Miesten käsitys miehistä vs. naisten käsitys miehistä

• Viestiketjun aloittaja Yönsilmä
  • Ensimmäinen viesti
Yönsilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Yleensä haluan keskittyä vain yhteen sukupuoleen kerrallaan.
Mutta koska tässä keskustelussa on dissaamisen maku ja annetaan ymmärtää että vain miehet tekevät jotain _koska ovat_ miehiä_ niin haluaisin sanoa että niin naisetkin tekevät.
Aah, Jaska taas vauhdissa. ihanaa. :D No tiedän, että voi ottaa koville, että puhutaan vain ja ainoastaan miehistä, mutta tämä keskustelu nyt on vain sellainen. =) Nyt olet saanut naisista äänesi kuuluviin, joten se siitä :p

Hyviä pointteja sulla muuten teksteissä.

Osaisitko vielä selventää, miksi mies esittää ettei _osaisi_ tehdä jotain, vaikka oikeasti osaisi, muttei vaan viitsi/halua tjms.?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
No niin, täs näkee, ettei miehet halua oppia sitä sukkaa laittamaan oikeeseen pyykkisatsiin. mutta mitenkä suu pannaan kun miehen valkoset paidat on sillä punasella sukalla värjätty pinkeiksi? Toivottavasti sillon edes älyää syyttää ihan itteensä.
Minä pesen kaikki vaatteet sekasin.
Kätevää.
Niin on. Kun joku viel viikkais ne kaappiinkin asti. :ashamed:
Tyttöni on jo paljon siistimpi ja kätevämpi kuin minä. :ashamed:

IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Miten se mies ei sitä roskapussia huomaa,vaikka se roikkuis ulko-oven kahvassa eikä silti tartu mukaan ulosmennessä..?Kertokaas miulle kun mie en vaan tajuu.. :ashamed:
Ei se haluu viedä sitä. Sä viet sen kuitenkin.

meillä miehen on pakko viedä, koska minä en huomaa sitä koska en halua sitä viedä koska mies vie sen kuitenkin.
Joo,arvasin :kieh:

Välillä tuntuu, et kun kumpaakin on oikeen laskottanu eikä oo jaksanut siivota,nii mie oon ainut joka näkee mikä sotku meillä oikeesti on..

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Miten se mies ei sitä roskapussia huomaa,vaikka se roikkuis ulko-oven kahvassa eikä silti tartu mukaan ulosmennessä..?Kertokaas miulle kun mie en vaan tajuu.. :ashamed:
Kyllä ne sen huomaa, mutta eivät laiskuuttaan ota sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mutta koska tässä keskustelussa on dissaamisen maku ja annetaan ymmärtää että vain miehet tekevät jotain _koska ovat_ miehiä_ niin haluaisin sanoa että niin naisetkin tekevät.
Pitäydy nyt vain silti siinä yhdessä sukupuolessa, turha provosoitua. Keksi itse niitä hyviä puolia.

Mun neuvolatäti sanoi yksi kerta raskausneuvolassa, kun valitin, että miestä ei kiinnosta raskaus- ja vauvajutut, että miehet valmistautuvat siihen isyyteen ja vauvantuloon "rakentamalla pesän", jossa lapsen on hyvä olla. Ja niinhän se olikin :heart: .
Jaa, kyllä mun miesta vaan kiinnosti. Toi on tota soopaa mitä neuvolantädit sanovat lohduttaakseen.
Ei se ole soopaa! Ainakaan meidän tapauksessa, koska mies kyllä tosissaan panosti odotusaikana siihen, että kotona olisi kaikki järjestyksessä jne. Ja kyllä se mun vauvajuttujakin kuunteli, vaikka ei ollutkaan niistä kiinnostunut.

Vielä uusi yleistys: miehet ei tykkää "jossitella".

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Yönsilmä:
Aah, Jaska taas vauhdissa. ihanaa. :D No tiedän, että voi ottaa koville, että puhutaan vain ja ainoastaan miehistä, mutta tämä keskustelu nyt on vain sellainen. =) Nyt olet saanut naisista äänesi kuuluviin, joten se siitä :p

Hyviä pointteja sulla muuten teksteissä.

Osaisitko vielä selventää, miksi mies esittää ettei _osaisi_ tehdä jotain, vaikka oikeasti osaisi, muttei vaan viitsi/halua tjms.?
Jos se on oikeasti _esittämistä_ niin se on opittua laiskuutta minun mielestäni.

Eipä silti semmoiseen tietynlaiseen välinpitämättömyyteen oppii ihmiset aikuisiälläkin.
Jos nainen hoitaa kotona kaiken ja tietää kaikkien tavaroiden paikan niin ennen pitkään mies kysyy joka kerta että "missä on kaukosäädin " ja odottaa että nainen hakee sen tai näyttää sen paikan.

Se on syvältä mielestäni.

Eipä silti semmoiseen tietynlaiseen välinpitämättömyyteen oppii ihmiset aikuisiälläkin.
Jos nainen hoitaa kotona kaiken ja tietää kaikkien tavaroiden paikan niin ennen pitkään mies kysyy joka kerta että "missä on kaukosäädin " ja odottaa että nainen hakee sen tai näyttää sen paikan.

Kuin myös.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mäkää en huomaa sitä roskapussia vaikka mun pitäs. Mun mies kyl huomaa.

