Mies töissä ja itse opiskelen (onko reilua?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Sanoo aina mulle että käytkö kaupassa, mutta pitää ihan itsestään selvyytenä että mulla aina on varaa ostella kaikkea, ei koskaan kysy onko mulla rahaa tai tarviinko. Ollaan pitkään oltu yhdessä ja minä käyn usein kaupassa, jos käymme yhdessä mies kyllä maksaa..maksan itse kaikki omat menot ja ostan kotiin ym kaikkea yhteistä. Usein ostan miehelle myös kaikkea tarpeellista. Mutta esim nyt elokuussa, ei opiskelijoille tule rahaa mistään..kun vasta syyskuussa tulee elokuunkin tuet. Olen töissä mutta palkka ei vielä tullut... Oisko siis oikein että mies laittais mun tilille rahaa ruokaostoksiin kun itse ei näköjään osaa käydä mitn ostamassa. Ei jos huomaa että maito/leipä ymym on loppu ni ei osaa! Ihan tuntuu uusavuttomalle, ja jos laitan kauppaan kysyy moneen kertaa että mitä tuoda, teen listan..
Mutta siis jos asuis yksin, niinköhän tuo ei kävis kaupassa vaikka huomaa että on loppumassa joku mitä tarvii...
En jaksa olla äiti aikuiselle miehelle!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sanoo aina mulle että käytkö kaupassa, mutta pitää ihan itsestään selvyytenä että mulla aina on varaa ostella kaikkea, ei koskaan kysy onko mulla rahaa tai tarviinko. Ollaan pitkään oltu yhdessä ja minä käyn usein kaupassa, jos käymme yhdessä mies kyllä maksaa..maksan itse kaikki omat menot ja ostan kotiin ym kaikkea yhteistä. Usein ostan miehelle myös kaikkea tarpeellista. Mutta esim nyt elokuussa, ei opiskelijoille tule rahaa mistään..kun vasta syyskuussa tulee elokuunkin tuet. Olen töissä mutta palkka ei vielä tullut... Oisko siis oikein että mies laittais mun tilille rahaa ruokaostoksiin kun itse ei näköjään osaa käydä mitn ostamassa. Ei jos huomaa että maito/leipä ymym on loppu ni ei osaa! Ihan tuntuu uusavuttomalle, ja jos laitan kauppaan kysyy moneen kertaa että mitä tuoda, teen listan..
Mutta siis jos asuis yksin, niinköhän tuo ei kävis kaupassa vaikka huomaa että on loppumassa joku mitä tarvii...
En jaksa olla äiti aikuiselle miehelle!

vielä lisään, että miehelle tulee 2 viikon välein noin 800e tili, josta laskuihin menee noin 100e ja oman puolikkaan vuokran maksaan vähän yli 200e, minä maksan toisen puolen asumistuestani joka vähän alle 200e. Opintotuki mulla on täysi, jotain 200e sekin...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mitä jos pyytäisit mieheltä talousrahaa? Sanot, että sulla ei ole. Voit käydä kaupassa, mutta sulla ei ole rahaa.

Olen pyytänytkin, mutta sitten ku laittaa ni luulee varmaan että sillä hirmusti 40e ostellaan...olen sanonukkin että jos ei käy itse kaupassa ni voi sitten mulle laittaa kuukaudessa jonkun vaikka 150e kaikkeen ruokaa ym. Se riittäis meille helposti!

Sanoo aina mulle että käytkö kaupassa, mutta pitää ihan itsestään selvyytenä että mulla aina on varaa ostella kaikkea, ei koskaan kysy onko mulla rahaa tai tarviinko.
Älä odota, että kysyy. Sano ja pyydä.

Mitä jos pyytäisit mieheltä talousrahaa? Sanot, että sulla ei ole. Voit käydä kaupassa, mutta sulla ei ole rahaa.

Olen pyytänytkin, mutta sitten ku laittaa ni luulee varmaan että sillä hirmusti 40e ostellaan...olen sanonukkin että jos ei käy itse kaupassa ni voi sitten mulle laittaa kuukaudessa jonkun vaikka 150e kaikkeen ruokaa ym. Se riittäis meille helposti!

siis luulee,että sillä nyt 4 viikkoa eletään, ei ehkä muistanut laittaa tänään, mutta se mua ärsyttää..muistan kun olin itse töissä ja sain lisäksi opintotuet, mies työttämänä vähän aikaa kun muutettiin toiseen kaupunkiin minun koulupaikan takia. Niin laitoin aina rahaa miehelleni, joskus ihan että voi ostaa jotain itselleen, kun minä se meillä olin joka tienasi enemmän... Ja pidin huolen ettei hänen tarvii pyytää, kysyin itse tai laitoin kysymättä rahaa. Musta vaan se jotenkin on inhottavaa ruinia...en tiiä miks, vaikka ihan ruokaan ym tarpeelliseen pyytäisinkin, silti ärsyttää kun toinen ei tule vastaan!! Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan... Ja ollaan oltu monia vuosia yhdessä.

