Mihin on teiltä ihmisiltä

  • Viestiketjun aloittaja petra
  • Ensimmäinen viesti
petra
Alkuperäinen kirjoittaja saaga1:
rekkauduin olen siis saaga1 entinen saaga,kaverista tuli siis jehova,tämän jälkeen hän muutti etelä-suomeen oulun läänistä ja "hävisi" johonkin,ystävyyttä kesti kuitenkin 15v ja tuntuu edelleen pahalta et noin vain hylkäsi minut
voi harmi, en voi muuta sanoa. Hylkääminen sattuu varmasti. Kuulostaa "lahkolaiselta" hommalta. Mun pitää nyt poistua valitettavasti, mutta toivotan teille kaikille oikein mukavaa, siunattua iltaa ja toivottavasti keskustelu jatkuu!!! Ja saaga, sulle erityisesti kaikkea hyvää!! Kuullaan!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja saaga1:
rekkauduin olen siis saaga1 entinen saaga,kaverista tuli siis jehova,tämän jälkeen hän muutti etelä-suomeen oulun läänistä ja "hävisi" johonkin,ystävyyttä kesti kuitenkin 15v ja tuntuu edelleen pahalta et noin vain hylkäsi minut
Ikävä kyllä uskoontulo ravistaa ihmisen persoonaa täysin. Oikeastaan hän syntyy uudeksi ihmiseksi ja monesti hän jättää entisen elämänsä kokonaan. Osalle tämä on vain hyödyksi, toisille jopa haitaksi. Anna ystäväsi mennä omaa tietään ja päästä hänestä irti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga1:
rekkauduin olen siis saaga1 entinen saaga,kaverista tuli siis jehova,tämän jälkeen hän muutti etelä-suomeen oulun läänistä ja "hävisi" johonkin,ystävyyttä kesti kuitenkin 15v ja tuntuu edelleen pahalta et noin vain hylkäsi minut
Ikävä kyllä uskoontulo ravistaa ihmisen persoonaa täysin. Oikeastaan hän syntyy uudeksi ihmiseksi ja monesti hän jättää entisen elämänsä kokonaan. Osalle tämä on vain hyödyksi, toisille jopa haitaksi. Anna ystäväsi mennä omaa tietään ja päästä hänestä irti.
täytyy päästää hänestä irti,mielen muuttuessa lujinkin ystävyys vala on vain veteen satavaa lunta
 
Alkuperäinen kirjoittaja saaga1:
rekkauduin olen siis saaga1 entinen saaga,kaverista tuli siis jehova,tämän jälkeen hän muutti etelä-suomeen oulun läänistä ja "hävisi" johonkin,ystävyyttä kesti kuitenkin 15v ja tuntuu edelleen pahalta et noin vain hylkäsi minut
Kyllä varmasti tuntuu pahalta.
Toivottavasti sinulla on muita hyviä ystäviä :heart:
 
..........................
.....:



http://lindell.netmission.fi/jeesmuh.html



Entä jos otat vertailuun mukaan Mooseksen ja muut Raamatun profeetat?



Kyllä mäkin voin kirjoittaa Jeesuksesta mitä vaan :) Luuletko ettet löydä Anti Kristittyjä sivuja kuten löysit tämän anti Islamilaisen?
 
äitee
Ai niin minulla on kyllä myös yksi ystävä joka on jehovantodistaja ja me tultiin juttuun juuri niin kauan kuin hän ei minulle tuputtanut omia asioitaan enkä minä hänele ei se olisi muutenkaan käynyt kun minä mokoma olen myös verenluovuttaja.Itse olen ehkä oppinut tuota pitkämielisyyttä kun olen asunut ulkomailla lapsuuteni suuren osan ja toden totta olin kyllä valkoihoisin ihminen moneen vuoteen ei auttanut olla rasisti tai muutenkaan epäkunnioittava olisi muuten saanut olla hyvin yksin se kyllä kasvatti myös kunnioittamaan uskontoa, muidenkin ja he kunnioittivat minua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga1:
rekkauduin olen siis saaga1 entinen saaga,kaverista tuli siis jehova,tämän jälkeen hän muutti etelä-suomeen oulun läänistä ja "hävisi" johonkin,ystävyyttä kesti kuitenkin 15v ja tuntuu edelleen pahalta et noin vain hylkäsi minut
Kyllä varmasti tuntuu pahalta.
Toivottavasti sinulla on muita hyviä ystäviä :heart:
on hyviä ystäviä enkä tätä asiaa tietenkään mieti joka päivä mutta tässä ketjussa asia taas tuli mieleen kun uskonnosta ja uskosta puhutaan
 
