Mihin on teiltä ihmisiltä

• Viestiketjun aloittaja petra
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
uskovat IN??? No ei ainaskaan tällä palstalla, jos kirjoituksiin on uskominen :whistle:
Tällä palstalla kukaan ei ole IN :D Kun hait töitä vaikka päiväkodista, niin kenet valitaan täsmälleen yhtä patevistä henkilöistä: Wicca, luterilainen vai ateisti? Onneksi Suomessa tuossa ei ole suurta eroa, mutta USA:ssa tuo olisi jo tärkeämpää kuin taidot.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
uskovat IN??? No ei ainaskaan tällä palstalla, jos kirjoituksiin on uskominen :whistle:
Tällä palstalla kukaan ei ole IN :D Kun hait töitä vaikka päiväkodista, niin kenet valitaan täsmälleen yhtä patevistä henkilöistä: Wicca, luterilainen vai ateisti? Onneksi Suomessa tuossa ei ole suurta eroa, mutta USA:ssa tuo olisi jo tärkeämpää kuin taidot.
kysytäänkö päiväkodeissa elämänkatsomusta ja vakaumusta.? enpäs ole kuullutkaan. samalla tavalla siellä on "rei´ítettyjä tätejä, kuin taviksemmankin näköisiä. ja kuulin eräästä päiväkodista että hoitajalla oli ollut viiltelyn jälkiä rituaalien jäljitä. Joten kaikki kai sinne elämänkatsomukseen katsomatta pääsee.

viimeiseen lauseeseen sen verran, että yhtälö on mahdoton. Jos Jeesus sanoo olevansa Tie, Totuus ja Elämä, silloin se sulkee muut pois.
Ei sulje minusta. Jeesuksen opetukset ohjaa oikealle tielle, kyllä, mutta se ei tarkoita, etteikö jonku muunki opetukset voisi ohjata, tai oma sisäisen äänen kuuntelu. Olethan varmasti huomannut, että kaikki uskonnot opettaa samaa asiaa: lähimmäisenrakkautta. Jokaisessa uskonnossa on sama opetus "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Sanat voivat olla erit, mutta tarkoitus on sama.

En usko hetkeäkään, että Jeesus olisi ollut niin typerä, että olisi opettanut "ihan sama miten elätte, älkää kuunnelko minun opetuksiani, se ei ole tärkeää, riittää kun vain uskotte minuun niin pelastutte ikuiselta helvetiltä", vai olisko se nyt kuitenkin se kadotus...

petra
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
viimeiseen lauseeseen sen verran, että yhtälö on mahdoton. Jos Jeesus sanoo olevansa Tie, Totuus ja Elämä, silloin se sulkee muut pois.
Ei sulje minusta. Jeesuksen opetukset ohjaa oikealle tielle, kyllä, mutta se ei tarkoita, etteikö jonku muunki opetukset voisi ohjata, tai oma sisäisen äänen kuuntelu. Olethan varmasti huomannut, että kaikki uskonnot opettaa samaa asiaa: lähimmäisenrakkautta. Jokaisessa uskonnossa on sama opetus "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Sanat voivat olla erit, mutta tarkoitus on sama.
no enpäs kyllä ole. Esim hinduismissa on pohjana entiset eletyt elämät ja siksi olet vaikkapa tässä elämässäsi köyhä kerjäläinen. Joka taas oikeuttaa "ylempikastisia" ja kaikkia muitakin kohtelemaan sua huonosti, koska olet itse aiheutanut tilanteesi. Joten nyt meni hiukan vikaan :(. Ja todellakin Jeesus tarkoitta mitä sanoo "ei kukaan pääse Isän luo, muuten kuin MINUN kauttani".

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Niin Keittiönoita.
Se että tulen tähän ketjuun nikilläni jolla olen tuolla muuallakin jutuissa on yksi esimerkki että en kaipaa täällä ihqupisteitä.
Niitä ei todellakaan ropise sanomalla mielipiteensä etenkin uskovaisena, mutta se vähän niin kuin kuuluu tähän uskovaisena olemiseen.
Nykyään on niin upeeta ja muodikasta edustaa wiccalaisuutta tai buddhalaisuutta noin nuo esimerkiksi tähän mainitakseni.
Jeesukseen uskovat ei ole koskaan olleet IN eikä tule olemaankaan.
Kuten varmaan...jos olet palstalla paljon viettänyt aikaasi.. olet varmaan huomannut sen, että myös minä kirjoitan aina omalla nikilläni. Toiselle "mustalle" kirjoittaessani tällä värillä ei siis ole mitään väliä. koska sen suhteen seisomme täsmälleen samalla viivalla ja siten se on keskustelussamme epäoleellinen asia.

Maailmassa on paljon uskontoja ja paljon niihin uskontoihin uskovia. Sulla on toki oikeus olla haluamattakaan ymmärtää muunuskoisia, mutta kaiketi silloin myöls hyväksyt sen, jos joku ei halua myöskään ymmärtää sinun uskoisiasi? Tarkoitan tällä siis sitä, ett'ä jhos sinä et esim edes haluaisi ymmärtää minua, et varmaan myöskään edellytä, että minun pitäisi yrittää ymmärtää sinua? Eikö vain?

