Mies sitten lähti entisen salarakkaansa kaupunkiin

• Viestiketjun aloittaja epäilijä
  • Ensimmäinen viesti
Vierasmies
Kuka on puhunut, että heti pitäisi luottaa, en minä ainakaan? Ihan hyvin petetyn on syytä lähteä jos ei voi hyväksyä ajan kulumista ja silti antaa toiselle oikeus yksityisyyteen.

Jos sulle ei ole halua esim. kirjesalaisuuteen niin se ei tietääkseni tarkoita ettei miljoonat ja miljarditkin ihmiset maailmassa halua pitää siitä kiinni. Myös oman pään sisäisen ajatukset, fantasiat yms ovat ihan tervettä vain typerykset lähtevät toiselta kaikkea yksityist pois vaatimaan.

Enpä sinuna puhuisi terveestä parisuhteesta jos et osaa elää ilman kyttäämistä!

[QUOTE="Vierailija";29058868]Mitähän sinä nyt höpiset? Kysehän olikin siitä, haluaako pettäjä suhteeseen jäädä, ei siitä, mitä petetty vaatii, luottamus kun on kertaalleen rikottu, niin ei sitä ihan heti takaisin saa. Ja edelleen, se pettäjä saa lähteä, jos ei hyväksy sitä, ettei toinen heti luotakkaan.
Enkä muuten yleisesti edes ymmärrä tuota yksityisyys ja kirjesalaisuus ym. höpinää, jos yhdessä eletään, niin mitähän niin salaista pitää ihmisellä edes olla, ettei puoliso saa niistä tietää? Ei minulla ainakaan ole.
No, mutta tekstistäsi päätellen sinulla ei todennäköisesti ole juurikaan kokemusta terveestä parisuhteesta tai elämästä yleensäkään, joten jatka kaikessa rauhassa yksityisyytesi vaatimista, varmaan saat pitää sen :)[/QUOTE]

"Vierailija"
Voi jeesus! Ketäs minä muka olen kytännyt? Ja miksi sinusta sen lähtijän pitää olla se petetty? Pettäjä on rumalla toista loukkaavalla käytöksellään elänyt omien sääntöjen mukaan, nyt on toisen vuoro sanella ne säännöt. Ja mun puolesta jokainen pitäköön kirjesalaisuutensa, en ole niitä maailmasta lakkauttamassa. Hiillytkö sinä? :)

Vierasmies
[QUOTE="Vierailija";29058953]Ja miksi sinusta sen lähtijän pitää olla se petetty? Pettäjä on rumalla toista loukkaavalla käytöksellään elänyt omien sääntöjen mukaan, nyt on toisen vuoro sanella ne säännöt. [/QUOTE]

Muistaakseni moni tässäkin ketjussa on sanonut, että isot ongelmat eivät ratkea jos niitä ei yhdessä työstetä. Onko se mielestäsi jotain yhdessä toimimista jos toinen sanoo, että "tänne se puhelin"?

"Vierailija"
Kiitos. Reipas poika :)
En kumminkaan ole osaltani ollut puolustamassa kenenkään vaatimuksia, mielestäni pettäjä suhteeseen jäädessään luopuu osittain yksityisyydestään korjatakseen aiheuttamansa vahingon ja voittaakseen luottamuksen ja ihan vapaaehtoisesti. Tai sitten lähtee menemään.
Tämä sinun suuri pettäjän puolustaminen on nyt vähän kummallista. Ei se pettäjä ole se uhri, kuten ei ole esimerkiksi raiskaaja, murhaaja tai pedofiilikään. Hieman huono vertaus, juu, mutta yhtäkaikki, jokainen noista loukkaa tavallaan toisen ihmisarvoa.

Vierasmies
^ yhtälailla ihmisarvoa loukataan jos varsinkaan salaa mennään urkkimaan toisen puhelinta. Se on se ja sama jos pettäjä haluaa luopua puhelimestaan ja antaa viikkoraportin pikkuvaimolle tekosistaan, mutta jos sellaista VAADITAAN niin en sitten keskustelun paikka. Ei se niin voi mennä, että pettäjä on velvollinen luopumaan yksityisyydestä ja taipumaan petetyn tahtoen alle kuin mikäkin koira.