äitee
Alkuperäinen kirjoittaja saaga1:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga1:
rekkauduin olen siis saaga1 entinen saaga,kaverista tuli siis jehova,tämän jälkeen hän muutti etelä-suomeen oulun läänistä ja "hävisi" johonkin,ystävyyttä kesti kuitenkin 15v ja tuntuu edelleen pahalta et noin vain hylkäsi minut
Kyllä varmasti tuntuu pahalta.
Toivottavasti sinulla on muita hyviä ystäviä :heart:
on hyviä ystäviä enkä tätä asiaa tietenkään mieti joka päivä mutta tässä ketjussa asia taas tuli mieleen kun uskonnosta ja uskosta puhutaan
kyllä se takuulla vaivaa mutta joskus on niin että jotkut ihmiset lähtee meidän elämästä kuitenkin ja se kyllä tekee kipeää, samanlainen kokemus minullakin on ollut aina ei ymmärrä.
 
Sunni

Koraani ja tiede
Merkittävänä tiedemiehenä Bucaille valittiin tutkimaan faarao Merneptahin muumioita. Saudi-Arabian vierailunsa aikana hänelle näytettiin Pyhän Koraanin jakeita, joissa Jumala sanoo, että faaraon kuollut ruumis tullaan säilyttämään "merkkinä" jälkimaailmalle. Tri Bucaille on puolueeton tiedemies, joka (myös kristittynä;) oli perehtynyt raamatulliseen versioon faaraon tarinasta. Tässä versiossa faarao hukkui ajaesaan takaa Profeetta Moosesta. Bucaille oli myös myönteisesti yllättynyt lukiessaan Koraanin ennustaneen tarkasti tuon saman faaraon ruumiin säilyttämisestä Mooseksen ajoilta tähän päivään asti, sillä se oli asia joka oli ollut maailmalle tuntematon viime päiviin asti. Tämä seikka johti tri Bucaillen tutkimaan Koraania perin pohjin opittuaan ensin arabian kielen. Hänen Koraania ja Raamattua vertailevan tutkimuksensa lopullinen johtopäätös on, että Koraanin väittämät tieteellisistä ilmiöistä ovat täydellisesti modernin tieteen mukaisia, kun taas raamatulliset kertomukset samoista aiheista eivät ole tieteellisesti lainkaan hyväksyttäviä-

Ei ole yllättävää, että uskonto ja tiede ovat aina olleet islamissa kaksossisarten asemassa ja että tänään, aikana jolloin tiede on ottanut niin suuria edistysaskeleita, ne ovat edelleen yhteydessä toisiinsa. Sitäpaitsi tiettyjä tieteellisiä tosiseikkoja käytetään ymmärtämään paremmin Koraanin tekstiä. Lisäksi tällä vuosisadalla, jolloin useille ihmisille tieteellinen totuus on merkinnyt uskonnon kuolemaa, tieteelliset löydöt ovat kuitenkin valaisseet Koraanin yliluonnollista ominaisuutta puolueettomassa Islamin ilmoituksen tutkimuksessa.

http://koraanijatiede.com/
 
äitee
Hei grace, lähetetään petralle voimarukous, jooko ; ) hän tekee hyvää työtä ja jaksaa ja on todella ystävällinen ja mukava, sinullekkin paljon siukkuja ja kaikille ettei kukaan jää ilman, minulla taas tietokone kuva tärisee niin että joudun varmaan pian poistumaan en tiedä miksi mokoma iltasin tekee niin. mutta siinä tapauksessa kuullaan vaikka huomenna.
 
