Mies sitten lähti entisen salarakkaansa kaupunkiin

  • Viestiketjun aloittaja epäilijä
  • Ensimmäinen viesti
vieras mies
[QUOTE="petetty";29060149]Ja ap;n kaltainen nainen nyt tuskin haluaisikaan sunlaiselta mieheltä yhtään mitään, edes niitä puhelintietoja. Että pidä hyvänäs vaan ne tietos kuule.

Huoh, mun mies on joskus ollut idiootti, mutta palstalla huomaa että on niitä vieläkin isompia idiootteja olemassa. Ainakaan mua ei ämmitellä omassa suhteessani koskaan, eikä mies koskaan puhuisi minusta tai muistakaan naisista noin alentavasti. Toi on ihan sitä suurinta idiotismia.[/QUOTE]

Niin no kuka tässä nyt on ap:n tapaisen ämmän puhelintietoja haluamassakaan lukea? En ainakaan minä.

Kyse onkin luottamuksesta ja siitä, ettei parisuhteessa ole normaalia tai sallittua vaatia toista raportoimaan puhelutietojaan toiselle suhteen osapuolelle.

Se ei ole sen enempää oikeutettua ap:n tai Ap:n miehen osalta tuollaista edes pyytää.
 
pettäjä
Niin no kuka tässä nyt on ap:n tapaisen ämmän puhelintietoja haluamassakaan lukea? En ainakaan minä.

Kyse onkin luottamuksesta ja siitä, ettei parisuhteessa ole normaalia tai sallittua vaatia toista raportoimaan puhelutietojaan toiselle suhteen osapuolelle.

Se ei ole sen enempää oikeutettua ap:n tai Ap:n miehen osalta tuollaista edes pyytää.
Parisuhteessa ei myöskään ole normaalia pettää toista ja valehdella toiselle.
 
vieras mies
[QUOTE="Jaa";29060247]Vierasmies sai manttelin perijän, samanmoisen tinkaajan nimeltä vieras mies :) uusi on kenties tyhmempi kuin alkuperäinen?[/QUOTE]

Jokseenkin ala-arvoista nimitellä minua siitä, että totean asiasta faktan, eli jos toiseen luottaa ja antaa anteeksi, niin sitten ei sitä pettäjää enään nöyryytetä uudestaan ja vaadita puhelutietoja ilman, että on mitään väärää edes tehnyt vielä sillä hetkellä.
 
"petetty"
Jokseenkin ala-arvoista nimitellä minua siitä, että totean asiasta faktan, eli jos toiseen luottaa ja antaa anteeksi, niin sitten ei sitä pettäjää enään nöyryytetä uudestaan ja vaadita puhelutietoja ilman, että on mitään väärää edes tehnyt vielä sillä hetkellä.
En minä ainakaan luota mieheeni, vaikka anteeksi olen antanut. Ehei, se luottamus pitää ansaita. Siihen ei riitä pelkkä "anteeksi rakas".

Jos luottaa, asia on eri. Ap ehkä nyt ei ole vielä siinä vaiheessa, että luottaa. Pettäminen on niin tuore vielä.
 
[QUOTE="petetty";29060194]No mulle ne ei ainakaan ole kostamista, nöyryytystä, oman vallantunteen pönkittämistä... ei todellakaan.

Ehkä sulla on sitten enemmän kokemusta, millasta on tulla petetyksi ja miltä sen jälkeen tuntuu.

Ja ap;n mieshän oli valehdellut, josta ap alkoi epäilemään.[/QUOTE]

Sulle siis pitää todistella uskollisuuttaan aina kun sinä vaadit ja jos kieltäytyy, vedät herneen nenään ja uhkailet erolla? Ja sanot ettei tuo ole vallan pönkittämistä?

Ap:n mies muuten ei valehdellut vaan ap:lla oli sellainen fiilis koska mies on näyttänyt samalta joskus vuonna miekka ja kilpi kun on valehdellut. Hänhän suostui näyttämään puhelintietonsa.
 
