Mies tahtoo viettää joulut ex-perheensä kans?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kukaties"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos vastauksista.

Joulu tarkoittaa koko jouluaattoa + mahd. seuraavaa yötä.

En pyri erottamaan, todellakaan, miestä lapsistaan. Mutta minullakin on lapsia. Kuvio menee perin vaikeaksi, jos tähän nyt vaikka tuotaisiin munkin exäni (=lasten isä) sun muuta. Entäs sitten seuraava joulu? Lapset ovat tervetulleita, mutta ei kai kaikkia exiä voi mukana vaan roikuttaa, sentään. Miten silloin rakennetaan sitä uutta, yhteistä perhettä? Ja miksi luoda lapsille illuusio ex-perheestä, kun se kerran jo on särkynyt. En minä vaan, valitettavasti näe, että näin voisi uuden perheen rakentaa. Siitä kai tässä lie kyse.

Kiitos vastauksista.

Joulu tarkoittaa koko jouluaattoa + mahd. seuraavaa yötä.

En pyri erottamaan, todellakaan, miestä lapsistaan. Mutta minullakin on lapsia. Kuvio menee perin vaikeaksi, jos tähän nyt vaikka tuotaisiin munkin exäni (=lasten isä) sun muuta. Entäs sitten seuraava joulu? Lapset ovat tervetulleita, mutta ei kai kaikkia exiä voi mukana vaan roikuttaa, sentään. Miten silloin rakennetaan sitä uutta, yhteistä perhettä? Ja miksi luoda lapsille illuusio ex-perheestä, kun se kerran jo on särkynyt. En minä vaan, valitettavasti näe, että näin voisi uuden perheen rakentaa. Siitä kai tässä lie kyse.

ei sillä miehellä ne aiemmat lapset häviä mihinkään, vaikka kuinka te perustaisitte yhdessä perhettä. meinaatko, että mies olisi nyt vain sinun ja lastesi kanssa? ei mitään yhteyksiä ex-puolisoon ja lapsiin.. ne lapset kun ei koskaan muutu exäksi.

Miksi useissa viesteissä vähätellään 8 kk seurusteluaikaa? Joku on voinut olla suhteessa kymmenen vuotta ja saada monta lastakin ilman suuria tunteita ja sitten löytää jonkun uuden, johon rakastuu ja joka on se oikea. Ei määrällä väliä, kunhan laatu on hyvää :) On vaarallista kuvitella, että suhteen pituus on mittari suhteen vakavuudesta tai varsinkaan rakkauden määrästä tai laadusta. Joku rakastaa yhtä kumppaniaan kuin ystävää, mutta jotain toista kumppaniaan kuin rakastajaa.

Ap on kuitenkin tuon miehen nykyinen nainen ja hänen kuuluu olla tärkeämpi kuin entinen nainen. Vaikka lapset ovat tärkeimmät niin heille on terveellistä tajuta, että heillä on nyt kaksi perhettä. Minusta olisi väärin lapsia kohtaan, että ap ja hänen miehensä menisivät miehen enitsen puolison kotiin joulun viettoon.

Mä en enää missään tapauksessa haluaisi miestä jolla on lapsia, elleivät ne ole jo aikuisia...ei ne lapset sinänsä, mutta se ex, joka käytti lapsia kokoajan ihme valtapelien pelaamiseen. Ex puuttui ihan joka asiaan, ei saanut tehdä sitä eikä tätä, lasten kanssa ei saanut mennä mihinkään huvipaikkoihin koska niihin mennään vain oikean äidin kanssa, synttäreitä tai joulua ei miehen lapset olisi ollenkaan saanet viettää meidän kanssamme, vaikka siis asuimme yhdessä, koska sellaistakin kuului tehdä vain oikean äidin kanssa jne.

[QUOTE="ihmettelen";24312278]Miksi useissa viesteissä vähätellään 8 kk seurusteluaikaa? Joku on voinut olla suhteessa kymmenen vuotta ja saada monta lastakin ilman suuria tunteita ja sitten löytää jonkun uuden, johon rakastuu ja joka on se oikea. Ei määrällä väliä, kunhan laatu on hyvää :) On vaarallista kuvitella, että suhteen pituus on mittari suhteen vakavuudesta tai varsinkaan rakkauden määrästä tai laadusta. Joku rakastaa yhtä kumppaniaan kuin ystävää, mutta jotain toista kumppaniaan kuin rakastajaa.

Ap on kuitenkin tuon miehen nykyinen nainen ja hänen kuuluu olla tärkeämpi kuin entinen nainen. Vaikka lapset ovat tärkeimmät niin heille on terveellistä tajuta, että heillä on nyt kaksi perhettä. Minusta olisi väärin lapsia kohtaan, että ap ja hänen miehensä menisivät miehen enitsen puolison kotiin joulun viettoon.[/QUOTE]

Lapsia kohtaan olisi oikein, että isä ei heitä jouluna näkisi? Millä tavoin oikein?

