miinus 10-15 kg

"Herkuttelija"
Se 500 kaloria on sitten niin vähän, että älä ihmettele, jos tulet huonovointiseksi. Mä pärjään tällä 600-800 kalorilla ihan kivasti, mutta en mä tätä lähtis kenellekään suosittelemaan, koska terveellistähän tämä ei ole.

Mä oikeutan tämän itselleni sillä, että mä olin vielä hetki sitten BMI 32:ssa...eli eipä sekään järin terveellistä ollut. Väitän, että on pienempi paha rutistaa läskit nopeasti pois ja syödä loppuelämä terveellisesti, kuin että pitäisin edelleen sitä hurjaa ylipainoa. Ja ei, mun kohdallani välimuotoa ei ole.
Kyllä kans suosittelen, että lähtee vaikka alkuun tolla GFG:llä liikkeelle, siinähän on kaloreita n.1200, tai aika lähelle, eikös. Siihen totuttelee ainakin sen 3vko ja katsoo mitä tapahtuu. Sitten tipauttelee niitä kaloreita jos haluaa. En usko et motivaatioo riittää hirveen pitkälle jos lähtee oitis kituuttaan noilla kaloreilla ja ennen on syönyt normaalisti. Pikkuhiljaa kun siirtyy, niin kroppakin pysyy mukana, eikä tule heti sitä huonovointisuutta ja kiljuvaa nälkää, mikä ajaa syömän.
 
[QUOTE="Herkuttelija";25870358]Kyllä kans suosittelen, että lähtee vaikka alkuun tolla GFG:llä liikkeelle, siinähän on kaloreita n.1200, tai aika lähelle, eikös. Siihen totuttelee ainakin sen 3vko ja katsoo mitä tapahtuu. Sitten tipauttelee niitä kaloreita jos haluaa. En usko et motivaatioo riittää hirveen pitkälle jos lähtee oitis kituuttaan noilla kaloreilla ja ennen on syönyt normaalisti. Pikkuhiljaa kun siirtyy, niin kroppakin pysyy mukana, eikä tule heti sitä huonovointisuutta ja kiljuvaa nälkää, mikä ajaa syömän.[/QUOTE]

Mulla ei kauheesti sitä näläntunnetta nykyäänkään tule, se on enemmänkin sellainen olo jossain vaiheessa että vois syödä. En tiedä, kertooko se siitä että syön liikaa? Vai mistä mahtaa johtua, syön yleensä yhden lämpimän aterian päivässä ja pari jotain välipalaa. En vain tajua miksei paino ole silti laskenut vaikka en paljon syökkään. Varmaan kiinni siitä kuntoilusta
 
"Herkuttelija"
Mulla ei kauheesti sitä näläntunnetta nykyäänkään tule, se on enemmänkin sellainen olo jossain vaiheessa että vois syödä. En tiedä, kertooko se siitä että syön liikaa? Vai mistä mahtaa johtua, syön yleensä yhden lämpimän aterian päivässä ja pari jotain välipalaa. En vain tajua miksei paino ole silti laskenut vaikka en paljon syökkään. Varmaan kiinni siitä kuntoilusta
Et syö kyllä liikaa. :) Mutta voi olla että syöt väärin? Kyllä paino laskee ilman liikuntaakin, jos ravinto on vain oikea. Myös joillain ihmisillä stoppaa painonlasku siihen, että elää liian vähillä kaloreilla, mutta kuitenkin hiilaripainotteista ruokaa. Siinä kohtaa keho alkaa varastoimaan kaikki hiilarit itseensä. Veden juonti on myös erittäin erittäin tärkeää. Painonlasku voi myös tyssätä siihen, että ei juo vettä tarpeeksi. Syitä voi siis olla monia siihen, ettei paino laske. Kuntoilu on vain aina iso bonus laihdutukseen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="eee";25870396]Kävelylenkeillä voit ainakin hyvin käydä. Ei maksa rahaa eikä haittaa astma.[/QUOTE]