"teletappi"
Ap:n mies muuten ei valehdellut vaan ap:lla oli sellainen fiilis koska mies on näyttänyt samalta joskus vuonna miekka ja kilpi kun on valehdellut. Hänhän suostui näyttämään puhelintietonsa.
Mies oli jättänyt kertomatta tärkeän seikan (menossa ex-salarakkaan kotikaupunkiin), koska ei ollut halunnut hermostuttaa ap:tä, omien sanojensa mukaan "turhaan". Tuollainen oleellisten tietojen pimittäminen on lähes sama kuin valehtelu.
 
[QUOTE="teletappi";29060383]Mies oli jättänyt kertomatta tärkeän seikan (menossa ex-salarakkaan kotikaupunkiin), koska ei ollut halunnut hermostuttaa ap:tä, omien sanojensa mukaan "turhaan". Tuollainen oleellisten tietojen pimittäminen on lähes sama kuin valehtelu.[/QUOTE]


No itse asiassa ei ole. Mies meni kilometrien päähän miesporukassa siitä paikasta jossa se nainen asuu eikä kertonut asiasta luultavasti siksi, että osasi arvata mikä helvetinmoinen tenttaaminen ja kiukuttelu asiasta sikiää. Se, että menee johonkin paikkaan jossa on mahdollista pettää ei tarkoita että pitää olla heti kertomassa puhelintietojaan. Nyt sitten mies ehkä lähtee mutta tuntee huonoa omaatuntoa siitä että kotona on odotettavissa kylmä sota ja viikkokausien murjotus.
 
vieras mies
[QUOTE="teletappi";29060383]Mies oli jättänyt kertomatta tärkeän seikan (menossa ex-salarakkaan kotikaupunkiin), koska ei ollut halunnut hermostuttaa ap:tä, omien sanojensa mukaan "turhaan". Tuollainen oleellisten tietojen pimittäminen on lähes sama kuin valehtelu.[/QUOTE]

En minä ainakaan koe olevani vaimolleni tilivelvollinen, jos täältä stadista lähden vanhan panon kotikaupunkiin Poriin ottamaan viinaa jätkäporukalla.

En todellakaan silloin rupea perumaan reissua vain siksi, että vaimo ei suostu "antamaan lupaa" ja päästämään minua sinne, koska olen jättänyt kertomatta että tämä vanha pano asuu vielä Porissa. Ja olen muuten pettänyt vaimoani tämän ämmän kanssa ja jäänyt siitä vielä kiinni.

Ei ketään voi eristää jostakin kaupungista vaan sen vuoksi, että on joskus nainut vierasta pillua ja jäänyt siitä kiinni.
 
"petetty"
Sulle siis pitää todistella uskollisuuttaan aina kun sinä vaadit ja jos kieltäytyy, vedät herneen nenään ja uhkailet erolla? Ja sanot ettei tuo ole vallan pönkittämistä?
Ei mun tarvi vaatia mitään enkä vedä herneitä nenään. Mä olen sanonut että haluan jatkaa vain, jos meidän suhteessa vallitsee täysi avoimuus. Molemmin puolin. Voin koska tahansa katsoa miehen puhelimeen, jos mulle tulee paska olo. Ja sitten todennäköisesti todeta että pettäminen satutti ja teki minut vainoharhaiseksi, miehen puhelimessa ei ole mitään epäilyttävää ja tuskin mies mitään tekeekään mun selän takana tällä hetkellä.

Ja tämä järjestely sopii miehelleni, hän on myös osoittanut että todella katuu tekoaan ja tuskin tulee uusimaan moista. En olekkaan tutkinut yhtään mitään mieheni tietoja tai puhelimia aikoihin.
 
[QUOTE="petetty";29060459]Ei mun tarvi vaatia mitään enkä vedä herneitä nenään. Mä olen sanonut että haluan jatkaa vain, jos meidän suhteessa vallitsee täysi avoimuus. Molemmin puolin. Voin koska tahansa katsoa miehen puhelimeen, jos mulle tulee paska olo. Ja sitten todennäköisesti todeta että pettäminen satutti ja teki minut vainoharhaiseksi, miehen puhelimessa ei ole mitään epäilyttävää ja tuskin mies mitään tekeekään mun selän takana tällä hetkellä.