Meillä tehtiin ensimmäisenä jouluna niin että lapsi oli aaton isällään ja kävin siellä olemassa reilun tunnin eli sen ajan kun joulupukki kävi. Sitten lähdin kotiin ja ex ja lapsi jäivät viettämään aattoa keskenään. Tämä oli lapsen toiveesta eikä nykyisellä puolisolla ollut mitään sitä vastaan.
Seuraavat joulut ovat menneet vuoroin isän ja vuoroin äidin luona, lapsikin oli sitten jo isompi että ymmärsi selkeästi ettei äiti ja isä ole enää yhdessä.

Minä en oikein ymmärrä, että vietetään tärkeitä juhlapäiviä "ex-perheenä", jos kerran ollaan jo erottu.
Sitähän se ero valitettavasti tarkoittaa, erotaan entisistä yhteisisä tavoista. Kyllä se lasten etu pitää ajatella jo ennen eroa ja tajuta, mitä ero tuo tullessaan.
Ajattelevatko kaikki tosiaan noin, että tässä ketjussa mainitun miehen on ok viettää joulu ex-perheensä kanssa, vaikka uusi vakituinen kumppani on kuvioissa? En siis tarkoita lasta, vaan myös ex-puolisoa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;24312774:
Minä en oikein ymmärrä, että vietetään tärkeitä juhlapäiviä "ex-perheenä", jos kerran ollaan jo erottu.
Sitähän se ero valitettavasti tarkoittaa, erotaan entisistä yhteisisä tavoista. Kyllä se lasten etu pitää ajatella jo ennen eroa ja tajuta, mitä ero tuo tullessaan.
Ajattelevatko kaikki tosiaan noin, että tässä ketjussa mainitun miehen on ok viettää joulu ex-perheensä kanssa, vaikka uusi vakituinen kumppani on kuvioissa? En siis tarkoita lasta, vaan myös ex-puolisoa.

Vasta 8 kk seurustelleet eivätkä asu yhdessä, naisen lapset isän luona ja joutuisi olemaan yksin kun uusi mies tahtoisi olla lastensa kanssa jouluna...

[QUOTE="vieras";24312806]Vasta 8 kk seurustelleet eivätkä asu yhdessä, naisen lapset isän luona ja joutuisi olemaan yksin kun uusi mies tahtoisi olla lastensa kanssa jouluna...[/QUOTE]

Miksi lapset eivät voi tulla isän ja uuden kumppanin luokse jouluksi?
Eikö lasten äidille riittäisi se, että lapset saavat olla isänsä kanssa, jos lapset sitä kerran haluavat?

Entä jos tilanteessa uusi kumppani olisi vaikkapa vaimo?

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24312920:
Mä vietän ensi joulun lasteni ja ex-puolisoni kanssa. Toisinsanoen kutsun exän viettämään joulua meille. Ns "uusi helluni" on lapseton ja viettänee sen vanhempiensa seurassa. Järjestely on käsittääkseni kaikille ok. :)

Saanko kysyä, miksi haluat viettää joulun ex-puolisosi kanssa?

[QUOTE="niin";24312934]Saanko kysyä, miksi haluat viettää joulun ex-puolisosi kanssa?[/QUOTE]

Vain ja ainoastaan lasten takia. Ensimäinen joulu eron jälkeen (erottiin tammikuussa) ja olkoon tämäkin lapsille pehmeä lasku "uuteen elämään". :) Sitä euraavista jouluista ei tietoa, mutta tänä vuonna näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24313005:
Vain ja ainoastaan lasten takia. Ensimäinen joulu eron jälkeen (erottiin tammikuussa) ja olkoon tämäkin lapsille pehmeä lasku "uuteen elämään". :) Sitä euraavista jouluista ei tietoa, mutta tänä vuonna näin.

ok...
Oletko kuitenkin hyväksynyt tosiasian, että lapsenne joutuvat jossakin vaiheessä todennäköisesti tottumaan ajatukseen, että ette vietäkään kaikki joulua yhdessä "ex-perheenä"?

[QUOTE="niin";24313030]ok...
Oletko kuitenkin hyväksynyt tosiasian, että lapsenne joutuvat jossakin vaiheessä todennäköisesti tottumaan ajatukseen, että ette vietäkään kaikki joulua yhdessä "ex-perheenä"?[/QUOTE]

Tuota noin, niinkuin sanoin, tämä on pehmeä lasku lapsille. Mä olen asian hyväksynyt jo ennen eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24313107:
Tuota noin, niinkuin sanoin, tämä on pehmeä lasku lapsille. Mä olen asian hyväksynyt jo ennen eroa.

