulle ei käy e-pillerit ja mies ei halua kondomia? Vielä tässä vaiheessa en haluais kierukkaa. Millainen on minipilleri, voiko sitä ajatella jos tavalliset e-pillerit ei käy?

Minä en voi käyttää enää yhdistelmäpillereitä kahden raskaushepatoosin takia. Minipillerit sen sijaan sopivat hyvin. Minipillerissä on naisen elimistön "omaa" eli keltarauhashormonia, eli ei estrogeenia jota on yhdistelmissä. Niinpä monelle ne sopivat vaikka yhdistelmäpillerit eivät kävisikään.

Kokeilemalla selviää....

Eikös ehkäisykapselissa ollut myös tuota samaa kuin minipillereissä, eli se sopii jos minipillerit sopii? On tosin pitkäkestoinen vaihtoehto, 3-5 v. mutta saahan sen pois lääkärin luona ennen tehon loppumistakin jos haluaa. Tuolla on aika hyvin linkkejä eteenpäin ja artikkeleita yms.

http://www.mtv3.fi/poliklinikka/Naistentaudit.shtml?Raskauden_ehk*isy

Kapselit on niitä imlantaatteja... :)

[/quote]
Mulla on tuo sama juttu, eli raskaushepatoosi ja sanottiin ettei pillerit enää tule kysymykseen. Harmittaa kun itse tykkäsin pillereistä, mut pitääpä jutella nyt lääkärille noista minipillereistä. Kiitos sinulle Santra! :)

[/quote]
Mulla on tuo sama juttu, eli raskaushepatoosi ja sanottiin ettei pillerit enää tule kysymykseen. Harmittaa kun itse tykkäsin pillereistä, mut pitääpä jutella nyt lääkärille noista minipillereistä. Kiitos sinulle Santra! :)

Persona ehkäisymonitori. Laskee varmoja päiviä. Alun jälkeen tehdään 8 virtsatestiä kierron aikana, joista seuraa hormoonitasoja. Vaatii kuitenkin "punaisina" päivinä muun ehkäisyn käyttöä.

Mulla oli myös hepatoosi, joten yhdistelmäpillereitä en voi käyttää enää ikinä. Kortsusta ei tykätä kumpikaan ja minipillerit pitäis ottaa lähes tismalleen samaan aikaan joka päivä, mikä ei todellakaan onnistu mun muistilla, ennen raskautta en aina edes muistanu yhdistelmäpll:n ottoa, onneksi siinä saa armonaikaa sen 12 tuntia :whistle:
Mulle laitettiin hormonikierukka ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tarkoitus on otattaa kierukka pois ens keväänä, silloin se on ollut vasta vuoden. Sain sen runsaiden ja kivuliaiden menkkojen hoitoon, joten en maksanut siitä täyttä hintaa. Pillerit olis tän vuoden ajaksi tullu maksamaan varmaan enemmän tai hinta olis ollu suurinpiirtein sama.

Minipillerit on kyllä yksi vaihtoehto mutta niistäkäänhän ei ole apua koviin kuukautiskipuihin. Myös on niitä laastareita jotka on parempia kuin pillerit siinä suhteessa että hormooni tulee niissä tasaisesti kun taasen esim. pillereissä se tulee kerta "piikkeinä". Myös erilaisia vaahtoja on naisille jotka "tappaa" siittiöt. Vaihtoehtoja on..

minä olen ehkäisyn suhteen vaikea tapaus... Kaikkea kokeiltu, mutta mikään ei sovi.
Nyt on sitten minipillerit, minipill-merkkiset 8e/3kk, että rahatkaan ei lopu... :)
Ja syön migreenin esto lääkkeitä, että nyt kyllä elämä maistuu... :D
(mulla melkeen kaikki ehkäisyt aiheuttaa migreeniä).
Ja tuo estolääke vie kk kivut kokonaan... Ja nuo pillerit vielä vähensi minun runsaita kk, ja kestävät vain 2 pvää ja pelkällä pikkuhousun suojalla pärjää..... :D

Ja muistamisen olen tehnyt helpoksi niin, että pillerit on kahvinporojen vieressä, että kun tulen aamulla pakolliselle kahvin keitolle, nappaan samalla pilsun! Kätevää....... :)

Ja jos minipillerit sopii, niin sitten sopii e-kapseli 5v. Mulla oli sekin, mutta sillonen lääkäri ei kijoittanut mulle estolääkettä migreeniin, joten otin pois 7kk jälkeen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2005 klo 07:37 Katiaana kirjoitti:
Nyt on sitten minipillerit, minipill-merkkiset 8e/3kk, että rahatkaan ei lopu... :)
Ja tuo estolääke vie kk kivut kokonaan... Ja nuo pillerit vielä vähensi minun runsaita kk, ja kestävät vain 2 pvää ja pelkällä pikkuhousun suojalla pärjää..... :D

mitä hittoa???! 8euroa 3 kuukautta??!?! voi luoja.. minäkin haluan semmoiset!! kokeilitko sinä niitä cerazette- minipillereitä ensin? koska minulla on nyt ne ja ei oikein käy.. ajattelin vain jos ne olisi sitten vähän erilaiset.. mutta 8 euroa 3 kuukautta.. huh huh =)

kiva kiva!! :)

Elikkäs siis, olen kokeillu cerazette merkkisiä, ei sovi. ja sitte yhtä muuta, minkä nimee en muista.

