Alkuperäinen kirjoittaja veiras:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
voi kauheeta.eikö pulloo voi opetella?
Voi kauheeta kuule ei voi. Minä tahdon imettää ja sillä siisti. Se on minun valintani ja minun ratkaisuni. En todellakaan opeta pullolle ja ala ostella korvikkeita ja pestä pulloja. Tai pumpata. Minulla on aina steriilisti pakattua maitoa rinnat täynnä, sopivan lämpöisenä ja se on kaikenlisäksi ilmaista. Ei mitään helpompaa ja kätevämpää enkätodellakaan kolmen lapsen äitinä yhden teatterikeikan takia ala tehdä elämästäni vaikeampaa.
mä en ymmärrä näitä jotka ei voi koskaan joustaa.tai ajatella miestään.sympatiat miehellesi.
Minä ehdin ajatella miestäni monta, monta vuotta ennen esikoisen syntymää ja ehdin ajatella miestäni vielä monta vuotta, kun vauva on kasvanut isommaksi. Miksi mies ei voisi joustaa yhtä pientä aikaa, kun tuo vauva on pieni.
Ja sinä et tosiaan taida ymmärtää, että mitä tuollainen yhden päivän joustaminen tarkottaisi käytännössä täysimetetylle lapselle.
Tuskinpa yhtään mitään. Ei se lapsi mene siitä pilalle jos yhden päivän pullosta saa esim. sinun maitoasi.
Huokaus. Ei mene pilalle ei. Mutta kun imetys sujuu ja edessä olisi pulloon totuttamiurakka, joka on rankkaa niin äidille kuin vauvallekin, niin voiko syyttää äitiä jos ei halua siihen rumbaan alkaa? Vauvalle itkeminen rinnan perään tuottaa suurta pelkoa ja epävarmuutta. Onko se yksi reissu sen arvoinen sitten kun sitä ei halua niin vauva kuin äitikään?
Tässä tapauksessa ei ole ilmeisesti vielä edes kokeiltu, että olisiko se rankkaa vai helppoa. Sekin kun vaihtelee.
Turha maalailla piruja seinille, jos ei ole kokeillut.
Jos sitten parisuhteen hoitamista ei koe niin tärkeäksi, että kokeilisi, niin se on toinen juttu. Ja ihan oikeasti se ei välttämättä ole niin tärkeää.
Minä olisin edes kokeillut, enkä heti tyrmännyt ajatusta. Jos ei onnistuisi, niin ei sitten. Joku muu tekee toisella tavalla.
Jos äiti ei halua noin pitkäksi ajaksi eroon lapsesta, miksi edes aloittaa? Lapsi tottuu pulloon nopeasti jonka jälkeen rintaruokinta voi nopeastikin hankaloitua.
Toisekseen, kukaan ei ole snaonut etteikö tämä äiti haluaisi hoittaa suhdettaan jos ei halua juuri tälle tosi pitkälle reissulle lähteä.
Juu, kommentoin vain tähän pulloon totuttamisen vaikeuteen - en niinkään tähän alkuperäiseen asiaan. Kun ei se kaikilla tarkoita mitään huutorumbaa.
Eikä tietenkään tarvitse aloittaa, jos ei halua lapsesta eroon. Eikä tarvitse haluta ja parisuhdetta voi hoitaa miten haluaa. Mutta siitähän tässä on pohjimmiltaan kysymys. Mies ehdotti yhteistä aikaa, vaimo ilmoitti, että ei käy, mies loukkaantui.
En tietenkään tiedä, miten asiasta on keskusteltu, mutta minulle jäi aloituksesta se kuva, että ei siinä ole neuvoteltu tai etsitty kompromissia, vaan tyrmätty ehdotus suoraan.
Meillä on vauva, joka ei koskaan pulloa huolinut. Kokeiltiin muutaman kerran, koska mies toivoi, että olisimme päässeet yhdessä yhteisen harrastuksemme pariin. Emme päässeet, mutta yritinpähän edes. Vaikka itse en niin harrastuksen pariin suuremmin ollut kaivannutkaan vielä.
Joskus sitä vaan haluaa ilahduttaa puolisoaan.