Mies suuttui ihan turhasta silmittömästi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä olen ehkä outo mutta...

Sinänsä ymmärrettävää käytöstä. Itse en kestäisi todellakaan tuon ikäisen itkua 40 min, rikkoisin tavaroita jne. Toisaalta hänen olisi pitänyt ymmärtää, että ei lasten edessä, ja lähteä muualle raivoamaan.

Tuon ikäisen itku vaa on niin sydäntäraastavaa! Ja mitä tulee pakkasmaitoon... Ymmärrän, että mies ei oikein osaa jos lasta on vaa imetetty. Ei ole ollut tarvis osata.

Eli ymmärrän miestä vaikken käytöstä hyväksyisikään. Lapsen itku tekee pahaa.

Just! mitenhän oisit kestäny, jos lapsellas ois ollu koliikki?! Oisko tehny mieli jättää yksin huutamaan? Varmasti ois, myönnä pois!

tuossa nyt ei ole yhtään. Aivan hölmöä sellaista edes esittää.
Normaali reaktio jos on huoli ja hätä lapsestaan.
Riitoja ei toki lasten silmin saisi käydä mutta minusta ihan ymmärrettävä episodi, vaikke tosiaan hyväksyttävä.

Mulla kiehahtaa joskus tosi helposti. Koko viikko mennyt huonosti ja sitten toinen tekee jotakin, niin hermot menee. Ja kaikki paha olo purkautuu, mutta sitten taas helpottaa!

En mä kyllä tuossa tilanteessa eroa miettisi, käytäis kunnon keskustelu asiasta ja lapselle isä saisi selittää tilanteen ja näytettäis hänelle että ollaan sovittu asia. Minun sietokykyni vauvan itkua kohtaan on aivan surkea siten ymmärrän miehesi sekoamisen, hän on kuitenkin aidosti pahoillaan joten minusta ihan kehityskelpoinen yksilö :D

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Alkuperäinen kirjoittaja Normaali:
No sattuuhan tuota!! Itekkin olisin lähtenyt vähän tuulettumaan. Naisellinen temppu, mutta mitä siitä. Kuulostaa ihan tavalliselta riidalta. Hellyttävää kun miehesi oikein itki. Oma mieheni ei koskaan itke vaikka katuukin raivostumista. Miehesi oli luultavasti vain hädissään itkevän vauvan kanssa. Siinä voi mennä paniikkiin jos ei hirveenä ole hoitanut vauvaa. Ja sitte purkaa sinuun. Ymmärrettävää koko episodi. :)

TAVALLINEN RIITA???!?!?!!!! Tuossa ei ollut mitään tavallista.
Kyllä pitää aikuisella riittää pinna ja paljon, paljon enempään kuin vauvan alta tunnin huuto.

No, ihmiset ovat erilaisia. Aikuinen mies voi olla myös tulinen luonteeltaan.
Miehet ja naiset ovat erilaisia. Jos vauva itkee hysteerisenä, mies voi mennä lukkoon eikä ajatus toimi. Ja äiti vaan sanoi menevänsä hakee poikaa.
Äh annetaan olla. Jollakin voi olla miljoona kertaa suuremmat ongelmat.

Alkuperäinen kirjoittaja sanaton:

Sinänsä ymmärrettävää käytöstä. Itse en kestäisi todellakaan tuon ikäisen itkua 40 min, rikkoisin tavaroita jne. Toisaalta hänen olisi pitänyt ymmärtää, että ei lasten edessä, ja lähteä muualle raivoamaan.

Tuon ikäisen itku vaa on niin sydäntäraastavaa! Ja mitä tulee pakkasmaitoon... Ymmärrän, että mies ei oikein osaa jos lasta on vaa imetetty. Ei ole ollut tarvis osata.

Just! mitenhän oisit kestäny, jos lapsellas ois ollu koliikki?! Oisko tehny mieli jättää yksin huutamaan? Varmasti ois, myönnä pois!

