Miesten käsitys miehistä vs. naisten käsitys miehistä

• Viestiketjun aloittaja Yönsilmä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Yönsilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ja kun miehelle aina huudetaan, hän käyttäytyy kuten lapsi ja lakkaa oppimasta, syystä ettei vastuuta ole opetettu, eikä aikuisuutta.
Alku meni oikein, loppu ei. Kukaan viitsi tehdä mitään, jos siitä saa joka kerta vaan huudot niskaansa. Ihan siitä riippumatta onko sitä vastuuta oppinut ottamaan vai eikö ole.

Isäsi sukupolvi on ihan eri asia kuin nykysukupolvi. Vastuun ottamisessa ja huushollaamisessa moni nykyisä on puolisoaan parempi. Ajat muuttuu...
Hyvin usein asioista ei myös huudeta, mutta silti tähän käytökseen törmää. Eli mies vaan ei mukamas osaisi. Eikä mukamas edes tiennyt/tai muista, vaikka tuhansiin otteisiin nainen asioista olisi sanonut (ihan yställisestikin). Ei kaikki naiset huuda ollenkaan.. Kerropas sinä miehenä, mikä putkiaivojen takana on tässä asiassa?
mä uskon että miehet osaa.. ne ei vaan viitsi. pääsee helpommalla. ja sitten ihmetellään kun vaimo on pahalla päällä ;)

Rukoilijasirkka
Hyvin usein asioista ei myös huudeta, mutta silti tähän käytökseen törmää. Eli mies vaan ei mukamas osaisi. Eikä mukamas edes tiennyt/tai muista, vaikka tuhansiin otteisiin nainen asioista olisi sanonut (ihan yställisestikin). Ei kaikki naiset huuda ollenkaan.. Kerropas sinä miehenä, mikä putkiaivojen takana on tässä asiassa?
Varmaan tuossa on jotain samaa kuin siinä, että jotkut naiset ei ikinä opi miten autosta tarkistetaan öljyt.
Ei se kiinnosta. Mun mielestä se on kyl aika helppo juttu.

Mutta jostain syystä vieläkin pojille ostetaan se pyssy ja tytöille nukke. ja täältä voi lukea päivittäin nuorista, mitään osaamattomista miehistä, joilta puuttuu vastuu.
No kyllähän sukupuolissa on eroja, tytöt leikkii mielummin ihan luonnostaan nukeilla ja pojat pyssyleikkejä.

Tältä palstalta varmasti saa lukea paljonkin juttuja miehistä, joilta puuttuu vastuu. Silloin tällöin jopa naisista, joilta puuttuu vastuu ja aikuisuus kokonaan. Varmaan palstan kirjoittajien sukupuolijakauma johtaa siihen, että vastuuttomat miehet saa palstatilaa vastuuttomia naisia enemmän...?

Yönsilmä
Varmaan tuossa on jotain samaa kuin siinä, että jotkut naiset ei ikinä opi miten autosta tarkistetaan öljyt.
Mutta jos todellisella käden ja hatun sydämees laitat, niin monikohan mies ihan oikeasti opettaa öljyn tarkastamisen naiselle? Ja jos sen kunnolla naiselle opettaa, niin kuinkahan moni nainen esittää marttyyriä, ettei mukamas osaa? Mää tunnen vaan naisia, jotka voi jopa leuhkia, että minäpä osaan tarkistaa öljyt ja vaihtaa renkaat. Ei naiset yleisesti halua tyhmänleimaa otsikkoonsa... Ja öljyä nyt ei kovin usein tarkisteta, ettei voi vedota esim. pyykinpesuun tuossa ollenkaan, jota kuitenkin tehdään vähän väliä.

Rukoilijasirkka
Mutta jostain syystä vieläkin pojille ostetaan se pyssy ja tytöille nukke. ja täältä voi lukea päivittäin nuorista, mitään osaamattomista miehistä, joilta puuttuu vastuu.
No kyllähän sukupuolissa on eroja, tytöt leikkii mielummin ihan luonnostaan nukeilla ja pojat pyssyleikkejä.

