V
vierailija
Vieras
Mä huomasin et ku yks päivä jätin kertomatta mitä ajattelin oikeasti. Tai näin käy monestikin vetäytyy siis kuoreensa ja avonaisuus häviää ja sit tulee pelko sanomisustaan ja alkaa miellyttämään kun pelkää sanovansa mitä oikeasti mieltä. Ja mitä kauemmin tätä kestää sen vaikeampaa on olla oma ittensä ja sit elääkin alìsteisena muille ja muuttuu lampaaksi. Näin siis mulle käy tai alkaa elämään muiden odotusten mukaan ja luo päänsisällä hirveet paineet et ne täytyy täyttää ja sit ei osaa enään elää vapaasti ja sit koko elämä muuttuu peloksi ja negatiivis voittoiseksi. Pienestä se pelko mullakin alkoi ku alko jättää sanomatta mikä itelle oli tärkeää ja tuntui oikealta ni se hyvä meno katkes ja se rentous omaa elämää kohtaan. Enkä siis tarkoita et toista tarvis polkea suohon . Sit toisaalta kun alko kuvitteleen et aina pitää sanoa jotain "viisasta" tappoi sen luovan mielen joka tykkäs hölöttää kevyitä juttui putos kokonaan pois ja sekin on mieltä viemässä pohjamutiin. Nytkun huomasin taas et tunteitä tullu enemmän ei sii paljoo mut kuitenkin ni muistan miltä se pahaolo tuntuu ja mitä itsessäni tarkoittaa se rohkeuden puute jos rohkeus uupuu pudottaa sekin pahanolon kaivoon näin ainakin ittelläni. Mutta mistä kaivaa sitä rohkeutta lisää jos on aika maassa ja heikossa hapessa ja itsetuntokin matala. Siitä mihin se lujaa iskettiin miten sä muuten keräät päivittäisen rohkeuden ja ootko koskaa menettänyt rohkeutta tai pudonnut polvillesi? Ainiin sitku tulee se jännitys sanoa ja kääntyykin pois eikä sano ni se erkaannuttaa ja luo etäisyyttä ihmisten välille. Siis näin mulla ja sit siitä lähestymisestä uudelleen tulee vaikeempaa. Ja uskaltaa välillä tiukastikkin jos tarvee määrää mut ei sillonkaan pitäisi haukkua ketään.