Mikä ammattilainen teillä teki rakenneultran?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katjuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoisen aikaan (kun kunta ei maksanut) mentiin Medisonariin ja siellä lääkäri ultras ja oli niin töykeä, että voihyvääpäivää! Se ei vastannut kun mä kysyin jotain, kun mies toisti mun kysymyksen, niin sitte sille se vastas. Vanha äijä en muista nimeä.
Kuopuksesta päästiin TYKS:n ä-polille ja siellä kätilö ultrasi ja oli tosi mukava ja huolellinen ja kertoi mitä oli tekemässä ja mitä näkyy ja miksi sitä katotaan jne. Että säästyi 100e ja palvelu oli miljoonasti parempi.

Kätilö. Mutta niillähän on kuitenkin noihin ultriin erityinen koulutus joten en pidä sen huonompana vaihtoehtona kuin lääkäriäkään. Olen päinvastoin törmännyt sellaisiinkin lääkäreihin jotka tekevät ultria mutta ovat paljon huonompia kuin yksikään kätilö joka mua on ultrannut.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Esikoisen aikaan (kun kunta ei maksanut) mentiin Medisonariin ja siellä lääkäri ultras ja oli niin töykeä, että voihyvääpäivää! Se ei vastannut kun mä kysyin jotain, kun mies toisti mun kysymyksen, niin sitte sille se vastas. Vanha äijä en muista nimeä.
Kuopuksesta päästiin TYKS:n ä-polille ja siellä kätilö ultrasi ja oli tosi mukava ja huolellinen ja kertoi mitä oli tekemässä ja mitä näkyy ja miksi sitä katotaan jne. Että säästyi 100e ja palvelu oli miljoonasti parempi.

Meillä kunta maksaa Medisonariin ultrat ja kätilö ne tekee.

Meillä teki yks Suomen johtavista erikoislääkäreistä NKL:n sikiötutkimusyksikössä. Päästiin sinne, koska mulla ollu kaikenlaista häikkää ennen. Lääkäri tutki kauan ja hartaasti, oli ihan innoissaan, selitti kaiken ja näytti kuvia, oli siis 4D (?). Tuolla yksikössähän tutkitaan yleensä vain vaikeita ja haastavia tapauksia.

Mulla on aina rakenneultran tehnyt lääkäri, niin tk:ssa kuin sairaalassakin. Toki neukkakätilö/th on ultrannut myös, mutta ei ole tehnyt mitään virallisia rakenneultria, katsonut vain sykkeen, vauvan likkumisen ja lapsiveden määrän.

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Meillä teki yks Suomen johtavista erikoislääkäreistä NKL:n sikiötutkimusyksikössä. Päästiin sinne, koska mulla ollu kaikenlaista häikkää ennen. Lääkäri tutki kauan ja hartaasti, oli ihan innoissaan, selitti kaiken ja näytti kuvia, oli siis 4D (?). Tuolla yksikössähän tutkitaan yleensä vain vaikeita ja haastavia tapauksia.

Peesaan, tosin meillä rk-ultra tuolla edellisen huonosti menneen raskauden takia... meillä oli todella herttainen vanhempi mies, joka selosti kaiken todella tarkasti ja 4D oli kanssa käytössä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyväskylässä:
Jyväskylässä mulla oli ainakin erikoislääkäri, sellainen vanhempi herrasmies :)

Joo, mulle myös, oli jo keskussairaalalta eläkkeelle jäänyt, mut tekee vielä yksityisellä puolella. Aivan ihana ja lämmin ihminen. :)

Oliko se se suomenruotsalainen, joku yhdysnimi sillä taisi olla :) Pätevänoloinen mies :)

Mulle teki naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, kirjoilla myös tuolla parjatussa Medisonarissa. Asiansa osaava ja taitava oli. Selitti niin että maallikkokin ymmärtää. Muuta terveydenhoidon henkilökuntaa kohtaan kulemma tyly, mut mä olen asiakkaana kyllä tykänny tästä miehestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Omituista:
No onpa outoa, että samassa sairaalassa jollekin tekee erikoislääkäri ja jollekin kätilö?! Hieman eri koulutuspohja..

:D Jep, monesti sillä kätilöllä on parempi koulutus nimenomaan rakenneultriin ;)

Yhteistyössä