Alkuperäinen kirjoittaja Yönsilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Yönsilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Kieltämällä fysiologisten erojen olemassaoloa saa vain aikaan hämmennystä ja pettymyksiä - tässä feministit kakkivat usein omaan pesään.
Olet ihan oikeassa. Onhan naisissa ja miehissä fysiologisia eroja. Mutta miksi mies laittaa sen "tyhmänleiman" itselleen? Kyllä jokainen mies osaa hallita itseään, vai vihjaako tripod, että mies ei edes kykene hallitsemaan itseäänkään?
Vahva sukupuolivietti ei ole tyhmyyttä - sen leiman olet antanut ihan itse? Vietti voi sumentaa järjen kummallakin sukupuolella, miehillä tämä taipumus on vahvempi joten vahinkoja sattuu tilastollisesti enemmän.
Eli oletko sinä sitä mieltä, että oikeasti vietti vie miestä sata nolla, eikä itse mieskään voi sille mitään?
Eli joku tosi hemasevan näköinen nainen keikistelee ja olisi valmis antamaan mitä tahansa, mies ihan vieteissään, muttei halua lähteä mukaan, mutta lähtee silti kun ei pysty itseään hallitsemaan?
Ehkä asiaa ei pidä ajatella absoluuttisin termein, eli : Joko sukupuolivietti vie miestä täysin tai sitten ei ollenkaan.
Joko mies on kykenevä täysin hillitsemään itsensä tai sitten ei ollenkaan.
Luulen että mitä Tripod ja myös minä itse jossain määrin yritän (mme) kertoa on seuraavaa.
Nykyisessä tavassa analysoida miehiä (miksi ei naisia myös? ) kulttuurievoluution valossa on unohdettu biologinen evoluutio täysin pois kuvioista. Ikään kuin sanomme että biologisella evoluutiolla ei ole _MITÄÄN_ merkitystä.
Jos joku puhuu biologisesti evoluutiosta niin se nähdään yrityksenä esimerkiksi : *oikeuttaa pettäminen miehen luonteella* Tästä ei ole kysymys minun mielestä. Kysymys on siitä että osa tunnustaa sen seikan että olemme lähtökohtaisesti eläimiä joille on annettu (kehittynyt) aivot.
Ja näinollen biologinen evoluutio luo kehyksen /taustaa tälle keskustelulle, tai ei sitä ainakaan sitä sovi unohtaa pois.
Samalla tavalla kuin kuukautisista johtuvaa mielialan vaihteluakaan ei pidetä suoranaisesti naisen omasta persoonasta johtuvana vittumaisuutena vaan osana luonnollisuutta, asiaa jolle ei aina voi mitään.
Tietysti en tarkoita että pettämistä pitäisi ajatella juuri samalla tavalla, mutta toivottavasti ymmärsitte pointin mitä ajoin takaa.
EDIT: yönsilmälle, miehesikö sanoo ettei osaa ?
En ole varsinaisesti kuullut kenenkään sanovan ettei ´osaa´.