peesi!Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Lasten hyvinvointi varmistetaan mm. vanhemman mielenterveysongelmissa, ei niitä automaattisesti mihinkään viedä.
Mutta seitsemän aikaan illalla ei taida kauheesti olla vaihtoehtoja...Kodinhoitajaa ei saa yhtäkkiä, ja vanhemmat eivät kykene huolehtimaan, pakkohan lapset on ottaa väliaikaisesti huostaan.Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Lasten hyvinvointi varmistetaan mm. vanhemman mielenterveysongelmissa, ei niitä automaattisesti mihinkään viedä.
Niin, se on yksi mahdollisuus toki. Kuntien on jollain tapaa järjestettävä sosiaalipäivystys http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/erityiskysymykset/sosiaalipaivystys/ joka näistä asioista huolehtii.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta seitsemän aikaan illalla ei taida kauheesti olla vaihtoehtoja...Kodinhoitajaa ei saa yhtäkkiä, ja vanhemmat eivät kykene huolehtimaan, pakkohan lapset on ottaa väliaikaisesti huostaan.Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Lasten hyvinvointi varmistetaan mm. vanhemman mielenterveysongelmissa, ei niitä automaattisesti mihinkään viedä.
Mitäs jos opettelisit itse. Minä puhuin Nadian kannustamisesta hakeutua hoitoon, johon et tuossa kyllä kannustanut millään muotoa. Sen sijaan yritit laittaa sanoja mun suuhun tokaisemalla jotain täysin asiaan riippumatonta kuten "missä lukee että tapa itsesi ennemmin kuin hae apua?". En ole sellaista väittänyt edes, että olisit sanonut. Tämänkin vetaisit ihan omasta päästäsi.Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:hyvä, opettele sitten itse lukemaan. jos minulla olisi ollut jokin muu sanoma viestissäni olisin tuonut sen ilmi hymiöillä, kuten vaikka näin -> =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Älä kuvittelekaan voivasi laittaa sanoja mun suuhun.Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:missä lukee että tapa itsesi ennemmin kuin hae apua?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lainatakseni sinua "112? mut varaudu et lapset saatetaan viedä pois ja sut kärrätä psykiatriselle..." ---> TOSI KANNUSTAVAA eikö vaan!
kysyinkin tuossa äsken että mitenkähän nämä pienet kunnat ovat tämän sosiaalipäivystyksen järjestäneet!?Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Niin, se on yksi mahdollisuus toki. Kuntien on jollain tapaa järjestettävä sosiaalipäivystys http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/erityiskysymykset/sosiaalipaivystys/ joka näistä asioista huolehtii.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta seitsemän aikaan illalla ei taida kauheesti olla vaihtoehtoja...Kodinhoitajaa ei saa yhtäkkiä, ja vanhemmat eivät kykene huolehtimaan, pakkohan lapset on ottaa väliaikaisesti huostaan.Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Lasten hyvinvointi varmistetaan mm. vanhemman mielenterveysongelmissa, ei niitä automaattisesti mihinkään viedä.
voi terve, sinä väitit etten kannustanut vaikka kyllä mä niin tein joskin kerroin että ei se mene niin kuin Nadia sen tähän aikaan tahtoisi menevän. joten kukakohan sitä ala-asteen kertausta nyt tarvisikaan?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitäs jos opettelisit itse. Minä puhuin Nadian kannustamisesta hakeutua hoitoon, johon et tuossa kyllä kannustanut millään muotoa. Sen sijaan yritit laittaa sanoja mun suuhun tokaisemalla jotain täysin asiaan riippumatonta kuten "missä lukee että tapa itsesi ennemmin kuin hae apua?". En ole sellaista väittänyt edes, että olisit sanonut. Tämänkin vetaisit ihan omasta päästäsi.
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:voi terve, sinä väitit etten kannustanut vaikka kyllä mä niin tein joskin kerroin että ei se mene niin kuin Nadia sen tähän aikaan tahtoisi menevän. joten kukakohan sitä ala-asteen kertausta nyt tarvisikaan?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitäs jos opettelisit itse. Minä puhuin Nadian kannustamisesta hakeutua hoitoon, johon et tuossa kyllä kannustanut millään muotoa. Sen sijaan yritit laittaa sanoja mun suuhun tokaisemalla jotain täysin asiaan riippumatonta kuten "missä lukee että tapa itsesi ennemmin kuin hae apua?". En ole sellaista väittänyt edes, että olisit sanonut. Tämänkin vetaisit ihan omasta päästäsi.
? heti ekalla sivulla sekä tokalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä kohtaa niin teit?
