Mies valehteli menevänsä töihin,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uskomatonta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyl mä myönnän ,et mussa on vikoja ja et oon ollu ihmeen tiukkis. En silti hyväksy tota valehtelua. Ja tosta luvan kysymisestä, kyl se mun mielestä on kohteliasta toista kohtaan kysyä, mut siinä oon samaa mieltä, et ei oikein sais kieltää aikuista ihmistä menemästä. Silti mä toimin niin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, ne olis ollut jo viime la ne pikkujoulut. Ei se sit menny, vaikka siinä vaihees mulle ois todellakin ollu ihan sama, mihin ois menny. Mua on petetty edellises suhtees, ni on vissiin jäänyt traumat siitäkin, ku aina epäilyttää kaikki.

Itken van täällä, ku kaikki ahdistaa.

:hug: Koittakaa puhua, vaikka ammatti-auttajan kanssa. Sua on loukattu edellisessä suhteessa pahasti, mutta ne ongelmat on nyt takanapäin, eikä sun saatika sun uuden kumppanin tulisi joutua kärsimään menneiden takia. Varmasti miehesi rakastaa sinua ja teidän lasta yli kaiken, eikä tajunnut kuinka pahalta valehtelu tuntuu sinusta, koska sitä sä olet joutunut edellisessä suhteessa sietämään ihan liikaa. Sulla on oikeus nauttia parisuhteesta ja perhe-elämästä, joten ota missioksi jättää edellisen suhteen aiheuttama paha mieli ja epäluottamus ihmisiin taakse. Kaikki kyllä järjestyy kun vaan nostat kissan pöydälle ja alat tekemään rohkeasti töitä asian kanssa. Voimia!

Kyl mä myönnän ,et mussa on vikoja ja et oon ollu ihmeen tiukkis. En silti hyväksy tota valehtelua. Ja tosta luvan kysymisestä, kyl se mun mielestä on kohteliasta toista kohtaan kysyä, mut siinä oon samaa mieltä, et ei oikein sais kieltää aikuista ihmistä menemästä. Silti mä toimin niin.

No sä taidat tajuta itsekin sen, miksi mies valehteli. Puhukaa, ihmiset, asia läpi. Kyllä se siitä :hug:.

Mut pointti on se, et VALEHTELI päin naamaa. Eiks vaikeuksista pitäis keskustella?

taidat olla aika pikkusieluinen! eihän tuo ole edes vakava asia mistä miehesi valehteli. ei sentään valehdellut töihin menosta ja mennyt pettämään.

Kiva kun kaikki lynkkaa ap:n.. Mä kyllä ymmärrän miten voi ottaa pattiin toi valehtelu, varmasti syntyis melkoinen riemu täälläkin jos mies jäis kiinni moisesta.

Ja ymmärrän senkin että vihaisena suusta pääsee vaikka mitä sammakoita, tuskin sä enää oot eroa ottamassa? Ehkä teidän pitäis puhua näistä ihan rauhassa, kunhan ootte rauhoittuneet kummatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja urpo:
Mut pointti on se, et VALEHTELI päin naamaa. Eiks vaikeuksista pitäis keskustella?

taidat olla aika pikkusieluinen! eihän tuo ole edes vakava asia mistä miehesi valehteli. ei sentään valehdellut töihin menosta ja mennyt pettämään.

No, kuka sen vannoo, et ois menny pikkujouluihin. Oishan se voinu mennä jonkun luo. Tätä kyl en usko, mut vois olla mahdollista. Kokemusta on.

No, kuka sen vannoo, et ois menny pikkujouluihin. Oishan se voinu mennä jonkun luo. Tätä kyl en usko, mut vois olla mahdollista. Kokemusta on.

miehesi EI EHKÄ VÄLTTÄMÄTTÄ käy töissä edes viikolla!! ajattelepa sitä! voi sitä pettää muutenkin kuin yön pikkutunneilla pikkuhuppelissa pikkujouluissa.
kokemusta on!

Jos mun mies joutuisi valehtelemaan mulle, koska ei uskalla pyytää lupaa johonkin eli siis kertoa totuutta niin menisin peilin eteen katsomaan mikä omassa käytöksessäni on vialla.
En hyväksy valehtelua, mutta en myöskään pidä normaalina sitä ettei parisuhteessa voi puhua rehellisesti, kun pelkää toisen suuttuvan.

teillä ei taida olla suhde kovin vakaalla pohjalla miehesi kanssa ,tai miksi epäilet että miehesi pettäisi sinua ?

