Mikä avuksi öihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myy-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myy-80

Aktiivinen jäsen
07.11.2006
4 850
0
36
Poika on 5kk, nukkuu päikkärit hyvin ja ruoka maistuu. On perustyytyväinen, naureskelee ja viihtyy leikkimässä. Mutta ne yöt... |O

Kovasti hankaa ikeniään ja itkeekin sen takia usein iltasin, joten ollaan jouduttu suppoa antamaan. Kaikkea ei kuitenkaan tuon piikkiin voi laittaa. Yöt on tosi repaleisia ja se nukkumaan meneminenkin kestä ja kestää, itku tulee ja syliin pitää päästä. Kuitenkin hankaa väsyneenä silmiään ja selvästi meinaa nukahtaa välillä.

Nousen antamaan tuttia välillä vartin, välillä tunnin välein. Yösyötöt jäi n. 2kk iässä, mut nyt ne on palanneet. Saatan syöttää kaksikin kertaa yön aikana ja molemmista rinnoista syö melkein aina. Soseen saa kerran tai kaksi päivässä, puuron kerran tai kaksi... Yhteensä kolme kiinteää ateriaa ja tissittelyt päälle, tarvittaessa välipalatissittelyitäkin. Illalla tankkaa enemmän ennen nukkumaan menoa.

Nyt siis tilanne on mahdoton ja mulla liikaa univelkaa... Pää on aina kipeä ja selkä hajoamispisteessä. Kroppa ei selvästikään kestä, kun en saa levättyä yöllä. Päiväunet helpottaa, mut ei korjaa tilannetta. Miehenkin pitäis jaksaa töissä käydä, mut tietty pojan yölevottomuus senkin uniin vaikuttaa. Pojan allergisuus on tiedossa, mut kiinteitä ei voi jättää pois... Lieviä oireita on iholla ja ne johtuu todennäkösesti jostain mun maidossa olevasta pahiksesta, joka ei o vielä paljastunut.

Mitä teen? Olisko kellään vinkkejä? Neuvola ei osanu auttaa... Veikkas öiten rauhottuvan pojan tottuessa useempaan kiinteeseen ateriaan. Pari yötä menikin paremmin, mut nyt ollaan vähintäänkin lähtökuopassa.

Väsynyt Myy ja levoton poikanen 5kk

ensi alkuun hirmuisesti voimia :hug:

Olisko sulla mahdollisuus saada apua,nii et saisit ees yhden yön nukuttua kunnolla alusta loppuun...

Meillä samanlainen tilanne poitsun ollessa puoli vuotias.Yöt oli ihan mahdottomia tuttia sai antaa yli 20 kertaa...syödäki halus,mut ku pullon lämmitti nii hörppäs vaan n.20 milliä.

lopetin yösyötöt,pari kertaa huuteli yhtenä yönä ja se oli siinä!tuttia kyllä huikki joten, meillä otettiin sit tutti kokonaan veks.Ekana yönä huusi ensi 20min. nukku pari tuntia ja huusi 5 min. helpolla päästiin.tosta eteenpäin on menny illalla nukkuun puoli 8 ja aamulla heränny 7 mais.Ei huiki kertaakaan kok yönä.meillä toimi siis tää... :D

ja noi huudothan voi johtua myös hampaista.Meillä ainaki ekajo huudettin viikko kaupalla |O ei kiva!

Muista väsymyksen keskelläki aatella,et tämä(kin) vaihe on vaan ohi menvä juttu :D

paljon jaksamisia vauva arkeen :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy-80:
Poika on 5kk, nukkuu päikkärit hyvin ja ruoka maistuu. On perustyytyväinen, naureskelee ja viihtyy leikkimässä. Mutta ne yöt... |O

Kovasti hankaa ikeniään ja itkeekin sen takia usein iltasin, joten ollaan jouduttu suppoa antamaan. Kaikkea ei kuitenkaan tuon piikkiin voi laittaa. Yöt on tosi repaleisia ja se nukkumaan meneminenkin kestä ja kestää, itku tulee ja syliin pitää päästä. Kuitenkin hankaa väsyneenä silmiään ja selvästi meinaa nukahtaa välillä.