Tältä palstalta varmasti saa lukea paljonkin juttuja miehistä, joilta puuttuu vastuu. Silloin tällöin jopa naisista, joilta puuttuu vastuu ja aikuisuus kokonaan. Varmaan palstan kirjoittajien sukupuolijakauma johtaa siihen, että vastuuttomat miehet saa palstatilaa vastuuttomia naisia enemmän...?
No kyllähän meillä ainakin lapset aika tasan on halunneet sekä nukeilla että pyssyillä leikkiä.

Totta kai vastuuttomat miehet saa tilaa enemmän... Ne on niitä, ketkä työstä kirjottelee kun taas naiset kotona hoitaa lapsia.

Ja sitten on mä.

:ashamed:

Lunatic
Alku meni oikein, loppu ei. Kukaan viitsi tehdä mitään, jos siitä saa joka kerta vaan huudot niskaansa. Ihan siitä riippumatta onko sitä vastuuta oppinut ottamaan vai eikö ole.

Isäsi sukupolvi on ihan eri asia kuin nykysukupolvi. Vastuun ottamisessa ja huushollaamisessa moni nykyisä on puolisoaan parempi. Ajat muuttuu...
Juu, kyllä mä sen tiedän, ettei nykyajan miehet enää ole näitä tossukoita niinkään. Mun mies ainakaan ei ole, voin ihan hyvillä mielin kertoa, että on paljon mua käytännöllisempi.

Enkä mä oikeestaan laiskuutta arvostele, vaan sitä, että se on mieheltä hyväksyttävämpää. Ja jos mies tekee kodin hommat, se on sankari, mutta jos nainen tekee, ajatellaan, että se on sille luontevaa. :)
Ei mun isä ainakaan mikään tossukka ollu, kotitöitä teki siinä kuin äitikin. Iso raavas duunarimies kaikenlisäksi, ei mikään nörtti.
Sun isäs vaikuttaa aikamoiselta nysväkkeeltä.

Minusta päinvastoin, nykyään on tasa-arvo taas unohdettu, löytyy paljon enemmän pikkuvaimoja, kuin sillon kun mun vanhemmat oli nuoria 60-70-luvulla.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Juu, kyllä mä sen tiedän, ettei nykyajan miehet enää ole näitä tossukoita niinkään. Mun mies ainakaan ei ole, voin ihan hyvillä mielin kertoa, että on paljon mua käytännöllisempi.

Enkä mä oikeestaan laiskuutta arvostele, vaan sitä, että se on mieheltä hyväksyttävämpää. Ja jos mies tekee kodin hommat, se on sankari, mutta jos nainen tekee, ajatellaan, että se on sille luontevaa. :)
Ei mun isä ainakaan mikään tossukka ollu, kotitöitä teki siinä kuin äitikin. Iso raavas duunarimies kaikenlisäksi, ei mikään nörtti.
Sun isäs vaikuttaa aikamoiselta nysväkkeeltä.
Mun isä on kuitenkin mulle rakas. Se on taiteilija.

Rukoilijasirkka
Mun isä on kuitenkin mulle rakas. Se on taiteilija.
Mitä se tähän liittyy mikä on, nysväke mikä nysväke. Olkoon vaikka sirkuspelle mun puolesta.
Huonon miehenmallin oot saanut, onneksi oma miehes osaa kotitöitä tehdä.
Mun isässä on paljon hyvääkin, esimerkiksi se, miten sillä oli mulle aina aikaa ja on yhä. Jos mä nyt soitan sille ja tarviin jotain, se on täällä 5 minuutissa.

Se hoitaa myös paljon mun lapsia ja oli isänä tosi hyvä. Ei kovin käytännöllinen eikä kiinnostunut käytännön asioista. Ei meillä kukaan muu kerennyt tehdä kotihommia ku äiti. Eikä sitäpaisti mikään ois ikinä ollutkaan sen mielestä tarpeeksi hyvin tehty.

Isä veisteli mulle ja vei metsään sienille. Ja leikkasi ja taitteli eläimiä mulle paperista. =)

Lunatic
Mun isässä on paljon hyvääkin, esimerkiksi se, miten sillä oli mulle aina aikaa ja on yhä. Jos mä nyt soitan sille ja tarviin jotain, se on täällä 5 minuutissa.