ajattelen, siis olen
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Rukoilin mielessäni, että jos Jeesus olet olemassa, tule minun elämääni ja ota se. En siis vielä silloin uskonut, mutta olin valmis muutokseen ja ajattelin että jos Jumala on ja elää, Hän kyllä ilmaisee itsensä niin, että minä voin uskoa. Koska mussa sitä uskoa ei ollut ja tiesin sen hyvin ja luonteeltani olen ja olin skeptinen. Eli en olisi uskonut jos ei mitään olisi tapahtunut...
Ymmärrän hyvin, että tuollainen näky esim. on muuttava kokemus. Jos itse kokisin jotakin todella nk. normaalin kokemusmaailman ulkopuolella olevaa, aivan varmasti se muuttaisi kaiken. En vain ole toistaiseksi kokenut mitään sellaista selittämätöntä johdatusta. En myöskään koe mielekkääksi alkaa selittää arkielämän tapahtumia "vaikeimman kautta" eli jonkun Jumalan / Jeesuksen teoiksi. En myöskään, kun täällä sanotte, että Jeesus kutsuu jokaista muutaman kerran elämässään, ole kokenut sellaista kutsua. En oikeastaan ymmärrä, JOS olisi Jumala/Jeesus, miksei hän sitten reippaasti vaan kutsuisi jokaista? Eikö se olisi kaikkien edun mukaista? Hmm...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Hei grace, lähetetään petralle voimarukous, jooko ; ) hän tekee hyvää työtä ja jaksaa ja on todella ystävällinen ja mukava, sinullekkin paljon siukkuja ja kaikille ettei kukaan jää ilman, minulla taas tietokone kuva tärisee niin että joudun varmaan pian poistumaan en tiedä miksi mokoma iltasin tekee niin. mutta siinä tapauksessa kuullaan vaikka huomenna.
Näin tehdään :heart:

Huomiseen :wave:
 
Jumala on...
Jumala on antanut jokaiselle merkkejä, yksi merkeistä on koraani. Jokaisella on aivot ja jokainen voi ajatella. Eli Jumala antaa jokaiselle mahdollisuuden päättää uskooko vai eikö usko. Uskovat hän palkitsee ja uskottomat joutuu kadotukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja saaga1:
ja uskottomat joutuu kadotukseen. siis mihin,mitä tämä tarkoittaa?olen luullut että vaikka en uskovainen olekkaan niin silti pääsen taivaaseen.

5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?" 6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. 7 Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet."

 
minä kun en usko siihen helvetti teoriaankaan niin siksi lähinnä luulen että taivaaseen,eiköhän se siis jumala ota meidät kaikki sinne joskus,mutta taas toisaalta entä ihminen joka on jatkuvasti paha muille,mihin hän menee?ehkä se helvetti sitten on olemassa vai onko pahoille ihmisille jokin muu paikka vai ollaanko me kaikki jumalan silmissä samalla viivalla kun kuolemme?pohdintaa,mielenkiintoisia asioita.........
 
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelen:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Rukoilin mielessäni, että jos Jeesus olet olemassa, tule minun elämääni ja ota se. En siis vielä silloin uskonut, mutta olin valmis muutokseen ja ajattelin että jos Jumala on ja elää, Hän kyllä ilmaisee itsensä niin, että minä voin uskoa. Koska mussa sitä uskoa ei ollut ja tiesin sen hyvin ja luonteeltani olen ja olin skeptinen. Eli en olisi uskonut jos ei mitään olisi tapahtunut...
Ymmärrän hyvin, että tuollainen näky esim. on muuttava kokemus. Jos itse kokisin jotakin todella nk. normaalin kokemusmaailman ulkopuolella olevaa, aivan varmasti se muuttaisi kaiken. En vain ole toistaiseksi kokenut mitään sellaista selittämätöntä johdatusta. En myöskään koe mielekkääksi alkaa selittää arkielämän tapahtumia "vaikeimman kautta" eli jonkun Jumalan / Jeesuksen teoiksi. En myöskään, kun täällä sanotte, että Jeesus kutsuu jokaista muutaman kerran elämässään, ole kokenut sellaista kutsua. En oikeastaan ymmärrä, JOS olisi Jumala/Jeesus, miksei hän sitten reippaasti vaan kutsuisi jokaista? Eikö se olisi kaikkien edun mukaista? Hmm...
Minä tässä rupesin miettimään... Vielä väsymyksen sumentamilla aivoilla... Että toiset tarvitsee voimakkaamman, näkyvämmän johdatuksen, ja joilleki riittää hienovarainen, pikkuhiljaa tuleva johdatus. Me ollaan niin erilaisia... Joku tarvitsee herätäkseen tykin paukkeen korvan juuresta, joku herää pienimpäänkin piippaukseen. :D

Mulle ei ole mitään tommosia isoja kokemuksia sattunu, vaan miehen kautta olen ruennu varsinaisesti ajattelemaan asioita, pikkuhiljaa, ja sitten löysin kirjastosta rajatiedon osaston....kas kun eräänä päivänä käteen sattui Kryon, jota tosin mies innostui lukemaan enempi ku minä, mutta sillä tavalla me nyt enimmäkseen uskotaan kuin mitä Kryon sanoo. Se oli tarkoituksenmukaista, että käteeni sattui juuri se kirja. :) Nyt ku on asioita miettiny ja ottanu selvää, olen nähnyt muutamaankin otteeseen unia, jossa on enkeleitä, tai muuta. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jumala on...:
Jumala on antanut jokaiselle merkkejä, yksi merkeistä on koraani. Jokaisella on aivot ja jokainen voi ajatella. Eli Jumala antaa jokaiselle mahdollisuuden päättää uskooko vai eikö usko. Uskovat hän palkitsee ja uskottomat joutuu kadotukseen.
Miksei helvettiin?

