Mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nettihurmuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ap";24433822]Ongelma on se, että kun on liian pitkään tehnyt tämmöstä, on hankala sitoutua yhteen. Minulla on useampikin rl-naisystävä (jotka siis kaikki olen alunperin oppinut tuntemaan ihan oikean maailman kautta) ja kaikki olisivat omalla tavallaan potentiaalisia tyttöystävä/vaimoehdokkaita, mutta en ole jotenkin halunnut lähteä siihen... En vaan tiedä miksi. Ehkä se on sitten liian suuri valinnanvapaus sekoittanut pään.[/QUOTE]

Olet addiktoitunut nettisuhteisiin ja et voi elää ilman ajatusta, ettet enää koskaan tekisi sitä. Mikäli et halua olla se 10 - 15 vuoden kuluttua se "limanen, vanha äijä netissä", suosittelen vahvasti homman totaalista lopettamista. Jos et itse pysty, mene terapiaan. Kun olet päässyt addiktiostasi (tai saanut sen ainakin kuriin), aukeaa sinulle mahdollisuus myös todellisen parisuhteen luomiseen.

Muista, addiktiksi ei tee määrä, vaan se ettei pysty lopettamaan...

[QUOTE="ap";24434437]Juu tiedän ja aikun se on vielä niin helvetin helppoa olla oma ittensä. Varmaan se helpoin rooli. Kumma vaan, että niin harva viittii näytellä sitä. Onko sitten liian vähän haastetta :)

Monet naiset kyllä oli sellaisia, jotka halusivat ihastua johonkin mielikuvaan. Omassa päässä luotuun (tai jostain vaikutteistahan ne olivat tulleet). Sellasten kanssa oli kaksi vaihtoehtoa, joko sanoi ne sanat jotka ne jo valmiiksi olivat laittamassa mun suuhun. Tai sit skippaus. Yleensä jälkimmäinen.

Niin, se omana itsenä oleminen on aikamoinen klisee, mutta ilmeisen harva siihen sitten kykenee. Etenkään mies naisten seurassa :) Tosin kyllä siellä netissäkin yleensä piti hiukan erottua, ainakin aluksi. Eli miten sä suosittelet tyypilliselle hissukkamiehelle, että oot oma ittes :) Sielhän se sitten on hiljaa tai puhuu säästä ja ei sekään oikein toimi...[/QUOTE]

Mä olen sitä mieltä että jokaisesta ihmisestä löytyy jotain kiinnostavaa. Ujoille ihmisille itsensä avaaminen on kyllä haasteellista ja enpä tiedä, voiko tuon sitten luokitella niin ettei ole oma itsensä jos vain sulkeutuu sosiaalisissa kontakteissa. Joo-o, pahan pistit... Mulla ei taidakaan olla tähän mitään yleispätevää vastausta vaikka musta tuntuu että mä löydän aina jonkun vastauksen :O

Toisaalta, ujo ihminen ehkäpä tarvitsisi nimenomaan helposti lähestyttävän ja ymmärtäväisen ihmisen siihen vastakappaleekseen että uskaltautuisi myös itse syvempään kontaktiin. Tämäkään ei silti ollut mikään ratkaisu, vaan vain toteamus siitä että ehkäpä ujon ihmisen pitäisi nimenomaan yrittää välttää sitä "yrittämistä". Sellainen varovainen "anteeksi, puhuttaisiinko säästä?" olisi esimerkiksi ehkä jopa hyvä alku (eipä tule ainakaan samanlasta ihan heti vastaan)..

Jaa-a...

Se on vain fakta joka on ollut tiedossa jo internetin keskustelupalstan keksimisestä asti että supliikki-ihminen saa seuraa netistä.

Ravintolassa kaikki arvostellaan ekaksi ulkonäön mukaan, sen jälkeen vasta hauskuuden mukaan, sitten ehkä päästään niihin asioihin mitkä merkitsee vaikkapa pitkän suhteen kannalta.

Jos on mitäänsanomaton tai jopa ruma, ei sieltä ravintolasta ketään vie mukanaan vaikka olisi kuinka mukava persoona, harvoilla poikkeuksilla.

Ei maailma ole kauhean reilu paikka, suurin osa naisistakin saa seksiä silloin kun haluaa, jos on valmis laskemaan rimaansa, miehet taas suurin osa ei saa seksiä vaikka ei olisi rimaa olemassakaan, ihan sama millon haluaa.

