Paras ehkäisy 39-vuotiaalle ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MarjaK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MarjaK

Jäsen
01.06.2007
491
0
16
Mulla on nyt hormonikierukka, joka pitää kohta poistaa, on ollut jo yli 4 vuotta. Se on hiottanut aika paljon ja ehkä on tullut kilojakin lisää. Emme aio enää tehdä lapsia ja mulle ei käy yhdistelmäpillerit pinnallisen laskimotukoksen takia, oli jalassa ennen raskautta. Hiottaako tai lihottavatko tavalliset e-pilleritkin ? Jospa ne e-neuvolasta osaisivat jotain suositella, mieluiten jotain muuta kuin uutta kierukkaa. Sterilointileikkaus pelottaa, jos siitä tulee kovia kipuja viikoiksi !

Hei
Kysyppä ehkäsyneuvaolassa semmoisesta sterilisaatiosta kuin Essure ,tehdään alkautta ei satu vastaa kierukan laittoa tosi helppo ei minkäänlaisia kipuja (helpompi tehdä kuin miehelle)

Kiitos vastauksista, pitää kysyä e-neuvolasta tarkemmin.. Pelottaa vaan nuo leikkaukset yms. operaatiot, e-pillerit on niin kätevät.. Ystävättäreni 40 vuotta synnytti just tänä aamuna tyttären, eka lapsi hänelle !! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mamma84:
mä meinaan tuon ikäisenä viimmeistään kohdun poistaa. :o
ku oon varma etten lapsia enään halua niin en aio kärsiä menkoista turhaan

poistetaanko kohtu vain pyytämällä ?
:| mäkin ajattelin semmoista mutta otin sterilisaation (munajohtimien katkaisu) kun ajattelin ettei noin vaan kohtua poisteta ilman että olisi jotain vikaa tms :) en edes puhunut lääkärille semmoista.

Kohdun poistosta seuraa yleensä se, että vaihdevuodet alkaa aiemmin. Voi muutenkin tarvita jotain hormoonikorvaushoitoa. Ymmärrän kyllä poiston, jos kuukautiset on älyttömän runsaat tai kohtu myoomainen, mutta että ehkäisyksi.... :o

Yhteistyössä