 
Me kaikki ollaan Jumalalle tasan yhtä arvokkaita. Hän kunnioittaa meistä jokaista, ja niin kunnioittaa myös muutkin taivaan olennot, edesmenneet mummut ja papat, vielä syntymättömät lapset ym ym. Ja kunnioittavat myös meidän tekemiä valintoja! Ketään ei tuomita.

Ero on vain siinä, miten me täällä maan päällä asioista ajatellaan. Me katsomme todellisuutta ikään kuin verhon takaa, emme näe kokonaisuutta, emme pysty sitä ymmärtämään maallisilla aivoilla (siksi sitä ei meille kokonaan paljasteta). Mutta kun kuolemme, kolmessa päivässä jätämme tämän maan ja saamme "taivaallisen asumme" ja pääsemme Jumalan luo.

Täällä meidän on vaikea ymmärtää sitä, että suurienkin tuhojen takana on aina joku tarkoitus, ja se on hyvää niin. Tämä ei tarkoita sitä, että meidän tulis tulla välinpitämättömiksi. Päinvastoin, ehkä niitten tarkoitus onkin opettaa että me ollaan veljiä ja sisaria KAIKKI, samasta lähteestä (eli Jumalasta), ja meidän pitäisi pitää yhtä ja huolehtia kaikista. Rakastaa kaikkia ihmisiä, myös itseä. Ja luontoa, onhan maa meidän ruumiin antanut. Antaa kaiken ravinnon, suojan...
 
ajattelen, siis olen
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Minä tässä rupesin miettimään... Vielä väsymyksen sumentamilla aivoilla... Että toiset tarvitsee voimakkaamman, näkyvämmän johdatuksen, ja joilleki riittää hienovarainen, pikkuhiljaa tuleva johdatus. Me ollaan niin erilaisia... Joku tarvitsee herätäkseen tykin paukkeen korvan juuresta, joku herää pienimpäänkin piippaukseen. :D

Mulle ei ole mitään tommosia isoja kokemuksia sattunu, vaan miehen kautta olen ruennu varsinaisesti ajattelemaan asioita, pikkuhiljaa, ja sitten löysin kirjastosta rajatiedon osaston....kas kun eräänä päivänä käteen sattui Kryon, jota tosin mies innostui lukemaan enempi ku minä, mutta sillä tavalla me nyt enimmäkseen uskotaan kuin mitä Kryon sanoo. Se oli tarkoituksenmukaista, että käteeni sattui juuri se kirja. :) Nyt ku on asioita miettiny ja ottanu selvää, olen nähnyt muutamaankin otteeseen unia, jossa on enkeleitä, tai muuta. :)
Niin. Kyllähän minäkin olen etsijä aivan luonteeltani. Aikuisiällä erosin kirkosta aivan juuri sen takia, että pohdin näitä asioita silloin ja pohdin edelleen. En pidä itseäni myöskään ateistina, koska en kiellä jumalaa tai jumaluutta. On mahdollista, että on jotakin meitä suurempaa. Mutta minun ajatuksissani omalla, henkilökohtaisella uskolla ja tällä opukseen nimeltä Raamattu (tai sen puoleen Koraani-nimiseen teokseen tai mihinkä vaan valmiiksi ajateltuun) perustuvalla uskolla on valovuosien ero. Ja se ero on nimenomaan oman aktiivisen, tiedostavan, etsivän ja kyseenalaistavan ajattelun osuudessa. Sinulla, Orion, on todella mielenkiintoisia ajatuksia ja kaikesta näkee, että olet todella päätynyt tiellesi etsimisen ja löytämisen kautta. Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan. Mutta juuri tuo on mielestäni kunnioitettavaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja saaga1:
minä kun en usko siihen helvetti teoriaankaan niin siksi lähinnä luulen että taivaaseen,eiköhän se siis jumala ota meidät kaikki sinne joskus,mutta taas toisaalta entä ihminen joka on jatkuvasti paha muille,mihin hän menee?ehkä se helvetti sitten on olemassa vai onko pahoille ihmisille jokin muu paikka vai ollaanko me kaikki jumalan silmissä samalla viivalla kun kuolemme?pohdintaa,mielenkiintoisia asioita.........
Kyllä taivas ja helvetti on todellisia.

