Mies valehteli menevänsä töihin,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uskomatonta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskomatonta, miten ihmiset hyväksyy valehtelun. Mä en taas siedä valehtelua oli asia mikä hyvänsä, niin siks tää on niin kova paikka. Mitähän sanottais, jos tää tilanne ois toisinpäin, oisko nainen huono äiti yms.? Kiitos dfjnf, sulla fiksuja ajatuksia!

Mahtaisko olla pientä baby bluesia ap:lla? Aikuisessa suhteessa ei mielestäni sanella toiselle mitä saa tehdä ja mitä ei, mutta ei tosin valehdellakaan. Teidän todella pitäisi jutella kunnolla.

Mun mies lähti ekaa kertaa baariin kun mimmi oli 6 päivän ikäinen. Ei haitannut mua kyllä yhtään, mutta mimmi olikin helppo vauva.

Ja todellakin, älkää nyt hyvät ihmiset erotko tämän takia...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Uskomatonta, miten ihmiset hyväksyy valehtelun. Mä en taas siedä valehtelua oli asia mikä hyvänsä, niin siks tää on niin kova paikka. Mitähän sanottais, jos tää tilanne ois toisinpäin, oisko nainen huono äiti yms.? Kiitos dfjnf, sulla fiksuja ajatuksia!

Ymmärtäminen ja hyväksyminen on eri asioita. Herää nyt herranestas sentään, pahvi!

Kyllä mä ainakin ymmärrän ap:ta. Itkuinen vauva, mies paljon jo muutenkin pois kotoonta töiden takia ja vielä hormonitkin vaikuttaa. Itsekin olisin varmaan toivonut ettei mies menisi tuossa tilanteessa pikkujouluihin. Ja kyllä tuo valehtelu olisi loukannut todella paljon, vaikka tyranni olisinkin. Toisaalta taas en usko, että mies tahalleen loukkasi sinua tai että hänellä olisi ollut mitään taka-ajatuksia pikkujoulujen suhteen. Halusi mennä, kun kaipasi itsekin vapaata (kuten sinäkin kaipaat ) ja ajatteli että helpompi valehdella kuin tapella asiasta. Älkää erotko tuon takia vaan puhukaan asiasta. Jos suhde on hyvä niin tuon takia ei kannata luovuttaa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Tää on surullinen ketju :(.

Ap on saanut hyviä vinkkejä, etenkin nimimerkiltä dfjnf (vierailija), mutta ei noteeraa niitä mitenkään. Ihan turhaa kai on ystävällisessä hengessä yrittääkään käydä rakentavaa keskustelua, jos asianosainen ei näe metsää puilta.

Kiitos, sä ainakin teit mun päivän! Olen siis oppinut jotain menneestä elämästäni, kun olen jonkun mielestä osannut sanoa jotain viisastakin!

Ap ei ehkä ole nyt täysin vastaanottavaisena koskapa itkee. Mutta jos vielä näitä luet, niin säästä tämä ketju ja lue uudelleen kun olet rauhallinen. Muista myös, että täällä palstalla tulee paljon niitä ilkeitä kommentteja myös, koeta olla välittämättä niistä (itse en useinkaan kyllä pysty). Huom! Mielipide joka ei sinua miellytä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita kirjoittajan ilkeyttä, et vaan ole itse samaa mieltä itse asiasta.

Nyt mun on poistuttava jo palstalta. Hyvät jatkot!

Valehtelua en hyväksy. Mutta jos mieheni valehtelisi, joutuisi valehtelemaan, minulle tälläisestä asiasta, niin miettisin kyllä, että missä on mennyt vikaan. Olen sitä mieltä, että terveessä parisuhteessa ei miehelle tulisi mielekään valehtella tälläisestä asiasta. Hän olisi varmaan vaan sanonut, että minulla on pikkujoulut silloin ja ajattelin lähteä, johon vaimo-kulta vastaisi, että kiva, vietä hauska ilta!