Monä en hyväksy valehtelua parisuhteessa, varsinkaan tuollaisesta asiasta! Oli puoliso tiukkis tai ei niin kyllä aikuisen miehen pitäis rehellisesti osata menonsa kertoa ja jos välttämättä juhliin tahtoo mennä niin kukaanhan ei millään maailman kielloilla sitä pysty estämään. Vauva on yhteinen ja jos äiti ei koe jaksavansa niin silloin isä saa tinkiä menoistaan, vaikka olis kerran vuodessa tapahtuva meno, tulee niitä kuitenkin uusia.

ei meidän suhteessa tarvii lupia kysellä oli vauvoja tai ei,,me ilmotetaan että olis tällänen sillon ja sinne menen...jos se juttu sattuu kiinnostaa...

mutta jos sä et jaksa tuon ikäsen vaavin kanssa nyt niin kuinka jaksat olla sen kanssa tulevat vuodet,,ja jos meinaat erota niin olet sen kanssa 24/h ihan yksin..
mutta sun mies oli typerä kun ei mennyt,ei nainen saa miestä alistaa tai toisin päin,,ei parisuhde toimi niin..ja ymmärän miksi mies "valehteli" vaikka toi oli kyllä totuuden muokkaamista,,eikä valehtelua...

Nii-in. Nyt teillä on vaikeuksia, joten keskustelkaa niistä. Täysin pöljää touhua alkaa uhkaamaan erolla, yhden vastoinkäymisen takia, joka ei edes ole kovin vakava. Sitä tää elämä on, että joskus on alamäkeäki eikä silti juna suistu raiteilta.

Mun mielipide tosiaan on se, että jokaisessa kunnioittavassa suhteessa toiselta kysytään että "käykö jos menen?" ja kuunnellaan toisen mielipidettä. Toinen juttu, mulle tulis sellanen olo, että kuinka paljon mies mua oikeasti sitten rakastaa jos on valmis jättämään mut vapaa-aikanaan itkevän lapsen kanssa kotiin kun tietää miten se itku stressaa ja kuluttaa? Ja kolmas, en tiedä muista ihmisistä (valtaosa ei näemmä jaa tätä näkemystä ) mutta meillä ainakin lapsi tehtiin yhdessä, lasta myös hoidetaan yhdessä.. Ei niin että isäntä tai emäntä voi milloin vaan lähteä tosta noin ulos pitämään hauskaa kun rupee nyppii kotielämä, molempien kuuluu olla mukana myös huonoina päivänä, tukemassa toisiaan, niinä päivinä kun tuntuu että se lapsen itku viiltää päässä ja itseäänkin itkettää, on toisen tuki tärkein..

Kaikissa on vikoja, niin sinussa kuin miehessäkin. Kukaan ei ole täydellinen ja parisuhteeseen tarvitaan kaksi.

Ja valehtelu on väärin ja kuuluu hyviin tapoihin asioista keskustella etukäteen vaimon kanssa.

Mutta myös maaperän pitää olla otollinen sille totta puhumiselle ja asialliselle keskustelulle. Eli jos olet koko ajan kireenä ja väsynyt, et luota ja pelkäät, niin miehet kyllä lipsahtaa äkkiä valkoisen valheen tielle. Varsinkaan kun eivät ymmärrä miltä sinusta tuntuu väsyneenä, hormoneissa ja turhautuneena.

Ja me ihmiset monesti toimitaan väärin, vaikka tiedämme tekevämme siinä tyhmästi. Ihmisiähän me ollaan. Pyri kumminkin parempaan, eli siihen avoimeen keskusteluun. Oletko kertonut miehellesi petetyksi tulemisen pelosta (Muista painottaa, että luotat kyllä häneen, mutta trauma on edellisestä suhteesta), omasta turhautumisesta ja siitä että toivot hänen nyt tässä uudessa elämäntilanteessa tukevan sinua ja olemalla läsnä. Lisäksi sano myös ääneen se, että tarvitsisit itsekin pienen hengähdystauon.

Pyytäkää mummo tms. hoitamaan ja menkää yhdessä nyt vaikka omiin pikkujouluihin, leffaan ja syömään. Puhukaa asia kumminkin halki ENNEN sitä, ei siellä "romanttisessa" illassa..

Tässä olis mun ehdotus. Niin ja hyvää ja rauhallista joulun odotusta, kyllä se elämä ja hormonit tasoittuu ja mieskin löytää isyytensä kun on sen aika.

dfjnf (vierailija) Pyytäkää mummo tms. hoitamaan ja menkää yhdessä nyt vaikka omiin pikkujouluihin, leffaan ja syömään. Puhukaa asia kumminkin halki ENNEN sitä, ei siellä "romanttisessa" illassa..

Tää autto meitä tosi paljon alussa kun oli vaikeeta, hyvä neuvo kallis!

muoks.. siis tollanen ilta.

