Mies töissä ja itse opiskelen (onko reilua?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
Tää on sellanen asia josta sun täytyy jutella sun miehes kanssa. Meillä ainakin yhteiset rahat ja silloin ku miehellä enemmän rahaa ja mä olin kotona lapsen kaa siirsin miehen tililtä omalle kun tarttin rahaa.

oon kuullu kavereiltakin että heillä näin...mikä olis musta hyvä keino, mutten ees tiiä mitkä sen tunnukset on...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ollaan laitettu kaikki, mutta miehellä enemmän tuloja ni musta ois ihan reilua että myös enemmän kustantais...on niin tehnytkin mutta joskus tuntuu että ei tee sitä mielellään...

Minusta hänellä ei ole sinua kohtaan elatusvelvollisuutta, kun et ole aviovaimo eikä teillä ole lapsia...opintotuki ei riitä, mutta opintolainaa voi ottaa tai työskennellä opintojen ohella :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
ollaan laitettu kaikki, mutta miehellä enemmän tuloja ni musta ois ihan reilua että myös enemmän kustantais...on niin tehnytkin mutta joskus tuntuu että ei tee sitä mielellään...

Minusta hänellä ei ole sinua kohtaan elatusvelvollisuutta, kun et ole aviovaimo eikä teillä ole lapsia...opintotuki ei riitä, mutta opintolainaa voi ottaa tai työskennellä opintojen ohella :)

kuten kirjotin, en ole elätettävä ja olen töissä.

Sanon vielä sen verran, että meillä on omat rahat molemmilla. Ollaan naimisissa, kohta kaksi lasta. Minä kotona kotiohoidontuella, mies töissä.

Mies maksaa vuokran, netin ja sähkön. Molemmat maksetaan itse omat juttumme, omat osuutemme ruuasta, lasten menot puoliksi ja kodinhankinnat puoliksi. Siis tarvittaessa lasketaan ihan kuiteista ja tasataan tilit kerran kuussa. On toiminut meillä monta vuotta loistavasti, eletään kumpikin omien varojemme mukaan, eikä tarvii tapella rahasta ikinä.

Miksi se, että maksatte yhteiset kulunne puoliksi, ei sitten ole hyvä käytäntö?

(kirjoitit, että koska poikaystäväsi tienaa enemmän, niin sinusta hänen pitäisi myös maksaa enemmän)

Älä suostu maksamaan hänen osuuttaan ruokakustannuksista ja päivittäistavaroista!

(kirjoitit, että koska poikaystäväsi tienaa enemmän, niin sinusta hänen pitäisi myös maksaa enemmän)

Älä suostu maksamaan hänen osuuttaan ruokakustannuksista ja päivittäistavaroista!

Niin, minusta se nyt vaan olis parempi käytäntö, että molemmat ostaa niin kauan kun on rahaa ja kun toisella on vähemmän niin sitten toinen jolla enemmän ostaa tai laittaa toiselle rahaa. Näin ei tulis tällasia ärsytys tilanteita, koska musta just tämmöset on inhottavia ja tulee turhaa riitaa. Näin ne voi välttää kun ruokaa on kuitenkin ostettava. Onko oikein että toisella tonneja tilillä ja toinen ostaa kaikki pienestä opintorahasta, minusta ei. Kun kuitenkin yhdessä asutaan, en kuitenkaan jaksa alkaa nipottamaan ja laskemaan kuitteja, vaan että olis rennompaa..

mies tienaa paaaljon enemmän ja säännölliset tulot, olen iltalinjalla opiskelemassa ja en voi/kerkeä aamuisin olla töissä, myös haluan keskittyä täysillä opiskeluun, en usko että rahkeet riittäis sellaseen että olisin aamusin töissä ja illaksi vielä kouluun..meillä paljon asiakaspalvelua niin töissä kuin koulussa. Olen oman alan töissä, tällä alalla ei paljon löydy palkallista työtä, aina olisi alettava yrittäjäksi. Mutta onni oli että löysin tuon paikan ja sain sen, olen siis tunti palkalla ja aina ei asiakkaita ole edes.

Niin, minusta se nyt vaan olis parempi käytäntö, että molemmat ostaa niin kauan kun on rahaa ja kun toisella on vähemmän niin sitten toinen jolla enemmän ostaa tai laittaa toiselle rahaa. Näin ei tulis tällasia ärsytys tilanteita, koska musta just tämmöset on inhottavia ja tulee turhaa riitaa. Näin ne voi välttää kun ruokaa on kuitenkin ostettava. Onko oikein että toisella tonneja tilillä ja toinen ostaa kaikki pienestä opintorahasta, minusta ei. Kun kuitenkin yhdessä asutaan, en kuitenkaan jaksa alkaa nipottamaan ja laskemaan kuitteja, vaan että olis rennompaa..

Minusta selkeintä on se, että te maksatte puoliksi asumismenot ja muut yhteiset menot. Mies ei ole sinua kohtaan elatusvelvollinen. Kun menette naimisiin tai perustatte perheen on tilanne eri, ainakin minusta.

Olet töissä, joten pieni opintoraha ei suinkaan ole ainoa tulosi.

Se, että mies olettaa sinun maksavan hänenkin ruokansa, on ongelma minusta, mutta ei muut asiat.

Yhteistyössä