Ymmärrän, ettet siedä valehtelua ja ymmärrän, ettei miehesi siedä sitä että kiellät hänen menojaan. Sen verran munaa pitäisi olla äijällä, että sanoisi vaimolleen että hän menee pikkujouluihin ja sillä selvä. Ja sun pitäisi itse ymmärtää, että aikuista ihmistä ei määräillä. Näin ollen tätä koko ongelmaa ei olisi koskaan tullutkaan..

Ja on meilläkin nyt 2kk vauva, hyvin on mies käynyt omissa pikkujouluissa ja jopa minä omissani, tänäänkin lähdössä kaverin synttäreille :p

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Valehtelua en hyväksy. Mutta jos mieheni valehtelisi, joutuisi valehtelemaan, minulle tälläisestä asiasta, niin miettisin kyllä, että missä on mennyt vikaan. Olen sitä mieltä, että terveessä parisuhteessa ei miehelle tulisi mielekään valehtella tälläisestä asiasta. Hän olisi varmaan vaan sanonut, että minulla on pikkujoulut silloin ja ajattelin lähteä, johon vaimo-kulta vastaisi, että kiva, vietä hauska ilta!

Se on ihanne ihan oikeesti. Mut tuntuu, et mies ei ollenkaan tajua mua. Vauva on kuitenkin täysimetyksellä eikä juo pullosta yms. Toki se on parasta mun elämässä, mut emmä osannu tämmöseen valmistautua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
ei meidän suhteessa tarvii lupia kysellä oli vauvoja tai ei,,me ilmotetaan että olis tällänen sillon ja sinne menen...jos se juttu sattuu kiinnostaa...

mutta jos sä et jaksa tuon ikäsen vaavin kanssa nyt niin kuinka jaksat olla sen kanssa tulevat vuodet,,ja jos meinaat erota niin olet sen kanssa 24/h ihan yksin..
mutta sun mies oli typerä kun ei mennyt,ei nainen saa miestä alistaa tai toisin päin,,ei parisuhde toimi niin..ja ymmärän miksi mies "valehteli" vaikka toi oli kyllä totuuden muokkaamista,,eikä valehtelua...

Siis, mitä totuuden muokkaamista? Kyl se mun mielestä, on selkeetä valehtelua, et sanoo menevänsä töihin, eikä työpäivä oikeasti ole!

siinä mielessä muokkaamista kun toinen ei uskalla kertoa totuutta,,mikä on tosi paha juttu...

kylläpä täällä on suurisieluisia ja suvaitsevaisia rouvia paikalla. ajatella, että teidän kaikkien miehet saa tulla lupia kyselemättä ja ilmoittelematta milloin haluaa minne haluaa. kyllä on kivat liitot teillä, onnea vaan teille kaikille!

mutta mutta........ täällä palstalla ollaan selvästi kahdessa vuorossa....... nyt on siis nämä suuren sydämen ymmärtäväiset vaimot. tavallisina perjantai-lauantai-iltoina taas puolestaan täällä kokoontuu tiukkapipot pirttihirmut. en usko, että ap on yksin täällä kyselemässä ja vastailemassa samoihin ketjuihin, niihin joissa toivotetaan valehtelevat, baareihin karkailevat, juopottelevat retkut ja roistot hornan tuuttiin. silloin nämä palstailuvuorossa olevat rouvat vannovat rehellisyyden ja perhekeskeisyyden nimeen vaikka henkensa kaupalla! silloin ei suvaita pienintäkään erhettä puolisolta, vaan kaikille petetyille ja kotiin vauvojen kanssa yksin jätetyille jaellaan auliisti palstan parasta konsensuslääkettä: JSSAP ja voimahalit päälle.

voi ep, kun olisit sattunut kertomaan tämän tilanteesi sen tavallisen viikonlopun iltavuorolaisille. olisit saanut täydet sympatiat (jotka totisesti kyllä ansaitset!) ja hirmu määrät haleja päälle! mutta minulta ne saat nytkin, eksyin tänne väärään vuoroon jostain syystä..... minun mielestä miehesi ei ole tilanteen tasalla. hän ei ymmärrä, että on nyt isä ja te olette perhe, joka on yksi kokonainen yksikkö ja siinä toimitaan niin, että kaikki sen yksikön jäsenet voivat mahdollisimman hyvin. ja kaikki sen jäsenet saavat kunnioittavaa ja arvostavaa kohtelua toisiltaan. voimia asioiden selvittämiseen! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja pirttihirmu aviovaimo:
kylläpä täällä on suurisieluisia ja suvaitsevaisia rouvia paikalla. ajatella, että teidän kaikkien miehet saa tulla lupia kyselemättä ja ilmoittelematta milloin haluaa minne haluaa. kyllä on kivat liitot teillä, onnea vaan teille kaikille!

