Mihin on teiltä ihmisiltä

  • Viestiketjun aloittaja petra
  • Ensimmäinen viesti
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Munkin mielestä kunnioitus kuulostaisi paremmalta sanalta kuin pelko. Mielummin mä ainakin pyytäisi apua sellaiselta jota kunnioitan kuin sellaiselta jota pelkään.
Näinpä, mieluumminhan sitä lapsensakin kasvattaa kunnioituksella kuin pelolla. Sitähän sanotaa, että pelolla kasvatetut lapset ois häiriintyneitä, joten mites sitten nämä Herraansa pelkäävät - kuinkahan häiriintyneitä ovat :xmas:
luepas tuo linkki, minkä lasienkeli laittoi. Siellä selitetään oikeian ja väärän pelon ero. Suomen kieli on vain niin köyhä joskus, että juuri sitä oikeaa, parhaiten ilmaisevaa sanaa on vaikea löytää.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla pauhaa taustalla tää biisi. Tuli niinku jotenkin mieleen evankelistoista jotka saa Jumalalta auton ja rahakirjeitä postiluukkuun :saint:
http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE
hauska mustakin. Multa löytyy kans tuo koko cd. Ei oo todellakaan puhtaat jauhot pussissaan ;).
mutta toisaalta surullista. Ihmiset toimivat jumalan nimissä, ajaen omia etujaan :(.
Sitä on aina tapahtunut, ja tulee aina tapahtumaan.
Esimerkiksi nämä fanaattiset abortinvastustajat Amerikassa jotka mukamas toimivat Jeesuksen nimessä. Islaminuskoa tahraavat terroristit. Kaikenmaailman lahkot jotka vaativat omaisuuden siirtoa itselleen. Ja fyrkkaa itselleen haluavat henkiparantajat, evankelistat yms :/
Saavat "saaliikseen" syystä tai toisesta herkässä mielentilassa olevia ihmisiä, joiden tilannetta ja hyväuskoisuutta käyttävät rankasti hyväksi.
Ei kivaa :|
tässä puhut ihan totta :). Jumala on luonut meidät omaksi kuvakseen ja hän myös kunnioittaa meitä. Me ihmisetkään emme saa riistää toisiamme missään mielessä.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla pauhaa taustalla tää biisi. Tuli niinku jotenkin mieleen evankelistoista jotka saa Jumalalta auton ja rahakirjeitä postiluukkuun :saint:
http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE
hauska mustakin. Multa löytyy kans tuo koko cd. Ei oo todellakaan puhtaat jauhot pussissaan ;).
mutta toisaalta surullista. Ihmiset toimivat jumalan nimissä, ajaen omia etujaan :(.
Sitä on aina tapahtunut, ja tulee aina tapahtumaan.
Esimerkiksi nämä fanaattiset abortinvastustajat Amerikassa jotka mukamas toimivat Jeesuksen nimessä. Islaminuskoa tahraavat terroristit. Kaikenmaailman lahkot jotka vaativat omaisuuden siirtoa itselleen. Ja fyrkkaa itselleen haluavat henkiparantajat, evankelistat yms :/
Saavat "saaliikseen" syystä tai toisesta herkässä mielentilassa olevia ihmisiä, joiden tilannetta ja hyväuskoisuutta käyttävät rankasti hyväksi.
Ei kivaa :|
tässä puhut ihan totta :). Jumala on luonut meidät omaksi kuvakseen ja hän myös kunnioittaa meitä. Me ihmisetkään emme saa riistää toisiamme missään mielessä.
ja aina kun mennään äärimmäiseen päähän, jolloin MAAILMA on joko musta tai valkoinen, ollaan hakoteillä
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Munkin mielestä kunnioitus kuulostaisi paremmalta sanalta kuin pelko. Mielummin mä ainakin pyytäisi apua sellaiselta jota kunnioitan kuin sellaiselta jota pelkään.
Näinpä, mieluumminhan sitä lapsensakin kasvattaa kunnioituksella kuin pelolla. Sitähän sanotaa, että pelolla kasvatetut lapset ois häiriintyneitä, joten mites sitten nämä Herraansa pelkäävät - kuinkahan häiriintyneitä ovat :xmas:
luepas tuo linkki, minkä lasienkeli laittoi. Siellä selitetään oikeian ja väärän pelon ero. Suomen kieli on vain niin köyhä joskus, että juuri sitä oikeaa, parhaiten ilmaisevaa sanaa on vaikea löytää.

