Mihin on teiltä ihmisiltä

  • Viestiketjun aloittaja petra
  • Ensimmäinen viesti
mieti sitä
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
kadonnut Jumalan pelko? Jumala on pyhä, ja jokaisen polven on notkistuttava ja tehtävä tili viimeisellä tuomiolla elämästään. Ihminen on kuin ruoho, joka aikansa elää ja kukoistaa, mutta kun hän kuolee, ei hänen asuinsijansa enää häntä tunne. Ihmisen elämä on kaikkiaan lyhyt, ja kukaan ei tiedä sen pituutta. Siksi kehottaisin ihan jokaista pysähtymään joskus ja miettimään edes sitä, mitä suustaan päästää. Ja hyvä olisi myös miettiä niitä perimmäisiä kysymyksiä: mitä kuoleman jälkeen jne. Jeesus tuli, että sulla ja mulla olisi iänkaikkinen elämä Taivaan Isän luona. Siellä ei ole enää itkua.

Jumala armahtaa.

Sinä et.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mieti sitä:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
kadonnut Jumalan pelko? Jumala on pyhä, ja jokaisen polven on notkistuttava ja tehtävä tili viimeisellä tuomiolla elämästään. Ihminen on kuin ruoho, joka aikansa elää ja kukoistaa, mutta kun hän kuolee, ei hänen asuinsijansa enää häntä tunne. Ihmisen elämä on kaikkiaan lyhyt, ja kukaan ei tiedä sen pituutta. Siksi kehottaisin ihan jokaista pysähtymään joskus ja miettimään edes sitä, mitä suustaan päästää. Ja hyvä olisi myös miettiä niitä perimmäisiä kysymyksiä: mitä kuoleman jälkeen jne. Jeesus tuli, että sulla ja mulla olisi iänkaikkinen elämä Taivaan Isän luona. Siellä ei ole enää itkua.

Jumala armahtaa.

Sinä et.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Entäpä te jotka ette usko..jospa se onkin totta?
Oletteko edes sen sekunnin miettinyt jospa sittenkin.
Mä olen ollut 18 vuotta uskossa ja olen ollut teidän kanssa samaa mieltä ennen uskoon tuloani.
Mikä voi olla niin suuri voima että minun ajatukseni muuttuivat ja kehtaan sitä julkisesti puhua ihan muuallakin tunnustaa avoimesti kuin vaan täällä.

Meitä on aika moni maailmassa..jospa se onkin todellista =)
Sanotaako nyt vaikka niin, että mä olen todellakin miettinyt näitä asioita - nuorempana varsinkin halusin kiihkeästi uskoa, koska muutenolo tuntui liian epävarmalta.

Mutta sitten, pitkän ja syvällisen ajatteluprosessin tuloksena mä päädyin siihen, että en voi oikein tunnustaa ev.lut. kirkon periaatteita, vaikka Jumalaan uskonkin. Musta Jeesuksen opetukset oikeasta ja väärästä, rakkaudesta ja suvaitsemisesta - hyvästä ihmisyydestä - ovat kannatettavia. Hän oli oikealla asialla. Mutta sitten väliin tuli kirkko ja rupesi tuomitsemaan. Se ei sovi mun käsitykseeni uskosta ja uskonnosta.

Tekopyhyyttä Jeesus vihasi, mutta kirkko suorastaan lilluu siinä. Se on oksettavaa. Raamattua tulkitaan miten sattuu: jotkut säännöt, käskyt ja kehotukset irrotetaan kontekstistaan ja tulkitaan edelleen pilkuntarkasti, toisista viis veisataan. Tätä en ymmärrä: millä perusteella uskovainen ihminen voi unohtaa rakkauden sanoman, varsinaisen evankeliumin ja tuomita toisia? Mä luulen, että suvaitsemalla ja rakastamalla kristitty saa paljon enemmän aikaan kuin tällaisella paskanjauhannalla (mitä tässäkin ketjussa on) ja Raamatulla päähän lyömisellä.