Ja tämä järjestely sopii miehelleni, hän on myös osoittanut että todella katuu tekoaan ja tuskin tulee uusimaan moista. En olekkaan tutkinut yhtään mitään mieheni tietoja tai puhelimia aikoihin.[/QUOTE]

kai se avoimmuus toimii myös toisin päin? Jos miehesi vaatii sua näyttämään puhelutietosi, sähköpostisi tai vaikka luottokorttilaskusi, näytät sen ihan just ja kyseenalaistamatta? Ihan vaan jos miehelle sattuu tulemaan "paska olo"? Entäs jos sulle tulee paska olo 15 vuoden päästä, katsotko että voit vetää ton kortin "petit mua 15 vuotta sitten, sun on pakko näyttää puhelimesi mulle nyt heti"?
 
"petetty"
kai se avoimmuus toimii myös toisin päin? Jos miehesi vaatii sua näyttämään puhelutietosi, sähköpostisi tai vaikka luottokorttilaskusi, näytät sen ihan just ja kyseenalaistamatta? Ihan vaan jos miehelle sattuu tulemaan "paska olo"? Entäs jos sulle tulee paska olo 15 vuoden päästä, katsotko että voit vetää ton kortin "petit mua 15 vuotta sitten, sun on pakko näyttää puhelimesi mulle nyt heti"?
Sanoinhan jo, että "molemmin puolin". Samaten olen ketjussa jo aiemmin sanonut, että mulle on ihan sama vaikka mies tutkisi mun puhelinta. Mulla ei ole siellä mitään niin salaista, mitä ei oma aviomies saisi nähdä. Meidän suhde siis todellakin on avoin, kaikinpuolin. Ja tulee olemaan niin kauan, kun yhdessä vaan ollaan.
 
"teletappi"
No itse asiassa ei ole. Mies meni kilometrien päähän miesporukassa siitä paikasta jossa se nainen asuu eikä kertonut asiasta luultavasti siksi, että osasi arvata mikä helvetinmoinen tenttaaminen ja kiukuttelu asiasta sikiää. Se, että menee johonkin paikkaan jossa on mahdollista pettää ei tarkoita että pitää olla heti kertomassa puhelintietojaan. Nyt sitten mies ehkä lähtee mutta tuntee huonoa omaatuntoa siitä että kotona on odotettavissa kylmä sota ja viikkokausien murjotus.
Mistäs sinä sen tiedät, että tuo mies on puhtoinen kuin pulmunen? Jos mitään salattavaa ei ole, on asiallista kertoa avoimesti asioista, jotka ovat omiaan herättämään epäilyksiä. Se juuri on sitä luottamuksen rakentamista. Nyt se näyttää vain epärehelliseltä pimittämiseltä, vaikka miehellä olisikin puhtaat jauhot pusseissaan.
 
"teletappi"
En minä ainakaan koe olevani vaimolleni tilivelvollinen, jos täältä stadista lähden vanhan panon kotikaupunkiin Poriin ottamaan viinaa jätkäporukalla.

En todellakaan silloin rupea perumaan reissua vain siksi, että vaimo ei suostu "antamaan lupaa" ja päästämään minua sinne, koska olen jättänyt kertomatta että tämä vanha pano asuu vielä Porissa. Ja olen muuten pettänyt vaimoani tämän ämmän kanssa ja jäänyt siitä vielä kiinni.

Ei ketään voi eristää jostakin kaupungista vaan sen vuoksi, että on joskus nainut vierasta pillua ja jäänyt siitä kiinni.
Ai sä olitkin provo.
 
"Vieras"
[QUOTE="petetty";29060459]Ei mun tarvi vaatia mitään enkä vedä herneitä nenään. Mä olen sanonut että haluan jatkaa vain, jos meidän suhteessa vallitsee täysi avoimuus. Molemmin puolin. Voin koska tahansa katsoa miehen puhelimeen, jos mulle tulee paska olo. Ja sitten todennäköisesti todeta että pettäminen satutti ja teki minut vainoharhaiseksi, miehen puhelimessa ei ole mitään epäilyttävää ja tuskin mies mitään tekeekään mun selän takana tällä hetkellä.