[QUOTE="minä";24434603]Eiköhän ongelma taida olla se, että elämä on kivaa kun netin kautta saa naista, kun meren mutaa, mutta kuitenkin loppupelissä se on hieman "tyhjää"?[/QUOTE]

No näinhän se on. Täytyy muistaa, että en mä tätä enää pahemmin harrasta. Mutta toinen seuraus on tästä se, että vaikka kaipaisi aitoa parisuhdetta, niin toinen puoli vetää tämmöseen. Ja näitä kun ei voi yhdistää.

[QUOTE="ap";24434576]Ei oikeastaan mikään. Eihän tämä mikään ongelmanratkaisupalsta ole. Ainakaan pelkästään. Mutta saattaahan tuosta joku rivien välistä ongelmiakin havaita.[/QUOTE]

Sitoutumisen pelko, luottamuksen puute.

[QUOTE="ap";24434617]No näinhän se on. Täytyy muistaa, että en mä tätä enää pahemmin harrasta. Mutta toinen seuraus on tästä se, että vaikka kaipaisi aitoa parisuhdetta, niin toinen puoli vetää tämmöseen. Ja näitä kun ei voi yhdistää.[/QUOTE]

Itse lopetin tuon aikanaan eronneena-karanneena, netistä on helppo löytää pano, se vaan nimenomaan niinkuin tuossa sanottiin, saa ennenpitkää ihmisen tuntemaan pelkkää tyhjää oloa ja seksikin menettää osiltaan merkityksensä kun se on vaan suoriutumista, eikä ole kyse mistään tunteista juuri koskaan.

Ei maailma ole kauhean reilu paikka, suurin osa naisistakin saa seksiä silloin kun haluaa, jos on valmis laskemaan rimaansa, miehet taas suurin osa ei saa seksiä vaikka ei olisi rimaa olemassakaan, ihan sama millon haluaa.

Kuulostaa aika kärjistetyltä. En suomeksi sanottuna usko, etteikö suht normaali mies saisi seksiä, jos sitä riittävästi haluaa ja on valmis siihen panostamaan. (Tämä voi tosin tarkoittaa parisuhteesta luopumista pahimmillaan.) Kuka sitten baarista, kuka netistä, kuka ruokakaupasta. Jos nyt ei aivan rapajuoppo ole, niin eikö muka onnistu?

Sitoutumisen pelko, luottamuksen puute.

Mulla ei sinällään ole sitoutumisen pelkoa. Ja olen aina luottanut "valitsemiini" ihmisiin. Ja siihä ei ole tullut takaiskuja oikeastaan koskaan. Olen vähän ajatellut, että jossain vaiheessa tulee se sopiva sitten vastaan ja hommat etenee kuin itsestään. No tämmöisiä naisia on itseasiassa tullut jonkun verran vastaan, mutta sitten on itse tajunnut että ei sitten kuitenkaan ole valmis parisuhteeseen.

Kuulostaa aika kärjistetyltä. En suomeksi sanottuna usko, etteikö suht normaali mies saisi seksiä, jos sitä riittävästi haluaa ja on valmis siihen panostamaan. (Tämä voi tosin tarkoittaa parisuhteesta luopumista pahimmillaan.) Kuka sitten baarista, kuka netistä, kuka ruokakaupasta. Jos nyt ei aivan rapajuoppo ole, niin eikö muka onnistu?

Kuulostaa miltä kuulostaa, tuo on fakta minun silmin nähtynä, suurin osa, ei siis kaikki, vaan suurin osa. Juu nou ? 60% esimerkiksi on suurin osa. Juu nou?

Kärjistettyä on, ei naisen saanti ole mitenkään mahdotonta, mutta kun ei ne miehet oikeasti sitä rimaa niin kovasti laske. Se paikan hottein tipu pitäisi saada ja jos se ei onnistu eikä se sen vähän rumempi kaverikaan enää jäämiä halua niin itketään kun ei kenellekään kelpaa.

Uskon kyllä, että keskimäärin miehelle on vaikeampaa saada sitä seuraa, mutta suorastaan raivostuttaa se, kuinka aina miesten itkiessä pillunpuutetta unohdetaan ne lukuisat ja lukuisat yksinäiset naiset, jotka eivät kelpaa kenellekään. Samalla kun ne äijät marisee kun se Tissi-Tiina ei levitä heille nuo naiset kärsii omasta yksinäisyydestään ihan hiljaa, eivätkä syytä mulkkuja miehiä, joille he eivät kelpaa.

