Mies suuttui, kun en suostu laittamaan 6kk ikäistä hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:
:D Mä olin jo tulossa laittamaan vihaista tekstiä ettei päivähoitoon laiteta 6kk ikäistä :D

Mutta tässä mä olen kyllä miehesi puolella. En lainkaan ihmettele miksi pikkulasten vanhemmat eroaa (tai mies juoksee vieraissa), kun äiti on niin kiinni lapsissa ettei muista koko miestä ja parisuhdetta (jota myöskin täytyy hoitaa).

:o pikkasen taas asiatonta.

minunkin mieheni on poissa, käy töissä ja harrastaakin. Niin käyn minäkin harrastuksissa ja hyvin pärjää silloin isänsä kanssa. Että ihan on täysipainoinen vanhempi vaikka onkin töissä ja poissa. En ole mielestäni huono äiti, vaikka lapseni onkin joskus ihan kahdestaan isänäsä kanssa, ilman että olen koko ajan paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä :
minunkin mieheni on poissa, käy töissä ja harrastaakin. Niin käyn minäkin harrastuksissa ja hyvin pärjää silloin isänsä kanssa. Että ihan on täysipainoinen vanhempi vaikka onkin töissä ja poissa. En ole mielestäni huono äiti, vaikka lapseni onkin joskus ihan kahdestaan isänäsä kanssa, ilman että olen koko ajan paikalla.

ja hyvä jos toimii. mä vaan mietin että missä välissä ap harrastais ja jättäis lapset isälleen.. yöllä?

ja lapsesi on 6kk?

Mitenköhän tämä nyt tähän liittyy? Kyllä meilläkin mies on isä lapsille, mutta minusta on hassua sanoa, että vanhempi on täysipainoinen jos se on pari hassua tuntia vuorokaudesta hoitamassa sitä hommaansa. Kyllämies omistautuu lapsille ja noiden isompienkin kanssa tekee paljon kaikenlaista. Mutta tämä ei kyllä nyt liittynyt mitenkään tähän alkuperäiseen asiaan.

No joo. vuodessa on 365 päivää ja jos sun miehesi pyytää niistä yhtä niin en yhtään ihmettele vaikka suuttuikin.
lapset pitää ilman muuta laittaa yli kaiken muun mutta ei parisuhteen edelle.
vanhempien hyvä parisuhde takaa lapsille onnellisen perhe elämän, ja se tarkoittaa myös sitä, että joskus täytyy vanhempien saada olla kahdestaan ilman pelkoa siitä, että lapsi keskeyttää.
ja kun kyse on yhdestä päivästä vuodessa niin se ei vauvan elämää muuta.
ja näinhän se on jos mies kokee jääneensä alakynteen ja huomiotta niin jossain vaiheessa se sitä muualta hakee.
sitten saat antaa jakamattoman huomion lapsillesi 24h/7 päivänä viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
No joo. vuodessa on 365 päivää ja jos sun miehesi pyytää niistä yhtä niin en yhtään ihmettele vaikka suuttuikin.
vanhempien hyvä parisuhde takaa lapsille onnellisen perhe elämän, ja se tarkoittaa myös sitä, että joskus täytyy vanhempien saada olla kahdestaan ilman pelkoa siitä, että lapsi keskeyttää.
ja näinhän se on jos mies kokee jääneensä alakynteen ja huomiotta niin jossain vaiheessa se sitä muualta hakee.

niin on.. 365 päivää joten sen yhden päivän voi yhdessä viettää vaikka siellä loppuvuodesta :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Niin, turha tässä on tuoda esiin mies/isä -näkökulmaa tähän(kään) asiaan. Näin voimakkaan hyökkäyksen edessä sitä tulee sellainen fiilis, että vain äidin tunteilla yms on merkitystä. Isä saa jäädä statistin osaan, eräänlaiseksi kodinhoitajaksi jolla ei ole sijaa äidin lapsiprojektissa.

Ja kun jotain ääneen sanoo, niin seuraavaksi on sika, joka ajattelee elämäänsä vain oman napansa ja kullinsa ehdoilla.

Ei vaan, tässä tapauksessa se isähän ei tee kotona paljonkaan koska on pois 10 tuntia päivässä plus menot. Todellakin jos äiti hoitaa lähes 100% niin silloin äidin tunteet arjen sujumisesta kotona OVAT tärkeämmät kuin miehen. Mies vaan kotiin hoitamaan niin sa sitten tehdä omat ratkaisunsa siitä miten hommat hoituu jouhevimmin. Tässä ei nyt puhuta kaikista maailman isistä, mutta yhtymäkohtia on helppo tietysti hakea kun on muitakin pareja joissa isä käy töissä ja on pitkään joka päivä pois.

Minä kyllä puhuin ihan yleisellä tasolla.

Täysi peesi! Parisuhde ja perhe-elämä ovat kompromisseja täynnä.