Nousen antamaan tuttia välillä vartin, välillä tunnin välein. Yösyötöt jäi n. 2kk iässä, mut nyt ne on palanneet. Saatan syöttää kaksikin kertaa yön aikana ja molemmista rinnoista syö melkein aina. Soseen saa kerran tai kaksi päivässä, puuron kerran tai kaksi... Yhteensä kolme kiinteää ateriaa ja tissittelyt päälle, tarvittaessa välipalatissittelyitäkin. Illalla tankkaa enemmän ennen nukkumaan menoa.

Nyt siis tilanne on mahdoton ja mulla liikaa univelkaa... Pää on aina kipeä ja selkä hajoamispisteessä. Kroppa ei selvästikään kestä, kun en saa levättyä yöllä. Päiväunet helpottaa, mut ei korjaa tilannetta. Miehenkin pitäis jaksaa töissä käydä, mut tietty pojan yölevottomuus senkin uniin vaikuttaa. Pojan allergisuus on tiedossa, mut kiinteitä ei voi jättää pois... Lieviä oireita on iholla ja ne johtuu todennäkösesti jostain mun maidossa olevasta pahiksesta, joka ei o vielä paljastunut.

Mitä teen? Olisko kellään vinkkejä? Neuvola ei osanu auttaa... Veikkas öiten rauhottuvan pojan tottuessa useempaan kiinteeseen ateriaan. Pari yötä menikin paremmin, mut nyt ollaan vähintäänkin lähtökuopassa.

Väsynyt Myy ja levoton poikanen 5kk

Melkein kun mun suusta! MEillä kans tosi levottomat yöt! Kiinteitä syöny poika jo kuukauden äpäivät, eikä mitään parannusta yöuniin. Päivälläkään ei nuku ku puolen tunnin-tunnin pätkiä. Huutamaan yöllä herää keskimäärin kaksi kertaa, muuten herääilee vaan levottomasti pyörien ja sit sen jälkeen syö mun tissit tyhjäks. Toivottavasti tää joskus helpottaa...

Meillä oli myös juuri tuossa iässä ihan mahdotonta! Lisäksi vielä kiukuttiin ja huudettiin päivät.

Aika ja kärsivällisyys auttoi. Hommaa päivisin hoitoapua, että saat nukutuksi. Ei siinä oikein muu auta. Unikouluihin vauvasi on vielä liian pieni. Voimia! :hug:

Voipi myös olla, että nuo yölevottomuudet johtuu tuosta allergiasta. Totesithan itsekin, että lievää oiretta on koko ajan. Meillä yölevottomuus aina yleensä selittyy jollain pahiksella ruokavaliossa ja tilanne onneksi korjaantuu nopeasti, kun sen sieltä saa kitkettyä pois! Pidä ruoka/oirepäiväkirjaa sinun ja lapsen syömisistä, se on hyvä apu selvittelyhommissa.

Mä oon tähän asti sinnikkäästi kieltäny iteltäni sen vaihtoehdon, että mun maito aiheuttaa noi levottomat yöt / pahentaa niitä. Sen sentään oon myöntäny, että mun maidosta se pahis todennäkösesti löytyy. Päiväkirjaa oon ajatellu, mut se on niin vaivalloista näin väsyneenä, :ashamed: joten oon sit vaan pyrkiny muuten kiinnittämään huomiota oireiden ajankohtiin.