Se hoitaa myös paljonmun lapsia ja oli isänä tosi hyvä. Ei kovin käytännöllinen eikä kiinnostunut käytännön asioista. Ei meillä kukaan muu kerennyt tehdä kotihommia ku äiti. Eikä sitäpaisti mikään ois ikinä ollutkaan sen mielestä tarpeeksi hyvin tehty.
OK, sori.. sanoin vähän pahasti, en tarkottanut että sulla olis huono isä. Ajattelin vaan kotitöitä äsken.. :ashamed:
Sun isä noin muuten vaikuttaa turvalliselta isältä, toisin kuin mun oli välillä.

Lunatic
Isä veisteli mulle ja vei metsään sienille. Ja leikkasi ja taitteli eläimiä mulle paperista. =)
Metsässä minunkin isä mua kuljetteli ja joella. Oli luonnonystävä.

Aletaanko tässä kilpailee kumman isä on parempi. :D :snotty:
Mun isässä oli kyllä myös huonot puolensa.
Mutta sielultaan se oli intiaani, ja myös ulkonäöltään.

Rukoilijasirkka
Metsässä minunkin isä mua kuljetteli ja joella. Oli luonnonystävä.

Aletaanko tässä kilpailee kumman isä on parempi. :D :snotty:
Mun isässä oli kyllä myös huonot puolensa.
:D

Juuri näin. Miksi yleiskuva miehistä on juuri tuollainen "raukka" ja osaamaton..?

Miksi miehet ei nouse sieltä raukkamontusta ylös ja näytä, että ovat miehiä isolla M:llä ja osaavat ihan samanlailla kuin naiset?
Onko miehen mitta se, mimmoinen huushollerska hän on?

Rukoilijasirkka
Juuri näin. Miksi yleiskuva miehistä on juuri tuollainen "raukka" ja osaamaton..?

Miksi miehet ei nouse sieltä raukkamontusta ylös ja näytä, että ovat miehiä isolla M:llä ja osaavat ihan samanlailla kuin naiset?
ON!

No ei ihan kokonaan, mut vois ihan rehellisesti sanoo, ettei ne jutut kiinnosta, että on vaan laiska pikku sammakko prinssi, eikä väittää, et se johtuu testosteronista.

yönsilmä

Ei vaan se miten asian esittää. Jos esittää, ettei vaan halua tai jaksa, että voisiko tehdä jotain muuta tjms. mutta kun laittaa itselleen sen tyhmänmerkin otsikkoon, niin se kyllä kieltämättä tiputtaa miehen arvoa naisen silmissä.

Ja sit mies ihmettelee kun nainen ei kunnioita, mutta unohtaa kokonaan, että hänellä on edelleen se tyhmänleima otsassa.

Alkuperäinen kirjoittaja yönsilmä:
Ja sit mies ihmettelee kun nainen ei kunnioita, mutta unohtaa kokonaan, että hänellä on edelleen se tyhmänleima otsassa.
Pahasti, tosi pahasti menee metsään jos naisen kunnioituksen saa ainoastaan ja vain ainoastaan huushollaamisesta. Semmoinen nainen ei kaipaa miestä rinnalleen, vaan kotiapulaisen.

Rukoilijasirkka
Pahasti, tosi pahasti menee metsään jos naisen kunnioituksen saa ainoastaan ja vain ainoastaan huushollaamisesta. Semmoinen nainen ei kaipaa miestä rinnalleen, vaan kotiapulaisen.
Hah, luet ihan mitä haluat. et lukenut, että kunnioituksen puute johtuu siitä, että mies esittää tyhmää ja sanoo olevansa vain mies.

Mää itse koen, että nykypäivän miehet verhoutuvat jonnekin syvyyksiin olemalla mukamas yksinkertaisia, ehkä pitävät tahallisesti tyhmän leimaa otsassa. Esim. nainen on kieltänyt tuhannesti laittaa punaisia sukkia valkopyykkiin, mutta mies tekee jo kymmenettä kertaa samat virheet ja jokakerta sanoo, ettei vaan tiennyt tai muistanut asiaa, vaikka asiasta olisi aikaisemmin tullut isotkin tappellut yms.

