Mihin mä voin soittaa jos mä tartten nyt heti tänne mun luokse? En huomenna enkä tammikuussa!

vieras
Täällä pelotellaan ihan turhaan.

Meille syntyi keväällä kaksoset ja neuvolassa ja perhevalmennuksessa ja sairaalassa ja kaikkialla kehotettiin ottamaan yhteyttä jos tarttee apua. Ei kai se apu hyvänen aika ole vain monikkoperheille tarkoitettu.

Ap, soita vaikka neuvolaan heti ja kerro sinne sun tunteista ja voinnista. Ne voisi lähettää sulle kodinhoitajan tms. pariksi tunniksi muutaman kerran että saat levättyä. En tunne sua, mutta voiko sun tilanteessa olla kyse synn.jälk.masennuksesta tai onko sulla paljon lapsia?

Ei täällä lapsia heti huostaanoteta, vaan koetetaan saada äidille ja isälle apua.

Voimia sulle!

Eiköhän se auttava käsi (kuka nyt sitten lieneekään) nää susta että lapset on hoidettu hyvin mutta itse vain olet väsynyt. Anna heidän oikeesti auttaa, ne tahtoo sulle vain hyvää :) En jotenki voi uskoa että lapset ensimmäisenä vietäs autolla pihasta... Tsemppiä kovasti! :hug:

mie
tsemppia vaan ja puhelin kauniiseen käteen! soita ja vaikuta itse. soita silloin kun olo on seesteinen,hyvä. mieti ensin valmiiksi mitä sä haluat/tarvit. ja koska ja miksi. sitten soitat. kirjoita paperille jos joku saa auttaa ja koska. se auttaa sua ehkäisemään masennusta koska päämäärä estää sen,sä odotat ja aika menee nopeammin.

Lukasin pikaseen ketjun läpi ja haluan sanoa sulle ap että älä pelkää hakea ja pyytää apua juuri esim. lastensuojelusta. Noita huostaanoton huutelijoita on aina tällaisissa ketjuissa. Avuhuollon tukitoimin just jollaki perhetyöntekijän/tukiperheen avulla ne ihan ekaksi pyrkii auttamaan (ja usein mun mielestä jopa liianki pitkään ) jos kaikki avuntarpeessa olevat perheet joutuisi ihan ensiksi huostaanoton kohteeksi niin lastenkodit ei pystyisi sellaisia määriä lapsia edes hoitamaan saati ottamaan vastaan.

Älä pelkää hakea apua ja kovasti voimia sekä tsemppiä elämässä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Ihan ekana, mä en pysty vastaamaan yv lainkaan, en tiedä miksi |O Tää kone ehkä jotenkin hidas, kun noi lapset hakkaa tätä ohimennen.
Vointi tänään aamulla valtavan ahdistava. Mies siitä sit nousi, kun olin lounasta laittamasta. Jotain onnistui töksäyttäään, että puhun liikaa ja pvä meni lopullisesti päin :headwall:
Joten päätin lähteä salille. Siellä sit sain taas nollattua päätäni.
Nyt vaan pelolla odottelen minkälainen päivä edessä. Olo tuntuu ehkä hiukan liian rauhalliselta ja eiks sitä sanota et tyyntä myrskyn edellä :/

Ja mä asustelen Nivalassa :)
olisiko kauppojen seinillä tai neuvolan seinillä ilmoituksia lastenvahdeista? toimiiko nivalassa mll?

Yhteistyössä