Mies syyttää kaikenlaisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vainoharhainen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos todella monesta ja hyvin mietitystä vastauksesta! Erityisen mielenkiintoista oli lukea nimim. "miehen kokemuksella" ja "kiukkuisen ukon eukko" tekstejä, koska koin saavani niistä konkreettisia vinkkejä, miten tästä eteen päin.

Vaikka toisinaan jäänkin miettimään miehen raivarin jälkeen, olinko tosiaankin tehnyt jotain niin, että suuttumiseen syytä olisi ollut, niin suurimman osan raivareista uskon leimahtavan jostain muusta syystä kuin minusta. Miehellä on joko jotain "patoutuneita vihan tunteita" (ketä kohtaan? en tiedä) tai sitten kyse on hormonaalisesta heilahtelusta.

Nyt on taas todella ihana viikonloppu takana, ja viime viikon raivarit ovat melkein jo unohtuneet. Pitää nyt kuitenkin ottaa nämä raivari-asiat jatkossa rauhallisesti ja pitkämielisesti ns. työn alle. Hyvä kuulla, että mahdollisesti tunnelin päässä on valoa.

Itse olen mies ja lähes aina rauhallinen. Joskus harvoin kuitenkin olen erittäin huonolla ja aggressiivisella tuulella.

Olen tullut siihen tulokseen, että usein nämä ovat kasautuneita ikäviä tuntemuksia. Yleensä aina vältän mieleni pahoittamista ja sen osoittamista. Huonona päivänä kaikki aikaisemmat "maton alle lakaisut" tuntuvat tulevan mieleen kerralla. Silloin ihan huomaamatta saattavat kädet puristua nyrkkiin. Joskus on pelottanut se, että tällaisena huonona päivänä joku ärsyttävä ihminen tulee pahantahtoisesti naputtamaan ja kiristämään hermoja entistä tiukemmalle. Silloin tulee niin voimakas tahto "takoa järkeä päähän" - kirjaimellisesti.

Aika helpostihan sitä tullaan naputtamaan kaikkea mahdollista ihmiselle, jota pitää todella rauhallisena.

Kuulemma Japanissa negatiivisten tunteiden osoittamista paheksutaan enemmän kuin länsimaissa. Se on johtanut siihen, että vaikka väkivaltarikoksia tapahtuu harvoin, ne harvat ovat todella raakoja. Tukahdetut aggressiot kai tulevat voimakkaampina ulos.

Mainittakoon myös, että isäni ja ukkini isän puolelta ovat aivan samanlaisia. Lähes aina itse rauhallisuuksia, mutta silloin harvoin vihaisina ollessaan pelottavan vihaisia.