Mihin lapsi sitä potta tarvitsee

  • Viestiketjun aloittaja Siistiä
  • Ensimmäinen viesti
Helppoa
Meillä ainakin esikoinen aikanaan pelkäsi pönttöä, varmaan luuli tippuvansa sinne. Supistajaa taas ei saanut itse paikalleen, eikä myöskään päässyt hyvin kipuamaan pöntölle jos siinä oli supistaja, vaan piti nostaa. Potalle pääsi itse helposti. Kakkonen taas haluaa aina vessaan samaan aikaan minun kanssani. Saa sitten istua potalla, niin tulee hoidettua opetus näppärästi samalla. :D Muutenkaan se nyt mikään iso homma ole kipata potan sisältöä pönttöön.
 
No meillä tuo 3v ei oikein itsenäisesti pysty käymään pöntöllä, kun ei tuota pituutta ole tarpeeksi, potalla on helpompi käydä. Tosin nykyään jo käy pöntölläkin mun vanhempien luona, mutta kotona pottailee, kun vessa on portin takana ja lapsi ei sitä porttia saa itsenäisesti auki.
 
"mie"
Meillä ei olisi nuorempi lapsi edes korokkeen kanssa päässyt itse pöntölle, kun vaipat jäivät pois. Nyt vasta, kun kokoa on n.90cm, ja ikää melkein kolme, pääsee siihen pöntölle itse. Eli siihen sitä pottaa tarvitaan.
 
"vieras"
Olen kokenut potan erittäin käteväksi, meillä aloitettiin pottailut 10 kk iässä. Lapsi kohta vuoden. Potalla noin pieni lapsi voi istua itse, vaikeaa se olisi pöntöllä (vaikka supistaja olisikin). Ja meillä siis melkein kaikki tuotokset tulee päiväaikana pottaan, yöllä vaippaan. Ilmeisesti lapsesi eivät olleet enää kovin pieniä tuossa vaiheessa, kun alkoivat pöntöllä käydä suoraan?
 
Esikoisen kanssa potta oli tosi kätevä kuivaksi opetellessa, nakkasin sen vaunujen alle kun lähdettiin liikenteeseen ja oli vessa mukana missä lapsella hätä sitten sattuikin iskemään :)
Kuopus myös aloitti kuivaksi opettelun potalla, mutta pottailu-vaihe oli ja meni ja nykyään nuori herra ei suostu menemään kun pöntölle, itse, ilman mitään typeriä korokkeita tai pöntönpienentäjiä :D

En ole kokenut että potta olisi ollut täysin turha kapine meillä.
 

Yhteistyössä