Miun lapselle ei katsos tule koliikkia ;) Mutta se on ihan eri juttu, ei aleta riitelemään siitä tässä, jookos?

hetihän se ukko on narsisti tai muuten kelvoton ja erokin pitäisi ottaa!!! HUOH!

Anna miehellesi anteeksi ja selittäkää yhdessä sille vanhemmalle lapselle tilanne, halatkaa ja olkaa onnellisia yhdessä. Vauvan parku on niin raastavaa, että ei ihme, jos neuvottomalla ukollasi paloi pinna. Muista seuraavalla kerralla ottaa se puhelin!

Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja JUST:
Alkuperäinen kirjoittaja Make:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Ihan suoraan sanottuna aika pienestä olet repimässä perheesi rikki.

en haluaisi perhettä rikki repiä, mutta jonkunmoinen aikalisä olisi varmaan paikallaan. On hän ennenkin suuttunut pienistä, muttei näin mielettömästi ja lasten nähden.

Mieheni ei käytä lääkkeitä eikä alkoholia. Mistä käytös johtuu?Senkun tietäisi.
Annan hänen mennä aika vapaasti joka paikkaan esim- punttisalille ja kavereiden luo jalkapalloa katsomaan. Joten ei luulisi siitäkään olevan kiinni.

Oletko kentien huomioinut, että miehesi saattaa olla todella väsynyt työpäivän jälkeen.

ja äitihän ei ole väsynyt? tässä tapauksessa äiti oli viettänyt yön ja päivän lasten kanssa, ja USKALSI jopa lähteä hakemaan lapsensa hoidosta ja käydä kaupassa, ja oli poissa KOKONAISET 40 MIN! Kauheaa. Eihän nyt aikuinen mies sellaista kestä, ei ei ei! Äidillä on myös oikeus liikkua kodin ulkopuolella, jopa harrastaa (ajatella...)ilman että tarttee kelloa tuijotella ja kieli vyön alla juosta kotiin kun tiimalasi on tyhjentynyt. Ja ap ei ollut irroittelemassa vaan hoitamassa velvollisuuksiaan. Todella anteeksiantamaton teko mieheltä ja isältä. Lasten aikana ei karjuta ja riehuta. Jotain ongelmia hänellä on, aapeen on vain selvitettävä mikä oikeasti on vikana. Normaali ihminen ei käyttäydy hänen miehensä tavoin-tämä ei ollut edes ensimmäinen tai ainut kerta.

No jos minä olisin ollut tuo mies, niin olisin takuulla voinut olla ihan yhtä raivoissani. Tässähän tuli vasta toinen puoli. Sen toisen puolen voisi kuvitella menevän vaikka näin:

Olisin väsyneenä tullut töistä. Puoliso ojentaisi vauvan ja lähtisi hakemaan vanhempaa lasta. Ajattelisin, että no eiköhän sen 10 minuuttia kestä. Vauva alkaa huutaa, enkä voi auttaa. Yritän soittaa ja huomaan, että puhelin ei yllättäen taaskaan ole sattunut mukaan. Huuto vaan kovenee, eikä puolisoa näy. Odottelen ja katselen ikkunasta, yritän hyssytellä vauvaa, joka huutaa, huutaa, huutaa... Tuntuu, etten kestä enää sekuntiakaan. 40 minuuttia myöhemmin puoliso tulee rallatellen kotiin lapsen ja kauppakassin kanssa. Siis kauppakassin, kun sanoi vaan hakevansa lapsen.

Minä huutaisin kuin eläin. Ja olisin voinut rikkoa puhelimenkin. Anteeksi toki pyytäisin, mutta matelemaan en suostuisi.

Minusta ap:kin olisi voinut pyytää anteeksi unohdustaan. Jos puhelin olisi ollut mukana, isä olisi voinut ilmoittaa, että lapsi tarvitsee ruokaa nyt heti, jolloin ap olisi voinut sanoa, että ottaapa sieltä pakkasesta tai vaihtoehtoisesti mennä suoraan kotiin kiertämättä kaupan kautta.

eikö se mieskin ole sen vauvan vanhempi?? ja pitäis oppia olemaan sen kans. ziisus, eihän se vauva heti kuole nälkään. meinaatko, että tämä äiti ei ole koskaan kuunnellut yksin vauvan huutoa ja ollut väsynyt. jotain järkeä nyt ukollekin ja suhteellisuudentajua!