Sitä teenkin, tosin en kovin pitkiä matkoja, koska täällä on melko paljon ylämäkiä ja pienikin saa astmakohtauksen päälle. Ja se hyöty on melko pientä kun joudun kävelemään melko hitaasti :(
 
[QUOTE="Herkuttelija";25870408]Et syö kyllä liikaa. :) Mutta voi olla että syöt väärin? Kyllä paino laskee ilman liikuntaakin, jos ravinto on vain oikea. Myös joillain ihmisillä stoppaa painonlasku siihen, että elää liian vähillä kaloreilla, mutta kuitenkin hiilaripainotteista ruokaa. Siinä kohtaa keho alkaa varastoimaan kaikki hiilarit itseensä. Veden juonti on myös erittäin erittäin tärkeää. Painonlasku voi myös tyssätä siihen, että ei juo vettä tarpeeksi. Syitä voi siis olla monia siihen, ettei paino laske. Kuntoilu on vain aina iso bonus laihdutukseen. :)[/QUOTE]

No salaattia pyrin syömään usein, mutta voi olla kyllä että syön liikaa hiilareita.. Täytyy lopettaa se samantein! Vettä juon hulluna, kokoajan on jano. Tuleekohan tälläinen hiilariton ruokavalio kovinkin kalliiksi, kun yritetään leikata tosiaan kaikkia kuluja.. Kokkaan nytkin kaiken ruoan meillä kotona itse, kun kotona olen, joten ei ihan hirvittävästi ole kuitenkaan leikattavaakaan enää..
 
"Herkuttelija"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25870421:
Onks tossa GFG:ssä päivästä ja viikosta toiseen tuo sama ruokavalio? Ja onko siin joku aika mikä sitä vedetään?
Sillon kun toi GFG haaste alkaa, niin se kestää 3vko:a. Eli sen verran ainakin kannattaa olla. Itse kyllä tosta keksin ihan kokonaan uuden rungon omille syömisilleni. Eli Tavallaan toi dietti jäi vallan päälle, mutta aamupuuron vaihdoin ruisleipään. :D Ja miten sen nyt ottaa, että sama. :) Joka päivä tein eri ruokia. Mutta aamupalana on se puuro joka päivä yms.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"vieras"
Nyt kannattaisi lähteä ihan vain terveellisellä ruokavaliolla liikkeelle ja vähentää hiilaripommit ruokavaliosta.
Pastat, perunat, leivät,herkut ja sokerit pois, tilalle salaattia,kasviksia ja vihanneksia.
Syöt harvoin ja ilmeisesti epäterveellisiä välipaloja, tällöin verensokeri heittelee laidasta laitaan ja itselläni juuri tuo heittely on omiaan aiheuttamaan päänsärkyä.
Eli koita rytmittää ruokailut oikein, aamupala, lounas,välipala,päivällinen ja iltapala.
Jos ei tee mieli,syöt vaikka ihan vähän puolipakolla.
Jos ei ikinä ole kunnolla nälkä, kertoo se huonosta ruuasta ja ruokarytmistä. Syöt vääriä asioita ja väärään aikaan.
 
Tsemp
Hitto sentään, olisinpa tiennyt aiemmin että tulee lähtö niin olisin silloin aloittanut.. Tyhmyydestä saa näköjään maksaa. Täytyy kyllä alkaa vetämään kunnon kahta liikunta kierrosta päivässä ja syömään juuri max tuon 500 kaloria, jotta tää paino tippuis. Ei oikein houkuta tuo ranta jos paikat on vähän huonossa kuosissa ja iho kaipaa sitä aurinkoa.. Muuten ensi talvi vietetään valohoidoissa..
Meinaat siis lääkitsemättömänä astmaatikkona alkaa puskista vetää kahta liikuntakierrosta päivässä 500 kilokalorilla ja siihen lisäks särkylääkenappia naamaan?

