Mies teki vauvalle aamupuuron...

  • Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti
että näin
En kyllä tajua mikä logiikka armaalla miehelläni taas aamulla oli... Hän siis poikkeuksellisesti hoiti vauvan aamusyötön tänään. Teen aina puuron korvikkeeseen, käytössä siis Muksun kaurapuuro joka on heti valmista. Näytin illalla mistä mitäkin löytää ja samalla sanoin että jääkaapissa on pumpattua maitoa nokkamukissa minkä sit antaa lisäksi. Kirjoitin myös puuronvalmistusohjeet lapulle.

Mies oli sitten mennyt ja sekoittanut korvikejauheen siihen pumpattuun (kylmään) maitoon, laittanut puurojauheen sekaan ja laittanut seoksen mikroon. Huoh...
 
"Viima"
Mä en käsittäny mitään. Mit väliä kunhan ruokaa sai. Jos ei kelpaa niin kirjoita ens kerralla paremmat ohjeet. Meil mies hoitaa lapsen tavallaan mä omallani, ruokaa saa, vaatteet päällä ja elos.
 
"vieras"
Siis anteeks mut minkälainen "mies" se on jos ei osaa lapselle puuroa laittaa.. Tai miten ihmeen hankalasti olit ohjeistanut?

Meillä myös vauvalla nuo Muksun puurojauheet käytössä ja mies todellakin osaa sen laittaa..
 
että näin
[QUOTE="Viima";27768349]Mä en käsittäny mitään. Mit väliä kunhan ruokaa sai. Jos ei kelpaa niin kirjoita ens kerralla paremmat ohjeet. Meil mies hoitaa lapsen tavallaan mä omallani, ruokaa saa, vaatteet päällä ja elos.[/QUOTE]

No ongelma oli a) sekoitti korvikejauheen maitoon, b) puurojauhe kuuluisi sekoittaa kuumaan nesteeseen, c) vauva jäi ilman aamumaitoa koska mies käytti sen puuroon.
 
Kyllä mä jätän 2v8kk ruokailu ajat lapulle ja mies voi niistä ajoista lunttia, jos johonkin menen. Hyvin ovat pärjänneet ja tytär syökin sillon samaa tahtia kuin isänsä :D. Viimeks selitti mulle, että minä syön samaa kuin isi ja isin kanssa :D.
 
"Viima"
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;27768377:
No ongelma oli a) sekoitti korvikejauheen maitoon, b) puurojauhe kuuluisi sekoittaa kuumaan nesteeseen, c) vauva jäi ilman aamumaitoa koska mies käytti sen puuroon.
Ok. En oo koskaan käyttänyt puurojaihetta enkä korviketta joten en olis itsekään osannut. Mut lapselle voi nyt antaabaik korviketta aamumaitona ja puuro ei tainnut pilalle mennä, vai?
 
että näin
[QUOTE="vieras";27768371]Siis anteeks mut minkälainen "mies" se on jos ei osaa lapselle puuroa laittaa.. Tai miten ihmeen hankalasti olit ohjeistanut?

Meillä myös vauvalla nuo Muksun puurojauheet käytössä ja mies todellakin osaa sen laittaa..[/QUOTE]

Ihan olin kohta kohdalta laittanut mitä sekoittaa ja mihin. Mies vaan oli jättänyt välistä kohdan "90ml keitettyä vettä". Tuon kohdan yläpuolella luki tuosta nokkamukimaidosta, eli ilmeisesti oli sit siinä mennyt sekaisin.
 
että näin
[QUOTE="Viima";27768412]Ok. En oo koskaan käyttänyt puurojaihetta enkä korviketta joten en olis itsekään osannut. Mut lapselle voi nyt antaabaik korviketta aamumaitona ja puuro ei tainnut pilalle mennä, vai?[/QUOTE]

Juu vois antaa, mutta ei mies ollut edes tajunnut että pitäis maitoakin antaa.. Puuro ei kuulemma hirveen hyvin ollut maittanut, että kai siinä jotain vikaa vauvan mielestä ainakin oli.
 
että näin
Kirjaapa meillekin ne ohjeet luettavaksi niin voidaan miettiä onko tarpeeksi yksinkertaiset myös meidän mielestä jotka ei ole puurojauheita käyttänyt :)
Hmm, lappu on jo roskissa mutta suurinpiirtein näin siinä luki:

Maito:
- nokkamukissa jääkaapissa

Puuro:
- 90ml keitettyä vettä+3 mitallista maitojauhetta, sekoita pullossa ja kaada lautaselle
- lisää joukkoon 3 mitallista puurojauhetta
 
"Viima"
Niin. Meil laps alkoi vast 9kk juomaan mukista, ja silloinkin määrät olemattomia, 0.5-1dl päiväs! Sitä ennen muutamia härppyjä vettä. Eli aamumaidot pullosta on mullekin ihan utopiaa. Älkää siis haukkuko miestä joka parhaansa yritti. Mist voi tietää jos ei aikemmin ole tehnyt!
 
olit
Alkuperäinen kirjoittaja etä näin;27768491:
Ei kyllä kumpaakaan, asialle on vaan naurettu :p Miksi siitä riitaa tulisi?
Aloituksesi ei vaikuttanut,että olisit mitenkään huvittunut asiasta vaan erittäin kyllästynyt. Johan tuo Huoh tulla kertoo siitä.

Miksi ihmeessä pitää sekoittaa pullossa,miksi ei siinä lautasella suoraa?
 

Yhteistyössä