Ihan ehtaa pelottelua kuitenkin on käytetty ja käytetään paljonkin, vaikkei enää taidetakaan veisata kuten körtit aikoinaan "Sä syntinen saatana kurja" kun kukaan eikä mikään ollut riittävän hyvää tuolle armolliselle ukko ylijumalalle...
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Munkin mielestä kunnioitus kuulostaisi paremmalta sanalta kuin pelko. Mielummin mä ainakin pyytäisi apua sellaiselta jota kunnioitan kuin sellaiselta jota pelkään.
Näinpä, mieluumminhan sitä lapsensakin kasvattaa kunnioituksella kuin pelolla. Sitähän sanotaa, että pelolla kasvatetut lapset ois häiriintyneitä, joten mites sitten nämä Herraansa pelkäävät - kuinkahan häiriintyneitä ovat :xmas:
luepas tuo linkki, minkä lasienkeli laittoi. Siellä selitetään oikeian ja väärän pelon ero. Suomen kieli on vain niin köyhä joskus, että juuri sitä oikeaa, parhaiten ilmaisevaa sanaa on vaikea löytää.

Ihan ehtaa pelottelua kuitenkin on käytetty ja käytetään paljonkin, vaikkei enää taidetakaan veisata kuten körtit aikoinaan "Sä syntinen saatana kurja" kun kukaan eikä mikään ollut riittävän hyvää tuolle armolliselle ukko ylijumalalle...
oletko sinä käynyt jossain srk:ssa, missä sellaista pelottelua on? Minä en ole törmännyt sellaiseen, ja aika aktiivisesti vierailen eri srk:ssa.
 
seurakunnan kasvatti
Eihän tätä ketjua jaksanu lukea, mutta pakko kommentoida.

Paljon olen viettänyt aikaani uskovien kanssa ja seurakunnan hommissa, mutta minusta tämä koko "anna elämäsi jumalan käteen" -homma on vaan sellasta tekosyiden etsimistä. Pääsee omassa mielessä paljon helpommalla ku aina miettii, et tämä on jumalan tarkoitus ja joku muu ohjaa kaikkea.

Hah hah, kyllä meistä ihan kaikki itse oman elämänsä tekee. Jos antaa elämänsä jonkun toisen ohjattavaks niin se osoittaa mielestäni vain heikkoutta.. Haluan päättää itse siitä mikä on oikein ja mikä väärin ja miksi näin kävi..

Jos on tehny syntiä niin sitten pyydetään anteeks siltä ketä kohtaan on tehny väärin - eihä sillä ole jumalan kans mitään tekemistä. Tai noh, jos on tosiaan siinä uskossa, et elää helvetissä kuoleman jälkeen taivaan sijaan. Kyllä on minuakin koitettu "aivopestä" moneen otteeseen, mutta tahdon itse olla oman elämäni herra ja pitää ohjat käsissäni. Niin heikoksi jos menen, etten enää itse jaksa, niin voisin ehkä turvautua jumalaan.. ehkä. Ennemmin kuitenki johonki ystävään.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja seurakunnan kasvatti:
Eihän tätä ketjua jaksanu lukea, mutta pakko kommentoida.

Paljon olen viettänyt aikaani uskovien kanssa ja seurakunnan hommissa, mutta minusta tämä koko "anna elämäsi jumalan käteen" -homma on vaan sellasta tekosyiden etsimistä. Pääsee omassa mielessä paljon helpommalla ku aina miettii, et tämä on jumalan tarkoitus ja joku muu ohjaa kaikkea.