Ihan vaan että oisit jollain etelänreissupyrähdyksellä rantakunnossa?

Sä olet perheenäiti hyvä nainen. Ei, se ei tarkoita sitä ettet sais huolehtia siitä miltä näytät, mutta se tarkoittaa sitä, että sun pitää huolehtia siitä miten VOIT.
 
[QUOTE="Herkuttelija";25870442]Sillon kun toi GFG haaste alkaa, niin se kestää 3vko:a. Eli sen verran ainakin kannattaa olla. Itse kyllä tosta keksin ihan kokonaan uuden rungon omille syömisilleni. Eli Tavallaan toi dietti jäi vallan päälle, mutta aamupuuron vaihdoin ruisleipään. :D Ja miten sen nyt ottaa, että sama. :) Joka päivä tein eri ruokia. Mutta aamupalana on se puuro joka päivä yms.[/QUOTE]

Ok, kiitos :) Vois tuolla kokeilla jos edes viisi kiloa (oikeasti paljon ylipainoa) sais pois ennen häitä.
 
"Herkuttelija"
No salaattia pyrin syömään usein, mutta voi olla kyllä että syön liikaa hiilareita.. Täytyy lopettaa se samantein! Vettä juon hulluna, kokoajan on jano. Tuleekohan tälläinen hiilariton ruokavalio kovinkin kalliiksi, kun yritetään leikata tosiaan kaikkia kuluja.. Kokkaan nytkin kaiken ruoan meillä kotona itse, kun kotona olen, joten ei ihan hirvittävästi ole kuitenkaan leikattavaakaan enää..
Älä kuitenkaan vaan jätä niitä hiilareita pois, vaan korvaa ne vaikka proteiinilla. Esim raejuusto, maustamaton rahka, kanapihvi, kananmuna. En tiedä tietenkään, että mitä teillä jokapäivä on ruokana, mutta voit jättää lautaseltasi perunan/riisin/pastan pois ja laittaa tilalle noita edellämainittuja proteiineja ja hieman enemmän lihaa. Myös suosittelen, että jaat lämpösen ruoan 2 osaan. Aamupäivällä salaattia, raejuustoa ja jotain lihaa ja sitten illallisella 2pientä/ 1isompi perunaa ja lihaa ja salaattia. Vähän ja usein on parempi kun kerran ja paljon. :)
 
Meinaat siis lääkitsemättömänä astmaatikkona alkaa puskista vetää kahta liikuntakierrosta päivässä 500 kilokalorilla ja siihen lisäks särkylääkenappia naamaan?

Ihan vaan että oisit jollain etelänreissupyrähdyksellä rantakunnossa?

Sä olet perheenäiti hyvä nainen. Ei, se ei tarkoita sitä ettet sais huolehtia siitä miltä näytät, mutta se tarkoittaa sitä, että sun pitää huolehtia siitä miten VOIT.
Syön jo nyt lähes joka päivä särkylääkettä päänsärkyyni, jota on vuosia sitten tutkittu useaan otteeseen eikä koskaan mitään poikkeavaa löydy. Näinpä ns. uudet säryt eivät enää tunnu missään.

Ja itseasiassa haluan muutenkin laihtua, mutten saa itsestäni irti. Vihdoinkin jokin vähän edes inspiroi liikkumaan. Meillä on toinenkin matka kesän lopussa tulossa ja olisi se kiva käydä kesällä rannallakin.. Tai käyttää shortseja ja toppia ilman, että täytyy jenkkakahvoja piilotella.

Olen pärjännyt astman kanssa tähänkin asti. Kun alkaa oksettamaan ja henkeä ahdistamaan, pidän taukoa. Ei kai sille muutakaan voi tehdä, kun en kerran lääkäriin pääse? laihtuminen ilman liikuntaa on käytännössä mahdotonta, onhan sitä nyt pakko jotain tehdä. Vai pitäisikö perua matka, koska en saa mitään aikaiseksi? Sitten talvella valtio maksaisi kahdeksi viikoksi aurinkoon kun ihoni hilseilee irti, niinkuin tänä vuonna, tosin kieltäydyin matkasta. Ei ole kovin mukavaa, joten osaksi se olisi myös terveyden kannalta hyväksi.
 