Imetystä en tahtois lopettaa vielä, mut kovin niukalle ruokavaliollekaan en näe järkee siirtyä. Siinä syy tohon asioitten hitaaseen myöntämiseen. Yritän nyt sit tsempata sen verran, että saisin kirjattua kaiken ylös tarkempaa havannointia varten. Soijaa epäilin, mutta ei taida se olla ongelma... Nyt epäilen naudanlihaa. Ne onkin ne kaks ruoka-ainetta, jotka helpoiten saan karsittua pois. Syökää kanaa! :laugh:

Kiitos kommentoineille! :flower: Edelleen otan vinkkejä ja huomioita mielelläni vastaan. Kiitos myös tosi paljon voimien toivotuksista! =)

Tulee sun jutuista ihan minä mieleen vuosi sitten! Itse täysimetin 4,5 kk ja lopulta oli pakko luovuttaa ja voi että se otti koville. En saanut dieettiä toimivaksi ja tilanne vain pikku hiljaa luisui huonommaksi ja huonommaksi ja lopulta oli pakko viheltää peli poikki. Multa lopetettiin imetys lääkkeillä kertalaakista. Muksu siirrettiin suoraan pullolle ja toinen testattu korvike kävi. Almiron ei käynyt, mutta Neocatea juo iloisesti edelleen. Toi prosessi otti mulle tosi koville :'( . Siis tuo imetyksen lopetus oli oikeasti mulle kovempi paikka kuin lapselle. Muksu unohti tissin tosi nopeasti, vaikka itse olin pelännyt imetyksen lopetusta hirveesti. Ei se äitiys siitä imetyksestä ole kiinni, mä huomasin sen sitten ajastaan. Se vaan on niin tunteita nostattava asia. Elämä muuten helpotti huomattavasti oikealla korvikkeella!

Tuo edellinen oli vaan pahimman varalle. Jos sulla on vaan motivaatiota, niin eikun dieettiä tiukentamaan. Eräs lääkäri sanoi tietävänsä äidin joka söi vain possua ja puolukkaa :o . Itse en ehkäpä noin radikaaliksi ryhtyisi.

Älä muuten valitse sitä kanaa. Monet muna allergiset reagoivat myös kanaan ja maito allergiset nautaan. Syö vaikka poroa, hirveä, nz-lammasta tai sitten sitä possua. Muut "tärpit" ovat kotim. viljat, soija, suklaa, selleri, tomaatti, sitrukset, kala ja tietysti maito ja muna kaikissa muodoissaan. Ole tarkkana myös tuotteissa olevien tärkkelysten kanssa.

Ei nuo tärpit aina toimi: Oma mukula oli allerginen mm. perunalle. :headwall:

meil oli aika samaa... yöimetyksestä, se on kuitenkin vasta 5kk, kyl mun mielestä kantsii viä imettää, uskoisin että se jää itellään sitten kun aika on. mulla loppui imetys tossa 6kk tienoilla, 7kk ikään asti hain pullollisen maitoa klo 3-5, se oli aika raskasta, mutta loppui itellään sekin! vaikka ehdin jo miettiin millä sen sais lopetettua. yöt oli tosi katkonaiset ja on välillä edelleen (vauva reilu8kk) nyt kun tulee hampaita!!! se on kyllä tosi raskasta kun katkonaiset yöt, mutta maidon antasin sinuna edelleen vauvalle ja jos mahd(?), koita nukkua pvällä kun vauvakin nukkuu? mulla esikoinen muutamana pvänä hoidossa muutaman tunnin ja NUKUN parikin tuntia joka pvä. sit jos vaikka koittaisit antaa vähän enemmän kiinteetä? tai illalla velliä tm? mulla alkoi tuleen paniikin oireita ym.. entiä, jaksamista joka tapauksessa sulle ja koita saada jossain välissä levättyä sit pvällä ees ja mennä ajoissa nukkuun :hug:

Täällä kohtalotoveri :wave: Poika on pian 6kk ja syö useasti yöllä. Menee nukkumaan 19-20 välillä ja syö ekan kerran 21-22, sitten puolen yön aikaan ja aamuyöstä kerran (tai enemmän, en varmaan edes muista kaikkia syöttöjä). Aamulla 6-7 aikaan syöpöttelee enemmän ja jatkaa tämän avulla unia usein kahdeksaan asti.