Jotenkin kuultaa ap viestistä, että on tehnyt itsensä liian tärkeäksi. Minä minä minä, on viestissä monta kertaa. VAIN minä pystyn tähän. Mies parka. Onkohan hänelle annettukkaan mitään mahdollisuutta osallistua perheen ja vauvan hoitoon.
VAIN minä pystyn nukuttamaan ja syöttämään. VAIN minä kelpaan vauvalle. Ajattele hiukan isääkin!!!
Mies on jätetty ihan ulkopuolelle perheestä....

Ensinnäkin, kun meillä lapset ja vauva laitetaan yöunille niin saa olla varma, että he eivät keskeytä mitään. Eli parisuhdetta on mahdollista hoitaa niinkin, että ne lpset on nukkumassa.

Ja sori vaan mutta tässä olen sun kanssa eri mieltä, mutta parisuhde ei ole numero yksi silloin varsinkaan kun talossa on vauva.

Ja todellakin kun on kyseessä yksi päivä vuodesta niin kyllä se muuttaa paljonkin, jos pitää väkipakolla pieni opettaa pullolle ja jättää käytännössä vieraan ihmisen hoiviin, koska sitä vauvalle kaikki hänen mummunsa ja pappansa ovat - vieraita.

Mutta tosi hienoa hei sulle, jos pystyt nauttimaan pelkästään kun samalla tiedä, että vauvasi huutaa kuin hinaaja ja itse olet kolmen tunnin ajomatkan päässä. Olet todellakin kypsä äidiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Jotenkin kuultaa ap viestistä, että on tehnyt itsensä liian tärkeäksi. Minä minä minä, on viestissä monta kertaa. VAIN minä pystyn tähän. Mies parka. Onkohan hänelle annettukkaan mitään mahdollisuutta osallistua perheen ja vauvan hoitoon.
VAIN minä pystyn nukuttamaan ja syöttämään. VAIN minä kelpaan vauvalle. Ajattele hiukan isääkin!!!

Tähänkin täysi peesi! Toivon todella, että en itse äitinä syyllistyisi samaan... ainakaan kovin usein...

Tai sitten sinä luet rivien välistä mitä tahdot. Mutta kivat sulle, jos miehes tisseistä suihkuaa maitoa. Se, että mies ei ole tahtonut vauvaa laittaa yöunille niin on hänen oma valinta, koska hän tietää että se sujuu minulta näppärämmin. Mies sitten pääasiassa hoitaakin kaksi isompaa joka ilta yöunille. Näin se sujuu jouhevammin.

Tää on jo paras! :D Tsemppiä ap, täältä alkaa nyt sataa idioottiviestejä ihan urakalla! :D :D Että voi sun miesraukkaa! Hihi..

Onko ap:llakin teidän mielestä sitten sama oikeus käydä vieraissa, kun ei toi ap:n mies kovin paljoa varmaan ehdi työpäivien ja harrastusten jälkeen parisuhteeseen panostaa? Vai koskeeko tää vapaus vaan miehiä? Miesten pitää saada tarpeensa tyydytetyksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ??????:
Onko ap:llakin teidän mielestä sitten sama oikeus käydä vieraissa, kun ei toi ap:n mies kovin paljoa varmaan ehdi työpäivien ja harrastusten jälkeen parisuhteeseen panostaa? Vai koskeeko tää vapaus vaan miehiä? Miesten pitää saada tarpeensa tyydytetyksi?

Mikä helvetin "oikeus"?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tai sitten sinä luet rivien välistä mitä tahdot. Mutta kivat sulle, jos miehes tisseistä suihkuaa maitoa. Se, että mies ei ole tahtonut vauvaa laittaa yöunille niin on hänen oma valinta, koska hän tietää että se sujuu minulta näppärämmin. Mies sitten pääasiassa hoitaakin kaksi isompaa joka ilta yöunille. Näin se sujuu jouhevammin.

Ap, ehkä sinä itse et nyt osaa nähdä metsää puilta? Olet varmasti monessa suhteessa oikeassa, mutta niin on myös miehesi pyytäessä yhtä päivää parisuhteelle. YHDESSÄ sovittuja kompromisseja tässä tilanteessa tarvitaan koko perheen kannalta, ei sinun luomiasi rajaehtoja.

Onks ap vähän riidanhakuinen? Laittaa viestiin että antaa tulla vaan ja sitten alkaa kauhee tiuskiminen vastauksille. Tekee oikein mieli laittaa jotain nasevaa ja ehkä hiukan ilkeääkin vastausta ap:lle, vaikken edes ole sellainen ihminen :O

Alkuperäinen kirjoittaja ??????:

Ilmeisesti miehet on sellaisia jumalaisia ja tärkeitä olentoja, että kaiken pitää sujua niin, että miehet pysyy mahdollisimman tyytyväisenä. Se, että vaimo hoitaa kodin ja perheen lähes täysin itse eikä ehdi juuri käydä omissa menoissaan niin on sivuseikka. Tärkeintä on, että mies on tyydytetty ja tyytyväinen ja että kaikki perhettä ja lapsia koskevat ratkaisut on tehty miehen kannalta positiivisessa valossa.

Yhteistyössä