Miesten käsitys miehistä vs. naisten käsitys miehistä

• Viestiketjun aloittaja Yönsilmä
  • Ensimmäinen viesti
yönsilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja mib:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Ei ole kyse muusta kuin laiskuudesta. Miehelle se vaan on sallitumpaa olla laiska, sitä se on eikä muuta.
No niin miekin oon miehelle sanonu, et jos meillä on kämppä normaalia sotkuisempi,niin minua ne mahdollisesti saapuvat vieraat pahasti kattoo, kun en oo siivonnut.
JUURI NÄIN! Miksi se on niin?
Kaikki olettaa et nainen tekee sen.

Musta on ihan ookoo jos joku haluu maata sohvalla ja olla laiska paska. Mutta mä haluaisin myös itselleni sen oikeuden ILMAN PAHEKSUNTAA. Toki mä nytkin teen niin, olen vaan paheksittu ja pahasti kattotaan kun mies laittaa sen kahvin ja pullat pöytään. :xmas:

Juu mutta, jos nainen tekee noin miksi sitten miestä ei paheksuta kun se ei laita kahvia ja pullia pöytään?

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja yönsilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Ei ole kyse muusta kuin laiskuudesta. Miehelle se vaan on sallitumpaa olla laiska, sitä se on eikä muuta.
No niin miekin oon miehelle sanonu, et jos meillä on kämppä normaalia sotkuisempi,niin minua ne mahdollisesti saapuvat vieraat pahasti kattoo, kun en oo siivonnut.
JUURI NÄIN! Miksi se on niin?
Kaikki olettaa et nainen tekee sen.

Musta on ihan ookoo jos joku haluu maata sohvalla ja olla laiska paska. Mutta mä haluaisin myös itselleni sen oikeuden ILMAN PAHEKSUNTAA. Toki mä nytkin teen niin, olen vaan paheksittu ja pahasti kattotaan kun mies laittaa sen kahvin ja pullat pöytään. :xmas:

Juu mutta, jos nainen tekee noin miksi sitten miestä ei paheksuta kun se ei laita kahvia ja pullia pöytään?
Koska se on ookoo. Ja se onkin ainut, mikä mua siin ärsyttää.
:/

yönsilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Mutta jos nainenkaan ei osaa/halua tehdä niitä? KUKA ne sitten tekee? Ne on kuitenkin jonkun pakko tehdä?
Tarkuutta parinvalintaan....
Mutta tämä ei silti selitä miehen "osaamattomuutta"....

Sinänsä tarkoitus ei ole puhua siitä kuka jaksaa tehdä mitä, vaan siitä, miksi toinen _esittää_ ettei mukamas osaa kun on mies...

Mutta jos nainenkaan ei osaa/halua tehdä niitä? KUKA ne sitten tekee? Ne on kuitenkin jonkun pakko tehdä?

Sinänsä tarkoitus ei ole puhua siitä kuka jaksaa tehdä mitä, vaan siitä, miksi toinen _esittää_ ettei mukamas osaa kun on mies...
:LOL:
Eihän siinä edes yritetty moista asiaa selittää !

Enkä mä oikein ymmärrä, että miksi miehen pitäisi osata&haluta pestä pyykkiä, jos se ei kertakaikkiaan vain mene jakeluun se homma? Onhan noita muitakin juttuja kuin vain ne perinteiset naistentyöt huushollissa. Vai onko?
Opetellaan yhdessä?

yönsilmä

:LOL:
Eihän siinä edes yritetty moista asiaa selittää !
Ei niin, en mää tarkoittanutkaan, että sää nyt sitä olisit selitellyt.. Siksi mää haenkin sitä selittelyä...

