Mies sitten sai hepulit...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaahas...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaahas...

Vieras
Multa löyty tossa viime elokuus poikkeama papa-kokeessa, tk-lääkäri ilmotti tämän olevan papa-virus, mutta tutulta kätilöltä sitten kyselin vähän lisää ja tsekkasi mun tiedot, ja ilmeisesti se ei ole tämä HPV vaan jotain muuta. Sanoi, että no worries ja et suojaamatonta seksiä voi harrastaa, eikä miehelle tämä tee mitään. Yritin vaan unohtaa koko asian.

Nyt oon löytäny ihanan miehen, tai ainakin ollaan löydetty neljän vuoden jälkeen toisemme. Näin kolmen kuukauden seurustelun (hänen mukaansa tapailun) jälkeen sitten sanoin eilen tuosta HPV epäilyista niin mies sitten meni suunniltaan. Kuinka en oo hälle kertonu ja häntä nyt häiritsee. Ekan kerran ku oltii sängyssä, molemmat niin humalassa et hyvä ku muistin kysyä et haluuko se kortsun. Sitä ei itteensä kiinnostanu. Ja koska söin pillereitä niin ei tarvittu. Ja ku kysyin et mikä nyt huolettaa, kun sen ei pitäs miehelle mitään tehdä, vaan et miehet vaan kantaa sitä ni se oli ihan hiljaa. Kysyin sit et ootko nyt huolissas siitä et enää vois harrastaa muitten kans suojaamatonta seksiä, ni joo, oli vastaus. Ei ymmärtäny mun "hepulia" sen jälkeen. Kysyin kuulemma kärjistetysti, mutta se oli kuitenkin mielessä.

Nyt tuntuu hirveeltä, vaikka puhuttiin ja kaikki oli mukamas hyvin. Sanoin et jos nyt jotai sukupuolitautia olisin kantanu niin tietenki oisin kertonu. En tiedä mitä teen... En halua et mies ei luota muhun ollenkaan.

Vasta kolmen kuukauden 'tapailun' jälkeen ei todellakaan ole vielä aika vannoa ikuista rakkautta. Sinun olisi pitänyt kertoa ja antaa miehen itse valita, haluaako olla 'kantaja'.

Multa löyty tossa viime elokuus poikkeama papa-kokeessa, tk-lääkäri ilmotti tämän olevan papa-virus, mutta tutulta kätilöltä sitten kyselin vähän lisää ja tsekkasi mun tiedot, ja ilmeisesti se ei ole tämä HPV vaan jotain muuta. Sanoi, että no worries ja et suojaamatonta seksiä voi harrastaa, eikä miehelle tämä tee mitään. Yritin vaan unohtaa koko asian.

Nyt oon löytäny ihanan miehen, tai ainakin ollaan löydetty neljän vuoden jälkeen toisemme. Näin kolmen kuukauden seurustelun (hänen mukaansa tapailun) jälkeen sitten sanoin eilen tuosta HPV epäilyista niin mies sitten meni suunniltaan. Kuinka en oo hälle kertonu ja häntä nyt häiritsee. Ekan kerran ku oltii sängyssä, molemmat niin humalassa et hyvä ku muistin kysyä et haluuko se kortsun. Sitä ei itteensä kiinnostanu. Ja koska söin pillereitä niin ei tarvittu. Ja ku kysyin et mikä nyt huolettaa, kun sen ei pitäs miehelle mitään tehdä, vaan et miehet vaan kantaa sitä ni se oli ihan hiljaa. Kysyin sit et ootko nyt huolissas siitä et enää vois harrastaa muitten kans suojaamatonta seksiä, ni joo, oli vastaus. Ei ymmärtäny mun "hepulia" sen jälkeen. Kysyin kuulemma kärjistetysti, mutta se oli kuitenkin mielessä.