Meidän pojalla on ainakin paha maitoallergia ja todennäköisesti muitakin allergioita; ei olla siksi päästy vielä kiinteisiin. Nyt löytyi korvike, eli tuo Neocate meilläkin (Nallepuh, meillä on nyt edessä imetyksen lopetus ihan samasta syystä kuin teillä aikoinaan. Poika ei tykkää Neocatesta, joten en todella tiedä, miten tässä edetään.. Kerrasta poikki kuulostaa kamalan rankalta, mutta ilmeisesti toimiva ratkaisu?)

Pojalla on selkeästi maha kipeä tai sitten ainainen nuha tms. pitää hereillä. En osaa arvioida, kuinka paljon kyse on vielä myös nälästä, koska noita kiinteitä ei ole. Kunhan ne nyt saadaan mukaan, niin sitten on jotenkin yritettävä rauhoittaa näitä öitä. Oma pääkin on totisesti jo koetuksella, yli neljä-viisi tuntia olen nukkunut viimeksi toukokuussa. Eli apuja mulla ei ole tarjota, mutta ymmärrystä kylläkin.. Voimia teille
:hug: Oletko ajatellut korvikkeelle siirtymistä?

Älä vilmis hätäile niillä kiinteillä suotta. Meillä aloitettiin kokeilut lähemmäs seitsemän kuukauden ikäisenä. Niiden kanssa saattaa olla sitten taas uudet heräilyt edessä, jos ei satukaan sopiva. Minä ensin nukuin korvikkeelle siirtymisen jälkeen muksun kanssa pari viikkoa paremmin ja sit alettiin tahkota kiinteitä. Peruna ei käynyt, mutta seuraavana kokeiltu bataatti sitten jo sopi. Nyt kiinteitä on "jo" kymmenen! Koko ajan on kasvu ollut hyvää!

Jos siirrytte kerralla korvikkeeseen, niin kannattaa aluksi värvätä isä mukaan. Anna isän antaa se maito pullosta ja mene itse pois kotoa tai ainakin toiseen huoneeseen. Lapsi juo paremmin pullosta, kun et ole tuoksumassa rintamaidolta siinä vieressä. Vaikeaa vaihetta saattaa kestää pari päivää. Meillä onneksi tuo vieroitus kävi helposti.

Kiitos. Ja anteeksi kun tungen kysymykseni tähän ketjuun :ashamed: Mutta aikalailla samasta asiasta kai tässä on kyse.
Eli meillä tuo kiinteiden aloitus on allergologin kanssa tarkkaan harkittu juttu. Koska poika ei ole kelpuuttanut korviketta, kokeillaan nyt sekoittaa sitä kiinteään ruokaan - eli tässä tapauksessa riisipuuroon. Itse asiassa äsken meni eka teelusikallinen ja hienosti upposi. Nyt sitten tietysti toivotaan, että riisi sopii, mikä lienee kuitenkin todennäköistä.
Harkitsen nyt vakavasti sitä, että viikonloppuna otettaisiin tissi pois :'( Siitä ei tietysti sitten enää ole paluuta.. Varmaan saisin maidontulon hiipumaan niin, että pumppaan aina tarvittaessa koko ajan vähentäen. Silloinhan omaa maitoa voisi yhä antaa pullon kautta, esimerkiksi neocateen sekoitettuna. Kuinka nopeasti maidontulo lakkaa (ts. niin, etteivät rinnat enää pakkaudu)? Vaikea uskoa, että poika yhtäkkiä joisikin korvikkeen mielellään.. entä jos ei juokaan?!

Vilmis... Ihan vapaasti vaan samaan pinkkaan. :) Mitäs sitä suotta montaa alotusta samasta aiheesta.