"Herkuttelija"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25870453:
Ok, kiitos :) Vois tuolla kokeilla jos edes viisi kiloa (oikeasti paljon ylipainoa) sais pois ennen häitä.
Moni ylipainoinen on laihtunut useita kiloja ja senttejä tolla dietillä. Oma äitini sai 8cm vyötäröltä 3vko:ssa. :) Itseltä lähtenyt -2,5kg ja rinnanympärys kutistunut n.7cm aloittamisen jälkeen. Ite siis koitan vähän laihdutella normaalipainon sisällä. Mitä enemmän pudotettavaa, sitä enemmän varmaan tippuu. :D Ja jos aloittaa, niin ennemmin kannattaa sitten tuijotella mittanauhaa, kun sitä vaakalukemaa!
 
[QUOTE="Herkuttelija";25870462]Älä kuitenkaan vaan jätä niitä hiilareita pois, vaan korvaa ne vaikka proteiinilla. Esim raejuusto, maustamaton rahka, kanapihvi, kananmuna. En tiedä tietenkään, että mitä teillä jokapäivä on ruokana, mutta voit jättää lautaseltasi perunan/riisin/pastan pois ja laittaa tilalle noita edellämainittuja proteiineja ja hieman enemmän lihaa. Myös suosittelen, että jaat lämpösen ruoan 2 osaan. Aamupäivällä salaattia, raejuustoa ja jotain lihaa ja sitten illallisella 2pientä/ 1isompi perunaa ja lihaa ja salaattia. Vähän ja usein on parempi kun kerran ja paljon. :)[/QUOTE]

Täytyy varmaankin testata. Syön yleensä melko pieniä annoksia, mutta välillä tulee ns. "mätettyä" ainas paljonkin. Tosin turpoan helposti. En yleensä syö aamupalaa, ensimmäinen ateria on myöhään iltapäivällä, koska voin useimmiten pahoin ja ruoka ei maistu ennen sitä..
 
"Herkuttelija"
Täytyy varmaankin testata. Syön yleensä melko pieniä annoksia, mutta välillä tulee ns. "mätettyä" ainas paljonkin. Tosin turpoan helposti. En yleensä syö aamupalaa, ensimmäinen ateria on myöhään iltapäivällä, koska voin useimmiten pahoin ja ruoka ei maistu ennen sitä..
Mistä pahoinvointi johtuu? Vai siittä, että et syö? Itse olen huomannut, että kun oikeasti syö sen 5krt päivässä, niin ei tule noita mättöhetkiä, että syödään kunnon annos ja otetaan vielä lisääkin, kun on niiiiin nälkä. :) Annoskoot pysyy sopivan pieninä, kun syö "kokoajan". :D
 
Tsemp
Syön jo nyt lähes joka päivä särkylääkettä päänsärkyyni, jota on vuosia sitten tutkittu useaan otteeseen eikä koskaan mitään poikkeavaa löydy. Näinpä ns. uudet säryt eivät enää tunnu missään.

Ja itseasiassa haluan muutenkin laihtua, mutten saa itsestäni irti. Vihdoinkin jokin vähän edes inspiroi liikkumaan. Meillä on toinenkin matka kesän lopussa tulossa ja olisi se kiva käydä kesällä rannallakin.. Tai käyttää shortseja ja toppia ilman, että täytyy jenkkakahvoja piilotella.