Hah hah, kyllä meistä ihan kaikki itse oman elämänsä tekee. Jos antaa elämänsä jonkun toisen ohjattavaks niin se osoittaa mielestäni vain heikkoutta.. Haluan päättää itse siitä mikä on oikein ja mikä väärin ja miksi näin kävi..

Jos on tehny syntiä niin sitten pyydetään anteeks siltä ketä kohtaan on tehny väärin - eihä sillä ole jumalan kans mitään tekemistä. Tai noh, jos on tosiaan siinä uskossa, et elää helvetissä kuoleman jälkeen taivaan sijaan. Kyllä on minuakin koitettu "aivopestä" moneen otteeseen, mutta tahdon itse olla oman elämäni herra ja pitää ohjat käsissäni. Niin heikoksi jos menen, etten enää itse jaksa, niin voisin ehkä turvautua jumalaan.. ehkä. Ennemmin kuitenki johonki ystävään.
Niin, Raamattuhan sanoo, että Herra on heikossa väkevä. Sinä olet kirjoituksesi perusteella itsessäsi vielä niin vahva, ettet tarvitse Jumalaa. Minkälaisissa srk:n hommissa olet muuten ollut?
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
oletko sinä käynyt jossain srk:ssa, missä sellaista pelottelua on? Minä en ole törmännyt sellaiseen, ja aika aktiivisesti vierailen eri srk:ssa.
sehän alkaa jo pikkulasten kerhoissa... :kieh:
ihan tosi, kerrotko millaista se on? itse en ole kyllä siihen törmäänyt koskaan.
 
joko nyt tulis vastaus
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Niin ja miljoonat rukoilevat esim. Allahin nimeen saaden vastauksen. Mikä tekee heidän rukousvastauksistaan sen enempää sattuman kuin sinunkaan? Tai esim. hindujen, kiinalaisten, japanilaisten.. Sattumia? Mutta Jeesuksen nimiin rukoillessasi olet saanut Oikean vastauksen?
kahlasin läpi koko ketjun, mutta tähän ei ole kukaan VIELÄKÄÄN uskaltanut vastata mitään.
 
ups
Alkuperäinen kirjoittaja joko nyt tulis vastaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Niin ja miljoonat rukoilevat esim. Allahin nimeen saaden vastauksen. Mikä tekee heidän rukousvastauksistaan sen enempää sattuman kuin sinunkaan? Tai esim. hindujen, kiinalaisten, japanilaisten.. Sattumia? Mutta Jeesuksen nimiin rukoillessasi olet saanut Oikean vastauksen?
kahlasin läpi koko ketjun, mutta tähän ei ole kukaan VIELÄKÄÄN uskaltanut vastata mitään.
nostelen tätä, jos joku keksisi jotain vastattavaa.
 
Pieni Lasienkeli
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Yksi asia minua kiinnostaa. Petra, kuinka kauan olet ollut uskossa?
Hei!

Olen ollut uskossa kohta 10v.
Mietin vaan....
niin, kerro vain ihan avoimesti?
No kun minulle tulee monesti tällaisia ketjuja lukiessani sellainen tunne, että yritetään käännyttää ihmisiä väkisin. Ja se on minusta väärin, sillä eihän ketään tulisi pakottaa kristinuskoon (tai uskomaan) vaan ihmisen tulisi saada valita. Jumala on antanut rakkaudessaan antanut ihmiselle vallan valita ja meidän ihmistenkin tulisi antaa toisille vapaus valintaan.

En sano, etteikö Herran Sanaa pitäisi julistaa. En käy lähetyskäskyä vastaan, mutta pyydän jokaista julistajaa miettimään sanojaan hieman. Meidän käytöksemme vaikuttaa siihen, kuinka Jumalastamme ajatellaan.
 