Mutta ilmeisesti tuli jo selväksi, että sää todellisuudessa ajattelet, että sen pesukoneen täyttäminen tai esim. pyykinpesu voi olla niin vaikeaita asioita, että jotkut miehet yksinkertaisesti ei osaa eikä ymmärrä sitä tehdä... (digiboksin kyllä hetkessä osaa virittää ja ohjeita lukea, mutta tiskikonekin voi olla järjettömän ylivoimainen juttu)

Mutta ilmeisesti tuli jo selväksi, että sää todellisuudessa ajattelet, että sen pesukoneen täyttäminen tai esim. pyykinpesu voi olla niin vaikeaita asioita, että jotkut miehet yksinkertaisesti ei osaa eikä ymmärrä sitä tehdä... (digiboksin kyllä hetkessä osaa virittää ja ohjeita lukea, mutta tiskikonekin voi olla järjettömän ylivoimainen juttu)
Jotakuinkin näin.

Rukoilijasirkka
Koska se on ookoo. Ja se onkin ainut, mikä mua siin ärsyttää.
:/
Mutta kyllä tää tasa-arvo pian muuttuu ja pian paheksutaan miestä jos nainen tekee asioita...

:hug:
Ei ku mä haluun semmosen maailman missä ei paheksuta ollenkaan jos toinen on epäkätevä ja lööbaa. :snotty: Teen mä joulukalenterin kuitenkin ja olen muuten miehelle miellyttävä. ;)

yönsilmä
Jotakuinkin näin.
Uskotko myös, että joku nainen voisi olla oikeasti niin käsi, ettei osaisi sitä autoa tankata?

(ja siis en puhu nyt oikeasti vajaaälysistä)

Alkuperäinen kirjoittaja Yönsilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Eli sinusta mies ei _välttämättä_ hallitse itseään, vaan vietti _voi_ hallita miestä?
Joo. Ja "mies" -sanan tilalle voit varmuiden vuoksi vaihtaa "ihminen", jotta kukaan ei vahingossa ymmärrä tuota siten että miehet yrittävät selittää käytöstään leikkimällä tyhmää.
Hmm.. Miten selität sitten sen, ettei tämä asia toimi eläimillä samanlailla?

Esim. joutsenilla?
Ehkä joutsenet ovat älykkäämpiä kuin miehet? :eek: Toisaalta, tietyilla lajeilla heterot ovat vähemmistöä eikä yksinavioisuutta tunneta..

Pettämistaipumukseen vaikutaa muutakin kuin lisääntymisvietti ja hormoonitoiminta - monet yhteiskunnat hyötyvät vahvasta parinmuodostuksesta, ja kyky noudattaa yhteiskunnan asettamia moraalisääntöjä on myös synnynnäinen ominiausuus.

Ihmisiä koettelee jatkuva ristiriita lisääntymisvietin ja yhteiskunnan edun mukaisen toiminnan välillä.

yönsilmä
Uskotko myös, että joku nainen voisi olla oikeasti niin käsi, ettei osaisi sitä autoa tankata?
Kyllä mä tiedän miehiäkin, jotka on bensa-autoon tankanneet dieseliä.
Kyllä yksi-kaksi virhettä voi tulla.

Mutta, että sanoo jälkikäteen jo 40:ttä kertaa, ettei vaan tiennyt, ettei sitä dieseliä saisi laittaa tänne tankkiin?

Eikö se ole jo oikeasti outoa?

Esim. joutsenilla?
Niin on muuten todistettu dna-testeillä, että joutsenet eivät oikeasti ole yksiavioisia. Ja sekin, että kun joutsenet pettää, niin ne tekee sen hiljaa jossain puskassa... oman puolison kanssa sitten näkyvässä paikassa ja kunnon metakalla.

Mutta, että sanoo jälkikäteen jo 40:ttä kertaa, ettei vaan tiennyt, ettei sitä dieseliä saisi laittaa tänne tankkiin?

No onhan se outoa. Kuinka niin?

yönsilmä
Eli sinusta mies ei _välttämättä_ hallitse itseään, vaan vietti _voi_ hallita miestä?
Joo. Ja "mies" -sanan tilalle voit varmuiden vuoksi vaihtaa "ihminen", jotta kukaan ei vahingossa ymmärrä tuota siten että miehet yrittävät selittää käytöstään leikkimällä tyhmää.

