Mies vaatii isyystestiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Mies tilas ulkomailta testipaketin ja siinä oli koepuikko (topsistikku) jota pyöritettiin suun limakalvoilla ja laitettiin pussiin. Tämä tehtiin vanhemmille ja vauvalle. Ne lähettiin takas ulkomaille ja tulos tuli postissa ja sp:nä jonkin ajan kuluttua, olisko ollut 2kk...
Ja sä jonka mielestä mä en muka hyväksy miehen epävarmuutta, niin ei ole kyse siitä! Jos sulle ei ole tehty näin, ET VOI tietää miltä se oikeesti tuntuu! Joten älä arvostele!

No toi on sinällään jotenkin inhottavan tuntuista, tuo, että ulkomailta tilataan joku tommonen testi, joka ainakin mun mielestä kuulostaa epäluotettavalta. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Nipo:
Jos olisin mies niin haluaisin kyllä testin itsekin teettää. Äiti kun voi aina olla varma äitiydestään, mutta miehellä isyys on kiinni luottamuksesta naiseensa. Itse en pitäisi testiä niinkään epäluottamuslauseena ja epäilyksenä että nyt on käyty vieraissa vaan vain varmistuksena sille että ei koskaan huonoina hetkinäkään epäillä. Olisi ihan hyvä jos kaikkien lasten isyys selvitettäisiin automaattisesti, taitaa tosin olla vielä aika kallista puuhaa.

Aivan!

Mä olen kai sen testin kannalla, koska mä tunnen yhden miehen, joka eli 11 vuotta naisen kanssa ja heillä oli lapsiakin. Sen 11 vuoden aikana tätä miestä epäilytti ja tuntui, ettei kaikki ole kunnossa ja nainen sanoi sille, että se on hullu ja vainoharhanen ja se usko sen.

Lopulta selvis, ettei ne kumpikaan lapsi ollut sen miehen omia. Se muuten yhä hakee niitä luokseen hoitoon.

Että vaikka se epäilys on ihan epäreilu ja tyhmä, niin paljon pienenpi paha on tehdä se testi, kuin olla epävarmuudessa. Ymmärrän kyllä myös sen, miten pahalta se naisesta tuntuu.

Eihän kukaan tunteilleen mitään voi. Tuskin se kuitenkaan loukkaisi jos testi olisi yleinen käytäntö (niin kuin sen kaiken järjen mukaan pitäisikin olla). Ihmiset eivät yleensä vaan itse tajua millaisia normien, perinteiden, tapojen ja tottumusten orjia he ovatkaan.

nyt kun asia on nostettu pöydälle niin se testi kannattaa ehdottomasti tehdä. jos ette tee,luultavasti miehes epäilys vaan kasvaa siitä ja erootte. sillon se vaatii testin ennen kun mitään elareita sopii maksavansa.
nythän se on jo ihan sama vaikka testin teette,kun olet jo loukkaantunut eikä se enää siitä muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Tehkää se testi, ja lisäksi mies sukupuolitautitesteihin, hän on tainnut itse käydä aidan toisella puolella kun sinua epäilee.

Itsellä taitais rakkaus hiipua tuossa tilanteessa.

Juu, ihan oikein, totta kai sukupuolitaudit voi testata kanssa. Eikä miehen pitäisi ottaa siitä nokkiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sit tietysti asian voi kääntää niinkin päin, että onko se lapsi ihmisenä miehelle tärkeä, vai vaan siinä tapauksessa, mikäli dna täsmää. :whistle:

Mielestäni tässä ei ole kyse siitä. Kyllä moni mies adoptoi lapsen ja rakastaa kuin omaansa, mutta silloin sen tietää että lapsi ei ole oma, ei hae hänestä omia ulkoisia tai luonteen piirteitään vaan tietää lähtökohdan. Rakkaus ei ole geeneistä kiinni, mutta mielestäni jokaisella on oikeus tietää varmasti onko lapsi omaa perimää kantava vai ei. Jos olisin mies en itsekään ilman erillistä omaa päätöstäni haluaisi kantaa vastuuta toisen miehen lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipo:
Mielestäni tässä ei ole kyse siitä. Kyllä moni mies adoptoi lapsen ja rakastaa kuin omaansa, mutta silloin sen tietää että lapsi ei ole oma, ei hae hänestä omia ulkoisia tai luonteen piirteitään vaan tietää lähtökohdan. Rakkaus ei ole geeneistä kiinni, mutta mielestäni jokaisella on oikeus tietää varmasti onko lapsi omaa perimää kantava vai ei. Jos olisin mies en itsekään ilman erillistä omaa päätöstäni haluaisi kantaa vastuuta toisen miehen lapsesta.