Mä yhdyn tähän.

Oikeasti, sanoisin että yhtä paljon niitä on naisissa kuin miehissäkin, jotka oikeasti eivät saa ikinä seksiä vaikka niin haluaisivat. Kyllä melkein jokainen saa jos haluaa ja on valmis yrittämään.

[QUOTE="minä";24434562]Olet addiktoitunut nettisuhteisiin ja et voi elää ilman ajatusta, ettet enää koskaan tekisi sitä. Mikäli et halua olla se 10 - 15 vuoden kuluttua se "limanen, vanha äijä netissä", suosittelen vahvasti homman totaalista lopettamista. Jos et itse pysty, mene terapiaan. Kun olet päässyt addiktiostasi (tai saanut sen ainakin kuriin), aukeaa sinulle mahdollisuus myös todellisen parisuhteen luomiseen.

Muista, addiktiksi ei tee määrä, vaan se ettei pysty lopettamaan...[/QUOTE]

Samaa mieltä. Toivottavasti ap saa elämänsä jälleen hallintaansa, sillä tällä hetkellä se kuulostaa hieman surulliselta. :(

No tuota tässä voi olla sellainen kulttuuriero että kun minä en asu etelä-suomessa, ja siellä ehkä väentiheys on sitäluokkaa että jokainen joka haluaa löytää jonkun raon, mutta täällä pohjoisemmassa se on kyllä niin että ravintolasta ei normaalin kaverin tarvitse luulla kotia vievänsä naista jollei ole jotain erityisen hyvää kannustinta, kuten raha :D

Että se on pakko myöntää että siinä mielessä on vähän värittynyt mielipide, minulla on vain kokemuksia täältä itä-suomen suunnalta ja keski-suomesta.

Kuulostaa miltä kuulostaa, tuo on fakta minun silmin nähtynä, suurin osa, ei siis kaikki, vaan suurin osa. Juu nou ? 60% esimerkiksi on suurin osa. Juu nou?

Olen kyllä monilta osin aika samaa mieltä. Tunnen muutaman miehen, jotka kyllä iskee baarista kuin baarista hyvännäköisen naisen. Ei välttämättä ihan ketä naista tahansa, mutta 3-4 yritystä ja lähes satavarmasti osuu. Väittäisin, että 90 prossalla miehistä ei olisi näihin tapauksiin mitään jakoa.

Moni mies on sitten kyllä netissäkin ihan toivoton tapaus. Ei kertakaikkiaan osaa puhua mistään kiinnostavasta. Ihan omissa kavereissa on tämmösiä. Joskus jeesannut heitä nettikeskustelun saloihin, etenkin naisten iskemisessä, aika mahdotonta tuntui olevan.

Ok, jotkut vähän edistyi kun ottivat olutta ja pääsivät alkuun. Yleensä mun sanomilla kommenteilla.

No tuota tässä voi olla sellainen kulttuuriero että kun minä en asu etelä-suomessa, ja siellä ehkä väentiheys on sitäluokkaa että jokainen joka haluaa löytää jonkun raon, mutta täällä pohjoisemmassa se on kyllä niin että ravintolasta ei normaalin kaverin tarvitse luulla kotia vievänsä naista jollei ole jotain erityisen hyvää kannustinta, kuten raha :D

Että se on pakko myöntää että siinä mielessä on vähän värittynyt mielipide, minulla on vain kokemuksia täältä itä-suomen suunnalta ja keski-suomesta.

Tai tapin? :D

Minkä takia sitten otettiin esim. Norjan tragediassa esiin näkökulma että on paljon ns "peräkammarin poikia" joiden mielenterveys pysyisi normaalina jos joskus sasivat "rakkautta"? Mä olen ihan samaa mieltä tuon asian kanssa. Nörttinaisten on huomattavasti helpompi saada seuraa kuin nörttimiesten.