Jos ei käy paljoa kaupassa,e i varmastikaan edes tajua, kuinka paljon ruoka oikeasti maksaa. Laita ostoslista käteen ja mies kauppaan. Pitää ison ihmisen jo osata.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Onko se sun aviomies ja lasten isä, vaiko poikaystävä vaan?

Kihlattu on, ei lapsia, itse oon 21 ja mies 22. En siis todella halua olla mikään elätettävä, mutta tilanne on tämä ja lähdin opiskelemaan sellaista alaa mistä olen haaveillut pitkään...mies kannusti ja tiesi että elän sitte vaan tuilla ym. Mutta löysin itselleni työpaikan ja kesät olen myös ollut aina töissä, joten en oo vaan lomaillu kun sillonkaan ei rahaa mistään tule kesäaikana. Että tosiaan yritän tienata myös itse. :)

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Tuommoinen mies vaihtoon, tuommoista ketään katsele.

No en laita! :D Ei niin painava syy ole. :) ehkä ei vaan tajua..täytyy illalla sanoa. kysyin vaan teidän mielipidettä että oonko vaan ahne/kamala vaimoke kun näin ajattelen. :D En omasta mielestäni ole. Hoidan tällee viikonloppusinkin kodin ja pesen pyykkiä. Yritän hoitaa samalla koulutehtävät ja näin. En ole laiska paska. :)

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Jos ei käy paljoa kaupassa,e i varmastikaan edes tajua, kuinka paljon ruoka oikeasti maksaa. Laita ostoslista käteen ja mies kauppaan. Pitää ison ihmisen jo osata.

Totta! Ja kun mies eläis varmaan vaan jollain yksinkertasilla jutuilla, oikeasti! :D itse tykkään tehdä ihan perus kotiruokaa mistä söis parikin päivää, salaattia ymym. terveellisesti ja monipuolisesti.

Eli miehes elää sun siivellä ruoan puolesta, muuten maksaa puolet ruoasta. Otappa kuule ja avaa tili mihin molemmat laittaa rahaa vaikka sata euroa ja sitten sillä ostetaan ruoat ja kun loppuu molemmat laittaa saman verran lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli miehes elää sun siivellä ruoan puolesta, muuten maksaa puolet ruoasta. Otappa kuule ja avaa tili mihin molemmat laittaa rahaa vaikka sata euroa ja sitten sillä ostetaan ruoat ja kun loppuu molemmat laittaa saman verran lisää.

S-tilille ollaan laitettu rahaa. Sieltä ostettu, mutta kun sekin miehen nimissä ni en voi itse ostaa sillä kortilla...vai onkohan mahdollista laittaa siihen että saa molemmat käyttää, mulla vaan se rinnakkaiskortti.

Suosittelen tätä myös!

Tää on sellanen asia josta sun täytyy jutella sun miehes kanssa. Meillä ainakin yhteiset rahat ja silloin ku miehellä enemmän rahaa ja mä olin kotona lapsen kaa siirsin miehen tililtä omalle kun tarttin rahaa.

Vuokran maksatte puoliksi, joten minusta voisitte myös jakaa ruokakulut puoliksi.

Vaikkapa siten, että molemmat laittaa 100 ?/kk ruokarahapurkkiin.

ollaan laitettu kaikki, mutta miehellä enemmän tuloja ni musta ois ihan reilua että myös enemmän kustantais...on niin tehnytkin mutta joskus tuntuu että ei tee sitä mielellään...

Vuokran maksatte puoliksi, joten minusta voisitte myös jakaa ruokakulut puoliksi.

Vaikkapa siten, että molemmat laittaa 100 ?/kk ruokarahapurkkiin.

hyvä idea kyllä! taijetaan laittaa toteutukseen.

Ja ns. henkilökohtaiset juttunsa kuten partavaahdon, dödön yms molemmat ostaa omista rahoistaan - et ostele niitä miehelle ruokarahoista, haiskoon pahalle ja olkoon pitkäpartainen jos ei kauppaan itseään saa :D

S-tilille ollaan laitettu rahaa. Sieltä ostettu, mutta kun sekin miehen nimissä ni en voi itse ostaa sillä kortilla...vai onkohan mahdollista laittaa siihen että saa molemmat käyttää, mulla vaan se rinnakkaiskortti.
Varmaan saa rinnakkaiskortin. Löytynee infoa: http://www.s-pankki.fi/

Yhteistyössä