Ja tämä järjestely sopii miehelleni, hän on myös osoittanut että todella katuu tekoaan ja tuskin tulee uusimaan moista. En olekkaan tutkinut yhtään mitään mieheni tietoja tai puhelimia aikoihin.[/QUOTE]

Meillä täysin sama juttu. Mies petti minua ja nyt tilanne on tuo, miehelle se on ok.
Minä olisin halunnut erota pettämisen jälkeen, mies halusi jatkaa ja halusi tehdä kaikkensa, jotta pääsen yli tilanteesta. Katuu ja on pahoillaan.

Enkä minä pode huonoa omaatuntoa siitä, että kyttään tai rajoitan miestä, itse hän valintansa teki kun petti. Kyttääminen on aika pieni paha sitäpaitsi verrattuna pettämiseen.
 
"Vieras"
kai se avoimmuus toimii myös toisin päin? Jos miehesi vaatii sua näyttämään puhelutietosi, sähköpostisi tai vaikka luottokorttilaskusi, näytät sen ihan just ja kyseenalaistamatta? Ihan vaan jos miehelle sattuu tulemaan "paska olo"? Entäs jos sulle tulee paska olo 15 vuoden päästä, katsotko että voit vetää ton kortin "petit mua 15 vuotta sitten, sun on pakko näyttää puhelimesi mulle nyt heti"?
Meillä ei toimi toisin päin. Minä en ole miestäni pettänyt, joten minun puhelimeeni ei ole miehellä oikeutta (ei hän tosin ole sellaista koskaan vaatinutkaan, mutta suuttuisin jos vaatisi). Mies petti minua, joten minulla on oikeus tarkistaa hänen juttujaan.

Täällä osa puhuu pettämisestä, kuin se olisi jokin "yksi kriisi parisuhteessa", normitilanne tms. Mutta kun ei ole. Se on pahinta, mitä toinen voi tehdä ja romuttaa koko saatanan perusluottamuksen ja itsetunnon. Mies lentäisi/olisi lentänyt tästä suhteesta kuin leppäkeihäs, jos olisi pettämisen jälkeen alkanut mussuttaa, että "et voi koko ajan palata tähän asiaan, ei sulla oo oikeutta kytätä mua" jne.

Parisuhde perustuu vapaaehtoisuuteen, jokainen suhde on yksilö sääntöineen kaikkineen.
Minä suostuin jatkamaan pettämisestä huolimatta ja mieheni suostui siihen, että jatkossa ei liikkumavapaus olekaan samaa luokkaa kuin ennen. Tällaisen kompromissin me nyt sitten teimme, kumpikin joutui tyytymään johonkin - muutos on kuitenkin seurausta siitä, että mies petti. Hänen valintansa, minulta ei varsinaisesti kukaan kysynyt mitään. Kummallakin on vapaus lähteä suhteesta, jos ei miellytä.

Ennen meillä oli täydellinen luottamus, sai tulla ja mennä tahtonsa mukaan, oli yksityisyys jne. NO EI OLE ENÄÄ.
 
"A.p"
No itse asiassa ei ole. Mies meni kilometrien päähän miesporukassa siitä paikasta jossa se nainen asuu eikä kertonut asiasta luultavasti siksi, että osasi arvata mikä helvetinmoinen tenttaaminen ja kiukuttelu asiasta sikiää. Se, että menee johonkin paikkaan jossa on mahdollista pettää ei tarkoita että pitää olla heti kertomassa puhelintietojaan. Nyt sitten mies ehkä lähtee mutta tuntee huonoa omaatuntoa siitä että kotona on odotettavissa kylmä sota ja viikkokausien murjotus.
Tää ketju on nyt saanut käsittämättömät mittasuhteet. Kiitos kaikille, ketkä ymmärtävät asemani.

Tuohon yllä olevaan kommenttiin on puolustauduttava sen verran, ette ei minulla ole mitään mielenkiintoa kylmiin sotiin tai murjotuksiin. Mieskin sen tietää. En harrasta kiukkuilua. Toivon avoimuutta ja rehellisyyttä. Jos koen, että tarkoituksellisesti minulta pimitetään asioita, niin kyllä suutun. Mutta ei siitä sotaa saa aikaiseksi.
 