Olen pärjännyt astman kanssa tähänkin asti. Kun alkaa oksettamaan ja henkeä ahdistamaan, pidän taukoa. Ei kai sille muutakaan voi tehdä, kun en kerran lääkäriin pääse? laihtuminen ilman liikuntaa on käytännössä mahdotonta, onhan sitä nyt pakko jotain tehdä. Vai pitäisikö perua matka, koska en saa mitään aikaiseksi? Sitten talvella valtio maksaisi kahdeksi viikoksi aurinkoon kun ihoni hilseilee irti, niinkuin tänä vuonna, tosin kieltäydyin matkasta. Ei ole kovin mukavaa, joten osaksi se olisi myös terveyden kannalta hyväksi.
No pidähän järki kädessä silti. :)

Totta kai painon pudottaminen ja liikunta ovat (terveellisen rajoissa) hyviä juttuja, niihin kannustan varauksetta, samoin kuin terveelliseen ruokailuun. Se EI tarkoita mahdollisimman vähää, vaan riittävää, kohtuullista ja monipuolista ravintoa. Tyhjä vatsa ja säännölliset särkylääkkeet muuten altistavat myös vatsahaavalle ja muillekin vaivoille, jopa vaurioille, joita tuskin haluat.

Tuollainen yhtäkkinen rysäys, liian nopea tahti ja "pakottavat" tavoitteet eivät oikeasti kuulosta yhtään tervehenkiseltä tavalta lähestyä asiaa. Etenkään kun ei sulla mitään tolkutonta ylipainoa nytkään ole.

Lähinnä itsetunnossa ja asenteessa on minusta korjaamiseen varaa, jos rannalle ei voi mennä ja matka pitää perua, mikäli kiloja on liikaa.

Varo nyt ainakin, ettei tuonkaltaiset ajatukset välity jälkikasvulle.

(Enkä tahdo ilkeillä tai lannistaa, vähän ravistella todellisuuteen vaan.)
 
[QUOTE="Herkuttelija";25870509]Mistä pahoinvointi johtuu? Vai siittä, että et syö? Itse olen huomannut, että kun oikeasti syö sen 5krt päivässä, niin ei tule noita mättöhetkiä, että syödään kunnon annos ja otetaan vielä lisääkin, kun on niiiiin nälkä. :) Annoskoot pysyy sopivan pieninä, kun syö "kokoajan". :D[/QUOTE]

Ei mitään käsitystä.On vaan ollut pitkään huono olo lähes kokoajan. Epäilisin sillä ja astmallani olevan jotain yhteyksiä, rinnassa kun on jatkuva painon tunne. Mätän ehkä n. kerran viikossa kunnolla, muutoin syön melko vähän. Ei vaan tunnu nälkä sinänsä. En tiedä miksei
 
Tsemp
Ei mitään käsitystä.On vaan ollut pitkään huono olo lähes kokoajan. Epäilisin sillä ja astmallani olevan jotain yhteyksiä, rinnassa kun on jatkuva painon tunne. Mätän ehkä n. kerran viikossa kunnolla, muutoin syön melko vähän. Ei vaan tunnu nälkä sinänsä. En tiedä miksei
No nyt kyllä sanon vielä, että jos mulla ois jatkuva päänsärky, astmaoireita, painon tunne rinnassa, jatkuvaa huonoa oloa ja ruokahaluttomuutta niin marssisin aika pikaisesti tohtorin pakeille.
 
"Herkuttelija"
Ei mitään käsitystä.On vaan ollut pitkään huono olo lähes kokoajan. Epäilisin sillä ja astmallani olevan jotain yhteyksiä, rinnassa kun on jatkuva painon tunne. Mätän ehkä n. kerran viikossa kunnolla, muutoin syön melko vähän. Ei vaan tunnu nälkä sinänsä. En tiedä miksei
Ilmeisesti sen verran pidempään olet vähillä kaloreilla porskutellut, että se näläntunne on kadonnut. Mutta jos kuitenkaan mitään laihtumista ei ole tapahtunut, niin joku tosissaan sitten on siinä pielessä mitä suuhusi laitat. :)
 
No pidähän järki kädessä silti. :)

Totta kai painon pudottaminen ja liikunta ovat (terveellisen rajoissa) hyviä juttuja, niihin kannustan varauksetta, samoin kuin terveelliseen ruokailuun. Se EI tarkoita mahdollisimman vähää, vaan riittävää, kohtuullista ja monipuolista ravintoa. Tyhjä vatsa ja säännölliset särkylääkkeet muuten altistavat myös vatsahaavalle ja muillekin vaivoille, jopa vaurioille, joita tuskin haluat.

