meitin 1v.3kk heräilee vieläkin öisin,mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niko06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

niko06

Aktiivinen jäsen
09.06.2006
2 534
0
36
Äippä on hiukan väsy ja kaipais neuvoja =)

Meiän poju siis syö hyvin ja säännöllisesti mutta herää silti 2-5 kertaa yössä...
Väsyyneenä sorrun antamaan maitopullon kun mikään muu ei kokeiluista huolimatta kelpaa |O

Kaikki neuvot miten saisin pojun nukkumaan koko yön olis tarpeen, kiitos :D

En osaa antaa kuin myötätuntoa :) Meidän poju on 1 v 10 kk ja heräilee yhä keskimäärin 2 kertaa yössä. Parempaan suuntaan on silti koko ajan mennyt ajan kanssa. Aiemmin heräili viitisen kertaa ja saattoi valvoakin öisin tuntitolkulla. Nyt vain herää ja nukahtaa taas silittelyyn. Olen aika tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, mutta toki olisi ihanaa nukkua joskus läpi yön. Tätä ihmettä ei ole vielä tapahtunut. Kai se vain on hyväksyttävä, että toiset nukkuvat huonommin -lapsena että aikuisena. Poikani on hyvin vilkas, puhuu unissaan päivän touhuista eli ei vissiin osaa rauhoittua yölläkään, kun alitajunta jyllää.

Toivottavasti uni paranee teillä ajan myötä. Voisiko isä välillä antaa sinulle "vapaa yön"? Entä missä lapsi nukkuu: omassa sängyssä, eri huoneessa vai vieressä? Olisiko näillä vaikutusta uneen? Me nukutaan pojan kanssa vierivieressä ja näin nukkuu selvästi paremmin.

Tsemppiä!

Nukkuuko sitten hyvät päiväunet. Itse yrittäisin viellä kovemmin tuon pullon jättämistä pois. Jospa hän kaipaa pulloaan? Muutama itkuinen yöhän siitä tulee....

Kun meillä tyttö rupesin heräämään päikkäreiltä ja yöunillaankin siihen et tutti ei ollu suussa, vierotin tutista kokonaan pois. Ja helpotti. Lapset on yksilöitä jne, mutta kannattaa kokeilla. Meillä auttoi ja jaksuja :)

Meillä poju nukkuu omassa sängyssä meidän sängyn vieressä... kyllähän isikin olis halukas avittaan mutta kun siihen herää aina itsekkin joka kerta, äidinvaistoa :D

Nukkuu hyvät päikkärit ja ulkoilee tarhassa ja ulkoilemme myös vaunuilla ym...

Tuttia poika ei suostu syömään ollenkaan...
Pulloa yritetään jättää joskin kun itse on aamulla töihin menossa niin ei sillon yöllä jaksa paljon valvoa...
Viikonloput tosin olis hyvää aikaa vierottaa yöpullosta pois...

Meillä poika on 10 kk nyt ja vuoden ikäinen´, kun menen töihin.
Meilläkin herätään 2-4 kertaa yössä syömään. Olemme molemmat niin
väsyneitä, että olen todella onnellinen, että saamme pojan unikouluun.
Meilläkin on kaikkea kokeiltu. =)

Sen verran vielä, että meillä ei yösyöttöjen lopetuksella juurikaan ollut vaikutusta heräämisiin. Poika heräili, valvoi ja kukkui siitä huolimatta. Lopetin yösyötöt lapsen ollessa 10 kk ja kului liki vuosi ennen kuin ipana alkoi nukkua yönsä paremmin. Neuvolan täti vakuutteli, että 2 vuotta on usein se maaginen ikä, jolloin lapset alkavat nukkua. Saas nähdä jääkö loputkin heräilyt synttäreiden tietämillä pois. Toivon, mutta epäilen :) Voimia valvojien vanhemmille!

Meillä myös yöt on yhtä peestä.Poika 1,5v saattaa
yöllä herätä sen 10 kertaa.Pullo ollaan jätetty pois
sängystä jo 8kk ikäisenä ja tuttia ei ole ollutkaan.Maito allergia todettiin noin kk sitten.
Vauvasta asti ollut tälläista,kuukaudessa saattaa olla pariyötä helpompaa.Löytäisi vielä sen sopivan maidon tuolta apteekin hyllyltä...

Alkuperäinen kirjoittaja peijakas:
Meillä myös yöt on yhtä peestä.Poika 1,5v saattaa
yöllä herätä sen 10 kertaa.Pullo ollaan jätetty pois
sängystä jo 8kk ikäisenä ja tuttia ei ole ollutkaan.Maito allergia todettiin noin kk sitten.
Vauvasta asti ollut tälläista,kuukaudessa saattaa olla pariyötä helpompaa.Löytäisi vielä sen sopivan maidon tuolta apteekin hyllyltä...

Juu...