"Vieras"
Mutta tommoset puhelimen syynäämiset ja puhelutietojen vaatimiset on pelkkää kostamista, nöyryytystä ja oman vallantunteen pönkittämistä. Jos se pettäjä ei ole asian sopimisen jälkeen tehnyt mitään mistä konkreettisesti voisi epäillä, on epäreilua tehdä jotain pistokokeita varmuuden vuoksi tai siksi että on joskus aikaisemmin pettänyt. Sitten vielä ilmoittaa että teet niinkuin minä sanon ja niin kauan kuin minä sanon. Ei näin.
Kun ei ole. Ei ole nöyryytystä, kostamista eikä vallantunteen pönkittämistä.
Kun jälleen kerran pala kurkussa, kivi sydämessä, kyyneleet silmissä, paniikki koko kropassa palaa siihen pettämistilanteeseen mielessään, on yhtäkkiä varma että sehän pettää edelleen. Tässä tilanteessa olen mennyt sanomaan miehelleni, että annatko puhelintasi. Olen puhelimen katsonut - ei, pelkkä puhelimen katsominen ei todista mitään - ja sen jälkeen keskustellut JÄLLEEN KERRAN pettämisasiasta ja rauhoittunut.

En minä halua miestäni nöyryyttää pettämisen takia vaan saada luottamuksen mieheeni takaisin. Minä oikeasti yritän ja yritän. Yritän päästä siitä yli. Haluan päästä yli, mutta joskus vain kaikki palaa mieleen ja vain itken. En minä HALUA ketään kytätä, mutta kun se on ainoa, minkä ansiosta olen alkanut luottamaan hippusen enemmän.

Sitä ei tiedä ennen kuin kokee. En tiedä kokevatko kaikki sen yhtä vahvasti, mutta minä olen ennen ääneenkin usein sanonut, että "en antaisi anteeksi pettämistä ja jos antaisin, niin ei petetty voi myöhemmin asiaan palata aina halutessaan, ja toisen kyttääminen ja puhelimen katsominen on säälittävintä ikinä, en ymmärrä miten monet ovat sellaisessa suhteessa" jne. Kylläpä muuttui ääni kellossa kun minua petettiin. Samalla opin sen, etten IKINÄ ala vääntämään teoriassa jostain asiasta ihmisen kanssa, joka on sen käytännössä kokenut.

Se kyttääminen kestää aikansa. Sen ajan, että pettämisestä pääsee yli. Se vähenee pikkuhiljaa ja toivottavasti jossain vaiheessa katoaa kokonaan.
 
En minäkään pettämistä hyväksy, mutta olen sillä tavalla "äijä" asioiden hoitamisessa, että jos asia on kertaalleen puitu perin pohjin läpi ja ollaan sovittu että tästä jatketaan ja tästä päästään yli, niin siihen asiaan ei sen jälkeen enää puututa. Sitten jatketaan eteenpäin ja rakennetaan sitä suhdetta, mutta ei mulla ole mielestäni oikeutta (tai kumppanilla, jos minä olen se pettäjä) vaatia todistamaan mitään tai tilittämään joka askelta
 
"petetty"
En minäkään pettämistä hyväksy, mutta olen sillä tavalla "äijä" asioiden hoitamisessa, että jos asia on kertaalleen puitu perin pohjin läpi ja ollaan sovittu että tästä jatketaan ja tästä päästään yli, niin siihen asiaan ei sen jälkeen enää puututa. Sitten jatketaan eteenpäin ja rakennetaan sitä suhdetta, mutta ei mulla ole mielestäni oikeutta (tai kumppanilla, jos minä olen se pettäjä) vaatia todistamaan mitään tai tilittämään joka askelta
No sä koit noin, toiset kokee toisella tapaa. Mä olen halunnut katsoa sitä puhelinta ihan vaan sen vuoksi juuri, että olen voinut ihan fyysisestikkin helvetin huonosti palatessani mielessäni siihen pettämistilanteeseen, niinkuin vieras sanoi. Todistaako se 100% miehen uskollisuuden. Ei. Antaako se mulle mielenrauhaa ja luottamusta jatkaa. Kyllä.
 