mutta mutta........ täällä palstalla ollaan selvästi kahdessa vuorossa....... nyt on siis nämä suuren sydämen ymmärtäväiset vaimot. tavallisina perjantai-lauantai-iltoina taas puolestaan täällä kokoontuu tiukkapipot pirttihirmut. en usko, että ap on yksin täällä kyselemässä ja vastailemassa samoihin ketjuihin, niihin joissa toivotetaan valehtelevat, baareihin karkailevat, juopottelevat retkut ja roistot hornan tuuttiin. silloin nämä palstailuvuorossa olevat rouvat vannovat rehellisyyden ja perhekeskeisyyden nimeen vaikka henkensa kaupalla! silloin ei suvaita pienintäkään erhettä puolisolta, vaan kaikille petetyille ja kotiin vauvojen kanssa yksin jätetyille jaellaan auliisti palstan parasta konsensuslääkettä: JSSAP ja voimahalit päälle.

voi ep, kun olisit sattunut kertomaan tämän tilanteesi sen tavallisen viikonlopun iltavuorolaisille. olisit saanut täydet sympatiat (jotka totisesti kyllä ansaitset!) ja hirmu määrät haleja päälle! mutta minulta ne saat nytkin, eksyin tänne väärään vuoroon jostain syystä..... minun mielestä miehesi ei ole tilanteen tasalla. hän ei ymmärrä, että on nyt isä ja te olette perhe, joka on yksi kokonainen yksikkö ja siinä toimitaan niin, että kaikki sen yksikön jäsenet voivat mahdollisimman hyvin. ja kaikki sen jäsenet saavat kunnioittavaa ja arvostavaa kohtelua toisiltaan. voimia asioiden selvittämiseen! :hug:

Aivan ihana ja naseva viesti!!! Kiitos ja kumarrus, heh :)

Alkuperäinen kirjoittaja pirttihirmu aviovaimo:

Ap on saanut sympatiatkin täällä, taisit hypätä aika monta sivua ketjussa? Ja paljon hyviä neuvoja, toki niitä parjauksiakin (jotka osaltaan varmaan johtuu siitä että kaikki ei jaksa lukea koko ketjua ennenkuin vastaa)

Alkuperäinen kirjoittaja bobo:
heheh, kuulostaa aika tutulle toi "sä oisit kuiteski kieltäny" meininki, sitä syyttelyä saat kuulla vielä monta kertaa, ja usko pois, tulet sinäkin syyttelemään äijääs siitä että oot vaan kotona lapsen kanssa yms...

pitää ymmärtää, että miehelle se vauva ei ole niin konkreettinen ku äidille, ja että vasta kun vauva on jotain vuoden ikänen, ni mies alkaa oikeesti tajuumaan et on sen isä.. tää on ihan tutkittu juttu! :D

suurin osa hommista jää aina äidille, vaikka olis kuinka mukana oleva isä.. ja mikä niihin menemisiin ja valehteluun tulee, niin niistäkin pääsee puhumalla, että istutte vaan alas ja keskustelette siitä, mikä on homman nimi, ja miten molemmat vois parantaa toistensa oloa ja antaa "tilaa" vapaa-ajan vietolle yms.. lapsi on niin aikaa vievä asia, ja siihen on sitouduttu koko loppu elämäksi, joten jos on tottunut menemään bilettämään useamminkin, niin nyt se jää, väkisinkin :)

munki mies oli pikkujouluissa viimeviikonloppuna, ja musta oli vaan ihanaa kun se sai mennä pitkästä aikaa, ja ku se tuli kotiin ni se selitti et kuinka kivaa sil oli yms :)

