Mihin mä voin soittaa jos mä tartten nyt heti tänne mun luokse? En huomenna enkä tammikuussa!

Alkuperäinen kirjoittaja bibopää:
voin auttaa sinua jos todella kaipaat apua.
muutama kysymys kuitenkin.
-missä lasten isä?
-kuka katsoo lapsia kun käyt lenkillä/salilla?
-mikä helppottaisi oloasi ja jaksamista?
voit vaikka yveetä laittaa :hug:
Kiitos :hug:

-lasten isä on töissä, ööö, tuntuu et aina.
-lenkillä käyn lasten kanssa ja salilla silloin kun isä katsoo lapsia.
-ystävät ei ole haitaksi :)

Ihan ekana, mä en pysty vastaamaan yv lainkaan, en tiedä miksi |O Tää kone ehkä jotenkin hidas, kun noi lapset hakkaa tätä ohimennen.
Vointi tänään aamulla valtavan ahdistava. Mies siitä sit nousi, kun olin lounasta laittamasta. Jotain onnistui töksäyttäään, että puhun liikaa ja pvä meni lopullisesti päin :headwall:
Joten päätin lähteä salille. Siellä sit sain taas nollattua päätäni.
Nyt vaan pelolla odottelen minkälainen päivä edessä. Olo tuntuu ehkä hiukan liian rauhalliselta ja eiks sitä sanota et tyyntä myrskyn edellä :/

Ja mä asustelen Nivalassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ohoh,oot tosi kaukana,en saa lastenhoidossa auttaa... harmi. oletko saanut jostain apua?
En ole, mutta minä odottelen nyt vain sitä maanantaita, silloin tulevat sos.toimesta käymään ja jutteleen siitä tukiperheasiasta. Jos edes pari krt kuussa yksi päivä :ashamed:

mie
tai sitten pari krt kuussa viikonloppu? kerro sitten rauhallisesti niin kuin asiat on. sano että tarvit apua nyt eikä joskus ja jouluna ja että rakastat lapsia,sen takia pyydät apua.

EJK
Täällä on virheellistä asiatietoa. Lapsia ei kiireellisesti huostaanoteta, vaan heidät voidaan joko kiireellisesti sijoittaa tai sijoittaa avohuollon tukitoimin.

Huostaanottoprosessi vie aikaa ja sitä ennen lastensuojelulaki velvoittaa, että muut avohuollon tukitoimet ovat todettu riittämättömiksi tai niitä ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tehdäänkä sama jos avun tarvitsija onkin isä? Arvioidaanko kykeneekö äiti huolehtimaan lapsista?
tehdään, tiedän palstalaisen jolta lapset huostaanotettiin kun isä piti viedä putkaan mutta kun arvioitiin ettei ole se äitikään kykenevä lapsista huolehtimaan =)
ap;llä on hätä ja sä et osaa muuta kuin tulkuttaa tota yhtä ja samaa. laita kuule konees kiinni

mie
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ja kysy muuten että saisitko jotain tuettua lomaa? joskus saa sitäkin. ja että onko jotain vertaisryhmää-sieltä voi myös löytää hoitoapua.
älä välitä niistä joka toitottaa huostaanotosta! naura niille joka päivä oikein makeasti! ne ovat itse sairaita! sä oot kiva äiti,väsynyt vaan. tsemppia!

Alkaa jo pelottaa, kun useat puhuu huostaanotoista ja sijoitusperheisiin vienneistä ym. Mä haluan ja pystyn kyllä hoitamaan nämä lapset itse. Mä olen vaan sellainen jos väsyn, mun pää alkaa heittään häränpyllyä. Tarviisin siis apua edes kerran kuussa päiväksi, en muuta. Tai et pääsisin jouluostoksille ilman lapsia, tai miehen kanssa uimahalliin ilman lapsia. Mutta jos mulle aletaan ehdotteleen lasten pois vientiä mä kyllä hermostun. Apua, en mä kohta tiedä mitä teen, pitikin pyytää sieltä soskusta mtn apua. Nyt meen peiton alle. Taas alkoi ahdistaa.

mie
no voi hitsi kun ei saa apua. muuten ,seurakunnasta voi saada apua eikä kukaan soimaa huonoksi! nadia,soita tänään seurakuntaan mikä sulle lähempänä on ja kysy,voiko ne auttaa!

mie
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Alkaa jo pelottaa, kun useat puhuu huostaanotoista ja sijoitusperheisiin vienneistä ym. Mä haluan ja pystyn kyllä hoitamaan nämä lapset itse. Mä olen vaan sellainen jos väsyn, mun pää alkaa heittään häränpyllyä. Tarviisin siis apua edes kerran kuussa päiväksi, en muuta. Tai et pääsisin jouluostoksille ilman lapsia, tai miehen kanssa uimahalliin ilman lapsia. Mutta jos mulle aletaan ehdotteleen lasten pois vientiä mä kyllä hermostun. Apua, en mä kohta tiedä mitä teen, pitikin pyytää sieltä soskusta mtn apua. Nyt meen peiton alle. Taas alkoi ahdistaa.
voi teitä voipäitä! nadia,soita seurakuntaan ,ehkä joku hyvä ihminen tulisi sieltä auttamaan sua lastenhoidossa. ei tarvi kauan odottaa.

harmaja
Henkinen tasapaino sulta puuttuu. Muuten perusasiat lienevät kunnossa, on koti, perhe, riittävä toimeentulo, sukulaiset.. Pienten lasten vanhemmat ovat hyvin sidottuja jälkikasvuunsa, ei niitä voi laittaa hyllylle odottamaan uimareissun ajaksi. Lasten kanssa touhutaan sitä, mitä lasten kanssa voi touhuta. Jos haluaa saada lapset vieraalle hoitoon hetkeksi, niin ota yhteyttä vaikka MLL:eek:n, he välittävät maksusta lapsenvahteja. Ja yritä päästä juttelemaan henkisestä tilastasi jollekin. Ehkä ne masennuslääkkeet lopetettiin liian aikaisin. Sä olet paras äiti lapsillesi, ihan varmasti! Pikkulapsivaihe vaan on tällaista :D. Tsemppiä :hug:.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja harmaja:
Henkinen tasapaino sulta puuttuu. Muuten perusasiat lienevät kunnossa, on koti, perhe, riittävä toimeentulo, sukulaiset.. Pienten lasten vanhemmat ovat hyvin sidottuja jälkikasvuunsa, ei niitä voi laittaa hyllylle odottamaan uimareissun ajaksi. Lasten kanssa touhutaan sitä, mitä lasten kanssa voi touhuta. Jos haluaa saada lapset vieraalle hoitoon hetkeksi, niin ota yhteyttä vaikka MLL:eek:n, he välittävät maksusta lapsenvahteja. Ja yritä päästä juttelemaan henkisestä tilastasi jollekin. Ehkä ne masennuslääkkeet lopetettiin liian aikaisin. Sä olet paras äiti lapsillesi, ihan varmasti! Pikkulapsivaihe vaan on tällaista :D. Tsemppiä :hug:.
KIITOS! hyvä kun kannustat!

Yhteistyössä