No etköhän sinä aikuinen ihminen pärjää yhden illan yksin oman lapsesi kanssa. Ymmärrän kyllä että valehtelu suututtaa, mutta eikö kannattaisi välillä se mies päästää tuulettumaan kun se selvästi sitä kipeästi kaipaa, jos kerta on valmis valehtelemaankin päästäkseen. Jos sinua on joskus petetty aikaisemmassa suhteessasi, niin onhan se väärin että nyt ilmeisesti syytön miehesi joutuu siitä kärsimään. Jos on noin kova ahdistus edellisestä suhteesta jäänyt, niin suosittelisin ihan oikeasti, että kävisit juttelemassa siitä ihan ammatti ihmiselle, niin saisit käytyä ne asiat läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

teillä ei taida olla suhde kovin vakaalla pohjalla miehesi kanssa ,tai miksi epäilet että miehesi pettäisi sinua ?

Suhde voi silti olla ihan vakaalla pohjallakin. Semmoinen jota on rankasti petetty aiemmassa suhteessa ymmärtää, että se luottamus vastakkaiseen sukupuoleen ja muihinkaan ihmisiin, ei palaudu välttämättä heti tai edes pidemmänkään ajan päästä. Se vaatii työstöä, keskustelua ja aikaa. Niin ja niitä tilanteita joissa on pakko luottaa ja huomaa että toinen olikin sen luottamuksen arvoinen.

Olen vaan huomannut, että ihmiset joita ei ole oikein kunnolla maan rakoon joskus parisuhteessa nöyryytetty, eivät tätä asiaa voi ymmärrettävästi täysin ymmärtää. Luottamus on heille itsestään selvyys.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
ei meidän suhteessa tarvii lupia kysellä oli vauvoja tai ei,,me ilmotetaan että olis tällänen sillon ja sinne menen...jos se juttu sattuu kiinnostaa...

mutta jos sä et jaksa tuon ikäsen vaavin kanssa nyt niin kuinka jaksat olla sen kanssa tulevat vuodet,,ja jos meinaat erota niin olet sen kanssa 24/h ihan yksin..
mutta sun mies oli typerä kun ei mennyt,ei nainen saa miestä alistaa tai toisin päin,,ei parisuhde toimi niin..ja ymmärän miksi mies "valehteli" vaikka toi oli kyllä totuuden muokkaamista,,eikä valehtelua...

Siis, mitä totuuden muokkaamista? Kyl se mun mielestä, on selkeetä valehtelua, et sanoo menevänsä töihin, eikä työpäivä oikeasti ole!

Alkuperäinen kirjoittaja kUULES nyt ap:
Sinulla on aikamoisia ongelmia. Ota yhtyes mielenterveystoimistoon, ennen kuin pilaat parisuhteesi ja väsyt lapseesi. Ihan totta, nyt heti!

Ei nämä nyt niin vakavia ongelmia ole. Toki ei ammattiauttajan kanssa keskustelu pahasta ole (olenhan itsekin palveluja käyttänyt), mutta ajatuksesi ja tunteesi ovat varmasti monille pienten vauvojen väsyneille äideille tuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
viestistäsi päätellen en yhtään ihmettele miksi miehesi valehteli sinulle. Ne on yhdet pikkujoulut jotka kestävät yhden illan ja yön, ja sinä valitat jos miehesi olisi ollut menossa?

Mä kyllä ainakin ihmettelen, että valehteli. Törkee jätkä.
Ei ole mitään tekosyytä valehdella. Tuo vaan todisti sen, että on epärehellinen ollut todennäköisesti aiemminkin.
Ei tuon takia nyt erota kannata, mutta tee miehellesi selväksi, että rehellisyys on parisuhteen perusta. Onko pikkujoulut muka niin tärkeät ?? Nyt etusijalla olet sinä ja vauva!

Tää on surullinen ketju :(.

Ap on saanut hyviä vinkkejä, etenkin nimimerkiltä dfjnf (vierailija), mutta ei noteeraa niitä mitenkään. Ihan turhaa kai on ystävällisessä hengessä yrittääkään käydä rakentavaa keskustelua, jos asianosainen ei näe metsää puilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Jos mun mies joutuisi valehtelemaan mulle, koska ei uskalla pyytää lupaa johonkin eli siis kertoa totuutta niin menisin peilin eteen katsomaan mikä omassa käytöksessäni on vialla.
En hyväksy valehtelua, mutta en myöskään pidä normaalina sitä ettei parisuhteessa voi puhua rehellisesti, kun pelkää toisen suuttuvan.

PEESI!

Ihan samalla linjalla olen!

Yhteistyössä