mihin vauvanvaatteita voi lahjoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on kauheat kasat hyväkuntoisia/uudenveroisia vauvanvaatteita ja haluaisin lahjoittaa ne suomalaisille vähävaraisille perheille. En siis mihinkään afrikkaan enkä myöskään halua että vaatteitani myydään missään pelastusarmeijan kirppiksellä, vaan haluaisin että vaatteet menee ihan suoraan lahjoituksena köyhille perheille. Onko tällaista mahdollisuutta olemassa ja jos on niin mihin vaatteet pitää silloin viedä?

Laitat jonnekkin päin nettiä ilmoituksen esim. Itse olisin iloinen saadessani hieman apua- Tai sit paikalliseen toimeentulokeskukseen siellä niitä köyhiä ainakin varmasti on ja virkailijat osaavat auttaa :)

meidän alueen neuvola on vaan sellainen, että siellä tuskin kovin vähävaraisia käy... Neuvolaan kuuluvat asuinalueet ovat sen verran kalliita... Voinko viedä vaatteet jonkun toisen alueen neuvolaan?

neuvolan täilltä kannattaa kuitenkin kysästä.
Tai sitten seurakunnalle, itse vein parikin kassillista meille pieniä vaatteita ja olivat tosi kiitollisia, kertoi ettei kovin moni lahjoita mutta kysyntää olis. Ihmiset kun saattavat helpommin kääntyä kirkon puoleen kun on taloudellisestikin ahtaalla... :)

Ensi- ja turvakotiin minä vein, lisäksi lahjoitin suoraan muutamalle tuttavan tuttavalle (eli tuttavani tiesi kaksi nuorta tulevaa yh-äitiä ja hänen kauttaan lähetin säkilliset vauvanvaatteita heille).

Ensi- ja turvakotiin kannattaa kanssa halutessaan ottaa yhteyttä. Meillä ainakin sanottiin, että jos paikan päällä ei ole tarvetta. Niin heidän piiristä kuitenkin aina löytyy perheitä joilla tarvetta avustuksille on.

Yhteistyössä