Tuo raamatun kohta onka laitoina on se oleellisin vastaus kysymykseesi.Sitä saatta olla vaikea käsittää, mutta Jeesuksen kautta pääsee taivaaseen.

Minä uskon että Jeesus kuoli ristillä ja koin että tarvin synneistäni vapautuksen.Tunsin että ilman Jeesusta en halua enää elää.
Pelkäsin kuolemaa ennen uskoon tuloani.

Nyt kun rakastan Jeesusta en pelkää kuolemaa ja sydämessäni on rauha.Tiedän että jos vaikka huomenna kuolen pääsen taivaaseen.

Lapset ovat autuaita Jumalan silmissä.
Jeesus sanoi että lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta.
Kun pieni vauva tai lapsi kuolee hän pääsee taivaaseen koska hän on puhdas ja synnitön Jumalan silmissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelen:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Minä tässä rupesin miettimään... Vielä väsymyksen sumentamilla aivoilla... Että toiset tarvitsee voimakkaamman, näkyvämmän johdatuksen, ja joilleki riittää hienovarainen, pikkuhiljaa tuleva johdatus. Me ollaan niin erilaisia... Joku tarvitsee herätäkseen tykin paukkeen korvan juuresta, joku herää pienimpäänkin piippaukseen. :D

Mulle ei ole mitään tommosia isoja kokemuksia sattunu, vaan miehen kautta olen ruennu varsinaisesti ajattelemaan asioita, pikkuhiljaa, ja sitten löysin kirjastosta rajatiedon osaston....kas kun eräänä päivänä käteen sattui Kryon, jota tosin mies innostui lukemaan enempi ku minä, mutta sillä tavalla me nyt enimmäkseen uskotaan kuin mitä Kryon sanoo. Se oli tarkoituksenmukaista, että käteeni sattui juuri se kirja. :) Nyt ku on asioita miettiny ja ottanu selvää, olen nähnyt muutamaankin otteeseen unia, jossa on enkeleitä, tai muuta. :)
Niin. Kyllähän minäkin olen etsijä aivan luonteeltani. Aikuisiällä erosin kirkosta aivan juuri sen takia, että pohdin näitä asioita silloin ja pohdin edelleen. En pidä itseäni myöskään ateistina, koska en kiellä jumalaa tai jumaluutta. On mahdollista, että on jotakin meitä suurempaa. Mutta minun ajatuksissani omalla, henkilökohtaisella uskolla ja tällä opukseen nimeltä Raamattu (tai sen puoleen Koraani-nimiseen teokseen tai mihinkä vaan valmiiksi ajateltuun) perustuvalla uskolla on valovuosien ero. Ja se ero on nimenomaan oman aktiivisen, tiedostavan, etsivän ja kyseenalaistavan ajattelun osuudessa. Sinulla, Orion, on todella mielenkiintoisia ajatuksia ja kaikesta näkee, että olet todella päätynyt tiellesi etsimisen ja löytämisen kautta. Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan. Mutta juuri tuo on mielestäni kunnioitettavaa =)
Juu luulisin että ymmärrän. =) Kiva kuulla noin positiivista kommenttia.

Vaikka mä olen nuori vielä (21v) niin on tullu ajateltua todella paljon kaikkea maailmaan ja todellisuuteen liittyvää. Paljon on toki vielä ajateltavaa, matkaa ja oppimista läpi elämän. Mulla todennäköisesti iso "sysäys" pohdintoihi on ollu se, kun olen vanh.lestadiolaisesta perheestä (kielsin omalta kohdaltani sen uskon heti ku mitään tajusin, n. 12-vuotiaana). Todella rupesin ajattelemaan vasta ihan tänä aikana kun olen mieheni kanssa yhdessä ollut, eli 3 vuoden sisään... Aina olen pohtinu paljon kaikenlaista. Teennäisyyttä/pinnallisuutta en ole koskaan ymmärtänyt.

Hienoa, että sinäkin ajattelet omilla aivoillasi etkä purematta niele! :)

(Vähättelemättä uskovaisten ajattelua...)
 

Yhteistyössä