Meillä kans pojan syntymästä lähtien valvottu eikä taukoa ollu...
Meillä herätään "onneksi" "vain" max5kertaa yössä...
on tosi uuvuttavaa sit vielä kodinhoidon, työn ja tuon pikkuvesselin hoito...
tosin en silti vaihtais päivääkään... on se niin rakas ja ihana kaikesta huolimatta :D

Uskoisin että poikasi on tottunut tuohon yöpalveluun ja jollette te tee siitä loppua voi kestää aika kauan kun se kenties itsestään menee ohi...
Ihan oman jaksamisen kannalta suosittelisin kyllä että vierotatte pois tuosta öisestä maidosta. Siihen ei mene kun jokunen yö (n 3-7) niin pitäisi kyllä helpottaa jos te itse siihen sitoudutte ja pysytte vakaana. Eli unikoulua vaan kehiin, jos haluatte helpotusta.
Jos sinusta on jo tullut herkkäunien niin ota korvatulpat käyttöön. Ne poistavat vain 12 desibeliä ääntä, joten kuulet kyllä hyvin itkut.
Itse tein niin kun olimme opettaneet poikamme pois öisistä palveluista.

Tsemppiä! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja JonnaP:
Uskoisin että poikasi on tottunut tuohon yöpalveluun ja jollette te tee siitä loppua voi kestää aika kauan kun se kenties itsestään menee ohi...
Ihan oman jaksamisen kannalta suosittelisin kyllä että vierotatte pois tuosta öisestä maidosta. Siihen ei mene kun jokunen yö (n 3-7) niin pitäisi kyllä helpottaa jos te itse siihen sitoudutte ja pysytte vakaana. Eli unikoulua vaan kehiin, jos haluatte helpotusta.
Jos sinusta on jo tullut herkkäunien niin ota korvatulpat käyttöön. Ne poistavat vain 12 desibeliä ääntä, joten kuulet kyllä hyvin itkut.
Itse tein niin kun olimme opettaneet poikamme pois öisistä palveluista.

Tsemppiä! :flower:

Kiitti =)

Eihän tuo unikoulu oo muusta kiinni kun ois vaa joku väli ottaa viikonlopun päälle pari lomapäivää...
Aamulla kun on töihin menossa niin ei jaksa valvoa koko yötä...
Yhdessä viikonlopussa kun tuskin päästään pullosta eroon :D

En osaa mitään ihmevinkkiä antaa. Pakko vain sanoa, että lohduttaa tämä ketju edes hieman kun huomaa ettemme ole ainoat joiden lapset valvottaa. Meillä tyttö 1v 4kk ja syntymästään asti nukkunut todella huonosti. (Samanlainen oli myös esikoinen, joka nyt 4v). Nykyisin ei onneksi herää enää kuin 3-5krt yössä. Joskus harvoin tapahtuu sellainen ihme että herää 1-2krt, mutta siis todella harvoin. Kaikki mahdolliset keinot ollaan kokeitu. Ollaan jopa käyty ihan oikeassa unikoulussa, joka vain pahensi tilannetta. Tällä hetkellä tyttö nukkuu omassa huoneessa ja omassa sängyssään. Minulla varavuode vieressä, johon jossain vaiheessa yötä sitten jään nukkumaan kun en enää jaksa nousta. Meillä mies nukkuu viikonloput neidin seurana, jolloin sitten saa minäkin nukkua. Nyt vain toivotaan että iän myötä alkaisi yöt rauhoittua. Esikoinen alkoi nukkua 1,5v, mutta tytön kanssa ei taida ihan vielä silloin helpottaa...
Mutta voimia kaikille samassa tilanteessa oleville!

Alkuperäinen kirjoittaja Jijope:
En osaa mitään ihmevinkkiä antaa. Pakko vain sanoa, että lohduttaa tämä ketju edes hieman kun huomaa ettemme ole ainoat joiden lapset valvottaa. Meillä tyttö 1v 4kk ja syntymästään asti nukkunut todella huonosti. (Samanlainen oli myös esikoinen, joka nyt 4v). Nykyisin ei onneksi herää enää kuin 3-5krt yössä. Joskus harvoin tapahtuu sellainen ihme että herää 1-2krt, mutta siis todella harvoin. Kaikki mahdolliset keinot ollaan kokeitu. Ollaan jopa käyty ihan oikeassa unikoulussa, joka vain pahensi tilannetta. Tällä hetkellä tyttö nukkuu omassa huoneessa ja omassa sängyssään. Minulla varavuode vieressä, johon jossain vaiheessa yötä sitten jään nukkumaan kun en enää jaksa nousta. Meillä mies nukkuu viikonloput neidin seurana, jolloin sitten saa minäkin nukkua. Nyt vain toivotaan että iän myötä alkaisi yöt rauhoittua. Esikoinen alkoi nukkua 1,5v, mutta tytön kanssa ei taida ihan vielä silloin helpottaa...
Mutta voimia kaikille samassa tilanteessa oleville!

Suuret kiitokset, aina jaksaa paremmin eteenpäin kun tietää ettei olekkaan ainoa jonka pikku vesseli valvottaa :hug:

Yhteistyössä