Viime yö meni paremmin... Annoin jätkälle tissiä päikkäreitten jälkeen ja myöhemmin vasta sosetta, sit iltatoimet ja tissittelyt. Sain omaan sänkyyn klo 22.30 mikä on mun mielestä ihan ok. Tuttia piti käydä antamassa lukuisia kertoja varsinki alkuyöstä, aamu meni rauhallisemmin. Syöttää ei yöllä tarvinnu, (Kokeilin tavallista suurempaa iltasoseannosta ja näytti auttavan ainakin yösyötön osalta) joten on nyt levänneempi oli unien katkonaisuudesta huolimatta. Sain eilen nukuttua päikkäritkin, joten ihan kivasti. :) Kokeilin tavallista suurempaa iltasoseannosta ja näytti auttavan ainakin yösyötön osalta.

Pepureiän alue punottaa edelleen. Nilkoissa ja jalkaterissä näkyy myös punotusta ja jätkä hankaakin niitä välillä. Pakaroissa on myös läntit. Laitoin kortisonia yöks, ilmeisesti autto. Jätin naudanlihan pois iteltä ja on vaikuttanu ihan lupaavalle. Toivottavasti päääsen tällasilla muutoksilla eikä tartteis diettiä enää laajentaa.

Imetystä en tahtois lopettaa, mut oon siihenkin asennoitunu. Täytyy nyt kattoo miten tilanne etenee ja mikä on sit pojan kannalta viisain ratkasu. Onneks on tulossa se aika tonne allergialääkärillekin, niin voin sen kanssa pohtia. En myöskään ihan ekana jätä noita muita mahdollisia pahiksia omista sapuskoista pois ilman epäilystä... Karsin vaan epäilyksen perusteella, ettei turhan oma ruokavalio kapene liikaa. Mulla on kuitenki myös omat rajotukset ja rahaakin rajallisesti. Pojalle en herkästi allergisoivia anna, mikäli ominaisuus on tiedossa.

Tällä hetkellä annan pojalle riisipuuroa, jonka maustan vadelmalla (pakkasesta kiehautettu ja soseutettu, ei sokeria) ja soseena bataattia. Tarkotus alottaa kukkakaalin tai kesäkurpitsan maistatus viikonlopun aikana. Öljyä lisäilen teelusikallisen tai pari kerran pari päivässä, miten nyt sit millonki muistan. Rintamaitoa en pöperöihin enää sekaan laita, jotta näkisin selvemmin mahdolliset reaktioiden aiheuttajat.

Voimia muillekin väsyneille! :hug:

Meille lääkäri sanoi kun käytiin, luulin siis että korvat vaivaavat, kune neiti oli niin levoton...

Että jos vaan mahdollista niin kannattaa siirtää omaan huoneeseen nukkumaan.
Puuro mitä tarjotaan niin maitoon tehty tai siis korvikkeeseen viel tässä isässä.

Jos syö hyvin päivällä niin kerran yössä pitäis riittää syöminen.

Meillä nyt siirrytty toiseen huoneeseen, tai siis ensi yön nukkuu isoveikan kanssa samassa huoneessa, missä me ennen.

Ei kuulemma jaksa montaa yötä kitistä jos palvelija ei ole heti paikalla ja toisaalta jos on iso hätä niin kyllä sen ilmoittaa.

Niin ja neiti on melkein 5kk

Alkuperäinen kirjoittaja toistamiseen äidiksi:
Meille lääkäri sanoi kun käytiin, luulin siis että korvat vaivaavat, kune neiti oli niin levoton...

Että jos vaan mahdollista niin kannattaa siirtää omaan huoneeseen nukkumaan.
Puuro mitä tarjotaan niin maitoon tehty tai siis korvikkeeseen viel tässä isässä.

Jos syö hyvin päivällä niin kerran yössä pitäis riittää syöminen.

Meillä nyt siirrytty toiseen huoneeseen, tai siis ensi yön nukkuu isoveikan kanssa samassa huoneessa, missä me ennen.

Ei kuulemma jaksa montaa yötä kitistä jos palvelija ei ole heti paikalla ja toisaalta jos on iso hätä niin kyllä sen ilmoittaa.

Niin ja neiti on melkein 5kk
Meillä on sellanen ongelma tossa omaan huoneeseen siirtämisessä, että asutaan kaksiossa. Olohuoneeseen ei mahdu, koska sellä on lintuhäkit. Pohjaratkasukin on sellanen, ettei vioda ite muuttaa olkkariin ja antaa makkaria pojalle.

