mihin ikään asti aiot elättää lapsesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
niin kauan kunnes pärjää omillaan eikä suostu ottamaan mitään vastaan...sitten annan kylläkin vaikka väkisin

Siis aiotko elättää vai auttaa kotoa muuttaneita lapsiasi? Auttamisellä ja elättämisellä on ero.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
niin kauan kunnes pärjää omillaan eikä suostu ottamaan mitään vastaan...sitten annan kylläkin vaikka väkisin

Siis aiotko elättää vai auttaa kotoa muuttaneita lapsiasi? Auttamisellä ja elättämisellä on ero.

jos lapseni kotoa muuttaessaan ei saa vaikka opintotukea vanhempien tulojen vuoksi niin varmasti elätämme häntä... minulle 18-vuotta ei ole mikään maaginen ikä että kaikki avustus loppuu kotoa...
Tietysti toivon että lapsi oppii kantamaan päävastuun omasta taloudestaan pikku hiljaa... mutta tarvittaessa vaikka elätämme jos tarpeen on.

En nyt elättää, mutta tukea forever. Minua ei oo koskaan autettu ja aion kyllä itse auttaa edes jotenkin. Mulla ei ole muuta kun mun lapset ja heihin satsaan tässä elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja mollille:
Alkuperäinen kirjoittaja molli:
Hautaan saakka, kummalla nyt sitten ensin tulee vastaan.

Lapsesi ei siis ikinä muuta pois kotoa, itsenäisty ja mene töihin? Jos kerran elätät hänet hautaan asti? Miksi työssä käyvää pitäisi elättää?

Saahan niin tehdä jos haluaa. Mikä pakkomielle kaikilla on nyt tästä että yli 18v.:lle ei saa antaa mitään?

Lapsesi ei siis ikinä muuta pois kotoa, itsenäisty ja mene töihin? Jos kerran elätät hänet hautaan asti? Miksi työssä käyvää pitäisi elättää?

Saahan niin tehdä jos haluaa. Mikä pakkomielle kaikilla on nyt tästä että yli 18v.:lle ei saa antaa mitään?

Miten niin ei saisi antaa mitään? Olet aika mustavalkoinen tyyppi..on TÄYSIN eri asia avustaa kotoa muuttavia lapsia kuin elättää, eli maksaa ihan kaikki kulut. Miksi lapsesi edes menisi ikinä töihin, jos kerran haluat elättää hänet hautaan asti? Miten hän sitten pärjää, jos sinä esim. köyhdyt etkä enää pystykään auttamaan? Yli 18v on aivan eri asia kuin esim. 30v!

Miten niin ei saisi antaa mitään? Olet aika mustavalkoinen tyyppi..on TÄYSIN eri asia avustaa kotoa muuttavia lapsia kuin elättää, eli maksaa ihan kaikki kulut. Miksi lapsesi edes menisi ikinä töihin, jos kerran haluat elättää hänet hautaan asti? Miten hän sitten pärjää, jos sinä esim. köyhdyt etkä enää pystykään auttamaan? Yli 18v on aivan eri asia kuin esim. 30v!

Alkuperäinen kirjoittaja KissMyAss:
Niin kauan kuin tarve vaatii. :)
Näin minäkin =)

Mun lapseni eivät pullahtaneet 20-vuotiaina ulos kohdustani ihmettelemään tätä maailmanmenoa eikä heille siis parikymppisinä tarvitse alkaa opettamaan, että kaikkea ei voi saada. He oppivat sen totuuden jo reilusti alle kouluikäisinä =)

Lukion loppuun asti uskon elättäväni mukisematta, mutta sen jälkeen on aika ruveta hankkiutumaan omilleen. Tietty autan tarvittaessa myöhemminkin, mutta siitä huolimatta heillä itsellään on silloin päävastuu omasta toimeentulostaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Lukion loppuun asti uskon elättäväni mukisematta, mutta sen jälkeen on aika ruveta hankkiutumaan omilleen. Tietty autan tarvittaessa myöhemminkin, mutta siitä huolimatta heillä itsellään on silloin päävastuu omasta toimeentulostaan.
No mä taas olen ajatellut niin, että on järkevämpää, jos junnu asuu lukion jälkeen kotona vielä senkin vuoden, kun on intissä. Ja senkin jälkeen on ihan järkevää asua täällä mun kanssa siihen asti, kunnes selviää, miltä paikkakunnalta löytyy opiskelupaikka. Ts mun mielestä ei ole järkevää muuttaa omaan huusholliin, jos puolen vuoden päästä onkin muutto toiselle puolelle Suomea.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja KissMyAss:
Niin kauan kuin tarve vaatii. :)
Näin minäkin =)

Mun lapseni eivät pullahtaneet 20-vuotiaina ulos kohdustani ihmettelemään tätä maailmanmenoa eikä heille siis parikymppisinä tarvitse alkaa opettamaan, että kaikkea ei voi saada. He oppivat sen totuuden jo reilusti alle kouluikäisinä =)

Taidan olla tyhmä, kun en ymmärtänyt tämän viestin pointtia.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Taidan olla tyhmä, kun en ymmärtänyt tämän viestin pointtia.
Tai sitten joku muu on :D Kun lapsensa kasvattaa alusta asti ihan normaalilla tavalla eikä hanki lapsilleen kaikkea, mitä nämä keksivät vaan pyytää, lapsi kyllä oppii, että kaikkea ei voi saada. Joten silloin ei myöskään ole mitään ongelmaa siinä, miten pitkään lapsi voi asua kotona. Tarkoitan siis sitä, että ei se lapsi edes halua olla äitinsä helmoissa viisikymppiseksi asti.

Eli yksinkertaistettuna: Voi elättää lastaan siihen asti kun tarve vaatii. Koska lapsi pitää ihan itse ja omasta tahdostaan huolen siitä, että se tarve ei ole ikuisesti.

Joo ja sä jaksat jauhaa tätä samaa usemmassa ketjussa koko päivän.

a) Teet ihme yleistyksiä.
b) Osittain tästä syystä olet itse mustavalkoinen.
c) Et osaa lukea rivien välistä: jos lapseni elää 18 v. saakka en aio sairasta lasta pakottaa tulemaan omillaan toimeen, jos sitä haluaa/pystyy yrittämään.

Yhteistyössä