"Vierailija"
Osaltani tässä vaiheessa toivotan sinulle Vierasmies onnellista loppuelämää ja vetäydyn keskustelusta. Sanottavani olen sanonut jo niin useaan kertaan, ettei jaksa enään toistella. Ja mielipiteitä maailmaan mahtuu ja jokainen pitäköön omansa. Toivon, että siinä vaiheessa, jos joskus joudut pettämisen kohteeksi, muistat pysyä kannassasi :)

"Vieras"
[QUOTE="Vierailija";29059051]pettäjä suhteeseen jäädessään luopuu osittain yksityisyydestään korjatakseen aiheuttamansa vahingon ja voittaakseen luottamuksen ja ihan vapaaehtoisesti. Tai sitten lähtee menemään.
[/QUOTE]

Tässä asian ydin.

Vierasmies
[QUOTE="Vierailija";29059103] mielipiteitä maailmaan mahtuu ja jokainen pitäköön omansa. Toivon, että siinä vaiheessa, jos joskus joudut pettämisen kohteeksi, muistat pysyä kannassasi :)[/QUOTE]

Tietenkin. Mitä hittoa mä siitä kostuisin, että kyttäisi jotain luuria kun muija on kumminkin töissä, salilla, lenkillä missä mä en käy jne. Aina voi liukastua banaanin kuoreen ja lentää selälleen siinä samassa kun iso munainen negro kompastuu jalkoisinsa ja jatkon tiedättekin :)

Hyviä kyttäysilmoja vaan kaikille. Pistäkää miehenne koville asiassa kuin asiassa ja myös varmuuden vuoksi. Koskaan ei voi liikaa urkkia toisen asioita! :)

Vierasmies
Sama ehto pätee kai muuhunkin toimintaan? Jos päästää edes valkoisen valheen tai pimittää esim. raha-asioita, niin sitten luovutaan yksityisyydestä ja rahan hoidosta. Jos mamma pimittää laukun ostamisen niin siitä lähtien palkat menee miehen tilille jotta voi paremmin tarkkailla naisen rahan käyttöä? ;)

[QUOTE="Vieras";29059118]Tässä asian ydin.[/QUOTE]

"Vieras"
Aivan naurettava tuo väestöliiton "kaikin hallussasi olevin keinoin". Kai se nyt perkele jokainen ymmärtää, että kun luovuttaa kaikki kontaktit ja kontaktien tekovälineet petetylle ja kahlitsee itsensä kiinni oman makuuhuoneen pilariin sekä asentaa siveysvyön joiden avaimet antaa petetylle niin tuskin pettää ihan heti uudestaan. Mutta varmasti pettää kun alkaa elämään normaalia elämää jos on pettääkseen.

Mistä vitusta se nainen/petetty tietää mikä on ainoa tapa päästä eteenpäin, jos kerran heti on vaatimassa jos jonkilaisia kyttäysoikeuksia eikä anna ajan ja toisen esimerkin parantaa tilannetta? Tilanne on varmasti tuskainen, mutta oikeuttaako se petetyn HETI SAAMAAN kyttäysoikeuden toisen yksityisyyteen?
Oletko sä jotenkin vajaa? :D Ratakiskoa pitäis vissiin hakea.
Täällähän on sata kertaa sanottu, että kyse ei ole siitä, että kyttäämisellä estetään pettäminen. Kyse on siitä, että petetty alkaa korjaamaan luottamusta.

Ja mitä sä nyt jauhat uskomatonta paskaa, kyllähän ihminen/petetty itse tietää, mikä hänen oloaan helpottaa parhaiten. Miten niin ei anna ajan ja toisen parantaa tilannetta? Sitähän se on se kyttääminen; antaa mahdollisuuden ajalle ja toiselle parantaa tilannetta.
Niin että mielestäsi kaikki langat pitäisi antaa pettäjälle, että pettäjä saa päättää, miten korjaa tilanteen ja petetyn luottamuksen ja petetty pitää turpansa kiinni?

Ei, kyllä siinä vaiheessa kun aletaan pettämään ja jäädään kiinni, ja jos haluaa suhdetta jatkaa niin kyllä langat on petetyllä ja PETETTY kertoo, miten selviää tilanteesta parhaiten ja miten pettäjä voi helpottaa oloa.

Kyse on nimenomaan siitä, että petetty haluaa tehdä kaiken mahdollisen tilanteen korjaamiseksi. Sä oot kyllä ihana mies, oikea kultakimpale sille joka sinut saa *naur* :D

Vierasmies
En mielestäni ole vajaa :D

Voi vittu on pienestä kiinni luottamuksen korjaaminen jos jonkin kännykän näyttäminen auttaa. Eikö se vittu mene jakeluun, että jokainen aivoilla varustettu huomaa kyllä koska toinen on muuttunut ilman että siellä sähköpostissa ja luurissa pitäisi käydä jatkuvasti. Onko tämä joku nykyajan villitys kytätä? Miten 50-5000 vuotta sitten toimittiin, availtiin kirjeet tuosta vaan jos oli pettänyt?