Lääkäri ehdotti sitten näitä, kun nää sisältää vaan keltarauhas hormoonia mini määrän.
Ihmettelin että mitä "venäläisiä" nää on, kun nimi outo ja hinta!! :laugh:

Mutta oon tykänny ja erityisesti hinta passaa mulle!! Mitä enempi ostaa sen halvempi... Että tää 3n kk satsi maksaa 8.10e.

Että kysyppä lääkäriltä semmosta kuin MINI-PILL
se mun lääkärikin nauroi, ettei ikinä ole määrännyt näitä kellekkää ja nimi huvittava... ja hinta "epäilyttävä"... :laugh:
Mutta hengissä ollaan... :laugh:

katiaana!!

kuulostaa kyllä liian hyvältä.. ennen kun varaan ajan lääkäriltä niin kerroppas, et oliko sulla sitten mielialan vaihteluita tai mitä niiden cerazettejen aikana?? mulla oli!! ja paljon.. jos meillä ois vähän saman tapaista ongelmaa ollu niin suuresti toivon et noi mini-pillsut käy mullekkin.. rukoilkaamme :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 12:59 kiva kiva kirjoitti:
katiaana!!

kuulostaa kyllä liian hyvältä.. ennen kun varaan ajan lääkäriltä niin kerroppas, et oliko sulla sitten mielialan vaihteluita tai mitä niiden cerazettejen aikana?? mulla oli!! ja paljon.. jos meillä ois vähän saman tapaista ongelmaa ollu niin suuresti toivon et noi mini-pillsut käy mullekkin.. rukoilkaamme :laugh:

MOI.... =)
Oli mielialan vaihteluita.. oli oli oli... :headwall:
Olin raivo hullu... :headwall: . Napsahti kyllä hermot heti...
Ja MIKÄÄN ei ole passanu... Nää kyllä on huppuja, ainoo ongelma lienee se että mun ei tee mieli sextailla... Toki se sieltä tulee kun vähä potkii.. :laugh:
Toki haluttomuus voi johtuu väsymyksestä ja sterssistä. ollu sitä viime aikoina...
Kun eka 3kk kun söin noita pilsuja, niin teki kovastikki mieli... oikee peto :laugh:

Että hopi hopi varaamaan aikaa lääkäriltä. :wave:

MOI.... =)
Oli mielialan vaihteluita.. oli oli oli... :headwall:
Olin raivo hullu... :headwall: . Napsahti kyllä hermot heti...
Ja MIKÄÄN ei ole passanu... Nää kyllä on huppuja, ainoo ongelma lienee se että mun ei tee mieli sextailla... Toki se sieltä tulee kun vähä potkii.. :laugh:
Toki haluttomuus voi johtuu väsymyksestä ja sterssistä. ollu sitä viime aikoina...
Kun eka 3kk kun söin noita pilsuja, niin teki kovastikki mieli... oikee peto :laugh:

Että hopi hopi varaamaan aikaa lääkäriltä. :wave:
[/quote]

heippa taas!!

luojan kiitos sinulle!! ihana ihminen olet kun kerroit noista pilsuista!! :flower: täytyykin heti varata aika, viimeistään huomenna.. B) kiitos paljon!!!

Meillä käytössä ehkäisypuikko. 10 minsaa ennen yhdyntää laitetaan ja teho säilyy pari tuntia(tai jotain). Joka yhdyntäkertaan tosin täytyy laittaa uusi. Plussa on mielestäni(ja miehen) se,että saa olla ilman "sadetakkia",on helppokäyttöinen,ei tarvi ajaa itseensä ylimääräisiä hormoneja(jotka eivät ainakaan mulle sovi),on suht edullinen! :D

Minä käytin noita MINI-PILL minipillereitä kolemn vuoden ajan ja sopivat loistavasti mulle, ei mitään sivuvaikutuksia =) Kun synnytyksen jälkeen kokeilin aloittaa uudestaan (2 eri kertaa) niin niistä tuli mulle aivan järkyttävä migreeni. Eli enää eivät sovi mutta nyt syön YAsminia, joka oli yhdistelmäpillereistä ainoo, mikä mulle on sopinut.

Olisin mielelläni jatkanu noita mini-pill minipillereitä, olivat niin halpojakin. Suosittelen kokeilemaan.

PERSONA-ehkäisylaitetta en suosittele kenellekään (ainakaan ehkäisyyn) itse tulin raskaaksi heti ensimmäisen käyttökuukauden aikana, vaikka noudatin punaisia ja vihreitä päiviä.. :o

tintti, tutustu ihmeessä kapselivaihtoehtoon, jos tarvitset pitkäaikaista ehkäisyä. samat hormonit kuin minipillereissä, mutta ei mitään huolta mistään pillerien muistamisista tms.

Yhteistyössä