Alkuperäinen kirjoittaja No:
hetihän se ukko on narsisti tai muuten kelvoton ja erokin pitäisi ottaa!!! HUOH!

Anna miehellesi anteeksi ja selittäkää yhdessä sille vanhemmalle lapselle tilanne, halatkaa ja olkaa onnellisia yhdessä. Vauvan parku on niin raastavaa, että ei ihme, jos neuvottomalla ukollasi paloi pinna. Muista seuraavalla kerralla ottaa se puhelin!

muista seuraavalla kerralla ottaa ...näänäänääää..

mä en yhtään ihmettele että miehellä meni pinna. ei mun mies ainakaan olis uskaltanu rintavauvaa alkaa omatoimisesti ruokkimaan pakastelöydöillä. ap on mun mielestä anteeksipyynnön velkaa. iskällä on on ollu kova hätä ja huoli ku ei oo pystyny vauvaa auttamaan.

Kyllä väsyneelle miehelle 40 min vauvan itkua on kova paikka, varsinkin kun äiteen piti tulla lähes heti kotosalle. Eikä nyt unohdeta äiteen kännykän kotiinjättöä, jolloin mies ei tavoittanut akkaansa.

Kiitos kaikille kommenteista ja neuvoista!

Puhuimme asiat läpi ja kumpikin myönsi omat virheensä. Pyysimme anteeksi ja itkimme yhdessä. Mies myönsi, että käyttäytyi aivan älyttömästi ja on siitä myös itselleen hyvin vihainen. Esikoisen kanssa juteltiin myös ja luulen, että hän ymmärsi asian.

Mies lupasi jäädyttää oman kuntosalikorttinsa muutamaksi kuukaudeksi (siis kuntosalilla käynti 3 kertaa viikossa on hänelle tosi tärkeää), jotta saamme ostettua minulle uuden puhelimen. Tämä mielestäni osoittaa todellista uhrausta. en tiedä haluanko sitä, sillä kuntosalilla käynti työn ja tämän lastenhoidon ohella on hänen henkireikänsä. Meillä ei asu sukulaisia lähellä, jotka auttaisivat meitä jos apua kaipaisimme.

Asiat on siis sovittu ja avioliittomme ja elämämme yhdessä saa jatkua. Tietysti jos sama toistuu niin sitten mietitään uudestaan.

Mukavaa kevättä kaikille! Oli ihana saada purkaa sydäntään täällä, kun en kehtaa tällaisia perheriitoja kavereiden kanssa ruotia.

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
se on varmasti ollu vaa tosi ahdistunut ku ei oo keksiny miten saa vauvan rauhoitettua. ja ahdistus väsymys purkautui noin.ku ei munkaan mies saanu meiän vauvaa kunnolla rauhoittumaan ku tissivauva oli meilläkin. miksei sul ollu puhelin mukana?
kyl mä antaisin anteeksi.

Samaa ajattelin. Turhautuminen purkautuu noi,
Itse olen ihan normaali ja olen raskaana hormoniraivareissa heittänyt miehen puhelimen lattialle kun ärsytti niin paljon.

Samaa mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
jos isällä oli hätä, katsoa kuinka vauva itkee nälkäänsä, koita sinäkin ymmärtää mies miestäsi.

Voi kuule. Luuletko että apkin aina vauvan itkiessä alkaa karjua ja paiskoa tavaroita? Tuollainen käytös ei todellakaan oo hyväksyttävää aikuiselta mieheltä.