Esim. joutsenilla?
Ehkä joutsenet ovat älykkäämpiä kuin miehet? :eek: Toisaalta, tietyilla lajeilla heterot ovat vähemmistöä eikä yksinavioisuutta tunneta..

Pettämistaipumukseen vaikutaa muutakin kuin lisääntymisvietti ja hormoonitoiminta - monet yhteiskunnat hyötyvät vahvasta parinmuodostuksesta, ja kyky noudattaa yhteiskunnan asettamia moraalisääntöjä on myös synnynnäinen ominiausuus.

Ihmisiä koettelee jatkuva ristiriita lisääntymisvietin ja yhteiskunnan edun mukaisen toiminnan välillä.
Kun kaikissa eläinkunnissa, jossa on tuo "yksiavioituneisuus" tunnettu niin ei tunneta edes tuollaista toisen kanssa hässimisestä. Sinänsä tuo sun teoria "vesittyy" täysin, jos otat esimerkkeihin eläimet yms.

Mutta kyse onkin nyt siitä, että voiko oikeasti vietti hallita miestä, jos mies ei halua että se hallitsee? Sinä ajattelet, että kyllä. Mutta miksei näin ole muilla eläimistöllä?

Voiko oikeasti kyse olla siitä, että mies todellisuudessa haluaa sitä vierasta römpsää ja laittaa sen hetken nautinnon oman parisuhteensa edelle takaraivossa, mutta ei halua tätä edes myöntää itselleen? Ei siis halua itsekään myöntää tuota asiaa ja siksi vaan verhoaa asiaa noilla vieteillä ja sillä, että ei haluaisi missään nimessä pettää, mutta kun se vaan tapahtui?

yönsilmä

No onhan se outoa. Kuinka niin?
No eikö siitä tule aikalailla se tyhmänleima otsikkoon?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
auton öljyjä ei yleensä tarvitse vaihtaa kovin montaa kertaa päivässä/ viikossa...
pyykkejä täytyy pestä, kämppä siivota, lapset ja itsensä ruokkia jne. On se vaan kumma jos mies ei muka niihin hommiin pystyisi ja kykenisi. En mä ainakaan edes sellaista ukkoa huolisi jonka ainoa "tehtävä" olisi se että hoitaa ns miesten työt ja loppuajan makaa sohvalla katsomassa formuloita kun muija pyykkää.. :kieh:
Enkä mä huolis semmoista akkaa, jolla menee kaikki aika pyykkäämiseen ja huushollaamiseen.
ei kenelläkään siihen kaikki aika varmana menekään :eek: Mutta se nyt vaan ei ole millään lailla kohtuullista tai reilua että suhteessa nainen olisi se osapuoli jonka kontolle jää kaaikki kotona tehtävät hommat sillä verukkeella että ne ovat naisten töitä joita mies vaan ei osaa tehdä. Kummasti näkyy onnistuvan ne ns naisten hommat yksinasuvilta miehiltäkin..

yönsilmä
Esim. joutsenilla?
Niin on muuten todistettu dna-testeillä, että joutsenet eivät oikeasti ole yksiavioisia. Ja sekin, että kun joutsenet pettää, niin ne tekee sen hiljaa jossain puskassa... oman puolison kanssa sitten näkyvässä paikassa ja kunnon metakalla.
Onkohan vaan noin. Ei sillä, että mää luottaisin edes DNA testeihin täydellisesti... Olisko sulla linkkiä heittää?

mib
Mä mietin sitä, että miksi mies saa tehdä vaan niitä sitä kiinnostavia juttuja? Esim. mun miestä oikeesti kiinnostaa autot ja annankin mielelläni miehen tehdä kaikki autoon liittyvät asiat, kun se tykkää niistä. Mies myös tykkää ruuanlaitosta ja saa hoitaa ruualaiton, koska ei muuten tekisi mitään kotitöitä ja haluaa hoitaa sen, vaikka mäkin tykkään ruuanlaitosta.