Mä taas ajattelen asian niin, että mun miehen täytyy tietää ilman mitään testejäkin, että meidän lapset ovat hänen siittämiään.

Jos toinen epäilee, niin silloin luotettavuus pitää todistaa. Menkää vaan siihen isyystestiin, eihän se haittaa, jos ap kerran puhuu totta.

Eihän testi vielä todista, ettei ole pettänyt. Vaikka olisikin pettänyt, niin voihan lapsi silti olla miehen. Tätä minä en ymmärrä, että jos epäilee toisen pettäneet, niin miten se luottamus sillä pelkästään voi palata.

jaksanut lukea koko ketjua, mutta itse vois ajatella asiaa myös niinpäin, että jos mies kantaisi vauvaa sisällään ja synnyttäisi ja sinä oisit vaan siittänyt, niin voisko itelle tulla epäilys, että jos mä en olekaan sen vanhempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos toinen epäilee, niin silloin luotettavuus pitää todistaa. Menkää vaan siihen isyystestiin, eihän se haittaa, jos ap kerran puhuu totta.

Eihän testi vielä todista, ettei ole pettänyt. Vaikka olisikin pettänyt, niin voihan lapsi silti olla miehen. Tätä minä en ymmärrä, että jos epäilee toisen pettäneet, niin miten se luottamus sillä pelkästään voi palata.

Ihan hyvä pointti. Mutta se, että toinen on valmis menemään siihen testiin, voi kuitenkin jo sinällään hälventää epäilyksiä.

Ihan hyvä pointti. Mutta se, että toinen on valmis menemään siihen testiin, voi kuitenkin jo sinällään hälventää epäilyksiä.

Tuskin.
Sillä jos mies on niin vainoharhainen, että epäilee isyyttään vaikka on ollut puolisonsa kanssa yhdessä iät ja ajat, raskaus on yhdessä toivottu ja suunniteltu, ja puoliso ei ole tehnyt mitään sellaista minkä vuoksi miehen pitäisi isyyttään epäillä, niin eiköhän se isyystestin jälkeen sitten keksi että pettänyt se kuitenkin on, mutta käyttänyt kumia niillä kerroilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Tuskin.
Sillä jos mies on niin vainoharhainen, että epäilee isyyttään vaikka on ollut puolisonsa kanssa yhdessä iät ja ajat, raskaus on yhdessä toivottu ja suunniteltu, ja puoliso ei ole tehnyt mitään sellaista minkä vuoksi miehen pitäisi isyyttään epäillä, niin eiköhän se isyystestin jälkeen sitten keksi että pettänyt se kuitenkin on, mutta käyttänyt kumia niillä kerroilla.

Niin no jos se tilanne on tommonen, niin eihän siihen auta vakuuttelut. :( Mut jos se mies vaan haluaa nähdä, suostuuko nainen siihen testiin vai ei?

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Täällä ei näköjään monikaan ymmärrä sitä että epäily on eri asia kun halu saada varmuus jostakin!

Mutta eikö se, että ei ole varma isyydestään, ole sama asia kuin epäily?
Sillä kai aikuinen mies itsekin tietää, mitä siihen vaaditaan että isä olisi joku muu kuin hän itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Tuskin.

Niin no jos se tilanne on tommonen, niin eihän siihen auta vakuuttelut. :( Mut jos se mies vaan haluaa nähdä, suostuuko nainen siihen testiin vai ei?

No mitä naisella on loppujen lopuksi hävittävää, jos suostuu testiin vaikka olisikin pettänyt. Jos ei mene testiin, se on selvä merkki, että on pettänyt. Jos menee, on kuitenkin mahdollisuus, että oma mies onkin isä. Eli ei sekään todista mitään, vaikka testeihin menee, jos mies joka tapauksessa ilman testejä lähtee kävelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Tehkää se testi, ja lisäksi mies sukupuolitautitesteihin, hän on tainnut itse käydä aidan toisella puolella kun sinua epäilee.

Itsellä taitais rakkaus hiipua tuossa tilanteessa.
Samaa mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Moniko nainen sitten loukkaantuu jos uusi seurustelukumppani vaatii sen sukupuolitautitestin? Kun sen vaatii moni nainen kuitenkin itsekin. Sehän on nykyään käsittääkseni aika yleinenkin käytäntö uusissa seurustelusuhteissa.

Uusi seurustelukumppani vs. avio/avomies monen vuoden ajalta?
Ei noita voi mun mielestä verrata toisiinsa. Uusi seurustelukumppani ei vielä mua kovin hyvin tuntisi, miehen taas pitäisi tuntea jos ja kun yhteistä taivalta on takana jo monta vuotta.

Yhteistyössä