Mihin kaikki ylimääränen tavara kotoa jos ei vie kirpparille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HaaveitaVain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnatar:
Jos asut kerrostalossa niin onko teillä sellaista kierrätyshyllyä esim. roskahuoneessa? Itse ehdotin sellaista ja kun se tuli, niin se oli menestys.

Kiinnostuin kovasti tuosta kierrätyshylly ideasta! Miten se teillä käytännössä toimii ja mitä sinne ihmiset vie?

Roskahuoneeseen yhdelle seinälle laitettiin kaksi hyllyä, ja niihin hyllyille saa kukin tuoda mitä tahtoo. Yleensä siellä on esim. laseja, kirjoja, videoita, laukkuja, kenkiä, vaatteita ja esim. vanhaa kodin elektroniikkaa. Hyllyjen alle on tuotu syöttötuoleja, pöytiä, lasten turvaistuin ja muitakin pieniä huonekaluja. Tavara kiertää supernopeaa. Itse olen vienyt esim. tarpeettomia pesuaineita ja tuonut kotiin sieltä kaikenlaista.

Alkuperäinen kirjoittaja V:
Ei viitteis roskiinkaan heittää, mut ei jaksa kirpparillekkaan viedä. Mihin voi viedä? Vatteet ja muut kodin textiilit uffin laatikkoon. Mut entäs kirjat ym. ylimääräset roinat.

Sukulaisille, tuttaville jne. Olen joskus soittanut kirpparille, niin ovat hakeneet isomman kuorman. Ja äkkiähän niitä nyssyköitä auton perästä keräyslaatikoille tiputtelee aina kun muutenkin käy jossain.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnatar:
Roskahuoneeseen yhdelle seinälle laitettiin kaksi hyllyä, ja niihin hyllyille saa kukin tuoda mitä tahtoo. Yleensä siellä on esim. laseja, kirjoja, videoita, laukkuja, kenkiä, vaatteita ja esim. vanhaa kodin elektroniikkaa. Hyllyjen alle on tuotu syöttötuoleja, pöytiä, lasten turvaistuin ja muitakin pieniä huonekaluja. Tavara kiertää supernopeaa. Itse olen vienyt esim. tarpeettomia pesuaineita ja tuonut kotiin sieltä kaikenlaista.

Tuollainen olisi kyllä ihan ehdoton joka yhtiölle :)

Me ollaan kavereitten kanssa ruettu ottaan tavaraa vastaan kun nuo spr ja fidat ja diidat ja samariat on ruenneet nirsoileen...
osa puretaan ja viedään kaatikselle osa entisöidään lue korjataan ja yritetään myydä tai lahjoittaa.
ollaan työttömiä ja nyt kun tavaraa on vähän kertynyt ollaan saatu terapeuttista tekemistä sekä kulut peittoon noin suurin piirtein. juha73@gmail.com

[QUOTE="jooseppi";30265370]mie kyllästyin kirppareiden riistohintaan sekä siihen että siellä varastetaan ja rikotaan surutta tavaraa. nyt olen vienyt konttiin ja uffin laatikkoon.[/QUOTE]

Uffin laatikoista romanikerjäläilet pöllivät vaatteet ja levittelevät pitkin luontoa loput, jotka ei heille kelpaa.

[QUOTE="vierailia";30265293]Me ollaan kavereitten kanssa ruettu ottaan tavaraa vastaan kun nuo spr ja fidat ja diidat ja samariat on ruenneet nirsoileen...
osa puretaan ja viedään kaatikselle osa entisöidään lue korjataan ja yritetään myydä tai lahjoittaa.
ollaan työttömiä ja nyt kun tavaraa on vähän kertynyt ollaan saatu terapeuttista tekemistä sekä kulut peittoon noin suurin piirtein. juha73@gmail.com[/QUOTE]

Auttaisi asiaa, jos tietäisi mistä päin Suomea olette.

Yhteistyössä