Eikö jo mene jakeluun, että jos kupoli ei kestä tilannetta ilman yksityisyyden rikkomista niin silloin petetyn on parempi lähteä menemään. Joillekin ihmisille oikeasti oma yksityinen elämä on TÄRKEÄMPI asia kuin se kuin jos kumppani kerran kännissä vahingossa petti. En minäkään ainakaan viitsisi alkaa vaimoni holhoojaksi jos olisi niin typerä että mua pettäisi. Antaisin anteeksi jos voisin ja jos en vois niin lähtisin. So simple. Vittu te kyttääjät olette vammaisia ja heikkopäisiä.

Ihan niinkun pettäjää ei koskaan vituttaisi ja se ei tekisi "kaikkeensa" parantaakseen luottamuksen. Se kaikkensa vaan ei musta tarvitse sisältään mitään helevetin henkilökohtaisten datavälineiden tutkimista.

[QUOTE="Vieras";29059148]Oletko sä jotenkin vajaa? :D Ratakiskoa pitäis vissiin hakea.
Täällähän on sata kertaa sanottu, että kyse ei ole siitä, että kyttäämisellä estetään pettäminen. Kyse on siitä, että petetty alkaa korjaamaan luottamusta.

Ja mitä sä nyt jauhat uskomatonta paskaa, kyllähän ihminen/petetty itse tietää, mikä hänen oloaan helpottaa parhaiten. Miten niin ei anna ajan ja toisen parantaa tilannetta? Sitähän se on se kyttääminen; antaa mahdollisuuden ajalle ja toiselle parantaa tilannetta.
Niin että mielestäsi kaikki langat pitäisi antaa pettäjälle, että pettäjä saa päättää, miten korjaa tilanteen ja petetyn luottamuksen ja petetty pitää turpansa kiinni?

Ei, kyllä siinä vaiheessa kun aletaan pettämään ja jäädään kiinni, ja jos haluaa suhdetta jatkaa niin kyllä langat on petetyllä ja PETETTY kertoo, miten selviää tilanteesta parhaiten ja miten pettäjä voi helpottaa oloa.

Kyse on nimenomaan siitä, että petetty haluaa tehdä kaiken mahdollisen tilanteen korjaamiseksi. Sä oot kyllä ihana mies, oikea kultakimpale sille joka sinut saa *naur* :D[/QUOTE]

HAHAAAHHHAA
Vierasmies on aikamoinen muuli kyllä :D Pelle, etten sanoisi.

Luulen, että vierasmiehen puhelimen on joskus sen ex-nainen katsonut ja vierasmies jäänyt kiinni pettämisestään ja kokee kamalan epäreiluna kohteluna tällaisen katselun ja itsensä kovaksi uhriksi. Ei muuten jaksaisi yksin tällaisia asioita vääntää :)

Mä olen kyllä vierasmiehen kanssa samoilla linjoilla. Jos pettäminen on päätetty antaa anteeksi ja jatkaa suhdetta, ei kertakaikkiaan voi vetää sitä korttia joka kerta kun pettäjä on poistumassa talosta. Silloin on luvannut luottaa jatkossakin ja se tarkoittaa ettei tutkita puhelimia tai vaadita puhelutietoja. Unohdetaan ja annetaan toisen unohtaa. "Petit kerran, nyt teet niinku minä sanon" on aika perseestä.

"vieras"
Sama ehto pätee kai muuhunkin toimintaan? Jos päästää edes valkoisen valheen tai pimittää esim. raha-asioita, niin sitten luovutaan yksityisyydestä ja rahan hoidosta. Jos mamma pimittää laukun ostamisen niin siitä lähtien palkat menee miehen tilille jotta voi paremmin tarkkailla naisen rahan käyttöä? ;)
No jos sillä ei ole mitään salattavaa, niin miksei avioliittonsa pelastamiseksi näyttäisi niitä puhelintietojaan? Samahan se on, jos toinen on tosi huono raha-asioissa ja perhe on joutunut sen vuoksi taloudelliseen ahdinkoon. Ja on vaan menossa ostoskeskukseen, vaikka on luvannut olla ostamatta mitään turhaa. Ja sanoo vaan, että menee katselemaan, muttei aio ostaa, eikä ole pitkään aikaan ostanutkaan mitään. Miksei sitten näyttäisi tiliotetta toiselle osapuolelle, jos ei ole mitään salattavaa.