Ei osaa sillon välttämättä jos on oikeasti paha olla. Sillon ei tiedä mitä tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja Joojoo:Kuka tänne tulee uliseen kun on paha ollo, haluaa apua. Kyllä sitä apua osaa itsekkin hakea, jollain tapaa osottaa jollekkin lähimmäiselleen.
OK. Meillä on ihan eri käsitys kannustamisesta, joten turha tätä on jatkaa. Mun mielestä et kannustanut kyllä yhtään, puhuit vaan lasten pois viennistä.Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:? heti ekalla sivulla sekä tokalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä kohtaa niin teit?
Alkuperäinen kirjoittaja ???:ai missä oon arvostellu?ettei vaan joku nyt puhuis paskaa??enkä sinuna suosittelisi tulla mulle aukomaan koska et tiedä mun tilanteesta mitään.tää on vaa niin naurettavaa ja epätodellista..Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Hohhoi mitä suurta empatiaa osoitat. Helppo se on sivusta alkaa moittimaan. Tiesitkö, että elämän tilanteet muuttuu ja etukäteen ei todellakaan voi edes kuvitella minkälaista oikeasti on lapsiperheen arki. Jos sinä jaksat ja voit hyvin niin hyvä juttu. Älä kuitenkaan tulee tällaiseen tilanteeseen aukomaan päätä toiselle joka ei selvästikään voi hyvin.Alkuperäinen kirjoittaja ???:en mä mitää oo arvostellu,en vaa käsitä näitä valittajia...ku ne jaksa...mitäs oot hommannu muksun tai pari jos ei jaksa.pitää osata kantaa vastuunsa.myös kun on niitä huonoja päiviä.Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Miten se rokotus siihen liittyi? Ja mikä sä oot arvostelemaan toisten jaksamista ja elämän tilannetta?Alkuperäinen kirjoittaja ???:ni mitä..muksu on kipee ja äiti ei jaksa muuta ku palstailla ja istua lattialla,ei voi hyvää päivää sanon mä.Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Häh?Alkuperäinen kirjoittaja ???:siis ei jaka pestä lapsen pyllyä ku istuu lattialla ja kirjoittaa tänne palstalle...no huooooh,kannattaa joo rokotuttaa lapset että voi kärsiä..
Ja kyllä sä nimenomaan arvostelit!
käytin sanoja saatetaan, mikäli, välttämättä. en puhunut että nyt on 100% varmuus jos soittaa niin samantien on lapset otettu huostaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:OK. Meillä on ihan eri käsitys kannustamisesta, joten turha tätä on jatkaa. Mun mielestä et kannustanut kyllä yhtään, puhuit vaan lasten pois viennistä.
Etkö sä tajua, että sillon kun ihmisille on paha olla ja esim masennusta, hän ei PYSTY itse niitä asioita järjestelemään ja tajuamaan. Vaikka kuinka pitäis ajatella lasten parasta. Jos sä et tuota tajua, niin kannattaa pitää päänsä kiinni. Ja mä en usko et sulla tuollaista tai mitään tonne päin olevaa tilaa on ollut. Jos olis, sä ymmärtäisit. sillä ei oo mitää tekemistä sen kans, et on huonoja päiviä.Alkuperäinen kirjoittaja joopajo:No jos on jo tietoinen tilastaan niin sitä suuremmalla syyllä tulis ajatella niitä lapsia, ja ottaa huomioon se että lapsille vois kuitenkin olla paras että hoitaa joku joka ok kunnossa ja pystyy huolehtimaan lapsista.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No tää ihminen on jo apua hakenut ja tietää ettei itse pärjää. Jos nyt on tilanne jo noin paha, niin kyllä se apu pitää saada jo tänään. Eikä siinä auta, että joku idiootti alkaa pelottelemaan lasten vienneillä. Päinvastoin kriisissä oleva ihminen voi ajatella ettei voi hakea apua, koska lapset viedään kokonaan.
Edelleen ei mielestäni ollut fjongalta pelottelua vaan TOSIASIOIDEN kertomista.
Kukin tavallaan. Linkissä on vaihtoehtoja, jos haluat lukea. Kuntien sivuilta voisi löytyä tarkempaa tietoa.Alkuperäinen kirjoittaja se sama:kysyinkin tuossa äsken että mitenkähän nämä pienet kunnat ovat tämän sosiaalipäivystyksen järjestäneet!?
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:käytin sanoja saatetaan, mikäli, välttämättä. en puhunut että nyt on 100% varmuus jos soittaa niin samantien on lapset otettu huostaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:OK. Meillä on ihan eri käsitys kannustamisesta, joten turha tätä on jatkaa. Mun mielestä et kannustanut kyllä yhtään, puhuit vaan lasten pois viennistä.
lisäksi käytin lauseita: kannattaa apua hakea... mieluiten nyt heti.
niin mikä sulla nyt vielä on vikana?