Mä teen meillä imuroinnit, lattian pesut, tiskaukset, pyykkäykset eikä mikään noista oikeesti kiinnostua mua pätkääkään. Mä tykkään, että koti on siisti ja on puhtaita vaatteita, mutta jos olisi varaa, niin palkkaisin jonkun tekemään noi. Mies tuskin palkkaisi ketään ajamaan autoa, vaikka varaa olisikin. Mulla ei jää aikaa tehdä mua kiinnostavia asioita, kun teen suurimman osan kotitöistä. Mun harrastuksille ei ole aikaa, mutta miehen harrastuksille on.

Isä ja muut miehet, miksei noi ei-kiinnostavia asioita voi tehdä yhdessä? Ja miksi mies saa valita niistä kotitöistäkin ne kiinnostavimmat ja kivoimmat?

Esim. joutsenilla?

Kun kaikissa eläinkunnissa, jossa on tuo "yksiavioituneisuus" tunnettu niin ei tunneta edes tuollaista toisen kanssa hässimisestä. Sinänsä tuo sun teoria "vesittyy" täysin, jos otat esimerkkeihin eläimet yms.

Mutta kyse onkin nyt siitä, että voiko oikeasti vietti hallita miestä, jos mies ei halua että se hallitsee? Sinä ajattelet, että kyllä. Mutta miksei näin ole muilla eläimistöllä?

Voiko oikeasti kyse olla siitä, että mies todellisuudessa haluaa sitä vierasta römpsää ja laittaa sen hetken nautinnon oman parisuhteensa edelle takaraivossa, mutta ei halua tätä edes myöntää itselleen? Ei siis halua itsekään myöntää tuota asiaa ja siksi vaan verhoaa asiaa noilla vieteillä ja sillä, että ei haluaisi missään nimessä pettää, mutta kun se vaan tapahtui?
Tuota, sinä taisit tuoda ne joutsenet tähän, vaikka eivät mitenkään selitä ihmisen toimintaa?

Ei kuitenkaan pidä paikkaansa että eläimet ovat joko yksiavioisia tai ei - parinmuodostuksen tärkeys lajin selviytymisen kannalta vaihtelee, ja eläimet käyttäytyvät sen mukaan.

Omien kokemusten ja havaintojen perusteella uskon vietteihin, mutta tätä on tunnetusti vaikeata todistaa sellaiselle joka ei ole koskaan ollut omien viettien vallassa.

mib
Ja miksi se on niin, että jos valittaa jollekin ettei mies tee kuin sille mieluiset kotityöt ja itselle jää ne omasta mielestä tylsimmät hommat, niin aina sanotaan, että ole iloinen, että mies tekee edes jotain. Eikö tän kodin pitäisi olla yhteinen yritys?

mib
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
auton öljyjä ei yleensä tarvitse vaihtaa kovin montaa kertaa päivässä/ viikossa...
pyykkejä täytyy pestä, kämppä siivota, lapset ja itsensä ruokkia jne. On se vaan kumma jos mies ei muka niihin hommiin pystyisi ja kykenisi. En mä ainakaan edes sellaista ukkoa huolisi jonka ainoa "tehtävä" olisi se että hoitaa ns miesten työt ja loppuajan makaa sohvalla katsomassa formuloita kun muija pyykkää.. :kieh:
Enkä mä huolis semmoista akkaa, jolla menee kaikki aika pyykkäämiseen ja huushollaamiseen.
No, eihän se menisikään jos mies vähän auttaisi!!

vieras
Ja miksi se on niin, että jos valittaa jollekin ettei mies tee kuin sille mieluiset kotityöt ja itselle jää ne omasta mielestä tylsimmät hommat, niin aina sanotaan, että ole iloinen, että mies tekee edes jotain. Eikö tän kodin pitäisi olla yhteinen yritys?
palstan mukaan miehelle kuuluu "miesten työt" eli auton renkaiden vaihto kahdesti vuodessa ja naiselle taas kaikki kotityöt. Kotityöt kun eivät ole raskaita tai mitenkään hankalia joten nainen aivan hyvin jaksaa tehdä ne töiden jälkeen, toisin kuin mies joka ei jaksa koska kotityöt ovat raskaita ja miehelle äärimmäisen haastavia. :D

Yhteistyössä