Tuollainen yhtäkkinen rysäys, liian nopea tahti ja "pakottavat" tavoitteet eivät oikeasti kuulosta yhtään tervehenkiseltä tavalta lähestyä asiaa. Etenkään kun ei sulla mitään tolkutonta ylipainoa nytkään ole.

Lähinnä itsetunnossa ja asenteessa on minusta korjaamiseen varaa, jos rannalle ei voi mennä ja matka pitää perua, mikäli kiloja on liikaa.

Varo nyt ainakin, ettei tuonkaltaiset ajatukset välity jälkikasvulle.

(Enkä tahdo ilkeillä tai lannistaa, vähän ravistella todellisuuteen vaan.)
Juu, maksa-ja munuaiset testattiin juuri, ne ovat ihan hyvässä kunnossa onneksi. Pyrin kyllä syömään ennekuin syön särkylääkkeitä, tosin allergian vuoksi syön ainoastaan panadolia. Ei paljon vaikutusta sinänsä edes päänsärkyyn.

Jotenkin omakuvani on ollut pitkälti kiinni painostani ja halveksin ylipainoa. Äitini on ollut kokoikäni ylipainoinen, joten pyrin olemaan erittäin kaukana siitä, ihan tarpeeksi kamalaa katseltavaa.. Ennen söin ihan normaalisti eikä paino noussut grammaakaan, on se aika yllättävää huomata olevansa 20-vuotias jolla on paino-ongelmia. Varsinkin kun vasta oli huomattavasti hoikemmassa kunnossa.. Ei se mukavalta tunnu enkä todellakaan aio mennä rannalle bikineissä ennekuin vartalo on kuosissa. En halua valokuvia reissusta tai muutakaan, jollen ole niihin edes vähän edukseni. Se olisi vain masentavaa. varsinkin kaikkien niiden venäläisten hutsujen seurassa ;)

Lapseni on varsin pullukka, joten ei hänelle ainakaan ole mitään ongelmaa tulossa :D Tosin varmaan tulee huomattavan pitkäkin ajan myötä. Hyvin syö ja paljon liikkuu. Serkkuni lapsesta olen itse enemmän huolissani, serkku painaa varmaan 35 kiloa ja on 160 pitkä ja puhuu vielä lihaksista ja alkoi juuri karppaamaan.. Luurankomainen, sekään ei ole tavoite. Oma tavoitteeni on lihasta mutta hoikkuutta. Sopivasti mutta pian.
 
No nyt kyllä sanon vielä, että jos mulla ois jatkuva päänsärky, astmaoireita, painon tunne rinnassa, jatkuvaa huonoa oloa ja ruokahaluttomuutta niin marssisin aika pikaisesti tohtorin pakeille.
Omalääkärille ei aikaa tunnu saavan, joten ilmeisesti odottelen. Sitähän se vähän tuntuu olevan. Mutta jos sairaalaan jossain vaiheessa päädyn niin luulisi viimeistään silloin sitä apua saavan.
 
[QUOTE="Herkuttelija";25870548]Ilmeisesti sen verran pidempään olet vähillä kaloreilla porskutellut, että se näläntunne on kadonnut. Mutta jos kuitenkaan mitään laihtumista ei ole tapahtunut, niin joku tosissaan sitten on siinä pielessä mitä suuhusi laitat. :)[/QUOTE]

Siltä vähän tuntuu. Täytyy alkaa pitämään tarkeempaa kirjaa siitä mitä syön niin pysyn täysin kärryillä. Ei tule lipsahduksia.
 

Yhteistyössä