Siihen en nyt ota kantaa. Mutta olishan pitäny ap:n ymmärtää että känny pitäisi pitää mukana, se että jos vauva on yleensä syöny 3 h välein ei tarkoita sitä että se aina pysyy niin tuo syömisrytmi.
Mä ymmärrän täysin miksi ap:n mies suuttui mutta en kyllä hyväksy tapaa mitn käyttäytyi.
EIkö ollu edes rintamaitoa jätettynä jääkaappiin?
Kyl äidn pitäis tietää jättää varalta ruokaa jos ei muuta syö kuin rintaa

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
jos isällä oli hätä, katsoa kuinka vauva itkee nälkäänsä, koita sinäkin ymmärtää mies miestäsi.

Voi kuule. Luuletko että apkin aina vauvan itkiessä alkaa karjua ja paiskoa tavaroita? Tuollainen käytös ei todellakaan oo hyväksyttävää aikuiselta mieheltä.

Siihen en nyt ota kantaa. Mutta olishan pitäny ap:n ymmärtää että känny pitäisi pitää mukana, se että jos vauva on yleensä syöny 3 h välein ei tarkoita sitä että se aina pysyy niin tuo syömisrytmi.
Mä ymmärrän täysin miksi ap:n mies suuttui mutta en kyllä hyväksy tapaa mitn käyttäytyi.
EIkö ollu edes rintamaitoa jätettynä jääkaappiin?
Kyl äidn pitäis tietää jättää varalta ruokaa jos ei muuta syö kuin rintaa

Etkö itse ole koskaan unohtanut mitään kiireessä?Tämä oli ensimmäinen kerta kun unohdin kännykän kotiin. Tiedän,se oli moka omalta puoleltani, muttei silti oikeuta sellaiseen käytökseen.

Kirjoitin jo avauksessa, että pumpattua rintamaitoa oli pakastimessa...mies ei sitä antanut.

Kirjoitin jo avauksessa, että pumpattua rintamaitoa oli pakastimessa...mies ei sitä antanut.

Eivät ne miehet aina tajua. Tai ei ehkä uskaltanut antaa kun ei pystynyt "kysymään lupaa" sinulta. Ainakin minun mieheni haluaa tarkat ohjeet kun vauvanhoidosta kyse, ominpäin ei rupea säveltämään. Ja tosiaan jos on väsynyt ja vauva vain huutaa, mies yrittää soittaa sinulle ja huomaa ettei sinulla olekaan kännykkää mukana... Ei se nyt iso ihme ole että hermo menee, joskus sitä reagoi liian voimakkaasti.

Ymmärrän purkauksen mutta kyllä siitä meillä noottia tulisi miehelle että noin ei käyttäydytä vaikka hermot menisikin.(mitään ei rikota eikä lasten nähden haukuta)
Eli antaisin kyllä anteeksi, itsekkin välillä räjähdän ja se tekee ihan hyvää.

Kiitos kaikille kommenteista ja neuvoista!

Puhuimme asiat läpi ja kumpikin myönsi omat virheensä. Pyysimme anteeksi ja itkimme yhdessä. Mies myönsi, että käyttäytyi aivan älyttömästi ja on siitä myös itselleen hyvin vihainen. Esikoisen kanssa juteltiin myös ja luulen, että hän ymmärsi asian.

Mies lupasi jäädyttää oman kuntosalikorttinsa muutamaksi kuukaudeksi (siis kuntosalilla käynti 3 kertaa viikossa on hänelle tosi tärkeää), jotta saamme ostettua minulle uuden puhelimen. Tämä mielestäni osoittaa todellista uhrausta. en tiedä haluanko sitä, sillä kuntosalilla käynti työn ja tämän lastenhoidon ohella on hänen henkireikänsä. Meillä ei asu sukulaisia lähellä, jotka auttaisivat meitä jos apua kaipaisimme.

Asiat on siis sovittu ja avioliittomme ja elämämme yhdessä saa jatkua. Tietysti jos sama toistuu niin sitten mietitään uudestaan.

Mukavaa kevättä kaikille! Oli ihana saada purkaa sydäntään täällä, kun en kehtaa tällaisia perheriitoja kavereiden kanssa ruotia.

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, asiat on täällä meillä kotona sovittu!

Yhteistyössä