Korvikkeeseen en voi puuroa tehdä, koska poika on maitoallergikko Rintamaitoon tehtynä sulaa lilluks hetkessä eikä mulla riittäviä määriä edes pumpulle heru. Erikoiskorvikkeeseen on kyllä oikeus, mut en jaksa maksaa eka hunajaa ja hakee sit korvausta kelalta... Lääkärinlausunnon pitäs tulla postissa lähiaikoina. Poika saa kyllä rintamaitoa kiinteiden lisäks, joten se riittänee.

Oho... Tulipa tylysävyinen, vaikka ei ollu tarkotus. No, kuiten... Kiitos vinkestä, :flower: mut tällä kertaa niitä ei voida toteuttaa toistaseks. :)

Ihan fiksulta kuulostaa tuo sun jatkosuunnitelmasi ainakin mun mielestä. Kannattaa edetä oireen mukaan. Imetysdieettiä kannattaa aluksi laajentaa ihan maltilla ja pitää just idea mukana, varsinkin kun teillä ei nyt ole mikään ihan katastrofi tilanne. Muuten saatat tosissaan kohta olla jollain puolukkadieetillä Jos tilanne olisi lapselle kiusallisempi/kivuliaampi, pitäisi ehkä tehdä rajumpaa karsintaa tuossa ruokavaliossa.

Kannattaa muuten pitää oire/ruokapäiväkirjaa, johon kirjaa omat ja lapsen syömiset. Se auttaa pidemmän päälle oireiden hahmottamisessa ja pahisten löytämisessä. Muuten voi olla vaikeaa muistaa viikon saati kahden viikon takaisia ihottumia ja yöhuutoja tai sitä, mitä sinä päivänä tulikaan syötyä! Aluksi musta oli tyhmää pitää tuota päiväkirjaa, kun koko ajan oli jotain oiretta ja mistään ei saanut oikein kiinni. Kyllä se lopulta siitä sitten selkiytyi, kun oppii tuntemaan lapsensa oireilu kuvion. Meillä muksu oireili viiveellä, mikä ei auttanut noissa selvityshommissa! Ihanne tietysti olisi, että uusia kiinteitä kokeillaan oireettomalle, mutta imetysdieetillä täyttä oireettomuutta saattaa olla vaikea löytää.

Sulla on tuo allergiaoireiden tunnistaminen ihan hyvin hallussa, joten etköhän sä ne pahikset sieltä saa ajan kanssa poimittua pois!

Jatkoa varten vinkki noista kiinteistä: Jotkut saattavat sopia paremmin useaan kertaan käsiteltyinä. Meille sopii bataatti keitettynä ja sitten pakastettuna. Pelkän keittämisen jälkeen alkaa pylly punoittaa, mutta pakkasen kautta käytettynä sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Jatkoa varten vinkki noista kiinteistä: Jotkut saattavat sopia paremmin useaan kertaan käsiteltyinä. Meille sopii bataatti keitettynä ja sitten pakastettuna. Pelkän keittämisen jälkeen alkaa pylly punoittaa, mutta pakkasen kautta käytettynä sopii.
Siis bataatistakin voi oireilla? Mä oon saanu sen kuvan, että se on ns. varma allergikoille ja siinä mielessä samaa sarjaa riisin ja maissin kanssa. Mä yleensä teen isomman satsin ja lykkään jääpalamuoteissa tai annosrasioissa pakastimeen, mut nyt oon tuoreeltaan antanu välillä, kun pakkasessa ei o ollu. Yleensä pyrin syöttämään vanhimmasta päästä ja siks useimmiten tuleekin tuplakäsittely kaikille soseille. Tosin nyt syönnissä vaan se bataatti, muut odottamassa sopivaa alotusaikaa.