"petetty"
Mä olen kyllä vierasmiehen kanssa samoilla linjoilla. Jos pettäminen on päätetty antaa anteeksi ja jatkaa suhdetta, ei kertakaikkiaan voi vetää sitä korttia joka kerta kun pettäjä on poistumassa talosta. Silloin on luvannut luottaa jatkossakin ja se tarkoittaa ettei tutkita puhelimia tai vaadita puhelutietoja. Unohdetaan ja annetaan toisen unohtaa. "Petit kerran, nyt teet niinku minä sanon" on aika perseestä.
Anteeksi antaminen ei tarkoita samaa kuin luottaminen. Anteeksi antaminen on vasta ensimmäinen askel sille, että ylipäätään voi lähteä edes tavoittelemaan luottamusta takaisin.

Jos taas erikseen sanoo että luotan sinuun täysin jatkossakin, niin asia on eri.

vieras mies
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29056308:
joo, tuo puhelutietojen hankkiminen todistaa, että mies on rehellinen, toivottavasti homaa sulle tiedot myös siitä mahdollisesta prepaid liittymästä
Niin tai mahdollisesta työpuhelimesta.

Ihan sairasta porukkaa täällä, itse en ainakaan antaisi tuollaiselle ap:n tapaiselle ämmälle ihan periaatteesta mitään puhelutietoja.

Tai jos antaisinkin, niin sitten puoliso rupeaa raportoimaan kaikki puhelunsa minulle sen jälkeen ja voisin jo ihan mutu tuntumalta väittää sen, että siinä hajoaa naisen pää ennen kuin minun.

"petetty"
Niin tai mahdollisesta työpuhelimesta.

Ihan sairasta porukkaa täällä, itse en ainakaan antaisi tuollaiselle ap:n tapaiselle ämmälle ihan periaatteesta mitään puhelutietoja.

Tai jos antaisinkin, niin sitten puoliso rupeaa raportoimaan kaikki puhelunsa minulle sen jälkeen ja voisin jo ihan mutu tuntumalta väittää sen, että siinä hajoaa naisen pää ennen kuin minun.
Ja ap;n kaltainen nainen nyt tuskin haluaisikaan sunlaiselta mieheltä yhtään mitään, edes niitä puhelintietoja. Että pidä hyvänäs vaan ne tietos kuule.

Huoh, mun mies on joskus ollut idiootti, mutta palstalla huomaa että on niitä vieläkin isompia idiootteja olemassa. Ainakaan mua ei ämmitellä omassa suhteessani koskaan, eikä mies koskaan puhuisi minusta tai muistakaan naisista noin alentavasti. Toi on ihan sitä suurinta idiotismia.

[QUOTE="petetty";29059895]Anteeksi antaminen ei tarkoita samaa kuin luottaminen. Anteeksi antaminen on vasta ensimmäinen askel sille, että ylipäätään voi lähteä edes tavoittelemaan luottamusta takaisin.

Jos taas erikseen sanoo että luotan sinuun täysin jatkossakin, niin asia on eri.[/QUOTE]

Mutta tommoset puhelimen syynäämiset ja puhelutietojen vaatimiset on pelkkää kostamista, nöyryytystä ja oman vallantunteen pönkittämistä. Jos se pettäjä ei ole asian sopimisen jälkeen tehnyt mitään mistä konkreettisesti voisi epäillä, on epäreilua tehdä jotain pistokokeita varmuuden vuoksi tai siksi että on joskus aikaisemmin pettänyt. Sitten vielä ilmoittaa että teet niinkuin minä sanon ja niin kauan kuin minä sanon. Ei näin.

"petetty"
Mutta tommoset puhelimen syynäämiset ja puhelutietojen vaatimiset on pelkkää kostamista, nöyryytystä ja oman vallantunteen pönkittämistä. Jos se pettäjä ei ole asian sopimisen jälkeen tehnyt mitään mistä konkreettisesti voisi epäillä, on epäreilua tehdä jotain pistokokeita varmuuden vuoksi tai siksi että on joskus aikaisemmin pettänyt. Sitten vielä ilmoittaa että teet niinkuin minä sanon ja niin kauan kuin minä sanon. Ei näin.
No mulle ne ei ainakaan ole kostamista, nöyryytystä, oman vallantunteen pönkittämistä... ei todellakaan.

Ehkä sulla on sitten enemmän kokemusta, millasta on tulla petetyksi ja miltä sen jälkeen tuntuu.

Ja ap;n mieshän oli valehdellut, josta ap alkoi epäilemään.

Yhteistyössä