Tuo sinun "tutkittu juttu" on totta ehkä sinun parisuhteessa, mutta ei jokaisessa perheessä.... :whistle:

Esikoinen oli vajaa kk, kun mies lähti toiselle puolelle suomea kaverin häihin.. ei kyllä käynyt mielessäkään kieltää menemästä. Mukaan en viitsinyt lähteä, kesähelteillä istumaan autoon moneksi tunniksi... Kakkonen kun syntyi, oli seuraavalla viikolla siitä toisen hyvän ystävänsä polttareissa ja sekin oli aivan ok. Aika vähissä tahtoo olla tuollaiset irtiotot, joten miksi kieltää ne, eri asia on sitten jos tahtoo joka kuukausi laukata baarissa tms.. meillä tätä "ongelmaa" ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja hup:
onko se muka niin että mies voi mennä minne lystää ja naisen on oltava aina vaan kotona, kyllä se isi on lapselle samanlainen vanhempi kuin äitikin ja puolisolle voisi antaa lepoaikaa olemalla apuna kotona...

Kyllä kuule saa se mieskin mennä, hän kun käy työssä ja auttaa suurimman osan vapaa-ajastaan! Onko se sitten niin, että miehellä saa olla vain työ ja vauvanhoito? Meillä ainakin molemmat saa mennä harrastuksiin ja bilettämään kun asioista sovitaan. Eikä tuota kummallekaan hankaluuksia. Lapsi on yhteinen projekti, niin myös molempien vanhempien jaksaminen ja mielenterveys.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Esikoinen oli vajaa kk, kun mies lähti toiselle puolelle suomea kaverin häihin.. ei kyllä käynyt mielessäkään kieltää menemästä. Mukaan en viitsinyt lähteä, kesähelteillä istumaan autoon moneksi tunniksi... Kakkonen kun syntyi, oli seuraavalla viikolla siitä toisen hyvän ystävänsä polttareissa ja sekin oli aivan ok. Aika vähissä tahtoo olla tuollaiset irtiotot, joten miksi kieltää ne, eri asia on sitten jos tahtoo joka kuukausi laukata baarissa tms.. meillä tätä "ongelmaa" ei ole.

No, kyllä sen sun mieheskin voi mielessään miettiä, et kovin on vähäistä tää mun oma elämä. Ei vaan jostain syystä tuo sitä ilmi.

Kyl mä myönnän ,et mussa on vikoja ja et oon ollu ihmeen tiukkis. En silti hyväksy tota valehtelua. Ja tosta luvan kysymisestä, kyl se mun mielestä on kohteliasta toista kohtaan kysyä, mut siinä oon samaa mieltä, et ei oikein sais kieltää aikuista ihmistä menemästä. Silti mä toimin niin.

Siis kysytäänkö monessakin suhteessa LUPA?! Eikö se riitä että sovitaan että mä meen sillon, mee sinä sitten. Minä en ikinä kysy, eikä multa kysytä saako jonnekin mennä tai jotain tehdä! Aikuisia ihmisiä kun ollaan, niin kyllä pitää luonnostaan olla arvostelukykyä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Mun mielipide tosiaan on se, että jokaisessa kunnioittavassa suhteessa toiselta kysytään että "käykö jos menen?" ja kuunnellaan toisen mielipidettä. Toinen juttu, mulle tulis sellanen olo, että kuinka paljon mies mua oikeasti sitten rakastaa jos on valmis jättämään mut vapaa-aikanaan itkevän lapsen kanssa kotiin kun tietää miten se itku stressaa ja kuluttaa? Ja kolmas, en tiedä muista ihmisistä (valtaosa ei näemmä jaa tätä näkemystä ) mutta meillä ainakin lapsi tehtiin yhdessä, lasta myös hoidetaan yhdessä.. Ei niin että isäntä tai emäntä voi milloin vaan lähteä tosta noin ulos pitämään hauskaa kun rupee nyppii kotielämä, molempien kuuluu olla mukana myös huonoina päivänä, tukemassa toisiaan, niinä päivinä kun tuntuu että se lapsen itku viiltää päässä ja itseäänkin itkettää, on toisen tuki tärkein..