En o osannu epäillä tuota bataattia senkään takia, kun poika ei sille näytä oireilevan ainakaan syötön aikana... Paitsi sillon, kun oli omaa maitoo seassa ja olin syöny naudan lihaa. Hokasin sen puolvahingossa ilman päiväkirjaa, mut sellasta pitää nyt kyllä alkaa pitämään. Ostin eilen kätevän kokosen vihkonkin, mut en tänään saanu aikaseks alottaa. :ashamed: Huomenna sit... Laitan vaik keittiön pöydälle, niin muistan alottaa aamupalaa syödessäni.

Tuossamuuten joku aikasemmin mainitsi, että puuro pitäs ton ikäsille (5kk) tehdä maitoon... Opuksissa lukee, että veteen. Maitoon mä kyllä riisipuuron ihanjo maunkin takia tekisin, jos saatas sitä erikoiskorviketta testattavaks. Pelottaa vaan jo nyt, että sekin aiheuttaa oireita ja taas pitää altistaa, että Kelalta saadaan korvaukset toiseslle korvikkeelle. :headwall:

Mut joo... Pojan iltasoseen aika olis nyt, joten seuraavaan kertaan. :wave:

Pienten allergiat on siinä mielessä inhottavia, että niissä ei ole mitään järkeä tai logiikkaa! Mun lapselle ei sovi esim: kesäkurpitsa, mustikka, vattu, peruna, munakoiso, ruusunmarja ja moni muu "vaarattomalta" kuulostava eli allerginen voi olla ihan mille vaan.

Ei sitä puuroa tarvitse välttämättä maitoon tehdä, veteen minäkin teen ja hyvin uppoaa. Kannattaa olla tarkkana noissa kiinteissä myös, että kokeilee aluksi mahdollisimman "puhtailla" tuotteilla, ettei tule vääriä allergia johtopäätöksiä. Esim. jossain tavan lähikaupan puurohiutaleissa on usein teksti : "saattaa sisältää sitä ja tätä...."

Mä annoin riisistä Kousan riisipuuroa, joka on ns. puhdasta riisiä. Muita allergisille tarkoitettuna puhtaita hiutaleita sun muita saa tilattua ainakin Allermiinasta. Mä olen ostanut tuota Kousaa myös ihan Citymarketista. Tämä vaan siltä varalta, jos riisistä tulisi jotain pientä oiretta ja et olis ihan varma sopivuudesta.

No nyt oli sit huutoo päivälläkin... Äsken sain nukahtamaan rinnalle, nukkui päikkäreitä vaan puoltoista tuntia ja n. 45min... Oli siis aivan yliväsynyt.

Onneks tää on väliaikasta, vaikka se ei lohdutakaan nyt. Allergiaoireet on alkanu ilmeisesti helpottaa, joten toiveikkaana oon pahiksen löytymisen suhteen. Päiväkirjaakin sain tänään pidettyä kiitettävästi. Kyl tää tästä. :)

Melkonen suursyöppö meillä... Iltasose 1.75-2dl! :o No, sillä satsilla pärjää syömättä yön yli ja haluu maitoo sit vasta kasin tienoilla. Oon kyl joskus antanu puuron eka, riippuen vähä syötön kiireellisyydestä. Puuro ei vaan oikein maistu... :( Pitäs keksiä joku kikka, miten sais paremmin kelpaamaan.

ONHAN NIITÄ MUILLAKIN AIVAN SAMAT ONGELMAT MEIDÄN POIKA EI OIREILE PÄIVÄL MUT YÖT LEVOTTOMAT KAIKKEE KOKEILTU JO 3KK EI NUKU KU1-2 TUNTIA VALITTAA PYÖRII EI RAUHOTU KU PULLOLLA NO EHKÄ ALKUYÖSTÄ VIELÄ SILITTÄMÄL OTAN VIEREE ETTEI TARVIA POMMPPIA MUT EI AUTA HAMPAITKIN TULEE MUT EI JOKA YÖ VOI OLLA SIITÄ KIINNI LÄÄKE EI AUTA :(