[QUOTE="ap";24434676]Mulla ei sinällään ole sitoutumisen pelkoa. Ja olen aina luottanut "valitsemiini" ihmisiin. Ja siihä ei ole tullut takaiskuja oikeastaan koskaan. Olen vähän ajatellut, että jossain vaiheessa tulee se sopiva sitten vastaan ja hommat etenee kuin itsestään. No tämmöisiä naisia on itseasiassa tullut jonkun verran vastaan, mutta sitten on itse tajunnut että ei sitten kuitenkaan ole valmis parisuhteeseen.[/QUOTE]

Se on se elämisen sietämätön keveys. :D Lievää turhautumista on havaittavissa mutta koska tuo on helppoa ja kivaa niin siihen jää helposti koukkuun. Siitä tulee lähes elämäntapa kunnes se ihminen tulee vastaan, joka tekee suuren vaikutuksen. Mä tunnen paljon ihmisiä jotka on nauttineet ylettömästä suosiosta ja helppoudesta ja tavallaan jääneet siihen kiinni.

Ja siis aina raflassa on ne fiksut ihmiset vähemmistö, AINA, ne jotka on valmiita tutustumaan toiseen vaikka ei ole adonis / baywatch babe. Tai sanotaan näin että fiksuistakin ihmisistä tulee ääliöitä ravintolassa kun näistä asioista on kyse, yhtäkkiä se onkin vain lihatiski, ja sitten mennään illan päätteeksi nyyhkimään sänkyyn kun ei tänäänkään sitä unelmien puolisoa löytynyt, tai edes pikapanoa, kun ei kelpaa edes ne jotka olisi varmasti olleet kiinnostuneita. Aina katsellaan niin sanotusti niitä parhaimman näköisiä.

Ei sillä en minä katkera ole, jos siihen joku erehtyy :D kyllä noheva keinot keksii kivan tytön / pojan löytämiseen... Eikä siihen tarvita edes alkoholin turruttamia aisteja. Ja seuraavan aamun susikrapulaa, niin se että on valmis vaikka nakertamaan kätensä irti että pääsee eroon siitä aamuisesta kuorsaavasta köntistä vieressään.

[QUOTE="ap";24434676]Mulla ei sinällään ole sitoutumisen pelkoa. Ja olen aina luottanut "valitsemiini" ihmisiin. Ja siihä ei ole tullut takaiskuja oikeastaan koskaan. Olen vähän ajatellut, että jossain vaiheessa tulee se sopiva sitten vastaan ja hommat etenee kuin itsestään. No tämmöisiä naisia on itseasiassa tullut jonkun verran vastaan, mutta sitten on itse tajunnut että ei sitten kuitenkaan ole valmis parisuhteeseen.[/QUOTE]

Toisaalta, on myös ihmisiä jotka eivät koskaan ole valmiita parisuhteeseen.

Kannattaa kuitenkin miettiä, mikä tekee sinusta aidosti onnellisen ja toimia sen mukaan. Enkä halua johdattaa tällä lauseella minnekään muualle kuin miettimään mitä sinä haluat.

...Ja miksi teit tämän aloituksen?

Itse asiassa vahva ulkonäkökeskeisyys on hassu juttu. Itselläni on ollut vuosien suhde sekä omasta mielestäni ns. ruman miehen kanssa että jumalaisen komean kanssa. Kummassakin tapauksessa alle vuodessa toisen ulkonäkö on menettänyt täysin merkityksensä ja luonne on ollut se mikä on jotain merkannut.

[QUOTE="nainen";24434782]Itse asiassa vahva ulkonäkökeskeisyys on hassu juttu. Itselläni on ollut vuosien suhde sekä omasta mielestäni ns. ruman miehen kanssa että jumalaisen komean kanssa. Kummassakin tapauksessa alle vuodessa toisen ulkonäkö on menettänyt täysin merkityksensä ja luonne on ollut se mikä on jotain merkannut.[/QUOTE]

Ei ulkonäkökeskeisyys ole tapetilla missään muualla kuin baarissa. Ja jos/kun sen mukaan se pano sieltä valitaan niin harvoinhan se napakymppi sieltä mukaan lähtee, varsinkaan jos vielä on promilleverho silmien edessä...

Neljänkympin kriisi ovella? Elämä on jollain tasolla tyhjää, vaikka onkin miellyttävää ja päällepäin jopa kadehdittavaa (on vapaus, on naisia, on sana hallussa). Tietää silti, että jonkin muun elämäntavan valitessaan voisi saada suuremman onnen. Mutta huomaa konditionaali.

Ehkä oli joku nainen, joka jäi vaivaamaan.

Yhteistyössä