Nyt tuntuu hirveeltä, vaikka puhuttiin ja kaikki oli mukamas hyvin. Sanoin et jos nyt jotai sukupuolitautia olisin kantanu niin tietenki oisin kertonu. En tiedä mitä teen... En halua et mies ei luota muhun ollenkaan.

joo-o miten sä oot noin yksinkertainen? sullahan on sukupuolitauti! j HEI SITÄ EI HOIDETA MIEHILTÄ..NO JOS SUN MIES NY KÄY PÖKKÄÄ TOISTA niin sitten se on silläkin naisella ja jos ei tajuu käydä papa kokees niin jokuhan voi vaiks saada sun takii SYÖVÄN!

HPV on todella yleinen, melkein kuin karies. Voi melkeinpä olettaa, että seksuaalisesti aktiivinen ihminen saa sen jossakin vaiheessa elämäänsä. rokotus kannattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja perspektiiviä;28566548:
HPV on todella yleinen, melkein kuin karies. Voi melkeinpä olettaa, että seksuaalisesti aktiivinen ihminen saa sen jossakin vaiheessa elämäänsä. rokotus kannattaa.

Tämä on totta mutta kyllä tuollainen asia kerrotaan kumppanille silti. Tosin ties mitä muuta mies kantaa jos ei kortsuista välitä

Alkuperäinen kirjoittaja perspektiiviä;28566548:

Jakorasioiden tauti, sellaiset ei sitä saa joilla kumppanit on laskettavissa yhden käden sormissa.;)

[QUOTE="vieras";28566571]Jakorasioiden tauti, sellaiset ei sitä saa joilla kumppanit on laskettavissa yhden käden sormissa.;)[/QUOTE]Kyllä se tartunnan saaminen on valitettavasti kiinni ihapelkästään n siitä, sattuuko jollakulla niistä kumppaneista olemaan HVP. Ei se virus osaa siveellisyydellesi mitään arvoa antaa.

[QUOTE="vieras";28566571]Jakorasioiden tauti, sellaiset ei sitä saa joilla kumppanit on laskettavissa yhden käden sormissa.;)[/QUOTE]

Minulla todettiin viidennen kohdalla. Sen viidennen ja tähän mennessä viimeisen. :D Todennäköisesti tarttunut jo aiemmin, kun solumuutoksia ehti kehittyä.

Se mies saa ihan itse syyttää itseään kun ei välittänyt edes ekalla kerralla kortsua käyttää. Ja tollanen paviaani kannattaa jättää samantien ellet halua vain fyysistä "tapailua". Nimittäin sitä ukkoo ei huoleta muuta kuin se mihin purkkiin voi sillinsä upottaa seuraavaksi.

Mies ei monen kommentoijan tapaan selvästikään oikein tiedä, mitä papilloomavirukset ovat, kuinka yleisiä ne ovat ja mitä niistä seuraa. Se, että naisella ei ole HPV:tä on selvästi harvinaisempaa kuin että hänellä on se! Monilla on viruksia tietämättään, joten vakuuttelut eivät ole oikein minkään arvoisia. Onneksi HPV johtaa kondyloomaan hyvin harvoin ja kohdunkaulan syöpään vielä harvemmin. Papilloomavirustartunta ei vielä itsessään tarkoita sukupuolitautia.

Miehen reaktio on tavallaan ymmärrettävä, mutta se perustui tietämättömyyteen. Anna ukon lukaista vaikkapa tämä sivu.

Tuo HPV virus voi tarttua jopa ilman sukupuoliyhteyttä, joten aika vaikea suojautua. Muistaakseni erilaisia viruksia on yli sata ja vain kaksi niistä tiedetään aiheuttavan syöpää. Monet kantavat virusta tietämättään ja suurin riski on alle 25- vuotiailla ja naisilla joilla useita kumppaneita. Miehelle virus on harmiton ja ei hoideta, naiselle saattaa aiheuttaa solumuutoksia. Yleensä kehon oma puolustusmekanismi hyökkää virusta vastaan ja parantaa sen (alkuvaiheessa).

Yhteistyössä