Raamattu
Raamattu on vain kirja, jonka joku on kirjoittanut. Jumalan sanoja vääristelty siinä mielin määrin, senhän takia Jumala lähetti toisen kirjan. Oletko koskaan Petra lukenut Koraania? Oletko lukenut tieteellisiä tutkimuksia raamatun ristiriitaisista tiedoista, oletko lukenut koskaan mitään artikkeleita siitä miten raamattu taistelee tieteen kanssa tai siitä miten koraani tulee nykyajan tiedettä.
 
kiinnostaa
Alkuperäinen kirjoittaja ups:
Niin ja miljoonat rukoilevat esim. Allahin nimeen saaden vastauksen. Mikä tekee heidän rukousvastauksistaan sen enempää sattuman kuin sinunkaan? Tai esim. hindujen, kiinalaisten, japanilaisten.. Sattumia? Mutta Jeesuksen nimiin rukoillessasi olet saanut Oikean vastauksen?
vastaus?
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Yksi asia minua kiinnostaa. Petra, kuinka kauan olet ollut uskossa?
Hei!

Olen ollut uskossa kohta 10v.
Mietin vaan....
niin, kerro vain ihan avoimesti?
No kun minulle tulee monesti tällaisia ketjuja lukiessani sellainen tunne, että yritetään käännyttää ihmisiä väkisin. Ja se on minusta väärin, sillä eihän ketään tulisi pakottaa kristinuskoon (tai uskomaan) vaan ihmisen tulisi saada valita. Jumala on antanut rakkaudessaan antanut ihmiselle vallan valita ja meidän ihmistenkin tulisi antaa toisille vapaus valintaan.

En sano, etteikö Herran Sanaa pitäisi julistaa. En käy lähetyskäskyä vastaan, mutta pyydän jokaista julistajaa miettimään sanojaan hieman. Meidän käytöksemme vaikuttaa siihen, kuinka Jumalastamme ajatellaan.
Hei vaan. Nimenomaan sitä olen koittanut painottaa, että Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle valinnan vapauden. En tiedä, oletko lukenut tätä ketjua mistä asti? Ketään ei ole mihinkään painostettu, vaan kerrottu minun mielestäni aivan asiallisesti asioista. Jumala ei meitä painosta eikä pakota, miksi siis Hänen omansakaan sitä saisivat tehdä? Minä taas kyllä uskon kuitenkin lopulta siihen, että Jumalamme on niin suuri, että vaikka Hänen omansa "kämmäisivät" jonkun asian, niin ei se Jumalan kuvaa miksikään muuta. Hän on niin suuri, että puhuttelee varmasti jokaista ihmistä omalla tavallaan. ja meistä vajavaisista ihmisistä huolimatta Hänen työnsä menee eteenpäin:). Se ei kuitenkaan anna meille uskoville loikeutta luovuttaa, ja elää vain itsellemme. Koska Herramme Jeesus antoi meille lähetyskäskyn, mielestäni sitä tulee noudattaa. Jokainen toki omalla, VAJAVAISELLA tavallaan:). Siunausta sinulle.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja joko nyt tulis vastaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Niin ja miljoonat rukoilevat esim. Allahin nimeen saaden vastauksen. Mikä tekee heidän rukousvastauksistaan sen enempää sattuman kuin sinunkaan? Tai esim. hindujen, kiinalaisten, japanilaisten.. Sattumia? Mutta Jeesuksen nimiin rukoillessasi olet saanut Oikean vastauksen?
kahlasin läpi koko ketjun, mutta tähän ei ole kukaan VIELÄKÄÄN uskaltanut vastata mitään.
Mielestäni kyllä vastasin jossain vaiheessa?? vai enkö? Kyllä jumala varmasti vastaa ihmisten rukouksiin yleensäkin, koska Hän on hyvä ja oikeudenmukainen. Voin kertoa ainoastaan omalta kannaltani asiasta, koska olen kristitty. Koen päivittäin Jumalan johdatusta elämässäni ja koen saavani rukousvastauksia. "OIKEA vastaus", tuota en kyllä ymmärrä? Mitä tarkoitat sillä? Tarkennatko?
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
*napsii popcorneja*
*Liittyy seuraan*
*Änkeää mukaan kun näyttää tää ketju yhä elävän*
*mums mums*
menipä aikaa lukiessa, kun jo alkusivuilla jouduin itse lopettamaan jutustelun. Mutta taisi tää viimein hyytyä.
ei kai nyt vielä sentään ;).
 

Yhteistyössä