Migreenikin voi halvauttaa

http://www.iltasanomat.fi/videot/uutiset/1557046

Tuokin halvaus migreenikohtauksen seurauksena
Aina otettava päänsärky vakavasti jos koskee useita päiviä tai usein.
Itsellä kans migreeni ja joskus tuntuu että hajoo koko pää, kun oikein alkaa koskemaan, kipu on sietämätön.
 
Miehellä jonkinlaista kokemusta myös. Oli joskus niin pahoja migreeni kohtauksia, että ei saanut sanaa suustaan sen aikana. Tai puhe oli puuromaista tai änkyttävää. Ei ole vuosiin ollut sillä enää niin pahoja kohtauksia kylläkään.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Millä mekanismilla migreeni voi halvauttaa? kiinnostaa ihan tietää, koska olen luullut, että siihen tarvittaisiin joku verisuonitukos aivoissa.
siis maalaistuntumalla..siis kun onhan se migreenikin jollakin tapaa tekemisissä verisuonten kanssa(joko ne supistuu sillon voimakkaasti ja veri ei pääse kulkemaan tai no jotakin sinnepäin) niin kyllä se rankassa kohtauksessa on mahdollista mutta sillon saa olla tosi rankka.
Tosin pitää pois sulkea ettei oo muita neurologisia vikoja
 
juu, minun on kohtauksen aikana paras pysyy pimeässä ja hiljaisessa, valo käy silmille ja oksettaa.
Serkulla menee näkökyky, noin vartin joka kerta näkee vaan harmaata, eikä edes lähelle näe, vaikka kättä heiluttas silmien edessä, se on aika pelottavaa.
 
perfektionisti
Itselläni oli lapsena ja nuorena tosi paha migreeni ja lääkitys.
Jokaisen lapsen myötä on helpottunut ja pärjännyt kauan pelkällä särkylääkkeellä kun ajoissa ottaa, tosi harvoin villiintyy pahaksi.
Kamalaa on migreenikohtaus, en voi edes olla pitkällään kun oksettaa.
Ekaa kertaa kuulen että ihan halvaannuttaa. Uskon tuon ohi menevän.
 
vieras
Migreenikipu johtuu siitä kun verisuonet aivoissa laajenevat eli särky on verisuoniperäistä. Täsmälääkkeet supistavat verisuonia siksi ne eivät autakaan kuin migreeniin.
 
Juuri tänään oli mulla taas migreenikohtaus,aivan järkky olo..Kyllä se melkolailla toimint
akyvyttömäksi vetää kohtauksen aikana..Vihreää teetä olen alkanut juomaan päivittäin ja yhtäkkiä huomasin,että viikottaiset kohtaukset loppuivat..Ennen tätä ei ole ollut siis moneen viikkoon kohtausta..
 
Cycadeen
Mulle löytyi kunnon "hevoslääke" kohtauksiin. Lopettaa kohtauksen, mutta vetää kyllä mehut ihan pois! Mulla tosi pahat kohtaukset (aura+oksu+pääkipu+kropan voimattomuss+puhe ihan puurona= sänky valmista koko päiväksi ilman lääkettä) ja n2-4/kk..
 

Yhteistyössä