Mulla kuopus on Jeesukseen uskova ja musta on sekin hirveen surullista, että ajattelet omasta uskonnostasi noin. Ei mun poikani noinajattele. Mä taas...kun tästä useamman uskonnon perheestä olen vastuussa... ajattelen niin, että kukin uskossaan ja käyttäytymisessään edustaa myös muita samoin uskovia. Siis.... mitä vihamielisemmin tai suvaitsemattomammin suhtaudut toisiin uskoviin, sitä huonomman kuvan annat kaikista niistä, jotka uskovat kuten sinä. Ja vanha, mutta viisas totuus on, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Sulla onkin sitten upea poika!
Mulla selvästikin paljon opittavaa ja yritän kyllä olla ymmärtäväisempi ja esimerkillisempi ihminen ja etekin uskovainen.

petra
En usko hetkeäkään, että Jeesus olisi ollut niin typerä, että olisi opettanut "ihan sama miten elätte, älkää kuunnelko minun opetuksiani, se ei ole tärkeää, riittää kun vain uskotte minuun niin pelastutte ikuiselta helvetiltä", vai olisko se nyt kuitenkin se kadotus...
tässä olet oikeassa. suosittelen sinua perehtymään Raamattuun niin uskomisesi voi muuttua tietämiseksi :)!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja ..............:
Heh, mulla näkyy tuolla alhaalla mainos, joka mainostaa mustaa raamattua.
kannattaa lukea eka se alkuperäinen, saa vähän perspektiiviä...
Minä olen lukenut molemmat (ja omistanutkin). Kumpikaan ei ollut uskottava.
mikä tökki
Kummassakin on satuja, joita ei voi todistaa mitenkään. Kuvatuista ihmeistä ja loitsuista ei ole todisteita ja lisäksi mustan raamatun loitsut eivät edes toimi.

vieras
no enpäs kyllä ole. Esim hinduismissa on pohjana entiset eletyt elämät ja siksi olet vaikkapa tässä elämässäsi köyhä kerjäläinen. Joka taas oikeuttaa "ylempikastisia" ja kaikkia muitakin kohtelemaan sua huonosti, koska olet itse aiheutanut tilanteesi. Joten nyt meni hiukan vikaan :(. Ja todellakin Jeesus tarkoitta mitä sanoo "ei kukaan pääse Isän luo, muuten kuin MINUN kauttani".
Mikä tarkoittaa että Raamattu ei ole Jumalan sanaa, koska se on ristiriidassa tosiasioiden kanssa. Entisistä elämistä on paljon todisteita, kun taas Raamattu jopa kieltää niiden olemassaolon.

petra
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Niin Keittiönoita.
Se että tulen tähän ketjuun nikilläni jolla olen tuolla muuallakin jutuissa on yksi esimerkki että en kaipaa täällä ihqupisteitä.
Niitä ei todellakaan ropise sanomalla mielipiteensä etenkin uskovaisena, mutta se vähän niin kuin kuuluu tähän uskovaisena olemiseen.
Nykyään on niin upeeta ja muodikasta edustaa wiccalaisuutta tai buddhalaisuutta noin nuo esimerkiksi tähän mainitakseni.
Jeesukseen uskovat ei ole koskaan olleet IN eikä tule olemaankaan.
Kuten varmaan...jos olet palstalla paljon viettänyt aikaasi.. olet varmaan huomannut sen, että myös minä kirjoitan aina omalla nikilläni. Toiselle "mustalle" kirjoittaessani tällä värillä ei siis ole mitään väliä. koska sen suhteen seisomme täsmälleen samalla viivalla ja siten se on keskustelussamme epäoleellinen asia.

Maailmassa on paljon uskontoja ja paljon niihin uskontoihin uskovia. Sulla on toki oikeus olla haluamattakaan ymmärtää muunuskoisia, mutta kaiketi silloin myöls hyväksyt sen, jos joku ei halua myöskään ymmärtää sinun uskoisiasi? Tarkoitan tällä siis sitä, ett'ä jhos sinä et esim edes haluaisi ymmärtää minua, et varmaan myöskään edellytä, että minun pitäisi yrittää ymmärtää sinua? Eikö vain?