Onko tuollainen käytös helpompaa miehille? Esittää tyhmää, tietämätöntä, että nainen ottaisi koko homman vastuulleen, koska mies ei vaan osaa vai onko tosiaan niin lyhytmuistisia ettei todellisuudessa noinkaan yksinkertaista asiaa muista?
Mä väitän, että tuollaista miestä ei vain oikeasti kiinnosta minne se yksi v*tun sukka menee. Ei se ole tyhmyyttä. Mulle ei nyt heti tule mieleen (tietenkään :xmas: ), mutta mäkin säännöllisesti unohdan/olen välittämättä miten joku asia pitää tehdä, jos se ei mua kiinnosta.

Yönsilmä
Hah, luet ihan mitä haluat. et lukenut, että kunnioituksen puute johtuu siitä, että mies esittää tyhmää ja sanoo olevansa vain mies.
Juuri näin. Onko tuollainen ihan tyypillistä mieheltä, että ei oikeasti näe sitä aitoa syytä ja tulee kuin "kallion takaa" koko juttu, kun ei vaan huomaa kokonaisuutta?

Eli tyhmänleima otsassahan se syy on, ei se kuinka paljon asioita tekee.

Rukoilijasirkka
Miksiköhän tämä keskustelu jäi pyörimään kotiaskareisiin? :eek:
Niistähän tää lähti, lue vaikka. :)

Voidaan tietty vaik rupee puhuun seksuaalisuudesta ja siitä kuinka mies ei voi itselleen mitään. =)

Yönsilmä
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mää itse koen, että nykypäivän miehet verhoutuvat jonnekin syvyyksiin olemalla mukamas yksinkertaisia, ehkä pitävät tahallisesti tyhmän leimaa otsassa. Esim. nainen on kieltänyt tuhannesti laittaa punaisia sukkia valkopyykkiin, mutta mies tekee jo kymmenettä kertaa samat virheet ja jokakerta sanoo, ettei vaan tiennyt tai muistanut asiaa, vaikka asiasta olisi aikaisemmin tullut isotkin tappellut yms.

Onko tuollainen käytös helpompaa miehille? Esittää tyhmää, tietämätöntä, että nainen ottaisi koko homman vastuulleen, koska mies ei vaan osaa vai onko tosiaan niin lyhytmuistisia ettei todellisuudessa noinkaan yksinkertaista asiaa muista?
Mä väitän, että tuollaista miestä ei vain oikeasti kiinnosta minne se yksi v*tun sukka menee. Ei se ole tyhmyyttä. Mulle ei nyt heti tule mieleen (tietenkään :xmas: ), mutta mäkin säännöllisesti unohdan/olen välittämättä miten joku asia pitää tehdä, jos se ei mua kiinnosta.

Mutta miksi mies ei sitten sano, ettei sitä kiinnosta se v*tun sukka? Miksi sanoo; "no kun mää en tiennyt, ettei sitä saa laittaa sinne, että en mää sille mahtanut mitään sen tähden"... Vaimo: mää oon sanonut sulle tuhannesti asian, kirjotin jopa ohjeet tuohon koneen viereen... Mies: no kun en mää katsos vaan muistanut, ei mulle voi olla vihaisia, kun en mää tiennyt ja muistanut asiaa...

Ja sama rumpa jatkuu jo 40:ttä kertaa. Pitäisikö tästä vetää johtopäätökset, että tuollainen mies ihan oikeasti vaan on tyhmä? Vai että mies on leimannut tyhmänleiman otsikkoonsa, eikä ees itse ymmärrä/tajua sitä?

Siis miksi mies toimii noin?

Keskustelu on aloitettu jo väärällä jalalla ja väärästä perspektiivistä.
Et voi odottaa todellista keskustelua tällä tyylillä.

Ensinnäkin verrattuna mihin mies on raukka ? Naiseen? ja mikä ihmeen raukanmonttu ?

Se että ei osaa naisten standardien mukaisesti pestä pyykkiä ?

Samalla tavalla naisten koetaan olevan _osaamattomia_raukkoja_ kun puhutaan asioita jotka perinteisesti kuuluu miehen domainiin.

Kehottaisin että liikutaan tämän kaltaisen (ylläolevan) keskustelun ulkopuolelle jotta päästään itseasiaan käsiksi, mikä se sitten onkaan.

Yhteistyössä