Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Voipi myös olla, että nuo yölevottomuudet johtuu tuosta allergiasta. Totesithan itsekin, että lievää oiretta on koko ajan. Meillä yölevottomuus aina yleensä selittyy jollain pahiksella ruokavaliossa ja tilanne onneksi korjaantuu nopeasti, kun sen sieltä saa kitkettyä pois! Pidä ruoka/oirepäiväkirjaa sinun ja lapsen syömisistä, se on hyvä apu selvittelyhommissa.
Näin juuri. Meillä levottomien öiden taustalta löytyi maitoallergia.
Tuo maitoallergia onkin jo todettu ja multa on ollu ruokavaliosta pitkän aikaa pois kaikki maitoproteiinia sisältävät. Siellä on nyt vielä sit jotain muuta mikä oireita aiheuttaa. Kun vaan tietäs mitä... Tosin diettiä en aio enää tiukentaa, kun nytkin on ihan tarpeeksi hankalaa. Etsitään sopiva korvike ja sit loppuu mun imetys jätkän osalta.

Oisin mielelläni pitempään jatkanu, mutta tässä tilanteessa en nää sitä järkeväks vaihtoehdoks.
Oirepäiväkirjaa oon pitäny perjantaista lähtien niin hyvin, kun väsymykseltäni kykenen. Unohtuu välillä se merkkailu ja havannointi. :ashamed: Oli tarkotus alottaa jo aikasemmin, mut en saanu aikaseks. Mut eiköhän tuota kerkee kertyä riittävän pitkältä ajalta, kun 12. ens kuuta on kontrollikäynti. ite oonkin jo jotain päätelmiä tehnyt.
Kasvua oli nyt tullut... Käytiin eilen neuvolassa. Kahdessa viikossa 1cm ja 680g eli tosi hyvin. Ihan selvästi huomaakin kasvun... Jouduttiin isompaan vaippaankin siirtymään, kun edellinen koko fuskas jatkuvasti. Ei siis enää istu kunnolla, tosin toi seuraava on ihan hiukan iso vielä. Ei kuitenkaan fuski niin pahasti.
Poika syö nyt neljä ateriaa päivässä kiinteitä... Aamulla ja illalla riisipuuroo banskun kanssa ja välissä kaks sosetta. Annoskoko on 1.75dl tienoilla, joten nälkä jätkällä tuskin öisin on. Refluksia epäillään, joten nostin sängyn päätä... Vähän auttoikin ja viime yö oli hiukan parempi. Nostan vielä lisää, jos vaikka saatas tilannetta vielä vähän korjattua.
Hampaita ei näy vieläkään, vaikka ne on vaivannu nyt jo ainaki pari viikkoa enemmälti. Särkylääkettä joudutaan usein antamaan, kun kutina kiusaa niin paljon. Tai ehkä niihin ikeniin sattuu, kun ovat turvoksissa. Toivottavasti menee toikin ohi pian ja tulee ne hampaat / hammas esille.
*Muoks* Tutittomuus ei toiminu meillä, tosin ei mulla nyt riitä kärsivällisyyttäkään. Laitoin tutin nyt ketjulla kiinni yökkärin rinnuksiin (sillai, ettei o vaarallisesti) ja poika tais aamun puolella hokasta saavansa sen siitä itekin. Ei tarvinnu mun enää joka kerta nousta, vaikka heräsinki pojan ääntelyyn. Ajattelin niin, että tässä tilanteessa jätkä tarvii tutin lohduttamaan... Ja kun kyse on allergian tai muun vaivan aiheuttamasta rytmin heittelystä, niin ei mikään kouluttaminen nyt kovin viisasta olekaan. Lempeitä käytän kyllä, esim tassuttamista rauhottamiseen.
Myy ja poikanen 5kk1vk