Mies sanoi, että rakastaa minua ja koiraamme saman verran.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Avomies (asuttu yhdessä noin 1,5 v) sanoi, että rakastaa minua ja yhteistä koiraamme saman verran, mutta eri tavalla.

Menin tuosta hieman pois tolaltani, mutten alkanut kiukuttelemaan vaan olin vaan hieman omissa maailmoissani. Mies alkoi inttämäön, että mikä minulla on. Sanoin ihan nätisti, että minulle tuli tuosta kommentista paha mieli. Mies raivostui kun haastan riitaa kuulemma turhasta ja meni sohvalle nukkumaan.

Tottakai minäkin rakastan koiraamme kovasti, mutten silti ikinä vertaisi sitä ihmiseen jota rakastan koko sydämestäni. Mies ei ole muutenkaan osoittanut aina kauheasti arvostustaan, välillä kertoo rakastavansa minua.

En todellakaan ole mustasukkainen koiralle, mutta huolestuttaa miehen ajatusmaailma ja se, että kuinka suuresti minua sitten loppujen lopuksi arvostaakaan.

Mitä ajattelisitte kyseisessä tilanteessa? Ajattelin, että ehkä ylireagoin, mutta sitten mietin tilannetta sivustakatsojan näkökulmasta. Ihmettelisin suuresti jos joku tuttu rakastavan oloinen mies sanoisi rakastavan koiraansa yhtä paljon kuin naistaan.

Mun mies ei ole koskaan sanonut että rakastaa mua. Joka kerran kun minä olen sille sanonut että rakastan sua, on se ollut hiljaa. kerran kysyin mitä se tuntee mua kohtaan niin sanoi olevansa ihastunut. Neljä vuotta olemme olleet nyt yhdessä ja ollaan tunnettu jotain 20 vuotta.

Kriittisin kysymys tässä vaiheessa: Nukkuiko koira sinun vai miehen vieressä?

Kyl jos tossa sanoisin miehelle, että täytyy valita mut tai koira, ja mies valitsis mut, niin mun arvostus miestä kohtaan laskis.

Miten te reagoisitte tai mitä ajattelisitte?

-ap
Miettisin elämänvalintojani uudestaan kun olen mennyt rakastumaan niin tyhmään ihmiseen. En pidä loukkausta mitenkään suurena, mutta pidän sellaista ihmistä melko idioottina, joka arvottaa eläimen samalle tasolle ihmisen kanssa. Sen takia en koskaan voisi seurustella näiden vannoutuneiden koiraihmisten kanssa, mutta tietysti se olisi vähän ongelmallista mikäli moinen mielenhäiriö tulisi esiin vasta parisuhteen aikana.

Nyt täytyy muistaa että rakkautta on monenlaista ei pelkästään romanttista rakkautta. Rakastaa voi lapsiaan, puolisoaan, sukulaisiaan, lemmikeitään, parhaita ystäviään, työtään, moottoripyörää tai autoa..... Jokainen ymmärtää eron tai pitäisi ymmärtää erot. On lapsellista asettaa itsensä esim puolison lasten kanssa samalle rakkaus levelille. Minusta lemmikit on vastaava juttu.

Nyt täytyy muistaa että rakkautta on monenlaista ei pelkästään romanttista rakkautta. Rakastaa voi lapsiaan, puolisoaan, sukulaisiaan, lemmikeitään, parhaita ystäviään, työtään, moottoripyörää tai autoa..... Jokainen ymmärtää eron tai pitäisi ymmärtää erot. On lapsellista asettaa itsensä esim puolison lasten kanssa samalle rakkaus levelille. Minusta lemmikit on vastaava juttu.
Lemmikit on vastaava juttu kuin auto. Voihan autolleen nimen antaa ja harrasterassi olla muutenkin todella tärkeä, mutta jos sitä alkaa verrata puolisoon tai lapsiin, niin jossain on vika.

• Tykkää
Reactions: m1es
Minä rakastin koiraamme enemmän kuin äitiäni. Tai ainakin surin koirani kuolemaa enemmän kuin äitini kuolemaa.
Onkohan koira metsästyskoira? joka käy miehen kanssa metsästämässä? Yhteinen harrastus liittää yhteen.
Etkö itse rakasta koiraanne , Onhan koira Perheenjäsen! Miehelle rakkauden osoittaminen on kankeampaa kuin naisilla. Koira ei vaadi niin paljon " I love you" toistamista kuin nainen, siksi koira on miehelle rakas ja naisellekin.

Koira on ihmisen paras ystävä. Parasta ystävää rakastetaan eri tavalla kuin vaimoa tai miestä. Kuitenkin yhtä paljon. En lähtisi vertailemaan ja kilpailemaan koiran kanssa rakkaudesta. Koiraan tunnetaan kiintymystä, vaimoon sukupuolten välistä rakkautta., joka on eroottista, seksuaalista ja läheisyyttä

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Koira on ihmisen paras ystävä. Parasta ystävää rakastetaan eri tavalla kuin vaimoa tai miestä. Kuitenkin yhtä paljon. En lähtisi vertailemaan ja kilpailemaan koiran kanssa rakkaudesta. Koiraan tunnetaan kiintymystä, vaimoon sukupuolten välistä rakkautta., joka on eroottista, seksuaalista ja läheisyyttä
Juurikin näin. Itselläni kolme koiraa ja mies, joita kaikkia rakastan aivan älyttömästi.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä