Mies tahtoo viettää joulut ex-perheensä kans?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kukaties"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tottakai menisin lasten ja miehen kanssa viettämään joulua sen rouva exän kanssa, ei mitään ongelmaa. Omat lapset olisivat isällä, että voisin täysin keskittyä sitten näihin uusperhelapsiin minäkin.

[QUOTE="vieras";24310328]jaa-a vähän on kyllä manipuloinnin makua. Hyvä isä voi olla menemättä sinne joulunviettoon.[/QUOTE]
Jos vaihtoehdot ovat:

a) lyhytaikainen seurustelukumppani, ei yhteisiä lapsia, seurustelukumppanin lapset tämän exän luona
b) omat lapset

Olisi oma valinta a). Sitten jos uuden seurustelukumppanin kanssa saa lapsia, voi joulut aiemmasta liitosta olevien lasten kanssa jäädä väliin, jos yhä viettävät joulut äidillään.

[QUOTE="mä";24310356]Jos vaihtoehdot ovat:

a) lyhytaikainen seurustelukumppani, ei yhteisiä lapsia, seurustelukumppanin lapset tämän exän luona
b) omat lapset

Olisi oma valinta a). Sitten jos uuden seurustelukumppanin kanssa saa lapsia, voi joulut aiemmasta liitosta olevien lasten kanssa jäädä väliin, jos yhä viettävät joulut äidillään.[/QUOTE]

Eli valitsit vaihtoehdon b.

[QUOTE="vieras";24310346]Miksi? Ettei tyttöystävä suutu?[/QUOTE]

Ei, vaan jos sen uuden kanssa halutaan ihan tosissaan nyt rakentaa uutta hyvää parisuhdetta ja tulevaisuutta.

No, tilanteita on erilaisia, mutta mun mielestä nyt pitäis panostaa lapsiin, mutta ilman sen exän läsnäoloa.

[QUOTE="vieras";24310371]Ei, vaan jos sen uuden kanssa halutaan ihan tosissaan nyt rakentaa uutta hyvää parisuhdetta ja tulevaisuutta.

No, tilanteita on erilaisia, mutta mun mielestä nyt pitäis panostaa lapsiin, mutta ilman sen exän läsnäoloa.[/QUOTE]

Mitä se joulu lasten toiveesta exän luona vietettynä siihen uuden kanssa rakentamiseen? Exä on exä jos ei voi luottaa puolisoonsa niin on parempi jättää sellaset suhteet alkujaankin.

[QUOTE="vieras";24310346]Miksi? Ettei tyttöystävä suutu?[/QUOTE]

Tässä annetaan lasten manipuloida. Tottakai lapset toivovat, että oma isä ja äiti olisivat yhdessä ja varmaan joulunakin näin. Aikuisilta on suurta tyhmyyttä ja karhunpalvelus lapsille puhua erotilanteessa joulujärjestelyistä puoli vuotta ennen joulua ja vieläpä kysyä kuinka he haluavat joulun viettää.

Jos ex-vaimo ja uusi tyttöystävä ovat hyviä kavereita keskenään, niin mikä jottei. Jos eivät ole, on parhaimmillaan luvassa kylmä joulunäytelmä, ellei jopa repivä draama.

[QUOTE="vieras";24310371]Ei, vaan jos sen uuden kanssa halutaan ihan tosissaan nyt rakentaa uutta hyvää parisuhdetta ja tulevaisuutta.[/QUOTE]
Vuodessa on kai 364 muuta päivää panostaa uuteen parisuhteeseen. Lapselle joulu on tärkeä, aikuiselle myös. Mutta aikuisesta tulee lapsellinen, jos hyppii tasajalkaa pää punaisena, kun mies haluaa laittaa lapset tämän edelle.

[QUOTE="mä";24310374]Kyllä. :D Näköjään näin vähäisissä vaihtoehdoissakin voi mennä sekaisin. :D[/QUOTE]

Niinpä :D

Tunnen syvää sympatiaan sitä miesparkaa kohtaan joka joutuu oikeassa elämässä näiden valintojen eteen =)

[QUOTE="Äiti";24310382]Tässä annetaan lasten manipuloida. Tottakai lapset toivovat, että oma isä ja äiti olisivat yhdessä ja varmaan joulunakin näin. Aikuisilta on suurta tyhmyyttä ja karhunpalvelus lapsille puhua erotilanteessa joulujärjestelyistä puoli vuotta ennen joulua ja vieläpä kysyä kuinka he haluavat joulun viettää.

Jos ex-vaimo ja uusi tyttöystävä ovat hyviä kavereita keskenään, niin mikä jottei. Jos eivät ole, on parhaimmillaan luvassa kylmä joulunäytelmä, ellei jopa repivä draama.[/QUOTE]

Mitä manipuloimista se on jos haluaa viettää joulun kaikkein rakkaimpien kanssa, varsinkin kun uusi tyttöystäväkin on kutsuttu? Ei kaikki lapste edes toivo että vanhemmat olisi yhdessä, jotkut ymmärtävät että erossa parempi. Kyllä mä heittäisin sellaisen miehen jorpakkoon joka ei antais mun laittaa lapsia ykköseks, ihan joka tilanteessa. Ei perhe-elämä ole valtaistelua parisuhteen ja lasten välillä, ne voi molemmat toteuttaa sulassa sovussa kun kukaan ei ryhdy itsekkääksi ja mustasukkaiseksi.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Ei mulla tulis mieleenkään viettää joulua eksäni kanssa. Lapsi on jokatoisen joulun hänellä ja joka toisen mun luona. Sillon kun lapsi on isällään, mulla on omat suunnitelmat. Sama muissakin sovituissa tapaamisissa. Ei mevietetä muutenkaan aikaa yhdessä, välillä juodaan kupit kahvia ja puhutaan lapsen asioista samalla ku vaihdetaan..

[QUOTE="Puhina";24310425]Ei mulla tulis mieleenkään viettää joulua eksäni kanssa. Lapsi on jokatoisen joulun hänellä ja joka toisen mun luona. Sillon kun lapsi on isällään, mulla on omat suunnitelmat. Sama muissakin sovituissa tapaamisissa. Ei mevietetä muutenkaan aikaa yhdessä, välillä juodaan kupit kahvia ja puhutaan lapsen asioista samalla ku vaihdetaan..[/QUOTE]

Sinulle ei tule mieleen, jollekin muulle tulee mieleen. Tekeekö jompikumpi väärin vai molemmat oikein...?

mun mielestä on uskomatonta miten näistä uusperhekuvioista tulee aina jotain valtataistelua! Munattomia miehiä maailma täys jotka menevät uuden naisensa pillin mukaan ja jättävvät lapset sijalle 2. Lapset on ykkösenä, oli puoliso kuka tahansa.

Hittoako siinä sitten hankkimaan mitään puolisoa, eläis niiden elämääkin tärkeämpien lastensa kanssa sitten ihan keskenään! Ei se uusi kumppanikaan ole mikään lelu minkä voi laittaa kaappiin siksi aikaa kun on tärkeämpää tekemistä ja sit ottaa taas esille kun tarttee kotipiikaa, lastenvahtia tai kassien tyhjenystä, vaan elävä ihminen omine tunteineen.

Mä en tajua, kuka nainen on niin kaheli, että lähtee suhteeseen miehen kanssa, jolla lapsia jo ennestään. Tuossahan on vielä pahemmassa asemassa kun jonkun heimopäällikön kakkosvaimona tai naimisissa olevan toisena naisena.

kuulostaa hyvältä isältä. Tuollaisen kanssa voisin itsekin lisääntyä. Liikaa on niitä miehiä, joita ei ne lapset vois enää vähempää kiinnostaa, kun uusi tyttöystävä ilmestyy kuvaan.

[QUOTE="vieras";24310440]Hittoako siinä sitten hankkimaan mitään puolisoa, eläis niiden elämääkin tärkeämpien lastensa kanssa sitten ihan keskenään! Ei se uusi kumppanikaan ole mikään lelu minkä voi laittaa kaappiin siksi aikaa kun on tärkeämpää tekemistä ja sit ottaa taas esille kun tarttee kotipiikaa, lastenvahtia tai kassien tyhjenystä, vaan elävä ihminen omine tunteineen.

Mä en tajua, kuka nainen on niin kaheli, että lähtee suhteeseen miehen kanssa, jolla lapsia jo ennestään. Tuossahan on vielä pahemmassa asemassa kun jonkun heimopäällikön kakkosvaimona tai naimisissa olevan toisena naisena.[/QUOTE]

No tämäkö on sitten parempi vaihtoehto?

Mä en tajua, kuka mies on niin kaheli, että lähtee suhteeseen naisen kanssa, jolla lapsia jo ennestään.

Ei oo terve kuvio ollenkaan, ei lapsille eikä aikuisille. Kun ero on tullut, niin väkisinkin tulee muutoksia lastenkin elämään.

Aika monet ex-vaimot käyvät reviiri- ja omistustaistoa miehestä, kun uusi puoliso on kuvioissa ja mikä ikävintä: usein lasten kautta.

Tollasessa tilanteessa ap:n on paras kertoa suoraan, mikä mättää ja miltä tollanen tuntuu. Suuttukoon mies tai ei, mutta jos se vaikka sit ymmärtäis.

[QUOTE="vieras";24310486]No tämäkö on sitten parempi vaihtoehto?

Mä en tajua, kuka mies on niin kaheli, että lähtee suhteeseen naisen kanssa, jolla lapsia jo ennestään.[/QUOTE]

No en mä tajua semmoisia miehiä sen enempää.

[QUOTE="kop";24310489]Ei oo terve kuvio ollenkaan, ei lapsille eikä aikuisille. Kun ero on tullut, niin väkisinkin tulee muutoksia lastenkin elämään.

Aika monet ex-vaimot käyvät reviiri- ja omistustaistoa miehestä, kun uusi puoliso on kuvioissa ja mikä ikävintä: usein lasten kautta.

Tollasessa tilanteessa ap:n on paras kertoa suoraan, mikä mättää ja miltä tollanen tuntuu. Suuttukoon mies tai ei, mutta jos se vaikka sit ymmärtäis.[/QUOTE]

Se että mies haluaa olla lastensa kanssa jouluna on reviiri- ja omistustaistoa, vai käykö tässä tapauksessa tämä 8 kk tyttöystävä sitä?

• Tykkää
Reactions: misStar

Yhteistyössä