IILAL SYÖ PUURON ENNE 8 JA TUNNIN PERÄST VIEL 200 MILLIÄ PORKKANA-PERUNA TAI MAISSIVELLII ET EI OO NÄLKÄ EI SYÖ TUTTIA JOKU YÖ SELVIÄÄ 2 HERÄTYKSELLÄ MUT HARVOIN ALKAA JO VOIMAT LOPPUA KU ÖYT NII KATKONAISIA ANTAKAA VIEL LISÄÄ VINKKEJÄ YÖMAIDON MEINASIN KOITTAA LOPETTAA VAIK VÄKISIN KU SE OLI SIITÄ EROSSA JO 3-5KK IÄSSÄ JA NUKKU KU TUKKI

asg78... Mulle tulee tosta runsaasta iltasyömisestä mieleen se, että nukkuu levottomasti koska masu sulattelee pöperöitä. Tietty pitää saada riittävästi ravintoo, ettei yöllä tuu nälkä, mut liikakaan ei o hyvä.

Meillä oli avuks hieman se, että myöhästin iltasosetta lähemmäks nukkumaan menon oletettua aikaa... Soseen jälkeen vaihdetaan vaippa ja laitetaan yökkäri, sit tissittelyä ja sylissä pötköttelyä siihen asti, että on valmis omaan sänkyyn unille. Nyt ei o tarvinnu enää yöllä syöttää. :) Illan soseannos on vähän isompi ku päivällä.

Onko teillä allergiaepäilyä? Mulle lääkäri sano, ku kysyin lääkitsemisestä ikenien kovan kutinan takia öisin, että kovin montaa yötä ei sillä selity... Meillä osittain varmaan allergiat vaikeuttaa öitä, mut ei o vielä saatu selville mitkä kaikki niitä pahiksia on.

Yösyöntien tarpeeseen saattaa mun mielestä olla ainakin osasyynä lohtutissi, varsinki kun ei syö tissiä. Eli haluu rinnalle saamaan lohtua johonki vaivaan tai epämukavaan oloon, vaikka ei olis nälkä. Meill onneks tutti kelpaa... Apu sekin, vaikka se pitää käydä antamassa monta kertaa yössä.

Tosta isolla kirjottamisesta tulee mielikuva, että huutaa... :whistle: :)

Voimia myös teidän perheelle ja toivottavasti syy pian selviää / tilanne pian helpottaa. :hug:

kiitos vinkistä iteki rupesin miettii samaa siitä ilta syönnist mitä muuten annat iltapalana ei oo mitää allergia epäilyjä kaikkee syö ilman valitusta ja nukkuu päiväl 3-4 tuntia sentäs viel 2 viikkoa sit ei nukkunu ku puolen tunnin tirsoja eli sillo ei saanu nukkua etes päiväl nyt sentäs sillo jos pääsiski etes siihe kerta yös syöttöö ni hyvä olis =)

asg78... Mä annan iltasellakin bataattisosetta, kun se on nyt vielä ainoo sose pojalla. Riisipuuroo saa aamusin,mut se ei oikein o mieluista... Vadelmalla oon maustanu, mut täytynee ottaa banaani sen tilalle. Banskun pois jättämisestä kun ei ollu mitään apua oireiluun.

Jos siis antasit illalla reilumman satsin kunnon puuroo tai jotai vihannessosetta, niin pysysköhän sillä paremmin tyytyväisenä yön? Jollain saattas olla paremmin kokemusta tollasesta... Vinkkejä kellään?

Seurailepa onko ihoreaktioita (paikallista kuivuutta, punottavia länttejä vaikka ihan hetkittäisiäkin, ihottumaa, kutinaa tms) tai muuta allergiaoiretta. Eihän se sitä välttämättä ole, mut joskus ne näköjään on salakavalia. Se aiheuttaja olis ainakin aika helppo karsii pois öitä hankaloittamasta.

Meilläkin poika nukkuu päivällä hyvin, paitsi eilen. Sillon onneks kerkee itekin levätä.

Yhteistyössä