Olenko minä mies ja onko minun mieheni nainen? :eek:
Pidätkö itseäsi tyhmänä, kun et huomaa sitä roskapussia? ;)
Laiskana minä itseäni pidän. Se vaan on naisella suuri synti, olisi helpompaa sanoa olevansa mies.

Lunatic
Minun kokemukseni mukaan miehet on paljon siistimpiä kuin naiset. Kauhean tarkkoja suorastaan.
Tai sitten olen vaan niin boheemi, että uuno turhapurokin on siistimpi kuin minä.

Yönsilmä
Jos se on oikeasti _esittämistä_ niin se on opittua laiskuutta minun mielestäni.

Juuriki näin. Nyt olet asian ytimessä.

MIksi mies toimii näin ja tahtomattaankin tekee itselleen sen tyhmänleiman otsikkoon?

Eivätkö he tajua itse mitä tuo tyhmänleimaotsikossa vaikuttaa kun esim. ihmettelevät kun nainen ei kunnioita, tai nainen marmattaa tjms.? Tajuavatko edes itse sitä, että he voisi ehkäpä jopa osata tehdäkin jotain? Luulevatko he siis etteivät oikeasti osaa jos osaisi?

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja diktaattori:
mä en tiennyt että miehet ei osaa pestä pyykkiä tai viedä roskapussia :eek: Osaako ne tiskata?
Osaa ne oikeasti ihan mitä haluaa. Mun mies osaa esimerkiksi ostaa mulle sopivia pikkuhousunsuojia, siteitä siivillä tai ilman ja tietää mitkä on parhaita.

IhanaValo
Ei ole kyse muusta kuin laiskuudesta. Miehelle se vaan on sallitumpaa olla laiska, sitä se on eikä muuta.
No niin miekin oon miehelle sanonu, et jos meillä on kämppä normaalia sotkuisempi,niin minua ne mahdollisesti saapuvat vieraat pahasti kattoo, kun en oo siivonnut.

Joku sanoikin että on soopaa se että miehet valmistautuvat erilailla lapsen tuloon.

Malli esimerkki oli tuo nykyaikaisesta sukupuolettomasta ajatustyylistä :D Itseasiassa se ei ole sukupuoleton ajatustyylii vaan puhtaasti naisen lähtökohdista lähtevä ajatustyyli.

Tyhmää suoraan sanottuna. Vahingollista kummallekin sukupuolelle varmaankin ?

Ah niin piti puhu miehistä !!! :D

Miehissä on hyvää se että he antavat naisille anteeksi heidän heikkoutensa (kävisipä myös toisinpän)

Ai niin !!! Pelkästään miehistä piti puhua ? sorry :(

PS: minä pesen kaikki pyykit 40 asteessa sekaisin.

Rukoilijasirkka
Ja lajitteleeko joku oikeesti pyykit jotka laittaa pesukoneeseen?? :eek:
Lajittelee, esim. jos mulla on valkoset pitsit joissain pikkuhousuissa, niin ne menee äklöttvän näköiseksi, jos pesee samassa pyykissä tummia paitoja.

Lunatic
Osaa ne oikeasti ihan mitä haluaa. Mun mies osaa esimerkiksi ostaa mulle sopivia pikkuhousunsuojia, siteitä siivillä tai ilman ja tietää mitkä on parhaita.
Voisit kyllä huolehtia itse intiimihygieniastasi. :x

Yönsilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Kuin myös.
Tällainen toiminta "pilaa" nykymiehen aseman ja miehisyyteen kunnioituksen. Ehkäpä siksi Suomessakin alkaa tämä akkavalta olemaan in.. Näkyyhän se jo siinä, että nainen on presidentti...

mä en tiennyt että miehet ei osaa pestä pyykkiä tai viedä roskapussia :eek: Osaako ne tiskata?
niin munkin. Ja sillä on oma asunto jossa ilmeisesti siis joku muu kuin mies itse käy pesemässä pyykit ja siivoamassa, mieshän kun ei siis sellaista osaa..

pitääkin ottaa selville kuka ne hommat hoitaa, paikallinen marttakerho..? :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Yönsilmä:
Eivätkö he tajua itse mitä tuo tyhmänleimaotsikossa vaikuttaa kun esim. ihmettelevät kun nainen ei kunnioita, tai nainen marmattaa tjms.? Tajuavatko edes itse sitä, että he voisi ehkäpä jopa osata tehdäkin jotain? Luulevatko he siis etteivät oikeasti osaa jos osaisi?
Taitaa olla niin, että tämä on se klassinen asetelma, tavallaan "maan tapa". Sellainen valmis muotti siis, missä ei herätä oudoksuntaa tms. Stereotypiaa parhaimmillaan...

Enkä mä oikein ymmärrä, että miksi miehen pitäisi osata&haluta pestä pyykkiä, jos se ei kertakaikkiaan vain mene jakeluun se homma? Onhan noita muitakin juttuja kuin vain ne perinteiset naistentyöt huushollissa. Vai onko?

Rukoilijasirkka
Voisit kyllä huolehtia itse intiimihygieniastasi. :x
No niinhän mä huolehdinkin. Mutta kai se on tosi kiinnostavaa, kun kerran mieskin ihan osaa noit ostaa. :xmas:

IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Kuin myös.
No kerrankin olen samaa mieltä..
Mutta mitä pitäis tehdä toisin,kun tuo homma vaan jatkuu ja jatkuu?En tiiä miten pitkään jaksan toistaa samoja asioita kun ne ei mene perille mitenkään päin:(

IhanaValo
Minun mies tietää tuon myös.

Yhteistyössä