En mä tiedä. Mulle Jumala on rakastava ja hyvä, voimavara. Se on minussa ja jokaisessa luontokappaleessa. Omatunto on se, joka kertoo, mikä on oikein ja mikä väärin. Ihmisen pitäisi löytää moraali sisältään, ei jostakin ikivanhasta opuksesta, joka on aikoja sitten vanhentunut monilta osin.
 
Niin kertokaas nyt uskovaiset, että miksi sitä rakastavaa ja välittävää Jumalaa pitäisi pelätä?

Ei musta ainakaan olisi kivaa pelätä jotakin mihin mä uskon ja jolta rukoilisin apua. Tuntuisi vastenmieliseltä pyytää sellaiselta apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla pauhaa taustalla tää biisi. Tuli niinku jotenkin mieleen evankelistoista jotka saa Jumalalta auton ja rahakirjeitä postiluukkuun :saint:
http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE
:whistle: :D Mutta ei siinä mitään, tuo on ihan hyvä kappale. Hyvä tuo Phil Collinsin silmän nykiminen tuossa alussa! :LOL: Saa kuvan, että pussissa ei ole ihan puhtaat jauhot :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla pauhaa taustalla tää biisi. Tuli niinku jotenkin mieleen evankelistoista jotka saa Jumalalta auton ja rahakirjeitä postiluukkuun :saint:
http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE
:whistle: :D Mutta ei siinä mitään, tuo on ihan hyvä kappale. Hyvä tuo Phil Collinsin silmän nykiminen tuossa alussa! :LOL: Saa kuvan, että pussissa ei ole ihan puhtaat jauhot :whistle:
Aivan loistava parodia amerikkalaisista teevee-evankelistoista.
Meillä joskus näkyi God tv tms ja sitä tuli katseltua.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Niin kertokaas nyt uskovaiset, että miksi sitä rakastavaa ja välittävää Jumalaa pitäisi pelätä?

Ei musta ainakaan olisi kivaa pelätä jotakin mihin mä uskon ja jolta rukoilisin apua. Tuntuisi vastenmieliseltä pyytää sellaiselta apua.
Vaikka olenkin uskossa, niin tunnen kuitenkin pyhää pelkoa Jumalaa kohtaan. Se tarkoittaa sitä, etten lausu Jumalan nimeä turhaan, en rienaa Jumalaa jne. Jumala on antanut meille elämän ja Hän voi sen ottaa pois, silloin kun haluaa. Ihminen Jumalan rinnalla on todella pieni. Jumala on Luoja, ihminen on luotu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Niin kertokaas nyt uskovaiset, että miksi sitä rakastavaa ja välittävää Jumalaa pitäisi pelätä?

