Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä mutta mä otin vuosikymmenten jälkeen Raamatun käteen ja ajattelin katsoa että mitä viisautta sieltä löytyy. Aloitin ilmestyskirjasta kun se hakemani asia liittyi siihen, ja toivottavasti tästä ei joudu jumalanpilkan takia linnaan, mutta minusta se teksti oli kuin mielisairaan hourailua! Oikeasti eka ajatus oli keisari ja sen vaatteet. Ja että kuka uskaltaisi sanoa että tämä on ihan noh, en tiedä miksi sitä sanoisi. Tekstistä aisti henkisesti häiriytyneen katkeruutta ja vihaa! Toinen asia mikä yllätti oli hirmuinen sotaisuus! Sotajoukot sitä ja sotajoukot tätä ja niin edelleen.
Niinpä... surullista. Siksi luenkin erilaista henkistä kirjallisuutta josta todella huokuu rakkaus ja hyvyys (kuitenkin jumalaa/ alkulähdettä pilkkaamatta).
hienoa, että muutkin ovat huomanneet, ettei raamattu ole tosiaankaan mikään vastausten antaja. toki, onhan se hyvä opas niille, joiden rahkeet ei muuhun riitä ja jotka tahtoo antaa vastuun elämästään jumalalle, joillonhan ei tartte ite ottaa vastuuta (useat uskovaiset näin toimii). eihän ihminen edes ymmärrä aivoillaan, mitä tarkoittaa esim ääretön avaruus, joten miten hän voisikaan käsittää mitään korkemmasta voimasta?
Surullista että sä et ole kokenut Raamattua vastauksien antajana. Oletko itse uskossa?
toki uskon korkempaan voimaan, ihmisellä taitaa olla sisäsyntyinen tarve uskoa, ettei ole yksin. MUTTA, en todellakaan usko mihinkään taivaan isään, joka tuomitsee meitä ja joutaa kattomaan mun perään. ja olen lukenut aika paljon raamattua ja tullut siihen tulokseen, että se on vain historiankirja ja huom: ihmisen kirjoittama. en sitä paitsi edes nykyään hae vastauksia, koska tulin siihen tulokseen, ettei ihmisen tartte kaikkea tietää. olen aivan häpi ja sinut uskomusteni kanssa. mutta jos jollekin raamattu antaa elämäneväät, niin mua ei haittaa. monet uskovaiset vaan heittää sen vastuun ja valintojen teon jumalan käsiin, eikä omiinsa, kuten pitäs.