hyviä pointteja tullut. täältä tulisi vielä yksi naisnäkökulma asiaan.
tuolla aiemmin puhuttiin naisten öljynvaihtotaidoista verraten näihin miesten kotitöihin. kysyttiin, kuinka moni mies oikeasti opettaa naiselle öljyjen vaihdon. minä luulen, että suurin ero tuleekin siinä, että nainen kyseenalaistaa helpommin, miksei mies voisi välillä esim. tiskata, kun taas autohommien ollessa kyseessä, mies tekee ne mukisematta, eikä yritäkään tarjota niitä naisen tehtäväksi. vai onko miehen vastuulla opettaa, sen enempää, kuin naisenkaan? kummatkin varmaan voivat ottaa vastuun omasta oppimisestaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
En tiedä kuinka moni vetoaa niin ettei voi osata kun on mies.
Se voi tietysti käytännössä ilmentyä niin mutta luulisin että kysymyksessä on kuitenkin se että ei kiinnosta *pikku seikat*. En tiedä sitten..
luulen, että loppujen lopuksi harva mies vetoaa näihin, mutta naiset itse tekevät tämän asetelman esim naureskelemalla hyväntahtoisesti, "ettei se höppänä nyt vaan osaa tuota hommaa".
väitän, että miehet ottaisivat tekemisistään suuremman vastuun, jos vain naiset antaisivat sen. uskon, että monessa tapauksessa nainen ei oikeasti anna miehelle hommasta vastuuta, vaan toimii siellä hyväntahtoisena(?) back-uppina ja tarkistaa, että työ tulee suoritettua oikein. saatuaan vain näennäisen vastuun, ei mies koe asiaa mitenkään tärkeänä tai "omana".
olen sitä mieltä, etttä nämä mallit varmasti alunperin lähtevät kasvatuksesta; tytöt opetetaan pienestä pitäen vastuullisiksi, pitämään langat käsissään. mutta toki näitä käyttäytymismalleja kykenee aikuisena muuttamaan..
anteeksi, jos tulee samaa asiaa, luin vasta puolet ketjusta