mihin ikään asti aiot elättää lapsesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en ole ajatellut aikarajaa mutta jos pystyn tukemaan niin haluan tukea silloin kun tarvii, vielä kun ovat aikuisiakin. mutta tietysti lapsen on jossain vaiheessa aikuistuttava ja opeteltava kantamaan vastuu itse, sekin voi olla vähän yksilöllistä ja vanhemman tehtävä lienee tukea itsenäistymisessä. en esimekiksi ala aina maksamaan laskuja tai ostamaan ruokaa. mutta tiukan paikan tullen ilman muuta annan rahaa jos mulla vaan on mistä antaa

Alkuperäinen kirjoittaja no:
en ole ajatellut aikarajaa mutta jos pystyn tukemaan niin haluan tukea silloin kun tarvii, vielä kun ovat aikuisiakin. mutta tietysti lapsen on jossain vaiheessa aikuistuttava ja opeteltava kantamaan vastuu itse, sekin voi olla vähän yksilöllistä ja vanhemman tehtävä lienee tukea itsenäistymisessä. en esimekiksi ala aina maksamaan laskuja tai ostamaan ruokaa. mutta tiukan paikan tullen ilman muuta annan rahaa jos mulla vaan on mistä antaa

jos käsitin oikein niin oot tosi tiukkis ja nipo!
etkö ostaisi ruokaa tai maksaisi kotona asuvan täysikäisen laskuja?

Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
lentävät pesästä sitten kun ovat valmiit.ja senkin jälkeen varmasti avustan jos tiukkaa,kunhan ei koko aikaa.äidin rakkaus on ihmeellistä.

Näinpä, mulla olisi vaikeuksia ajatella edes mahdollisuutta että olisin kuin oma äitini jolta pyytteetöntä apua ei saanut koskaan ja äidinrakkaus on satua.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppä:

Miksi pitäisi maksaa työssäkäyvän kotona asuvan kaikki laskut, huvitukset ja baarimenot?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi pitäisi maksaa työssäkäyvän kotona asuvan kaikki laskut, huvitukset ja baarimenot?

entä jos kyseessä on opiskelija? ja mitä ovat huvitukset?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

entä jos kyseessä on opiskelija? ja mitä ovat huvitukset?

Huvitukset on baareissa ja elokuvissa käynti yms. Jos on opiskelija niin saisi maksaa jotakin kesätyörahoillaan, siis juuri noita huvitusmenoja, meikkejä, vaatteita tms. kännykkälaskut, ruuan ja asumisen maksaisin.

siihen saakka kunnes muuttaa omilleen. ja sittenkin jotain pientä, jos ollaan väleissä.
minun 18v. poika muutti pois "ovet paukkuen". teki ennen lähtöään kaikenlaista haittaa ja harmia (tuhosi mm. omaisuuttamme ja ei tunnusta, vaikka jäi rysän päältä kiinni). kohteena oltiin siis me aikuiset ja pikkuveli.
eli kokemusta on tällä mammalla, ettei kaikki ole aina niin yksinkertaista ja ehdotonta!

Laki velvoittaa minut elättämään lapseni siihen asti, kun heillä on ammattiin johtava tutkinto (siihen asti saavat myös lapsilisää). Näin ei siis Suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
siihen saakka kunnes muuttaa omilleen. ja sittenkin jotain pientä, jos ollaan väleissä.
minun 18v. poika muutti pois "ovet paukkuen". teki ennen lähtöään kaikenlaista haittaa ja harmia (tuhosi mm. omaisuuttamme ja ei tunnusta, vaikka jäi rysän päältä kiinni). kohteena oltiin siis me aikuiset ja pikkuveli.
eli kokemusta on tällä mammalla, ettei kaikki ole aina niin yksinkertaista ja ehdotonta!

Mistähän moinen? Puuttuiko pienenä rajat ja rakkaus jota ei enää murkkuna saatu aikaiseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Laki velvoittaa minut elättämään lapseni siihen asti, kun heillä on ammattiin johtava tutkinto (siihen asti saavat myös lapsilisää). Näin ei siis Suomessa.

Siis tuo olisi hieno pointti täälläkin kun lapsilisä loppuu niin aikaisin.
Tietysti opiskeleva lapsi elätetään silti täälläkin.
Ai, sä asut ulkomailla, ilmankos teillä oli niin kivan näköistä kotikuvissa:)

Siihen asti kun on tarvetta. Jos vaikka vammautuu, niin elätän niin kauan kuin henki minussa pihisee. Jos menee jatko-opiskelemaan, niin ei toki mamman helmoissa olla ikuisesti. Mutta ainakin 20 vuotiaaksi asti, jos opiskelee.

Alkuperäinen kirjoittaja ei vaan meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Mistähän moinen? Puuttuiko pienenä rajat ja rakkaus jota ei enää murkkuna saatu aikaiseksi?

kyllä tämä poika on saanut rakkautta ja huomiota. rajojakin on asetettu. mutta kun kaikki nuoret eivät ole ns. helppoja tapauksia. on tässä pojassa paljon hyvääkin... opiskelee ja seurustelee. jospa tämäkin nuori mies vielä joskus aikuistuisi. toivottavasti "oma elämä" opettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei vaan meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:

Siis tuo olisi hieno pointti täälläkin kun lapsilisä loppuu niin aikaisin.
Tietysti opiskeleva lapsi elätetään silti täälläkin.
Ai, sä asut ulkomailla, ilmankos teillä oli niin kivan näköistä kotikuvissa:)

Miten niin täällä elätetään opiskeleva lapsi? Harvoja kotoa muuttaneita yliopisto-opiskelijoita esim. sanan varsinaisessa merkityksessä _elätetään_. Apu on eri asia kuin elätys, monet vanhemmat mm. maksavat pienen summan opiskelevalle lapselleen tukea, mutta silti nuori maksaa pääosan vuokrastaan ja laskuistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja molli:
Hautaan saakka, kummalla nyt sitten ensin tulee vastaan.

Lapsesi ei siis ikinä muuta pois kotoa, itsenäisty ja mene töihin? Jos kerran elätät hänet hautaan asti? Miksi työssä käyvää pitäisi elättää?

Yhteistyössä