Sitä juuri ajoinkin takaa, että oletko hyväksynyt sen tosiasian, että lapsesikin joutuvat hyväksymään sen tilanteen. Aikuiset ovat eronneet ja se vaikuttaa väistämättä kaikkien osapuolten elämään.
Mutta mitäs tässä sekaantumaan toisten asioihin. Oikein mukavaa lähestyvää syksyä :)

Jouluun en ota kantaa, mutta muistanevat aikuiset ihmiset, että lapselle perhe on hän ja vanhempansa. Aina. Ihan sama, missä osoitteessa ne asuvat. Ei se sitä tarkoita, ettei lapsi tietäisi ja ymmärtäisi näiden eronneen aikaa sitten. Ja jokaisella on oikeutensa perheeseen ja siihen, ketä siihen laskee kuuluvaksi.

Jouluun en ota kantaa, mutta muistanevat aikuiset ihmiset, että lapselle perhe on hän ja vanhempansa. Aina. Ihan sama, missä osoitteessa ne asuvat. Ei se sitä tarkoita, ettei lapsi tietäisi ja ymmärtäisi näiden eronneen aikaa sitten. Ja jokaisella on oikeutensa perheeseen ja siihen, ketä siihen laskee kuuluvaksi.

Miksi eronneet sitten pariutuvat uudelleen?
Jos uuden puolison kanssa syntyy yhteisiä lapsia, menevätkö aikuiset siltikin aina eksiensä luokse joulua viettämään :o

Jos pelkästään lapsilta kysytään, kyllähän he haluaisivat omat vanhempansa saman katon alle vaikka joka päivä, otaksuisin.

[QUOTE="niin";24313146]Sitä juuri ajoinkin takaa, että oletko hyväksynyt sen tosiasian, että lapsesikin joutuvat hyväksymään sen tilanteen. Aikuiset ovat eronneet ja se vaikuttaa väistämättä kaikkien osapuolten elämään.
Mutta mitäs tässä sekaantumaan toisten asioihin. Oikein mukavaa lähestyvää syksyä :)[/QUOTE]

Niin, vaikuttaahan se. Onhan se toki hieman kova pala itselleni että täytyy aiheuttaa lapsille ns. pettymyksiä kun perhe ei olekaan enää koossa. Mutta niinkuin sanoin, olen hyväksynyt asian. Lapsia ei voi, eikä tulekaan kasvattaa pumpulissa. He tulevat kokemaan pahempiakin pettymyksiä elämässään. Ja onneksi he kasvavat kokoajan ja vuoden päästä heilläkin on lisää "ymmärtämystä".

Kiitos, syksy onkin lempivuodenaikani. :heart: Mukavaa syksyä myös sinulle. :)

Miten aikuinen ihminen ei osaa olla yksin?
Mun mielestä isän ja äidin kuuluukin olla lastensa luona lapselle tärkeinä päivinä (synttärit,joulu yms).Mä hen.koht. ihmettelisin jos mies ei jouluna haluaisi olla lastensa kanssa.
Miksei ap voi viettää joulua ihan niinkuin on viettänyt ennen tätä nykyistä miestä?Mennä omille sukulaisille tai sinne minne on kutsuttu..

Minusta kuulostaa ihanalta, että mies haluaa nähdä lapsiaan, kun kuitenkin ne lapset ovat aina hänenkin lapsiaan. Oma exäni lopetti lastensa tapaamisen yhteishuoltajuudesta huolimatta käytännössä kokonaan (lukuunottamatta lastensa syntymäpäiviä ja joululahjojen tuontia tyylillä:täs on lahjat, ja moi) kun hänen uuteen liittoonsa syntyi yhteinen lapsi. Voin kertoa lasteni olleen alkuun katkeria, nykyään varhais teineille asia on "ihan sama". Perheekseen lapset koulussa kuvailevat äidin ja sisarukset. Mielestäni ei tämäkään ratkaisu, ja isyyden hoitaminen ole ookoo.

Lapset ei ainakaan tässä uusperheessä päätä riippumatta siitä kauanko uusikko on ollut kuvioissa. Ex-puolisoiden ei tartte tavata ollenkaan ja tapaamiset menee tapaamissopimuksen mukaan. Ex-puolisot on sijalla 1000000000000000. Uusi PARISUHDE sijalla 1 ja lapset sijalla 2. Väestöliiton mukaan: Uusiperheen kantava voima ja ykkösprioriteetti on PARISUHDE. Piste.

Suosittelen vertaistuen takia liittymään uusperheiden palstalle. Googlettamalla löytyy

Ja vielä:

Minulle tämä on toinen joulu eron jälkeen. Edellisenä jouluna minulla oli lapset, nyt he ovat isällään. Toki voisin mennä sukulaisille, vanhemmilleni, sisaruksilleni, mutta miksi? Nykyinen mieheni on viettänyt kaikki eron jälkeiset joulut (3) ex-perhe -kokoonpanolla, mutta hän onkin ollut aiemmin "sinkku".

Puolustan sinällään ilman muuta lasten oikeutta vanhempiin ja perhejoulut on varmaan kivoja, mutta kauanko uusperheessä voidaan juhlina palata ex-perhe-kokoonpanoon? Ja miksi pitäisi? Mistä se uusi yhteinen traditio sitten syntyy, sitäkö ei tarvita?

Yhteistyössä