Miesystäväni täysin jääräpäisesti tahtoo lapset avioliitossa, minä haluaisin nyt heti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 36-vuotias nainen ja ollut miesystäväni kanssa kohta pari vuotta. Haluan ehdottomasti lapsia ja mielellään heti, olen suhteen alusta asti halunnut lapsia juuri nykyisen miesystäväni kanssa. Mutta hän ei millään suostu lastentekoon ennen kuin olemme menneet naimisiin! Olen yrittänyt selittää hänelle etten minä voi odottaa enää kauempaa, ja hänkin kyllä haluaa lapsia minun kanssani muttaa haluaa ehdottomasti meidän menevän ensin naimisiin. Itse en edes halua naimisiin koska se ei muuttaisi mitään, vaan olisi lähinnä turhaa byrokratiaa.
Miten saisin miehen suostumaan lastentekoon kanssani? Haluan perustaa perheen juuri hänen kanssaan, mutta hän jääräpäisesti vaatii avioliittoa jota en halua.

Et mitenkään...teillä on molemmilla täysin vastakkaiset näkökannat ja jos kumpikaan ei jousta omistaan niin et oikeestaan mitenkään.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Mitä jos menisit terapiaan? Koska kammoat sitoutumista mieheen , mutta haluat lapsia joihin sitoutuminen on isompi sitoutuminen ja vaativampi kuin avioliitto

Olen 36-vuotias nainen ja ollut miesystäväni kanssa kohta pari vuotta. Haluan ehdottomasti lapsia ja mielellään heti, olen suhteen alusta asti halunnut lapsia juuri nykyisen miesystäväni kanssa. Mutta hän ei millään suostu lastentekoon ennen kuin olemme menneet naimisiin! Olen yrittänyt selittää hänelle etten minä voi odottaa enää kauempaa, ja hänkin kyllä haluaa lapsia minun kanssani muttaa haluaa ehdottomasti meidän menevän ensin naimisiin. Itse en edes halua naimisiin koska se ei muuttaisi mitään, vaan olisi lähinnä turhaa byrokratiaa.
Miten saisin miehen suostumaan lastentekoon kanssani? Haluan perustaa perheen juuri hänen kanssaan, mutta hän jääräpäisesti vaatii avioliittoa jota en halua.

• Tykkää
Reactions: m1es ja Echo
Kuka se jääräpää on?

Se, joka haluaa lapsien syntyvän liittoon, vai se jolle liitto ei merkkaa mitään, mutta silti on valmis jopa oman unelmansa romuttamaan sen takia.
Kiinnostus heräsi myös siihen, että miks se avioliitto on sille miehelle niin tärkeä että mieluummin sitten jättää toisen lapsettomaksi kuin, että joustaa.

Kiinnostus heräsi myös siihen, että miks se avioliitto on sille miehelle niin tärkeä että mieluummin sitten jättää toisen lapsettomaksi kuin, että joustaa.
Perinteisessä mielessä se on helpompi ymmärtää sitä, että ihmisellä on periaatteita, esimerkiksi tuo, että lapset tehtäisiin avioliittoon, kuin se että kieltäytyy tekemästä jotain mikä ei edes merkitse itselle mitään, mutta toiselle se olisi iso asia.

Todellisuudessa itselle tulee mieleen näistä kahdesta semmoinen epäkypsä parivaljakko, joiden pitäisi ehkä terapian kautta vähän harjoitella sitä yhteiselon kompromissien tärkeyttä ja prioriteettien uudelleen arviointia.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Miehesi on perinteisiä arvoja kannattava henkilö, joka ei mieluusti tee "äpäriä" maailmaan kuljeskelemaan. Vastuunkanto on hyvä piirre. Aina voi tehdä avioehdot ja pitää nimet. Jos ero tulee.

Keskustele jonkun ammattiauttajan kanssa. Saatat olla psykoosissa. Toivottavasti mies ymmärtää lähteä tuollaisesta suhteesta ennen kuin lapsia tulee.
Millä tavalla minä olen muka ammattiauttajan tarpeessa? Minä vain haluan äidiksi enkä voi oikeasti odottaa kovinkaan kauan, varsinnkaan jos mies pitkittää lastentekoa sen nojalla, että lapset tehdään vain avioliitossa! AP

Lapsia tehdään silloin, ja vain ja ainoastaan silloin kun molemmat sitä aidosti haluavat ja ovat siihen valmiita. Ei silloin, jos toisella on joku pakkomielle ja kiire ja kakaramainen malttamaton hinku.

Niin no asian ydinhän on siinä miksi ette mene naimisiin, tai miksi ette jo ole naimisissa???
Asiahan järjestyisi kahdessa viikossa.

Mutta muuten sanoisin että lasten tekoon et miestä tarvitse, yksinkin voi lapset tehdä. Mutta silloin ei kannata jättää sitä miestä siihen hidastamaan asiaa

Kuulostaa siltä, ettei aloittaja jostain syystä halua naimisiin. Ehkä edellinen liitto painaa päälle, tai ei uskalla pyytää avioehtoa turvatakseen taloutensa.
Eihän miehen tahdissa tehdä lapset vasta avioliittoon ole muita ongelmaa kuin se, ettei aloittaja halua/kykene naimisiin. Eli nyt aloittajalla on kolme vaihtoehtoa, joko mennä naimisiin, vaihtaa miestä tai haudata lapsihaaveensa.

Yhteistyössä