"vieras"
Tässä sen taas näkee, että jos puoliso pettää niin se suhde pitäs jättää siihen. Elämä on hirveetä molemmilla osapuolilla, kun ei voi enää luottaa ja pitää jatkuvasti todistella ja vastailla kysymyksiin.
Jos mies oikeasti ei enää ole pettänyt ja on tosissaan ollut soittelematta naiselle niin aika pahalta tuntuu tuommonen. Lähtisin suhteesta ihan sen takia, että vaimo ei enää luota (vaikka lupas antaa anteeksi), ei haluu päästä mihinkään "väärään paikkaan" ilman kuulusteluita ja tarttee vielä puhelutietojakin todisteeksi :headwall:
Ja ap, jos oot päättänyt suhteessa jatkaa ja anteeksi antaa niin sä et enää sillon muistele tuota keväällä sattunutta tapausta. Jos vaan et kykene enää luottamaan ja unohtamaan niin lähdet suhteesta, koska toi pilaa sekä sun että sun miehen elämän.
Kun luottamus on kerran petetty, se on itse ansaittava takaisin. Luuletko, että petetty voi tuosta vaan unohtaa mitä on tapahtunut? Sua ei iilmeisesti ole koskana petetty ja taidat lisäksi olla kykenemätön asettumaan toisen asemaan.
 
Vierasmies
[QUOTE="Vieras";29060914]Kun ei ole. Ei ole nöyryytystä, kostamista eikä vallantunteen pönkittämistä.
Kun jälleen kerran pala kurkussa, kivi sydämessä, kyyneleet silmissä, paniikki koko kropassa palaa siihen pettämistilanteeseen mielessään, on yhtäkkiä varma että sehän pettää edelleen. Tässä tilanteessa olen mennyt sanomaan miehelleni, että annatko puhelintasi. Olen puhelimen katsonut - ei, pelkkä puhelimen katsominen ei todista mitään - ja sen jälkeen keskustellut JÄLLEEN KERRAN pettämisasiasta ja rauhoittunut.

En minä halua miestäni nöyryyttää pettämisen takia vaan saada luottamuksen mieheeni takaisin. Minä oikeasti yritän ja yritän. Yritän päästä siitä yli. Haluan päästä yli, mutta joskus vain kaikki palaa mieleen ja vain itken. En minä HALUA ketään kytätä, mutta kun se on ainoa, minkä ansiosta olen alkanut luottamaan hippusen enemmän.

Sitä ei tiedä ennen kuin kokee. En tiedä kokevatko kaikki sen yhtä vahvasti, mutta minä olen ennen ääneenkin usein sanonut, että "en antaisi anteeksi pettämistä ja jos antaisin, niin ei petetty voi myöhemmin asiaan palata aina halutessaan, ja toisen kyttääminen ja puhelimen katsominen on säälittävintä ikinä, en ymmärrä miten monet ovat sellaisessa suhteessa" jne. Kylläpä muuttui ääni kellossa kun minua petettiin. Samalla opin sen, etten IKINÄ ala vääntämään teoriassa jostain asiasta ihmisen kanssa, joka on sen käytännössä kokenut.

Se kyttääminen kestää aikansa. Sen ajan, että pettämisestä pääsee yli. Se vähenee pikkuhiljaa ja toivottavasti jossain vaiheessa katoaa kokonaan.[/QUOTE]

Se on sitten vähän kuin alkoholistin tilanne viinan himossa. Pitää saada eikä voi odottaa. Sitä juuri petetty heikon päänsä kanssa ei pysty, osaa eikä halua. On helpompi kytätä eli tarttua pulloon.

Kärsikää jos haluatte jatkaa suhteessa. Ei suhteessa voi toiselta koskaan vaatia yksityisyyden luovuttamista jos toinen ei sitä tahdo antaa. Joillekin se on henkireikä, elämä.
 

Yhteistyössä