No se että mennään kukin omalla vuorollaan vapaata aikaa viettämään, ei pois sulje sitä että yhdessä lasta hoidetaan! :headwall: Ja se että lähtee joskus jonnekin EI tarkoita sitä että "kotielämä alkaa nyppiä" :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Kyl mä myönnän ,et mussa on vikoja ja et oon ollu ihmeen tiukkis. En silti hyväksy tota valehtelua. Ja tosta luvan kysymisestä, kyl se mun mielestä on kohteliasta toista kohtaan kysyä, mut siinä oon samaa mieltä, et ei oikein sais kieltää aikuista ihmistä menemästä. Silti mä toimin niin.

Siis kysytäänkö monessakin suhteessa LUPA?! Eikö se riitä että sovitaan että mä meen sillon, mee sinä sitten. Minä en ikinä kysy, eikä multa kysytä saako jonnekin mennä tai jotain tehdä! Aikuisia ihmisiä kun ollaan, niin kyllä pitää luonnostaan olla arvostelukykyä!

No, siinä mieles lupa, et onks toisella jotain suunnitelmia tai onks ok muutenkin. aika tylyä mun mielestä vaan ilmotella omia menoja, ilman et ottaa toista huomioon. Mut tää on vaan mun mielipide ja näköjään olen vähemmistössä.

Alkuperäinen kirjoittaja dfjnf:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja urpo:
Mut pointti on se, et VALEHTELI päin naamaa. Eiks vaikeuksista pitäis keskustella?

taidat olla aika pikkusieluinen! eihän tuo ole edes vakava asia mistä miehesi valehteli. ei sentään valehdellut töihin menosta ja mennyt pettämään.

No, kuka sen vannoo, et ois menny pikkujouluihin. Oishan se voinu mennä jonkun luo. Tätä kyl en usko, mut vois olla mahdollista. Kokemusta on.

teillä ei taida olla suhde kovin vakaalla pohjalla miehesi kanssa ,tai miksi epäilet että miehesi pettäisi sinua ?

Suhde voi silti olla ihan vakaalla pohjallakin. Semmoinen jota on rankasti petetty aiemmassa suhteessa ymmärtää, että se luottamus vastakkaiseen sukupuoleen ja muihinkaan ihmisiin, ei palaudu välttämättä heti tai edes pidemmänkään ajan päästä. Se vaatii työstöä, keskustelua ja aikaa. Niin ja niitä tilanteita joissa on pakko luottaa ja huomaa että toinen olikin sen luottamuksen arvoinen.

Olen vaan huomannut, että ihmiset joita ei ole oikein kunnolla maan rakoon joskus parisuhteessa nöyryytetty, eivät tätä asiaa voi ymmärrettävästi täysin ymmärtää. Luottamus on heille itsestään selvyys.

Minua on edellisessä suhteessa rankasti petetty ja olen menettänyt SIIHEN mieheen luottamuksen, en koko ihmiskuntaan. Ja viimeinen asia olisi se, ett' nykyistä miestäni rankaisisin exäni tekemisistä :o

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

No, siinä mieles lupa, et onks toisella jotain suunnitelmia tai onks ok muutenkin. aika tylyä mun mielestä vaan ilmotella omia menoja, ilman et ottaa toista huomioon. Mut tää on vaan mun mielipide ja näköjään olen vähemmistössä.

Tietenkin asioista pitää keskustella, mutta ihan oikeasti, sä et voi kieltää etkä myöntää miestäsi menemästä, jos se haluaa mennä.

Minua on edellisessä suhteessa rankasti petetty ja olen menettänyt SIIHEN mieheen luottamuksen, en koko ihmiskuntaan. Ja viimeinen asia olisi se, ett' nykyistä miestäni rankaisisin exäni tekemisistä :o [/quote]

Kyse ei ole siitä, et mä tietoisesti saati sitten haluaisin rangaista miestä mistään. Ihmisen psyyke on vaan vähän monimutkaisempi koneisto.

Yhteistyössä