Ei musta ainakaan olisi kivaa pelätä jotakin mihin mä uskon ja jolta rukoilisin apua. Tuntuisi vastenmieliseltä pyytää sellaiselta apua.
Vaikka olenkin uskossa, niin tunnen kuitenkin pyhää pelkoa Jumalaa kohtaan. Se tarkoittaa sitä, etten lausu Jumalan nimeä turhaan, en rienaa Jumalaa jne. Jumala on antanut meille elämän ja Hän voi sen ottaa pois, silloin kun haluaa. Ihminen Jumalan rinnalla on todella pieni. Jumala on Luoja, ihminen on luotu.
Ihminen on evoluution seurausta.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla pauhaa taustalla tää biisi. Tuli niinku jotenkin mieleen evankelistoista jotka saa Jumalalta auton ja rahakirjeitä postiluukkuun :saint:
http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE
hauska mustakin. Multa löytyy kans tuo koko cd. Ei oo todellakaan puhtaat jauhot pussissaan ;).
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla pauhaa taustalla tää biisi. Tuli niinku jotenkin mieleen evankelistoista jotka saa Jumalalta auton ja rahakirjeitä postiluukkuun :saint:
http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE
hauska mustakin. Multa löytyy kans tuo koko cd. Ei oo todellakaan puhtaat jauhot pussissaan ;).
mutta toisaalta surullista. Ihmiset toimivat jumalan nimissä, ajaen omia etujaan :(.
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Vaikka olenkin uskossa, niin tunnen kuitenkin pyhää pelkoa Jumalaa kohtaan. Se tarkoittaa sitä, etten lausu Jumalan nimeä turhaan, en rienaa Jumalaa jne. Jumala on antanut meille elämän ja Hän voi sen ottaa pois, silloin kun haluaa. Ihminen Jumalan rinnalla on todella pieni. Jumala on Luoja, ihminen on luotu.
Eikö kunnioitus olisi sattuvampi sana, kuin pelko?
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Vaikka olenkin uskossa, niin tunnen kuitenkin pyhää pelkoa Jumalaa kohtaan. Se tarkoittaa sitä, etten lausu Jumalan nimeä turhaan, en rienaa Jumalaa jne. Jumala on antanut meille elämän ja Hän voi sen ottaa pois, silloin kun haluaa. Ihminen Jumalan rinnalla on todella pieni. Jumala on Luoja, ihminen on luotu.
Eikö kunnioitus olisi sattuvampi sana, kuin pelko?
Munkin mielestä kunnioitus kuulostaisi paremmalta sanalta kuin pelko. Mielummin mä ainakin pyytäisi apua sellaiselta jota kunnioitan kuin sellaiselta jota pelkään.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Vaikka olenkin uskossa, niin tunnen kuitenkin pyhää pelkoa Jumalaa kohtaan. Se tarkoittaa sitä, etten lausu Jumalan nimeä turhaan, en rienaa Jumalaa jne. Jumala on antanut meille elämän ja Hän voi sen ottaa pois, silloin kun haluaa. Ihminen Jumalan rinnalla on todella pieni. Jumala on Luoja, ihminen on luotu.
Eikö kunnioitus olisi sattuvampi sana, kuin pelko?
kyllä se on kunnioitusta, totta. Mutta tietyllä tavalla myös Jumalan pelkoakin, vaikea selittää.. Se tulee siitä, kun ymmärtää että olemme todellakin pieniä, ja Jumala on Pyhä, suuri, ja oikeudenmukainen. Mutta kunnioitus kyllä on erittäin hyvä sana :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Munkin mielestä kunnioitus kuulostaisi paremmalta sanalta kuin pelko. Mielummin mä ainakin pyytäisi apua sellaiselta jota kunnioitan kuin sellaiselta jota pelkään.
Näinpä, mieluumminhan sitä lapsensakin kasvattaa kunnioituksella kuin pelolla. Sitähän sanotaa, että pelolla kasvatetut lapset ois häiriintyneitä, joten mites sitten nämä Herraansa pelkäävät - kuinkahan häiriintyneitä ovat :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla pauhaa taustalla tää biisi. Tuli niinku jotenkin mieleen evankelistoista jotka saa Jumalalta auton ja rahakirjeitä postiluukkuun :saint:
http://www.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmE
hauska mustakin. Multa löytyy kans tuo koko cd. Ei oo todellakaan puhtaat jauhot pussissaan ;).
mutta toisaalta surullista. Ihmiset toimivat jumalan nimissä, ajaen omia etujaan :(.
Sitä on aina tapahtunut, ja tulee aina tapahtumaan.
Esimerkiksi nämä fanaattiset abortinvastustajat Amerikassa jotka mukamas toimivat Jeesuksen nimessä. Islaminuskoa tahraavat terroristit. Kaikenmaailman lahkot jotka vaativat omaisuuden siirtoa itselleen. Ja fyrkkaa itselleen haluavat henkiparantajat, evankelistat yms :/
Saavat "saaliikseen" syystä tai toisesta herkässä mielentilassa olevia ihmisiä, joiden tilannetta ja hyväuskoisuutta käyttävät rankasti hyväksi.
Ei kivaa :|
 

Yhteistyössä