Mulla kuopus on Jeesukseen uskova ja musta on sekin hirveen surullista, että ajattelet omasta uskonnostasi noin. Ei mun poikani noinajattele. Mä taas...kun tästä useamman uskonnon perheestä olen vastuussa... ajattelen niin, että kukin uskossaan ja käyttäytymisessään edustaa myös muita samoin uskovia. Siis.... mitä vihamielisemmin tai suvaitsemattomammin suhtaudut toisiin uskoviin, sitä huonomman kuvan annat kaikista niistä, jotka uskovat kuten sinä. Ja vanha, mutta viisas totuus on, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Sulla onkin sitten upea poika!
Mulla selvästikin paljon opittavaa ja yritän kyllä olla ymmärtäväisempi ja esimerkillisempi ihminen ja etekin uskovainen.
Niin sehän totuus, löytyy jo Raamatustakin: sillä minä tiedän, ettei minussa, siis lihassani, asu MITÄÄN hyvää...". Joten me ihmisinä olemme vajavaisia, jokainen. Grace, sinä olet hyvä tyyppi, älä ota paineita. Jumala kyllä tekee meistä huolimattaan työtään;). Uskovaisia vaikka olemme, meilläkin on huonoja päiviä ja hyviä päiviä (en puhu nyt Gracesta). Uskovaisuus ei tee kestään mitään yli-ihmistä, ja meilläkin on tunteet, vaikka moni ei sitä kovin ymmärräkään. Sulla Grace on ollut todella lohduttavia tekstejä ja ihanasti oot rohkaissut ja lohduttanut tänne kirjoittaneita.

petra
Mikä tarkoittaa että Raamattu ei ole Jumalan sanaa, koska se on ristiriidassa tosiasioiden kanssa. Entisistä elämistä on paljon todisteita, kun taas Raamattu jopa kieltää niiden olemassaolon.
nämä entiset elämät ovat eksytystä.

Entiset elämät kuuluu toki hinduismiin, mutta sehän ei sulje pois sitä lähimmäisenrakkauden opetusta. ;) Ja toki heissäki on niitä, jotka toimii pahan pohjalta, ihan niinkuin kristityissäkin. Toisaalta, kuinka tarkasti olet hinduismiin tutustunu, että tietäisit, että juuri entiset elämät olisi se tärkein juttu siinä?

Minä en tiedä, mitä Jeesus tarkalleen on silloin sanonut, mutta en usko hetkeäkään että hän olisi tuominnut muut tavat uskoa. En usko Raamattuun, en ainakaan kirjaimellisesti. Se on kuitenkin tullut ihmisten käsien, käännösten, muokkausten kautta, ihmsen oma ajatustapa on vaikuttanu siihen, miten/mitä Jeesuksesta kerrottiin. Toinen juttu taas se, että miten paljo Jeesuksesta kertovia tekstejä sitten puuttuu raamatusta... Voiko niistä saada kunnollista kuvaa? Toisaalta, onko se edes niin tärkeää? Kun kuitenkin tärkeintä on rakkaus. "Niin pysyvät ne kolme; usko, toivo ja rakkaus, joista suurin on rakkaus."

vieras
nämä entiset elämät ovat eksytystä.
Eivätkä ole. Raamattu näyttää varsin kapean siivun maailmasta kun hiduismi näyttää laajemman puolen. Valaistumiseen on monta tietä.

En usko mihinkään, mikä yrittää polkea ihmistä maan rakoon ja vähätellä ihmisenä olemista. "Ihminen on niin pieni, vajavainen..."
mihin tämä oli vastaus?
Ei mihinkään. Kunhan pähkäilen ja itsekseni höpisen. :D
Lisään vielä, että katson tuollaisen vähättelyn olevan vaan röyhkeiden panettelua. Kirkko halusi valtaa, ja sai sitä polkemalla ihmistä.

Keittiönoita
Hienoa :flower: Minä vilpittömästi toivon, ettei tuo poikani olisi mikään eriskummallinen uskonsa edustaja vaan muutkin kristityt suhtautuisivat muihin ihmisiin kuten hän. Pelkäämättä, halveksimatta ja ennenkaikkea tuomitsematta. Hyväksyen ihmiset sellaisina kuin kukin on.

Voi toki olla mahdollista sekin, että junnu on kummajainen. Raukkaparka kun on joutunut elämään moniuskonnollisessa perheessä. Ja jos sukuun laajennetaan, niin sieltä löyty sitten jehovan todistajaa, muslimia jne. Mä olen omassa uskossani erittäin vahva, mutta siitäkään huolimatta mulla ei ole tarvetta koittaa todistaa junnun uskontoa vääräksi ja omaani oikeaksi. Eikä junnullakaan ole tarvetta todistella mulle, että mun uskoni olisi väärä ja hänen se ainoa oikea. Kykyä elää monien erilaista elämänkatsomusta noudattavuien keskuudessa tasavertaisena heidän kanssaan, hyvässä yhteisymmärryksessä ja suuressa rakkaudessa, kutsutaan kaiketi suvaitsevaisuudeksi =)

tässä olet oikeassa. suosittelen sinua perehtymään Raamattuun niin uskomisesi voi muuttua tietämiseksi :)!
Uskon asiat ei voi olla tietoa niin kuin tieto tänä päivänä käsitetään. Sen sijaan henkistä tietoa se voi olla. Joten voisin muokata että "Henkeni kautta, syvältä sisimmästäni kumpuaa tieto, että...intuitiivisesti tiedän, että..." :D

Yhteistyössä